ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2019 рокуЛьвів№ 857/4180/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Шевчук С.М.,
суддів Кухтея Р.В., Сеника Р.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційні скарги Управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області та Комунального підприємства Надвірнаводоканал на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року (рішення ухвалене у м. Івано-Франківську судом у складі головуючого судді Матуляка Я.П. в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження, дату складення повного тексту рішення суду не зазначено) у справі № 0940/2467/18 за адміністративним позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання зареєструвати податкову заставу,
В С Т А Н О В И В :
І. ОПИСОВА ЧАСТИНА
В грудні 2018 року Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом, яким просило:
визнати протиправною бездіяльність державного реєстратора Управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області Боднарук Л.М.;
зобов`язати відповідача зареєструвати податкову заставу згідно акту опису майна від 10.08.2018 року №3/53-03 КП Надвірнаводоканал (код ЄДРПОУ 34231999) у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправною відмову управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 42336333, вул. Визволення, 2, м. Надвірна, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78400) у проведенні державної реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року.
Зобов`язано управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 42336333, вул. Визволення, 2, м. Надвірна, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78400) здійснити, у передбаченому законом порядку, державну реєстрацію обтяження нерухомого майна податковою заставою згідно акта опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач та Комунальне підприємство Надвірнаводоканал звернулися з апеляційними скаргами, в яких просять скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення яким в задоволенні позову відмовити повністю. В обґрунтування апеляційних скарг вказують, що судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
На підтвердження доводів апеляційних скарг відповідач та Комунальне підприємство Надвірнаводоканал зазначають, що судом не враховано, що основною підставою відмови, у передбаченому законом порядку, державну реєстрацію обтяження нерухомого майна податковою заставою згідно акту опису майна слугувало те, що при подачі відповідної заяви позивачем неналежне було оформлення акту опису, про що вказано управлінням в листі від 03.10.2018 року №2.2.-13/42. Так, зокрема, позивач подав звичайну фотокопію акту опису майна, без належного засвідчення копії оформлення, що є порушенням п. 7 Постанови КМУ №1127 від 25.12.2015 року. Таким чином, у відповідача не було правових підстав для здійснення державної реєстрації обтяжень прав на нерухоме майно так, як позивач не дотримався вимог чинного законодавства та належним чином не завірив копії документів, зокрема, акту опису майна від 10.08.2018 року, що унеможливило провести відповідачем державну реєстрацію податкової застави у порядку та спосіб, визначеному законом.
Позивач відзиву на апеляційні скарги не подав.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Враховуючи зазначені положення та з урахуванням характеру спірних правовідносин, які вказують на незначну складність справи, колегія суддів вирішила за можливим розглядати справу в порядку письмового провадження на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, як наслідок клопотання Комунального підприємства Надвірнаводоканал про розгляд справи у відкритому судовому засіданні задоволенню не підлягає.
ІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи і не заперечується сторонами, що КП "Надвірнаводоканал" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків.
В ході проведення заходів погашення податкового боргу КП "Надвірнаводоканал", 10.08.2018 року податковим керуючим проведено опис майна у податкову заставу платника податків КП "Надвірнаводоканал", а саме: будівля котельні, будівля ГКНС, радіальний відстійник, мулова площадка, що знаходяться по вул. Рамішвілі, 10а, м. Надвірна, за результатами якого складено акт опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року (а.с.18).
Вказане майно перебуває на балансі КП "Надвірнаводоканал" і надане останнім для опису в податкову заставу згідно переліку, що підтверджується листом директора КП "Надвірнаводоканал" від 27.07.2018 року за № 184 (а.с.11).
Згідно листа за № 6798/9/09-19-53-03 від 10.08.2018 року начальник Надвірнянського управління Головного управління ДФС в Івано-Франківській області звернувся до Центру надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області із проханням зареєструвати, на підставі пункту 89.1. статті 89 Податкового кодексу України, обтяження податкової застави згідно акта опису майна від 10.08.2018 року № 3/53-03 по об`єктах нерухомого майна КП "Надвірнаводоканал", що знаходяться за адресою м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 10а, а саме: будівля котельні, будівля ГКНС, радіальний відстійник, мулова площадка (а.с.19).
Однак, відповідачем відмовлено у здійсненні державної реєстрації прав та їх обтяжень.
21.09.2018 року контролюючий орган повторно звернувся до відповідача із вимогою зареєструвати обтяження податкової застави, вказавши на безпідставність рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, оскільки відповідно до пункту 89.2. статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права (рішення Надвірнянської міської ради від 27.12.2016 року № 445-12/2016 "Про безоплатну передачу матеріальних цінностей та основних засобів", рішення Надвірнянської міської ради від 11.11.2005 року № 2007-XXVI (ІІІ) - 05 "Про ліквідацію ДКП "Надвірнянський "Водоканал", створення нового комунального підприємства і затвердження статуту комунального підприємства "Надвірнаводоканал"), що підтверджується листом за № 9/9/09-19-53-17 (а.с.20-21).
Листом від 03.10.2018 року за № 2.2-13/42 управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області повідомило, що проведення державної реєстрації податкової застави на майно, вказане у акті опису № 3/53-03 від 10.08.2018 року являється неможливим з наступних підстав:
-згідно п.7 Постанови Кабміну Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень №1127 від 25.12.2015 року для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, у разі якщо заявник подає копії документів вони мають бути оформлені належним чином органами, що їх видають відповідно до законодавства. Поданий контролюючим органом акт, не відповідає вказаним вимогам, оскільки подано звичайну фотокопію, без належного оформлення;
-перебуванні описаного майна на праві господарського відання КП "Надвірнаводоканал", що є похідним правом від права власності територіальної громади м. Надвірна в особі Надвірнянської міської ради на вказане нерухоме майно, у зв`язку з чим дане майно не може бути предметом застави, а накладення податкової застави на майно, яке є у власності громади м. Надвірна суперечить волі власника (а.с.22).
ІІІ. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЙ
Ухвалюючи рішення про задоволення адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що майно комунального унітарного підприємства, закріплене за ним на праві господарського відання не входить до переліку майна, що не може бути предметом застави, а відтак, з урахуванням обмежень, визначених Податковим кодексом України та Законом України "Про заставу", є джерелом погашення податкового боргу такого підприємства. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів встановила таке.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України встановлено обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.87.2 ст.87 ПК України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 88.1 ст.88 ПК України передбачено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
За визначенням, наведеним у підпункті 14.1.155. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом.
Механізм застосування податкової застави контролюючими органами прописаний у главі 9 розділу ІІ Податкового кодексу України та Порядку застосування податкової застави контролюючими органами, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2017 року за № 586 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14.07.2017 року за № 859/30727 (надалі - Порядок № 586).
Відповідно до пункту 88.2. статті 88 Податкового кодексу України право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Пунктом 89.1. статті 89 Податкового кодексу України та пунктом 7 розділу І Порядку № 586 передбачено, що право податкової застави виникає: у разі несплати у строки, встановлені Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу; у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.
Згідно пункту 8 розділу І Порядку № 586 день виникнення права податкової застави визначається на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів відповідно до законодавства.
За правилами пункту 89.2 статті 89 Податкового кодексу України, з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.
У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.
Право податкової застави не поширюється на майно, визначене підпунктом 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 цього Кодексу, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов`язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов`язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій.
Право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вказані норми коментованої статті кореспондуються з положеннями пунктів 9-11 розділу І Порядку № 586.
У відповідності до абзацу 1 пункту 89.3. статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац четвертий пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України).
Так, пунктом 2 розділу ІІ Порядку № 586 визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису майна (додаток 2). Акти опису майна реєструються у журналі реєстрації актів опису майна у податкову заставу (додаток 3).
Приписами пункту 89.8 статті 89 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Розділом IV Порядку № 586 регламентовано державну реєстрацію податкової застави, у відповідності до пункту 1 якого контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі у п`ятиденний строк з дня складення акту опису майна.
Така реєстрація здійснюється, зокрема, щодо нерухомого майна - відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141, постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та наказу Міністерства юстиції України від 21 листопада 2016 року № 3276/5 "Про затвердження Вимог до оформлення заяв та рішень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 21 листопада 2016 року за № 1504/29634 (пункт 2 Розділу IV Порядку № 586).
Відповідно до п. 3 ч.1 ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом.
Частиною 1 статті 20 вказаного Закону передбачено, що заява на проведення реєстраційних дій та оригінали документів, необхідних для проведення таких дій, подаються заявником у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених законодавством.
У разі якщо оригінали документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
Заява на проведення реєстраційних дій в електронній формі подається за умови ідентифікації заявника (фізичної або юридичної особи) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи.
Про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об`єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву.
Порядок подання заяв у сфері державної реєстрації прав та повідомлення власника об`єкта нерухомого майна про подані заяви визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Пунктом 7 Постанови Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2015 р. № 1127 Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав.
У разі коли оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
Таким чином, апеляційний суд приходить до висновку, що відповідач правомірно відмовив позивачу у державній реєстрації податкової застави, з підстав неналежного оформлення копії акту опису за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, а зокрема подання позивачем звичайної фотокопії акту опису, без належного оформлення.
Щодо відмови відповідача у проведенні державної реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, з підстав неможливості реєстрації податкової застави у зв`язку з відсутністю у Комунального підприємства Надвірнаводоканал права власності на перелічене в акті майно, та неможливості реєстрації податкової застави на майно, що перебуває у Комунального підприємства Надвірнаводоканал на праві повного господарського відання, колегія суддів зазначає наступне.
Як встановлено судом, що засновником КП "Надвірнаводоканал" являється Надвірнянська міська рада Івано-Франківської області. Також дана обставина підтверджується Статутом від 2006 року (а.с.14-17), відповідно до якого підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади м. Надвірна, згідно рішення Надвірнянської міської ради № 2007-XXVI (ІІІ) - 05 від 11.11.2005 року (а.с.12).
Таким чином, контролюючим органом поширено податкову заставу на об`єкти нерухомого майна, а саме на будівлю котельні, будівлю ГКНС, радіальний відстійник, мулову площадку, що належать на праві власності Надвірнянської міської ради Івано-Франківської області та перебувають на балансі КП "Надвірнаводоканал" і закріплені за таким підприємством на праві господарського відання.
Суд зазначає, що право податкової застави поширюється, зокрема, на майно платника податків, яке перебуває на праві господарського відання КП "Надвірнаводоканал", що імперативно встановлено нормами Податкового кодексу України (пункт 89.2 статті 89).
Окрім того, частиною 1 статті 133 Господарського кодексу України передбачено, що основу правового режиму майна суб`єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління.
Стаття 136 Господарського кодексу України визначає право господарського відання речовим правом суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Суд звертає увагу, що особливості зазначеної правової форми полягають в тому, що суб`єкт права господарського відання як самостійний суб`єкт господарювання несе, за наслідками своєї діяльності, відповідальність лише в межах своїх власних зобов`язань та усім майном, що закріплене за ним на цьому правовому режимі.
Судом встановлено, що вищенаведений обсяг зобов`язань підприємства відображений у пункті 4.5. Статуту КП "Надвірнаводоканал" Надвірнянської міської ради, затвердженого рішенням міської ради (а.с.14-17).
В той же час, як зазначалось судом вище право податкової застави не поширюється на майно, визначене підпунктом 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов`язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов`язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій (абзац 5 пункту 89.2 статті 89 Податкового кодексу України, пункт 10 розділу І Порядку № 586).
Так, згідно підпункту 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України "Про заставу".
При цьому, статтею 4 Закону України "Про заставу" передбачено, що предметом застави не можуть бути:
культурні цінності, що є об`єктами права державної чи комунальної власності і занесені або підлягають занесенню до Державного реєстру національного культурного надбання;
пам`ятки культурної спадщини, занесені до Переліку пам`яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації.
Предметом застави не можуть бути вимоги, які мають особистий характер, а також інші вимоги, застава яких забороняється законом.
Предметом застави не можуть бути об`єкти державної власності, приватизація яких заборонена законодавчими актами, а також майнові комплекси державних підприємств та їх структурних підрозділів, що знаходяться у процесі корпоратизації.
Предметом застави підприємств державної форми власності, приватизація яких заборонена законодавчими актами, та їх структурних підрозділів, що знаходяться в процесі корпоратизації, можуть бути їх товари в обороті або в переробці.
Предметом застави не можуть бути гуртожитки як об`єкти нерухомого майна, житлові комплекси та/або їх частини, на які поширюється дія Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків".
Таким чином, майно комунального унітарного підприємства, закріплене за ним на праві господарського відання не входить до переліку майна, що не може бути предметом застави, а відтак, з урахуванням обмежень, визначених Податковим кодексом України та Законом України "Про заставу", є джерелом погашення податкового боргу такого підприємства.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що відмова відповідача у проведенні позивачу державної реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, з підстав неможливості реєстрації податкової застави у зв`язку з відсутністю у Комунального підприємства Надвірнаводоканал права власності на перелічене в акті майно, та неможливості реєстрації податкової застави на майно, що перебуває у Комунального підприємства Надвірнаводоканал на праві повного господарського відання, колегія суддів зазначає наступне, є протиправною.
З огляду на викладене апеляційний суд вважає, що постанову суду першої інстанції слід скасувати та прийняти постанову, якою адміністративний позов задовольнити частково шляхом визнання протиправною відмову управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації у проведенні державної реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, з підстав неможливості реєстрації податкової застави у зв`язку з відсутністю у Комунального підприємства Надвірнаводоканал права власності на перелічене в акті майно, та неможливості реєстрації податкової застави на майно, що перебуває у Комунального підприємства Надвірнаводоканал на праві повного господарського відання.
Щодо позовної вимоги позивача зареєструвати податкову заставу згідно акту опису майна від 10.08.2018 року №3/53-03 КП Надвірнаводоканал у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, то колегія суддів зазначає, що така вимога задоволенню не підлягає, оскільки судом апеляційної інстанції встановлено, що позивачу правомірно відмовлено у державній реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, з підстав неналежного оформлення копії акту опису, а зокрема подання позивачем звичайної фотокопії акту опису, без належного оформлення, що є порушенням вимог п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку, що оскаржуване рішення суду не відповідає дійсним обставинам справи та нормам матеріального і процесуального права, а відтак апеляційні скарги слід задовольнити частково, а рішення суду скасувати з прийняттям нового про задоволення позову частково.
За наведених обставин, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, що відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування судового рішення та ухвалення постанови про задоволення частково позову з наведених вище підстав.
Керуючись ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 317, ст. 321, ст. 325, ст. 328, ст. 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційні скарги Управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області та Комунального підприємства Надвірнаводоканал задовольнити частково.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року у справі № 0940/2467/18 скасувати та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов Головного управління ДФС в Івано-Франківській області задовольнити частково.
Визнати протиправною відмову Управління надання адміністративних послуг Надвірнянської районної державної адміністрації у проведенні державної реєстрації податкової застави, оформленої актом опису майна за № 3/53-03 від 10.08.2018 року, з підстав неможливості реєстрації податкової застави у зв`язку з відсутністю у Комунального підприємства Надвірнаводоканал права власності на перелічене в акті майно та неможливості реєстрації податкової застави на майно, що перебуває у Комунального підприємства Надвірнаводоканал на праві повного господарського відання.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС.
Головуючий суддя С. М. Шевчук судді Р. В. Кухтей Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 20 червня 2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2019 |
Оприлюднено | 24.06.2019 |
Номер документу | 82496799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні