Рішення
від 27.05.2019 по справі 640/1091/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 травня 2019 року 11:08 № 640/1091/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б., при секретарі судового засідання Семеняці А.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (04053, м. Київ,

пров. Несторівський, 3-5)

до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119,

м. Київ, вулиця Дегтярівська, 11-Г)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

за участю представників сторін:

представник позивача: Горбенко К.О.

представник відповідача: Норець В.М.

Відповідно до частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 27.05.2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Позивач, в особі Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (надалі - Позивач), звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (надалі - Відповідач), в якому просить суд: визнати протиправними та скасувати в повному обсязі оформлені Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби наступні податкові повідомлення-рішення: №0003134106 від 27.04.2018р.; №0003114106 від 27.04.2018р.; №0003124106 від 27.04.2018р.; №0003014106 від 20.04.2018р.; №0003004106 від 20.04.2018р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.02.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи в підготовчому засіданні на 11.03.2019 року.

В судовому засіданні 11.03.2019 р. представником Позивача заявлено клопотання про відкладення розгляду справи в підготовчому засіданні, Судом задоволено клопотання представника Позивача та відкладено розгляд справи в підготовчому засіданні до 01.04.2019р.

В судовому засідання 01.04.2019 р. Судом закінчено підготовче засідання та призначено справу до розгляду на 22.04.2019 р.

В судовому засіданні 22.04.2019 р. Судом оголошено перерву в розгляді справи до 27.05.2019 р. на стадії дослідження доказів.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначає, що повноваження контролюючого органу щодо перевірки своєчасності подання консолідованої податкової декларації (реєстраційний номер № 9081448067) з податку на прибуток за 2014 рік та сплати такого податку в рамках камеральної перевірки у березні - квітні 2018, може бути реалізоване виключно у тому випадку, коли перевірка проводиться згідно норм ПК України з дотриманням термінів, а не протиправно, а відтак, на думку Позивача, протиправні дії щодо проведення перевірки не можуть породжувати законного результату і оскаржувані рішення (податкові повідомлення-рішення) у зв`язку з цим підлягають скасуванню.

В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позовні вимоги задовольнити з підстав викладених в позовній заяві.

Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному обсязі, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.

В С Т А Н О В И В:

Співробітниками Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено камеральну перевірку Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) з питання своєчасної сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань податку на прибуток приватного підприємства по Рішенню ДФС про розстрочення (відстрочення) грошового зобов`язання №12.

За результатом перевірки Контролюючим органом складено Акт перевірки від 05.04.2018 року №827/28-10-41-06/00135390 (надалі - Акт перевірки №827/28-10-41-06/00135390).

В Акті перевірки №827/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом встановлено наступні порушення: пункту 57.1 статті 57 ПК України та несвоєчасно сплачено самостійно визначені грошові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств по декларації №9081716167 та Рішення ДФС про розстрочення (відстрочення) грошового зобов`язання.

На підставі Акту перевірки №827/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.04.2018 року № 0003134106, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на 796 календарних днів (у розмірі 20%), застосовано штрафні санкції в сумі 2482334,16 грн.

Крім того, співробітниками Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено камеральну перевірку Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) з питання своєчасної сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань консолідованого податку на прибуток підприємства структурними підрозділами за звітний період 2014 рік.

За результатом перевірки Контролюючим органом складено Акт перевірки від 06.04.2018 року №830/28-10-41-06/00135390 (надалі - Акт перевірки №830/28-10-41-06/00135390).

В Акті перевірки №830/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом встановлено наступні порушення: пункту 57.1 статті 57 ПК України несвоєчасно сплачено самостійно визначені грошові зобов`язання консолідованого податку на прибуток підприємства по уточнюючим розрахункам від 30.03.2015 р. за №9081716150, №9081715857, №9081716149 до декларацій філій.

На підставі Акту перевірки №830/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення: від 27.04.2018 року № 0003114106, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на 142, 184, 212, 212, 212, 212, 239, 239, 273, 273, 276, 270 календарних днів (у розмірі 20%), застосовано штрафні санкції в сумі 5772723,05 грн.; від 27.04.2018 року № 0003124106, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на 30 календарних днів (у розмірі 10%) застосовано штрафні санкції в сумі 3 132 грн.

Також, співробітниками Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено камеральну перевірку Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) з питання своєчасної сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств по уточнюючим розрахункам наведених у Додатку до Акту.

За результатом перевірки Контролюючим органом складено Акт перевірки від 06.04.2018 року №737/28-10-41-06/00135390 (надалі - Акт перевірки №737/28-10-41-06/00135390).

В Акті перевірки №737/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом встановлено наступні порушення: пункту 57.1 статті 57 ПК України несвоєчасно сплачені самостійно визначені грошові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств по уточнюючим розрахункам до декларації.

На підставі Акту перевірки №737/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.04.2018 року № 0003014106, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на: 142, 142, 142, 177 календарних днів (у розмірі 20%), застосовано штрафні санкції в сумі 3075946,73 грн.

Співробітниками Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено камеральну перевірку Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) з питання своєчасної сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємства по податковій декларації №9081716167 та Рішення про розстрочення боргу №44.

За результатом перевірки Контролюючим органом складено Акт перевірки від 06.04.2018 року №737/28-10-41-06/00135390 (надалі - Акт перевірки №736/28-10-41-06/00135390).

В Акті перевірки №736/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом встановлено наступні порушення: пункту 57.1 статті 57 ПК України несвоєчасно сплачені самостійно визначені грошові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств по декларації №9081716167 та Рішенню про розстрочення боргу №44.

На підставі Акту перевірки №736/28-10-41-06/00135390 Контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.04.2018 року № 0003004106 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток на: 87, 87, 92, 704, 707, 710, 711, 714, 715, 716, 717, 718, 721, 723, 724, 725, 728, та інші календарні дні (у розмірі 20%), застосовано штрафні санкції в сумі 12438807,80 грн.

Позивач не погоджуючись з спірними податковими повідомленнями-рішеннями звернувся з скаргами до Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України), за результатом розгляду скарг ДФС України прийнято рішення: від 10.07.2018 р. №23072/6/99-99-11-03-01-25, від 04.07.2018 р. №22426/6/99-99-11-03-01-25, від 10.07.2018 р. №23058/6/99-99-11-09-01-25, від 04.07.2018 р. №22425/6/99-99-11-09-01-25, якими залишено без змін спірні податкові повідомлення-рішення, а скарги Позивача - без задоволення.

Позивач вважаючи, податкові повідомлення-рішення винесені з порушенням вимог законодавства та такими, що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також, норми чинного законодавства, Суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Як вбачається з Акту перевірки №827/28-10-41-06/00135390, що Нафтогазовидобувне управління Долинанафтогаз ПАТ Укрнафта (код за ЄРПОУ 00136490), юридична адреса - Івано-Франківська область, Долинський район, м. Долина, вул. Промислова,7, індекс 77500 (далі - філія) знаходитися на обліку в Долинській об`єднаній Державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області і є філією ПАТ Укрнафта .

ПАТ Укрнафта з 2005 року було платником консолідованого податку на прибуток підприємств, про що свого часу повідомлено Долинську ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області.

Згідно Розрахунку податкового зобов`язання щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємств за 2014 рік, поданого до Долинської ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області (№9081466696 від 28.02.2014 року), податкове зобов`язання (нарахована сума податку на прибуток відокремленого підрозділу), що підлягало сплаті до бюджету склало 3985 753 грн та 107 964 грн - сума авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів.

Платником 11.03.2015 року самостійно подано уточнюючий Розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку за №9081598740 від 11.03.2015 року на зменшення сплати податкових зобов`язань на суму 3 985 753 грн.

Згідно платіжного доручення від 30.03.2015 року №4167-ПБ15 від 30.03.2015 сплачено до бюджету платіж на суму 152183 грн.

Відповідно до уточнюючого Розрахунку податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку №9081716290 від 30.03.2015 року платником задекларовано до сплати 3985753 грн. податку та нараховано штрафну санкцію в сумі 152183 грн., термін сплати 30.03.2015 року.

Контролюючим органом прийнято Рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов`язання №12 від 30.03.2015 року на суму 3191570,16 грн. (30.04.2015 р. - 354618 грн; 29.05.2015 р. - 2482334,16 грн, 29.05.2015 -354618 грн).

Згідно ІКП сума податкового боргу станом на 29.05.2015 року склала 3191570,16 грн., а сплачений 03.08.2017 року за рахунок перерахування коштів з одного бюджетного рахунку на інший (платіжним дорученням № 672 від 03.08.2017 року, сформоване відповідно до листа ПАТ Укрнафта від 24.07.2017 року №325).

В матеріалах справи міститься Додаток до Акту перевірки №827/28-10-41-06/00135390, з якого вбачається, що під час перевірки встановлено несплату зобов`язань з 30.05.2015 р. - 02.08.2017 р.

Суд звертає увагу, що вищезазначені обставини Позивачем не заперечуються та доказів на їх спростування під-час розгляду справи не надано.

Так, з Акту перевірки №830/28-10-41-06/00135390 вбачається, що протягом 2014 року на обліку в Прилуцькій об`єднаній державній податковій інспекції (далі-ОДПІ) Головного управління ДФС у Чернігівській області як платники консолідованої сплати податку на прибуток підприємства перебували структурні підрозділи ПАТ Укрнафта , а саме: Прилуцьке управління бурових робіт ПАТ "Укрнафта" (код за ЄДРПОУ 00142875) (далі-філія 1); Гнідинцівський газопереробний завод ПАТ "Укрнафта" (код за ЄДРПОУ 00136875) (далі - філія 2); Нафтогазовидобувне управління Чернігівнафтогаз ПАТ "Укрнафта" (код за ЄДРПОУ 00136573) (далі-філія 3).

За податковий період 2014 року платниками до Прилуцької ОДПІ були подані такі розрахунки податкових зобов`язань щодо консолідованої сплати податку на прибуток:

Філією 1: Звітний розрахунок №9081467079 від 02.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081598606 від 11.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081716150 від 30.03.2015 року.

Філією 2: Звітний розрахунок №9081466797 від 02.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081598469 від 11.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081715857 від 30.03.2015 року.

Філією 3:Звітний розрахунок №9081467962 від 02.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081598852 від 11.03.2015 року; Уточнюючий розрахунок №9081716149 від 30.03.2015 року.

Варвинською ОДПІ ДФС у Чернігівській області прийнято Рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу №5 від 07.08.2015 року в сумі 99394,58 грн (31.08.2015 р. - 19878,92 грн, 30.09.2015 р. -19878,92 грн, 30.10.2015 р. - 19878,92 грн, 30.11.2015 р. -19878,92 грн, 31.12.2015 р. - 19878,90 грн).

Суд звертає увагу, що вищезазначені обставини Позивачем не заперечуються та доказів на їх спростування під-час розгляду справи не надано.

Крім того, в Акті перевірки №737/28-10-41-06/00135390 зазначено, що у Миргородській ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області знаходиться на обліку Гоголівська центральна база виробничого обслуговування ПАТ Укрнафта .

У ДПІ у м. Полтава ГУ ДФС у Полтавській області знаходяться на обліку філії ПАТ Укрнафта , а саме: Полтавська воєнізована частина по попередженню і ліквідації відкритих нафтових і газових фонтанів (код ЄДРПОУ 22525915); Полтавське тампонажне управління Полтаванафтогаз (код ЄДРПОУ22525915); Нафтогазовидобувне управління Полтаванафтогаз (код ЄДРПОУ 00143113) (далі - філії).

До 31.12.2014 філії знаходились на консолідованій сплаті податку на прибуток приватних підприємств.

Філіями було несвоєчасно сплачено подані уточнюючі розрахунки до декларацій податку на прибуток приватних підприємств, а саме: декларація № 9081716725 від 30.03.2015 р. сума сплати по декларації 201471,65 грн, сплачено 19.08.2015 р. - 208366,65 грн; декларація № 9081716297 від 30.03.2015 р. сума сплати по декларації 55377,34 грн, сплачено 19.08.2015 р. - 57140,34 грн; декларація № 9081716032 від 30.03.2015 р. сума сплати по декларації 39875,00 грн, сплачено 19.08.2015 р. - 41327,00 грн; декларація № 9081715916 від 30.03.2015 р. сума сплати по декларації 2779222,74 грн, сплачено 19.08.2015 р. 3423262,74 грн.

Суд звертає увагу, що вищезазначені обставини Позивачем не заперечуються та доказів на їх спростування під-час розгляду справи не надано.

Як вбачається з Акту перевірки №736/28-10-41-06/00135390, що Нафтогазовидобувне управління Охтирканафтогаз ПАТ Укрнафта (код за ЄРПОУ 05398533) та Монтажно-налогоджувальне управління ПАТ Укрнафта (код за СДРПОУ 33948480) (далі - філії) знаходяться на обліку в Охтирській об`єднаній Державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Сумській області і є філіями ПАТ Укрнафта .

До 31.12.2014 року філії знаходились на консолідованій сплаті податку на прибуток приватних підприємств.

Нафтогазовидобувним управлінням Охтирканафтогаз 30.03.2015 року було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за 2014 рік та задекларовані суми податкових зобов`язань по терміну сплати 30.03.2015 року в сумі 13258201,00 грн, дана сума частково сплачувалась починаючи з 25.06.2015 року.

Монтажно-налагоджувальне управління несвоєчасно сплачувало податкове зобов`язання по Рішенню ДФС про розстрочення (відстрочення) податкового боргу №44.

Суд звертає увагу, що вищезазначені обставини Позивачем не заперечується та доказів на їх спростування під-час розгляду справи не надано.

Позивач в позовній заяві зазначає, що Акти перевірок: № № 827, 830, 737, 736 були складені Відповідачем поза межами 1095-денного строку, тобто з порушенням вимог н. 102.1. ст. 102 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) (в редакції станом на дату складання актів перевірки), у зв`язку з чим ПАТ Укрнафта вважається вільним від грошових зобов`язань, визначених Відповідачем до сплати на підставі податкових повідомлень-рішень, Суд не погоджується з даними твердження.

Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п. 36.1. ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; крім того, п. 36.5. ст. 36 ПК України встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Пунктом 38.1 статті 38 ПК України визначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно п. п. 14.1.156, 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк); податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У відповідності з абз. 1 та абз. 4 п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 87.1 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

В свою чергу, відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Зазначена норма, як випливає з її змісту, є універсальним приписом, якій підлягає застосуванню в будь-яких випадках прострочення встановленого Податковим кодексом України строку сплати узгодженого податкового зобов`язання.

Отже, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов`язання, такий платник після фактичного погашення боргу повинен сплатити суму штрафу у розмірі, якій залежить від терміну прострочення.

Вказана правова позиція висловлена в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 18.11.2014 року N 1602/11/10/14-14, в якому, зокрема, зазначено, що норма пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України поширюється також і на випадки, коли погашення податкового боргу відбулося в примусовому порядку, на підставі рішення суду, ухваленого згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України.

Зазначене пояснюється тим, що передбачена пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України відповідальність у вигляді штрафу застосовується в силу самого факту погашення податкового боргу з простроченням, і розмір такої відповідальності залежить виключно від терміну прострочення, а не від способу і порядку погашення податкового боргу (добровільного чи примусового, в повній сумі або частинами).

Обставини, які зумовлюють застосування штрафу, передбаченого пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, виникають у силу самого факту погашення грошового зобов`язання з простроченням строків, передбачених Податковим кодексом України.

Правопорушення, відповідальність за яке встановлена пунктом 126.1 статті 126.1 Податкового кодексу України, полягає в несвоєчасній сплаті суми узгодженого грошового зобов`язання. Відповідне порушення є закінченим у момент збігу передбаченого податковим законодавством строку сплати узгодженого, але не сплаченого платником податків грошового зобов`язання, а розмір штрафу визначається нормативно та фактично залежить від тривалості прострочення до моменту погашення боргу (до 30 днів або понад 30 днів).

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797-VIII підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України доповнено абзацом другим такого змісту: "Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах".

Відповідно до Прикінцевих положень цей Закон набирає чинності з 1 січня 2017 року.

Водночас, за приписами п. 76.3 ст. 76 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що з 01.01.2017 року у Контролюючого органу з`явились підстави для проведення камеральних перевірок платників податків щодо своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах", а з урахуванням положень ст. 102 ПК України, такою перевіркою може бути охоплено період в 1095 днів, що настали за останнім днем граничного строку сплати узгодженого податкового зобов`язання.

Судом встановлено, що останнім днем сплати по уточнюючим Розрахункам податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку, з урахуванням Рішень: ДФС №12 від 30.03.2015 року та №5 від 07.08.2015 року приходиться на 30.05.2015 р., 01.12.2016 р., а отже перевірка проведена в межах 1095 днів.

Таким чином, оскільки камеральну перевірку проведено Відповідачем 2018 році, тобто після набрання чинності Закону України №1797-VIII, а норми ПК України передбачають проведення камеральних перевірок в межах 1095 днів, що настали за останнім днем граничного строку сплати узгодженого податкового зобов`язання, Контролюючий орган, провівши таку перевірку та встановивши порушення Позивачем вимог податкового законодавства із прийняттям оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, діяв в межах наданих повноважень та відповідно до приписів чинного законодавства.

Частиною 1 статті 67 Конституції України, Кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, Суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог, а отже, податкові повідомлення-рішення прийняті з урахуванням всіх обставин.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З урахуванням викладеного, Суд приходить до висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись положеннями статей 2, 7, 9, 11, 44, 72-78, 79, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Публічному акціонерному товариству "Укрнафта" (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5) відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя А.Б. Федорчук

Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено21.06.2019
Номер документу82465859
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —640/1091/19

Постанова від 03.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Постанова від 24.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Постанова від 24.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні