Рішення
від 13.06.2019 по справі 540/914/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/914/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ковбій О.В.,

при секретарі: Васильєвій В.В.,

за участі:

представника позивача - Сапіги В.В.

представника відповідача - Оперчук О.О.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної,

встановив:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" (далі - позивач, ТОВ "Максвел Агро") звернувся до суду з вказаним позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК Крим, м. Севастополі), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі №1122329/40144993 від 11.03.2019 р. про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 11.03.2019 року.

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 11.03.2019 року на суму 1060164,00 грн., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро".

Обґрунтовуючи позовні вимоги ТОВ "Максвел Агро" зазначає, що відповідачем необґрунтовано відмовлено у реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Вказує, що 11.03.2019р. ТОВ "Максвелл Агро" було складено податкову накладну № 24 та направлено 22.03.2019 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25 березня 2019 року позивачем отримано квитанцію №1 про те, що податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, зазначено, що підставою зупинення стало те, зокрема, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

25.03.2019 року ТОВ "Максвелл Агро" відповідачу було направлено в електронному вигляді повідомлення про подачу документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК від 25.03.2019р. №1.

В письмових поясненнях було зазначено, що 11.03.2019 р. між ТОВ "Максвелл Агро" та ТОВ "Таврійське-плюс" укладено договір № 11/03-19 поставки товару - карбаміт у кількості 84,140 тон на загальну суму 1060164,00 грн.

Поставка товару здійснювалась зі складу ТОВ "Максвелл Агро", який розташований за адресою: Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Кримська, 74 б.

Для підтвердження даної операції позивачем було надано копії документів:

- договору № 11/03-19 поставки товару від 11.03.2019 р.

- рахунок-фактуру № СФ-0000023 від 11.03.2019 р.

- видаткову накладну № РН-0000021 від 11.03.2019 р.

- податкова накладна № 24 від 11.03.2019 р.

- довіреність № 9 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 3 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 4 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 5 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 6 від 11.03.2019 р.

Позивачем даний товар - карбамід, був придбаний у МПП Фірма "ЕРІДОН" в січні 2019 р., підтвердженням придбання даного товару позивачем було надано відповідачу копії документів:

-договір поставки № 346/19/220 від 10.01.2019 р. на придбання карбаміду з додатками.

- рахунок на оплату № 398 від 10.01.2019 р.

- видаткова накладна № 776 від 21.01.2019 р.

- видаткова накладна № 891 від 22.01.2019 р.

- платіжні доручення про сплату за товар № 8 від 10.01.2019 р.

Підтвердженням того, що у позивача є складські приміщення для зберігання свого товару, позивачем письмово було надано копію договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р. на складські приміщення та акт прийому передачі майна до договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р.

На підтвердження подання вищезазначених документів позивачем було отримано квитанцію від 26.03.2019 року про те, що документи доставлені до відповідача.

Отже, було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 24 від 11.03.2019 р.

Однак, рішенням комісії ДФС України № 1122329/40144993 від 27.03.2019 року, яке з`явилося в електронному кабінеті 28.03.2019 р. було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 24 від 11.03.2019 р.

08.04.2019 р. не погоджуючись з даним рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся зі скаргою до Державною фіскальної служби України на рішення комісії ДФС України №1122329/40144993 від 27.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 11.03.2019 р. в ЄРПН.

17.04.2019 р. в електронному кабінеті позивача з`явилося рішення комісії з питань розгляду скарг, де було зазначено, що скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії ДФС без змін.

Позивач, вважаючи рішення відповідача протиправним, звернувся до суду.

Ухвалою суду від 08.05.2019 року провадження у справі відкрито, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Судове засідання призначено на 23.05.2019 року.

В судове засідання на вказану дату сторони з`явились, протокольною ухвалою, проголошеною в судовому засіданні, задоволено клопотання представника позивача, розгляд справи відкладено на 13.06.2019 року.

23.05.2019 року до суду надійшли відзиви на позов від ГУ ДФС у Херсонській області, АРК Крим, м. Севастополі та ДФС України, згідно яких вони заявлених позовних вимог не визнають, вважають їх необґрунтованими. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної є включення позивача до Журналу ризикових платників. Рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної ґрунтується на тому, що позивачем не надано повний пакет первинних документів для підтвердження реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Згідно із п. 21 Порядку № 117 ненадання платником податку копій документів, визначених в Порядку № 117 є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Підсумовуючи викладене, відповідачі стверджують про відсутність підстав для задоволення позову.

13.06.2019 року сторони з`явились в судове засідання.

Представник позивача на задоволенні позовних вимог наполягав, покликаючись на доводи викладені в позові.

Суд, вивчивши доводи позову та відзиву на нього, заслухавши пояснення учасників процесу, які прибули до суду, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Максвел Агро" - юридична особа, основним видом діяльності якої є оптова торгівля хімічними продуктами (Код КВЕД 46.75).

11.03.2019 р. між ТОВ "Максвелл Агро" та ТОВ "Таврійське-плюс" укладено договір № 11/03-19 поставки товару - карбаміт у кількості 84,140 тон на загальну суму 1060164,00 грн.

Поставка товару здійснювалась зі складу ТОВ "Максвелл Агро", який розташований за адресою: Херсонська область, Чаплинський район, смт. Чаплинка, вул. Кримська, 74 б.

Підтвердженням даної операції є:

- договір № 11/03-19 поставки товару від 11.03.2019 р.

- рахунок-фактура № СФ-0000023 від 11.03.2019 р.

- видаткова накладна № РН-0000021 від 11.03.2019 р.

- податкова накладна № 24 від 11.03.2019 р.

- довіреність № 9 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 3 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 4 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 5 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 6 від 11.03.2019 р.

Даний товар - карбамід, був придбаний ТОВ "Максвелл Агро" у МПП Фірма "ЕРІДОН" в січні 2019 р., що підтверджується:

- договором поставки № 346/19/220 від 10.01.2019 р. на придбання карбаміду з додатками.

- рахунком на оплату № 398 від 10.01.2019 р.

- видатковою накладною № 776 від 21.01.2019 р.

- видатковою накладною № 891 від 22.01.2019 р.

- платіжними дорученнями про сплату за товар № 8 від 10.01.2019 р.

Підтвердженням того, що у позивача є складські приміщення для зберігання свого товару, позивачем надано копію договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р. на складські приміщення та акт прийому передачі майна до договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р.

За результатами проведення господарської операції позивачем було складено податкову накладну № 24 від 11.03.2019 року та 22.03.2019 року засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в ЄРПН.

25 березня 2019 року засобами електронного зв`язку позивач отримав від ДФС України квитанцію № 1 про прийняття та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16ст. 201 Податкового кодексу України, в який зазначено, зокрема, "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

25.03.2019 року позивачем засобами електронного зв`язку направлено на адресу ДФС України повідомлення № 1 про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

За результатами розгляду документів 27.03.2019 року комісією ДФС України прийнято рішення № 1122329/40144993 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 11.03.2019 року.

08.04.2019 року позивач оскаржив вказане рішення Комісії ДФС України в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України шляхом подання скарги. Відповідно до рішення комісії з питань розгляду скарг від 17.04.2019 року № 22458/40144993/2 скаргу залишено без задоволення, а оскаржуване рішення комісії ДФС - без змін.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Вирішуючи спір, суд керується наступними нормами права.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанції від 25.03.2019 року слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку №117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:

1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена, як зазначено в квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів, а саме:

на підтвердження поставки товару:

- договір № 11/03-19 поставки товару від 11.03.2019 р.

- рахунок-фактура № СФ-0000023 від 11.03.2019 р.

- видаткова накладна № РН-0000021 від 11.03.2019 р.

- податкова накладна № 24 від 11.03.2019 р.

- довіреність № 9 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 3 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 4 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 5 від 11.03.2019 р.

- товарно-транспортна накладна № 6 від 11.03.2019 р.

на підтвердження придбання:

- договір поставки № 346/19/220 від 10.01.2019 р. на придбання карбаміду з додатками.

- рахунок на оплату № 398 від 10.01.2019 р.

- видаткова накладна № 776 від 21.01.2019 р.

- видаткова накладна № 891 від 22.01.2019 р.

- платіжне доручення про сплату за товар № 8 від 10.01.2019 р.

Підтвердженням того, що у позивача є складські приміщення для зберігання свого товару, позивачем надано копію договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р. на складські приміщення та акт прийому передачі майна до договору оренди № 2-01-09 від 01.09.2018 р

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, контролюючий орган зобов`язаний підкреслити документи, які не надано.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності). наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Додатково зазначено, що ТОВ "Максвел Агро" надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: платником податку не надано акту приймання-передачі складських приміщень, який відповідно до п. 2.4 договору оренди від 01.09.18 №2-01-09 є невід`ємною його частиною. Не надано документів, підтверджуючих транспортування/перевантаження товару від постачальника, сертифікати яості.

Фраза "Ненадання платником податків копій документів" є загальною. Крім того, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "Таврійське-Плюс", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Головне управління ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.03.2019 року № 1122329/40144993 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 24 від 11.03.2019 року, суд зазначає таке.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 24 від 11.03.2019 року, подану ТОВ "Максвел Агро".

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності свого рішення.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 2650,41 грн. відповідно до платіжного доручення №90 від 24.04.2019 року.

Таким чином, судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2650,41 грн. підлягають стягненню з Головного управління ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.

Керуючись статтями 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі №1122329/40144993 від 11.03.2019 р. про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 11.03.2019 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 11.03.2019 року на суму 1060164,00 грн., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро"

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73000, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Максвелл Агро" (04050, м.Київ, вул. Мельникова, буд. 81, код ЄДРПОУ 40144993) судовий збір у сумі 2650 (дві тисячі шістсот п`ятдесят) грн. 41 коп..

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 18 червня 2019 р.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 111030600

Дата ухвалення рішення13.06.2019
Оприлюднено20.06.2019
Номер документу82463006
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідмову у реєстрації податкової накладної

Судовий реєстр по справі —540/914/19

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 30.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 13.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні