Ухвала
від 11.06.2019 по справі 304/193/19
ПЕРЕЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

11 червня 2019 року

м. Перечин

Перечинський районний суд Закарпатської області у складі:

головуючого - судді Шешені М.О.,

при секретарі - Гарайдич Р.А.,

Справа № 304/193/19

Провадження № 2/304/165/2019

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Перечинської міської ради до приватного підприємства мале колективне підприємство Земледар , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області відділ у Перечинському районі про визнання державного акту виданого колективному сільськогосподарському підприємству ім.І.Франка на право колективної власності серії ЗК 0080008 від 17 січня 1995 р. недійсним в частині земельних ділянок,-

В С Т А Н О В И В:

Представник позивача звернувся до Перечинського районного суду з вищезазначеним позовом, в якому просить: витребувати у ПП МПК Земледар установчі документи, що підтверджують правонаступництво від КСГП ім.Івана Франка; витребувати у Державного реєстратора Перечинської РДА реєстраційну справу щодо правонаступництва ПП МПК Земледар КСГП ім.Івана Франка; визнати державний акт на право колективної власності серії НОМЕР_1 від 17 січня 1995 р. недійсним в частині земельних ділянок, загальною площею 1.44 га (по 0.36 га кожна), розташованих за межами населеного пункту м.Перечин на території Перечинської міської ради, на яких розміщені свердловини та визнати за Перечинською міською радою Закарпатської області право комунальної власності на земельні ділянки, загальною площею 1.44 га (по 0.36 га кожна), розташованих за межами населеного пункту м.Перечин.

До початку розгляду справи представник третьої особи подала клопотання про закриття провадження у даній справі на підставі п.1 ч.1 ст.255 ЦПК України, при цьому посилаючись на те, що даний спір повинен розглядатися в порядку господарського судочинства.

У підготовчому судовому засіданні представник позивача Беца С.А. позовні вимоги підтримала повністю та просила такі задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, при цьому клопотання третьої особи залишила на розсуд суду.

Представники відповідача та третьої особи у підготовче судове засідання не з`явилися, хоча про день, час та місце розгляду справи повідомлялися своєчасно, належним чином та у встановленому законом порядку, про причини своєї неявки суду не повідомили, заяв про розгляд справ за їх відсутності не подавали.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Так, згідно ч.1 ст.2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

При вирішенні питань, пов`язаних із компетенцією судів у спорах, що виникають із земельних відносин, слід ураховувати роз`яснення, викладені в п. 7 постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 01 березня 2013 року N 3 "Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ", з яких вбачається, що земельні відносини, суб`єктами яких є фізичні чи юридичні особи, органи місцевого самоврядування, органи державної влади, а об`єктами - землі у межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї), регулюються земельним і цивільним законодавством на принципах забезпечення юридичної рівності прав їх учасників, забезпечення гарантій прав на землю.

Критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають із будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), та суб`єктивний склад такого спору (однією зі сторін у спорі є, як правило, фізична особа).

Разом з тим, слід врахувати, що відповідно до ч.1 ст.2 Господарського процесуального кодексу України (редакція, що набрала чинності з 15.12.2017 року) завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч.1 ст.20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності

Пленум Вищого господарського суду України у постанові № 6 від 17.05.2011 року "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у п. 1.2 роз`яснив, що, виходячи з положень статей 13, 14 Конституції України, статей 177, 181, 324, глави 30 Цивільного кодексу України, статті 148 Господарського кодексу України, земля та земельні ділянки є об`єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок. З положень статей 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, статей 11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, статей 2, 8, 48, 133, 148, 152, 197 ГК України, статей 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) випливає, що органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у правовідносинах щодо розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності (наданні земельних ділянок громадянам та юридичним особам у власність або в користування, відчуженні земельних ділянок державної або комунальної власності, укладенні, зміні, розірванні договорів купівлі-продажу, ренти, оренди земельної ділянки та інших договорів щодо земельних ділянок, встановленні сервітуту, суперфіцію, емфітевзису, в тому числі прийнятті державними органами та органами місцевого самоврядування відповідних рішень) діють як органи, через які держава або територіальна громада реалізують повноваження власника земельних ділянок.

Реалізуючи відповідні повноваження, державні органи або органи місцевого самоврядування вступають з юридичними та фізичними особами у цивільні та господарські правовідносини. Отже, у таких відносинах держава або територіальні громади є рівними учасниками земельних відносин з іншими юридичними та фізичними особами, у тому числі з суб`єктами підприємницької діяльності. Таким чином, справи у спорах за участю державних органів та органів місцевого самоврядування, що виникають з правовідносин, у яких державні органи та органи місцевого самоврядування реалізують повноваження власника землі, а також в інших спорах, які виникають із земельних відносин приватноправового характеру, за відповідності складу сторін спору статті 1 ГПК підвідомчі господарським судам.

Згідно п.1 ч.1 ст.255 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Отже, з урахуванням вищевикладеного та того, що заявлені позовні вимоги щодо визнання державного акту виданого колективному сільськогосподарському підприємству ім.І.Франка на право колективної власності серії ЗК 0080008 від 17 січня 1995 р. недійсним в частині земельних ділянок повинні вирішуватись в порядку господарського судочинства, а тому суд приходить до висновку, що провадження у даній цивільній справі слід закрити.

На підставі наведеного та керуючись ст.255 ЦПК України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у цивільній справі за позовом Перечинської міської ради (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, пл.Народна, №16, код ЄДРПОУ 04351274) до приватного підприємства мале колективне підприємство Земледар (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, вул.Ужанська, №59, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області відділ у Перечинському районі (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, пров.Ужанський, №3а) про визнання державного акту виданого колективному сільськогосподарському підприємству ім. І.Франка на право колективної власності серії ЗК 0080008 від 17 січня 1995 р. недійсним в частині земельних ділянок - закрити.

Роз`яснити позивачу, що у разі закриття провадження у справі, повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Розгляд таких справ належить до юрисдикції господарських судів.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня проголошення ухвали. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.15.5 Перехідних положень ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повне найменування сторін справи:

позивач Перечинська міська рада (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, пл.Народна, №16, код ЄДРПОУ 04351274);

відповідач приватне підприємство мале колективне підприємство Земледар (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, вул.Ужанська, №59, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 );

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області відділ у Перечинському районі (адреса місця знаходження: 89200, Закарпатська область, м.Перечин, пров.Ужанський, №3а).

Головуючий: Шешеня М. О.

СудПеречинський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення11.06.2019
Оприлюднено20.06.2019
Номер документу82482796
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —304/193/19

Ухвала від 03.07.2019

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Шешеня М. О.

Ухвала від 11.06.2019

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Шешеня М. О.

Ухвала від 18.02.2019

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Шешеня М. О.

Ухвала від 04.02.2019

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Шешеня М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні