Рішення
від 21.06.2019 по справі 420/3077/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3077/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2019 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження, у порядку письмового провадження, адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства СКРАБ до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулось Приватне підприємство СКРАБ до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, про:

визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1128629/31969797 від 02.04.2019 року, про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 17.03.2019 року;

зобов`язання Державної фіскальної служби України, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Приватного підприємства СКРАБ №1 від 07.03.2019 року, на загальну суму 264 546,00 гривень, днем її прийняття.

Адміністративний позов мотивовано наступним.

Приватне підприємство СКРАБ зазначає, що відмовляючи у реєстрації податкової накладної, контролюючий орган в оскаржуваному рішенні не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що складена ним податкова накладна не відповідає визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим, підстави для зупинення їх реєстрації були відсутні. Вказує, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючому органу було направлено пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарської операції, за наслідками якої було складено відповідну податкову накладну. Як зазначає позивач, доданих до повідомлення пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття оскаржуваного рішення не врахував, у зв`язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову у реєстрації податкової накладної.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (письмове провадження).

Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.

У встановлений судом строк, відповідач надав відзив (вх.№21452/19 від 14.06.2019р. на позовну заяву (а.с.131-136).

Відзив обґрунтований наступним .

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році №2245-VІІІ від 07.12.2017 року, пункт 200.16 статті 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції та з 01 січня 2018 року передбачає, що реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Приватним Підприємством СКРАБ було направлено повідомлення щодо подачі документів для підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній №1 від 17.03.2019 року, проте не було надано достатніх документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі. Таким чином, на думку відповідача, оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних із посиланням на підставу - ненадання платником податку копій документів достатніх для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування - є повністю обґрунтованими.

Станом на 21 червня 2019 року, інших заяв по суті справи з боку сторін на адресу суду не надходило.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Приватне підприємство СКРАБ , згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців зареєстроване 28 березня 2002 року за номером 1 542 120 0000 000413 (а.с.22).

До основних видів діяльності підприємства згідно КВЕД відносяться: 01.11 Вирощування зернових культур (окрім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.89 Роздрібна торгівля лотків і на ринках іншими товарами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (а.с.23).

Приватне підприємство СКРАБ , перебуває на обліку у Головному управлінні ДФС в Одеській області, Подільського управління, Миколаївської Державної податкової інспекції та зареєстроване платником податку на додану вартість з 01 березня 2019 року (а.с.26).

15 березня 2019 року, між ПП СКРАБ (постачальник) та ТОВ АДМ ТРЕЙДІНГ УКРАЇНА (покупець) було украдено договір поставки №318_008484 (а.с.80-82).

Згідно договору поставки №318_008484 від 13 березня 2019 року, постачальник зобов`язується передати, а покупець прийняти і оплатити соняшник українського походження урожаю 2018 року, насипом, на умовах передбачених даним договором. Код товару згідно УКТ ЗЕД 120600.

17 березня 2019 року, Приватним підприємством СКРАБ відпущено ТОВ АДМ ТРЕЙДІНГ УКРАЇНА 24,840 тон соняшника врожаю 2018 року. Загальна сума від реалізації товару складає 264 546,00 гривень разом з ПДВ (а.с. 83).

Оплата товару ТОВ АДМ ТРЕЙДІНГ Україна була здійснена повністю, що підтверджується випискою банківської установи від 19.03.2019 року (а.с. 88).

Перевезення товару здійснювалось транспортом ПП СКРАБ (товарно-транспортна накладна серії 12ААЗ №255780 від 16.03.2019 року). Соняшник отримано директором відділення ТОВ АДМ ТРЕЙДІНГ УКРАЇНА в м. Одесі ОСОБА_1 Анатолійовичем за довіреністю №1006 від 15 березня 2019 року (а.с.84-86).

Слід зазначити, що насіння сільськогосподарських культур ПП СКРАБ було придбано у Приватного підприємства АГРО ДОБРОБУТ згідно договору поставки насіння №UA131102-ОС від 13 листопада 2017 року (а.с.89-98) та Товариства з обмеженою відповідальністю АДМ ТРЕЙДІНГ УКРАЇНА №318-008484 від 15 березня 2019 року (а.с.80-83).

У свою чергу, реалізований соняшник врожаю 2018 року, було зібрано ПП СКРАБ із земельних ділянок площею 144,00 га., що підтверджується звітами про посівні площі сільськогосподарських культур форми №4с/г та форми №29-сг (а.с. 71-79).

Позивачем соняшник було зібрано тричі, у загальній кількості 144000 тон, зокрема, 04.09.2018 року у кількості 38 140 тон, 06.09.2018 року у кількості 40 520 тон, 10.09.2018 року у кількості 65 340 тон (а.с. 119). Крім того, у позивача наявні складські приміщення та технічне обладнання, призначене для використання у сільськогосподарській діяльності (а.с. 35-58).

На підставі договору №318_008484 від 13 березня 2019 року, Приватним підприємством СКРАБ була сформована податкова накладна №1 від 17 березня 2019 року, на загальну суму 264546,00 гривень (а.с.27.)

Вищевказана накладна в електронному вигляді була направлена до відповідача, проте її реєстрація була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України із зазначенням, що обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с. 27-28).

26 березня 2019 року, позивач, засобами електронного зв`язку направив на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено (а.с. 29).

Однак, рішенням комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1128629/31969797 від 02.04.2019 року, ПП СКРАБ було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 17 березня 2019 року, на підставі ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити) (а.с. 31).

Вважаючи, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної було прийнято з порушенням чинного законодавства, 06 квітня 2019 року, позивачем направлено Скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 32-33).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №21761/31969797/2 від 15 квітня 2019 року, скарга позивача залишено без задоволення, рішення комісії ДФС без змін (а.с. 34).

Не погоджуючись з діями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ГУ ДФС в Одеській області, вважаючи їх протиправними, Приватне підприємство СКРАБ звернулось до суду з даною позовною заявою.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами, далі - Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено23.06.2019
Номер документу82536612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3077/19

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні