Постанова
від 18.06.2019 по справі 826/3483/17
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/3483/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Файдюка В.В.

суддів: Коротких А.Ю.

Чаку Є.В.

при секретарі: Марчук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Традекс-трейд" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т; визнання протиправними дій відповідача щодо відмови розглядати скаргу ТОВ"Традекс-трейд" на постанову від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Традекс-трейд" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просило суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т;

- визнати протиправними дій Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо відмови в розгляді скарги ТОВ"Традекс-трейд" на постанову від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року вказаний адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною та скасовано постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т.

В іншій частині адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким позовні вимоги залишити без задоволення.

11 червня 2019 року до суду надійшло клопотання від представника позивача про відкладення розгляду справи. Дане клопотання обґрунтовано тим, що представник повинен брати участь у судових засіданнях у м. Харкові, на підтвердження чого надано копії квитків на автобус. Колегія суддів, порадившись, ухвалила відмовити в задоволенні даного клопотання, оскільки заявником жодним чином не підтверджено від`їзд до м. Харкова саме з метою участі в розгляді іншої справи, зокрема, не надано документ на підтвердження таких повноважень, ухвалу про призначення справи до розгляду, повістку про виклик в засідання та не зазначено номер справи, аби суд міг самостійно встановити дані обставини. Між тим, участь сторін в судовому засіданні під час апеляційного провадження не є обов`язковою. При цьому, представник позивача скористався своїм правом та виклав позицію стосовно апеляційної скарги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відзиві, що надійшов до суду 30 травня 2019 року, в якому наполягав на законності оскаржуваного рішення та просив залишити його в силі.

Представник відповідача підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити з підстав, викладених у скарзі, наполягав на незаконності оскаржуваного судового рішення.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення питання, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів визнала можливим проводити розгляд за відсутності представника позивача у відкритому судовому засіданні без здійснення фіксування технічними засобами у відповідності до ч.4 статті 229 КАС України.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до постанови Національної комісії про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т на підставі п. 11 ч.1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку, застосовано у відношенні до ТОВ Традекс-трейд санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 000,00 грн.

Як свідчить зміст оскаржуваної постанови, вона прийнята за результатами розгляду акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2016 року №629-ЦА-УП-Т, відповідно до якого встановлено, що ТОВ Традекс-трейд здійснювало операції купівлі/продажу акцій емітента ПАТ Конкорд інк. , які надають уявлення щодо ціни на акції емітента, що не відповідають дійсності і призводять до встановлення інших цін, ніж ті, що існували б за відсутності вищевказаних операцій, а тому 26 лютого 2015 року, 26 березня 2015 року, 07 квітня 2015 року, 30 квітня 2015 року, 18 травня 2015 року, 21 травня 2015 року, 29 травня 2015 року, 19 червня 2015 року, 30 червня 2015 року, 22 липня 2015 року, 31 липня 2015 року, 21 серпня 2015 року та 31 серпня 2015 року в діях ТОВ Традекс-трейд з акціями ПАТ Конкорд інк. на ПрАТ УФБ встановлена ознака маніпулювання цінами на фондовому ринку, визначена п.1 ч.1 статті 10-1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Не погоджуючись з постановою про накладення штрафу, вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

За змістом статті 2 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів.

Згідно ч.1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.1 статті 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні до основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), зокрема, належить здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до п.15 ч.2 статті 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Комісія, відповідно до покладених на неї завдань, встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов`язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює наявність ознак маніпулювання на фондовому ринку (п.37-1 ч.2 статті 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

Маніпулювання - це навмисні або добровільні дії, спрямовані на оману або зловживання довірою (шахрайство) у відношенні учасників ринку цінних паперів, шляхом встановлення контролю за цінами або здійснення штучного впливу на вартість цінних паперів.

Згідно абз.1 п.11 ч.1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку, визначені цим Законом - у розмірі від десяти до п`ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до ста п`ятдесяти відсотків прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій.

Відповідно до п. 1 ч.1 статті 10-1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні маніпулюванням цінами на фондовому ринку є: здійснення або намагання здійснити операції чи надання заявки на купівлю або продаж фінансових інструментів, які надають або можуть надавати уявлення щодо поставки, придбання або ціни фінансового інструменту, що не відповідають дійсності, та вчиняються одноосібно або за попередньою змовою групою осіб і призводять до встановлення інших цін, ніж ті, що існували б за відсутності таких операцій або заявок.

Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03 грудня 2013 року №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24 грудня 2013 року за № 2180/24712, емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку в такій послідовності Інформацію шляхом:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії;

подання до Комісії.

З метою виявлення порушень професійними учасниками фондового ринку, що здійснюють діяльність із торгівлі цінними паперами, а саме маніпулювання цінами на фондовому ринку, Комісією на постійній основі здійснюється аналіз масивів адміністративних даних, які надходять від торговців цінними паперами та від організаторів торгів. У разі виявлення суттєвого коливання цін на цінні папери, Комісією проводиться детальна перевірка таких операцій щодо наявності ознак маніпулювання цінами.

Оскільки справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення, Комісія додатково здійснює ряд заходів, спрямованих на перевірку всіх фактичних обставин, що полягають у наступному:

- здійсненні аналізу відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також інформації, розміщеної в Загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії;

- направлені запитів професійним учасникам фондового ринку для отримання пояснень та додаткової інформації;

- здійсненні інших заходів, які могли підтвердити наявність правопорушення.

Виявлення ознак маніпулювання на фондовому ринку покладено на посадових осіб відділу протидії маніпулюванню та інсайдерським операціям на фондовому ринку департаменту правозастосування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Рішення щодо встановлення ознак маніпулювання на фондовому ринку приймається уповноваженими особами Комісії за результатом розгляду справи про правопорушення. Уповноважена особа Комісії розглядає справу про правопорушення та виносить рішення за справою у точній відповідності із законодавством та оцінює покази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів/про закриття справи.

Так, Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, що затверджені Рішенням Комісії від 16 жовтня 2012 року № 1470, визначається порядок та строки розгляду Комісією справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 4 розділу І Правил 1470, завданням провадження у справах про правопорушення є своєчасне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законодавством, забезпечення виконання винесеного рішення, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню правопорушень, і запобігання правопорушенням.

Згідно п. 5 розділу І Правил 1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.

Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно інформації про випуск акцій ПАТ Конкорд ІНК. , зазначеної на веб-сайті smida.gov.ua, Емітентом випущено 1 400 000 акцій, номінальною вартістю акції 100,00 грн., відповідно до свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів емітента від 09 грудня 2014 року №146/1/2014 (ISIN UA4000188411, надалі-цінні папери).

Відповідно до квартальної фінансової звітності Публічного акціонерного товариства Конкорд ІНК. (ідентифікаційний код 38824174, далі - ПАТ Конкорд ІНК. або Емітент) за II квартал 2015 року, розміщеної 23 липня 2015 року в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на веб-сайті smida.gov.ua Емітент мав такі фінансово - господарські показники, зокрема: переважні активів Емітента складалась з фінансових інвестицій та дебіторської заборгованості відповідно до балансу Емітента, а саме: 70,9%; чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив 0 грн; кількість працівників емітента станом на кінець звітного періоду становила 3 особи.

На виконання своїх функцій, Комісією було проведено аналіз договорів купівлі-продажу цінних паперів Емітента, наявних в Комісії у вигляді адміністративних даних щодо здійснення діяльності організаторами торгівлі, та встановлено, що з цінними паперами Емітента у період з 01 лютого 2015 року по 31 серпня 2015 року договори купівлі-продажу цінних паперів укладались лише на ПрАТ Українська Фондова Біржа (надалі по тексту - ПрАТ УФБ , ідентифікаційний код 14281095). Так, лише за участю учасника біржових торгів ТОВ Традекс-Трейд , який виступав в інтересах двох клієнтів, а саме: ТОВ Індастрі Стандарт (ідентифікаційний код 39434207) та ТОВ Компанія з управління проектами Смарт Фінанс (ідентифікаційний код 37080448, надалі по тексту - ТОВ КУП Смарт Фінанс ), за безадресними (анонімними) заявками через ПАТ Розрахунковий центр з обслуговування договорів на фінансових ринках (ідентифікаційний код 35917889) були вчинені правочини, за результатами яких розраховувався біржовий курс.

При цьому, останніми робочими днями місяців, у які відбувались біржові торги, за результатами яких формувався біржовий курс акцій Емітента у розмірі 755,00 грн. є 30 квітня 2015 року, у розмірі 495,00 грн. - 29 травня 2015 року, у розмірі 296,00 грн. - 30 червня 2015 року, 31 липня 2015 року та 31 серпня 2015 року.

З метою перевірки наявності ознак маніпулювання на ринку цінних паперів та отримання документів та пояснень, Комісією було направлено запити (вимоги) щодо надання інформації до організатора торгівлі, емітента цінних паперів та учасника біржових торгів.

Комісією отримано відповіді від організатора торгівлі №5211-з від 09 червня 2016 року та учасника біржових торгів №5248-з від 10 червня 2016 року.

Відповідно до наданих документів та пояснень встановлено, що вищезазначений учасник біржових торгів не укладав з ПрАТ УФБ договорів щодо підтримання цін на акції ПАТ Конкорд IHK. , але між ТОВ Традекс-Трейд та вищезазначеним емітентом цінних паперів було укладено договір про виконання функцій маркет-мейкера від 23 лютого 2015 року, оплата за яким щодо надання послуг маркет-мейкера станом на 09 червня 2016 року не здійснювалася.

Договором про виконання функцій маркет-мейкера №1-М від 23 лютого 2015 року не передбачена винагорода маркет-мейкера за надані послуги.

Відповідно до ч.2,3 статті 8 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов.

Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Тому договір про виконання функцій маркет-мейкера №1-М від 23 лютого 2015 року є неукладений, оскільки сторонами не досягнуто згоди щодо усіх істотних умов договору.

Відповідно до вимог ч.8 статті 181 Господарського кодексу України у разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).

Також, обіг акцій ПАТ Конкорд IHK. показав, що з 30 квітня 2015 року по 30 червня 2015 року, без суттєвих на те підстав, відбувалась зміна поточних цін цінних паперів ПАТ Конкорд IHK. з 755,00 грн. до 296,00 грн. відповідно.

Крім того, посилання позивача на договір маркет-мейкера №1-М від 23 лютого 2015 року не спростовує існуючі ознаки маніпулювання цінами на акції позивача, яке може призвести до порушення інтересів інвесторів у такі цінні папери.

З наданих ТОВ Традекс-Трейд пояснень щодо обґрунтування цін купівлі/продажу акцій ПАТ Конкорд IHK. та кількості біржових контрактів з цими цінними паперами, встановлено, що 20 лютого 2015 року акції ПАТ Конкорд IHK. були включені до біржового списку ПрАТ УФБ і з метою включення зазначених цінних паперів до біржового реєстру було укладено та виконано 10 біржових контрактів у загальній сумі, яка дозволяє включення акцій ПАТ Конкорд IHK. до другого рівня лістингу біржового реєстру, а ціна одної акції була складена відповідно до останньої угоди з акціями ПАТ Конкорд IHK. на позабіржовому ринку.

Надана копія договору купівлі-продажу цінних паперів від 23 лютого 2015 року свідчить, що ціна, за якою було укладено останню угоду з цінними паперами ПАТ Конкорд IHK. на позабіржовому ринку формувалася за участю ПАТ ЗНКІФ Ефективні Інвестиції , від імені, в інтересах та за рахунок якого діяло ТОВ КУА Система плюс , з однієї сторони, та ТОВ Індастрі Стандарт , представлене повіреним - ТОВ Традекс-Трейд , з іншої сторони.

При цьому, аналіз інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та інформації, наявної в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії на веб-сайті smida.gov.ua, показав, що станом на 31 березня 2015 року ПАТ ЗНКІФ Ефективні Інвестиції являлось контролером ПАТ Конкорд ІНК. та володіло 99,73% акцій товариства, яке, в свою чергу, володіло значним пакетом акцій ПАТ ЗНКІФ Ефективні Інвестиції у розмірі 15,81%.

Разом з тим, ПАТ ЗНКІФ Ефективні Інвестиції володіло 100% статутного капіталу ТОВ Індастрі Стандарт та являлось єдиним засновником зазначеного товариства.

ТОВ КУА Система Плюс на 99,99% володіло часткою в статутному капіталі ТОВ КУП Смарт Фінанс , яке, як і ТОВ Індастрі Стандарт , виступали клієнтами ТОВ Традекс-Трейд під час проведення операцій з торгівлі цінними паперами ПАТ Конкорд ІНК. на ПрАТ УФБ .

В свою чергу, ТОВ КУП Смарт Фінанс станом на 2013 рік володіло часткою у статутному капіталі ПАТ ЗНКІФ Ефективні Інвестиції у розмірі 2,54%.

Відповідно до річної фінансової звітності ПАТ Конкорд ІНК. за 2014 рік, наданою ТрАТ УФБ на запит Комісії про надання інформації стосовно документів щодо включення цінних паперів зазначеного емітента цінних паперів до біржового реєстру, ПАТ Конкорд ІНК. мав такі фінансово-господарські показники, зокрема: переважна частка активів емітента складалась з фінансових інвестицій та дебіторської заборгованості відповідно до балансу Емітента, а саме: 71,62%; рівень доходів від реалізації товарів, робіт, послуг за основним видом діяльності становить 3,7% від розміру активів емітента; кількість працівників емітента станом на кінець звітного періоду становить 1 особу; середньомісячні витрати Емітента на оплату праці дорівнюють 0 грн.

Таким чином, TOB Традекс-Трейд здійснювало операції купівлі/продажу акцій Емітента, які надають уявлення щодо ціни на акції Емітента, що не відповідають дійсності і призводять до встановлення інших цін, ніж ті, що існували б за відсутності вищевказаних операцій.

При цьому, станом на 30 червня 2015 року цінні папери Емітента перебували в активах 1 ICI у кількості 60 609 шт. із загальною балансовою вартістю 17 940 264,00 грн.; станом на 31 липня 2015 року цінні папери Емітента перебували в активах 3 ICI у кількості 22 шт. із загальною балансовою вартістю 6 512,00 грн.; станом на 31 серпня 2015 року цінні папери Емітента перебували в активах 2 ICI у кількості 16 шт. із загальною балансовою вартістю 4 736,00 грн.

Таким чином, можна зробити висновок, що внаслідок торгівельних дій на вказані дати біржових торгів (26 лютого 2015 року, 26 березня 2015 року, 07 квітня 2015 року, 30 квітня 2015 року, 18 травня 2015 року, 21 травня 2015 року, 29 травня 2015 року, 19 червня 2015 року, 30 червня 2015 року, 22 липня 2015 року, 31 липня 2015 року, 21 серпня 2015 року та 31 серпня 2015 року), здійснених на ПрАТ УФБ торговцем цінними паперами ТОВ Традекс-Трейд неодноразово укладені біржові контракти з акціями ПАТ Конкорд IHK за рахунок коштів одних і тих самих пов`язаних між собою клієнтів: ТОВ Індастрі Стандрат та ТОВ КУП Смарт Фінанс , отже такі дії на біржі направлені на формування біржового курсу. Таким чином, ринкова ціна на акцію (штучно через відсутність реального попиту та пропозиції) була зменшена з 750 грн. до 296 грн. (на 454 грн.), що створює суттєвий ризик збитків (не отримання інвестиційного доходу) для учасників фондів (інвесторів в цінні папери), до складу та структури яких (фондів) входять цінні папери Емітента.

Також слід зазначити, що в указані вище дати біржових торгів на ПрАТ УФБ іншими учасниками біржових торгів не укладались угоди купівлі-продажу цінних паперів Емітента, що свідчить про наявність попиту та пропозиції на цінні папери Емітента виключно обмеженим колом осіб.

Враховуючи вищевикладене, 26 лютого 2015 року, 26 березня 2015 року, 07 квітня 2015 року, 30 квітня 2015 року, 18 травня 2015 року, 21 травня 2015 року, 29 травня 2015 року, 19 червня 2015 року, 30 червня 2015 року, 22 липня 2015 року, 31 липня 2015 року, 21 серпня 2015 року та 31 серпня 2015 року в діях ТОВ Традекс-Трейд з акціями ПАТ Конкорд IHK. на ПрАТ УФБ встановлені ознаки маніпулювання цінами на фондовому ринку, визначена п.1 ч.1 статті 10-1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Відтак, безпідставним є твердження суду першої інстанції про те, що Комісія не надала доказів, які б дали можливість встановити обставини та характер спірних операцій, оскільки саме це належить до завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. На підставі адміністративних даних, які подаються до Комісії, остання аналізує надану учасниками фондового ринку інформацію та встановлює ознаки маніпулювання. Згідно покладених на неї завдань та відповідно до п. 15 Порядку запобігання маніпулюванню цінами під час здійснення операцій з цінними паперами на фондовій біржі №716, при виявлення ознак маніпулювання уповноважена особа Комісії здійснює заходи відповідно до законодавства України.

Тому, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, керуючись п.11 ч.1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні уповноваженими особами Комісії за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку, передбачені п. 1 ч. 1 статті 10-1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні відносно позивача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до Товариства застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 000 грн.

З огляду на вищевикладене, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року прийняте з неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції обставинам справи, порушенням норм процесуального та матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а відтак воно підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.1 статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 317, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року - скасувати та ухвалити нове.

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Традекс-трейд" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови; визнання протиправними дій щодо відмови розглядати скаргу - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя: В.В. Файдюк

Судді: А.Ю. Коротких

Є.В. Чаку

Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено21.06.2019
Номер документу82469816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3483/17

Ухвала від 02.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 03.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 05.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні