ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1647/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Першого заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури до Зимнівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача Освітній опорний заклад Навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей с. Зимне про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури звернувся з позовом до Зимнівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача Освітній опорний заклад Навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей с. Зимне, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської облаеті щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області;
- зобов`язати Зимнівську сільську раду Володимир-Волинського району Волинської області вчинити дії, пов`язані з оформленням права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем в порушення вимог Закону України Про освіту та Земельного кодексу України не оформлено правовстановлюючі документи на будівлі та споруди, а також на земельну ділянку, на якій розташовано навчальний заклад, що створює ризики для функціонування закладу та навчального, виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушень прав дітей.
Позивач вважає, що саме бездіяльність Зимнівської сільської ради Володимир- Волинського району Волинської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України упродовж майже трьох років, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Враховуючи викладене просить позов задовольнити.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та на підставі частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
В поданому до суду відзиві на позовну заяву від 18.06.2019 року відповідач позов визнав, зазначив, що зобов`язується після рішення суду вчинити дії, пов`язані з оформленням права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області. Заперечень щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову не заявляє. У зв`язку з повним визнанням позовних вимог та відсутністю заперечень щодо обставин позову просить розглядати справу у його відсутності.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до повного задоволення, враховуючи наступне.
Руснівська загальноосвітня школа І ступеня - філія освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей" с. Зимне Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області (код ЄДРПОУ 41545534) зареєстрована 28.08.2017, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до Статуту Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей" с. Зимне Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Зимне знаходиться у комунальній власності Зимнівської сільської ради, яка є її засновником. Матеріально-технічна база закладу та його філії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі. Майно начального закладу перебуває в комунальній власності Зимнівської сільської рада належить йому на праві оперативного управління.
Відповідно до листа-відповіді Зимнівської сільської радои Володимир-Волинського району Волинської області № 422/13/2-19 від 10.05.2019, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується Руснівською загальноосвітньою школою І ступеня не оформлено, заходи щодо виготовлення та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування приміщення зазначеного навчального закладу не вживались.
Окрім того, згідно листа від 11.05.2019 №0-3-0.172-1167111-19 міськрайонного управління у Володимир- Волинському та районі та м. Володимир-Волинському Головного управління Держгеокадастру у Волинській області правовстановлюючі документи на користування земельною ділянкою для обслуговування приміщення Руснівської ЗОНІ І ступеня - філії опорного закладу НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Зимне відсутні, кадастрові номери на земельну ділянку не присвоювались.
Прокурором під час вивчення стану додержання вимог земельного законодавства на території Зимнівської сільської ради ради встановлено, що на земельну ділянку під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей" с. Зимне, юридична адреса: 44754, вул. Радянська, буд. 13 у с. Руснів, Володимир-Волинського району Волинської області правовстановлюючі документи відсутні, державна реєстрація права постійного користування земельною ділянкою не проведена.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України Про освіту .
Статтею 80 Закону України Про освіту визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема, інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Зі змісту ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, кабінету Міністрів України. Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.
Приписами п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.
Згідно частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Відповідно до пункту г частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою нормального їх функціонування.
Як вбачається з листа-відповіді Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області № 422/13/2-19 від 10.05.2019, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується Руснівською загальноосвітньою школою І ступеня не оформлено, заходи щодо виготовлення та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування приміщення зазначеного навчального закладу не вживались.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області, на якій розташований навчальний заклад освіти, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.
Доказів на спростування вказаних обставин матеріали справи не містять.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Приписами частини четвертої статті 47 КАС України визначено, що відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.
Згідно з положеннями частини першої статті 189 КАС України відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (ч. 4 ст. 189 КАС України).
Частиною п`ятою статті 189 КАС України, яка кореспондується із частиною шостою статті 47 цього Кодексу, визначено, що суд не приймає визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
З огляду на викладене, а також враховуючи те, що відповідач погоджується із пред`явленими у даному позові вимогами, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо визнання позову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Відтак, суд вважає за можливе прийняти визнання відповідачем даного позову та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідно до положень ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, оскільки, позивачем таких витрат не понесено, тому судові витрати не стягуються.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 250, 255, 290, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області.
Зобов`язати Зимнівську сільську раду Володимир-Волинського району Волинської області вчинити дії, пов`язані з оформленням права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Руснівської загальноосвітньої школи І ступеня - філії освітнього опорного закладу Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- ліцей" с. Зимне, в межах населеного пункту села Руснів, Володимир- Волинського району Волинської області.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач Перший заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури (43700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Драгоманова, будинок 31, код ЄДРПОУ 02909915)
Відповідач Зимнівська сільська рада (44752, Володимир-Волинський район, село Зимне, вулиця Миру, будинок 2, код ЄДРПОУ 0433481)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмета спору на стороні позивача Освітній опорний заклад Навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей с. Зимне (44752, Володимир-Волинський район, село Зимне, вулиця Миру, будинок 1, код ЄДРПОУ 41545534)
Головуючий-суддя С.Ф.Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2019 |
Оприлюднено | 24.06.2019 |
Номер документу | 82533185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні