П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
01 жовтня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/3077/19
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Стас Л.В.,
суддів - Турецької І.О., Шеметенко Л.П.
перевіривши матеріали апеляційної скарги Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року по справі № 420/3077/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СКРАБ" до Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
Судовим рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю " СКРАБ " до Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
На зазначене судове рішення Головним управлінням ДФС в Одеській області та Державною фіскальною службою України подано апеляційну скаргу.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2019 року вказану апеляційну скаргу залишено без руху та надано строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання ухвали.
12 серпня 2019 року, на виконання зазначеної ухвали суду, апелянтами подано клопотання про продовження строку на виконання ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2019 року із посиланням на неможливість сплатити судовий збір у строк, встановлений ухвалою суду.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року зазначене клопотання про продовження строку усунення недоліків задоволено та продовжено строк до 23 вересня 2019 року.
Роз`яснено апелянту, що наслідком не усунення вказаних недоліків апеляційної скарги є винесення ухвали про повернення апеляційної скарги, відповідно до ст. 169 КАС України.
23 вересня 2019 року, на виконання зазначеної ухвали суду, від апелянта надійшло клопотання про відстрочення строку виконання ухвали апеляційного суду до виділення необхідних бюджетних асигнувань.
Оглянувши матеріали справи та проаналізувавши доводи клопотання, колегія суддів вважає, що воно не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Так, згідно ч. 2 ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України, процесуальний строк, встановлений судом може бути продовжений судом за клопотанням особи, яка бере участь у справі.
Разом з цим, у відповідності до ст.129 Конституції України та ст.2 КАС України, однією із засад судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Згідно ст. 296 КАС України сплата судового збору є процесуальним обов`язком сторони, що звертається до суду з апеляційною скаргою.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 15.05.2008 року "Надточій проти України", яке відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» є джерелом права, зазначив: принцип рівності сторін - один із складників ширшої концепції справедливого судового розгляду - передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище у порівнянні з опонентом.
Безпідставне відстрочення строків усунення недоліків апеляційної скарги на доволі великий строк може призвести до затягування строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції у справі, та відповідно призведе до надання незаконної переваги одній зі сторін судового процесу.
Доводи заявника щодо відсутності коштів на сплату судового збору суд відхиляє, оскільки відсутність відповідного бюджетного фінансування щодо видатків на оплату судового збору суб`єкта владних повноважень, який фінансується з Державного бюджету України, не може виправдовуватись відсутністю відповідних бюджетних асигнувань та призначень, оскільки держава повинна створити належні фінансові можливості і заздалегідь передбачити відповідні кошти на вказані цілі у кошторисах установ.
Безпідставне звернення із заявою про відстрочення терміну недоліків призводить до затягування строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції у справі, та зловживання стороною своїми процесуальними правами.
З цього приводу, суд вважає необхідним наголосити на тому, що Конституційний Суд України у своєму Рішенні № 8-рп/2010 від 11 березня 2010 року вказував на те, що одним з фундаментальних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності, який передбачає повагу до принципу res judicata - принципу остаточності рішень суду. Законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними. Процесуальні строки є обов`язковими для дотримання, адже правила регулювання строків для подання скарги мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу правової визначеності.
Виходячи з викладеного, у даному випадку підстави для задоволення клопотання відсутні, оскільки наданий апелянту строк є достатнім, а тому суд відмовляє в задоволенні вказаного клопотання.
Згідно п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Отже, оскільки у встановлений апеляційним судом строк апелянт не усунув недоліки апеляційної скарги - не надав доказів сплати судового збору за подання апеляційної скарги, підставі для відкриття апеляційного провадження - відсутні, а тому апеляційна скарга на підставі ст. 169 КАС України підлягає поверненню скаржнику.
Керуючись ст.ст. 169, 296, 298, 321, 329 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області - відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року по справі № 420/3077/19 - повернути апелянту.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. 329 КАС України .
Суддя-доповідач Стас Л.В. Судді Турецька І.О. Шеметенко Л.П.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2019 |
Оприлюднено | 03.10.2019 |
Номер документу | 84630903 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні