Ухвала
від 21.06.2019 по справі 820/489/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про відстрочення і розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення

"21" червня 2019 р. № 820/489/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д., суддів Панченко О.В., Заічко О.В. розглянувши в порядку письмового провадження заяву і додані до неї матеріали про встановлення способу та порядку виконання рішення Товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" (майдан Свободи, буд. 5/1, кімн. 605/2,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ39609106) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" (майдан Свободи, буд. 5/1, кімн. 605/2,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ39609106) до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві (вул. М. Лимоненка, буд. 13-Б,м. Київ,04050, Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ39292197), Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (вул. Багговутівська, буд. 26, м. Київ,04107, код ЄДРПОУ39561761) , Центральної об`єднаної державної податкової інспекції міста Харкова Головного управління ДФС (пр. Леніна, 9,Харків,61000, , Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції (вул. Ярослава Мудрого, 26,м. Харків,61002, третя особа: Державна казначейська служба України (вул. Бастіонна, буд. 6,м. Київ,01601, код ЄДРПОУ37567646) про скасування рішень та записів, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд:

- скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору №140420151 від 14.04.2015 р.;

- вважати податкову звітність подану ним засобами електронного зв`язку прийнятою та поновити дію договору № 140420151 від 14.04.2015 р.;

- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття його податкових накладних для реєстрації та зобов`язати Державну фіскальну службу України податкову накладну №1 від 01.07.2015 року вважати прийнятою та зареєстрованою;

- скасувати запис Реєстраційної служби Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням ТОВ "САМНЕРА";

- скасувати рішення ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "САМНЕРА" та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ "САМНЕРА" (індивідуальний податковий номер 396091026595) від 04.08.2015 року;

- зобов`язати Реєстраційну службу Харківського міського управління відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "САМНЕРА" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- зобов`язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відкоригувати суму податкового кредиту 7 640 266 гривень на рахунках ТОВ "САМНЕРА" відповідно до задекларованих податкових декларацій за період з квітня по серпень 2015 року;

- зобов`язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати Державній казначейській службі України висновки та документи, необхідні для повернення коштів, помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 7 640 266 гривень;

- зобов`язати ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області зарахувати суму податкового кредиту 7640266 гривень на рахунках ТОВ "САМНЕРА".

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 22.03.2016 року, залишеного в силі ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2016 адміністративний позов задоволено.

13.06.2019 позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з заявою про встановлення способу та порядку виконання рішення.

В обґрунтування вказаної заяви зазначив, що Постанова Харківського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі № 820/489/16 набрала законної сили 13.03.2016 та потребує виконанню для поновлення порушених прав Товариства з обмеженою відповідальністю САМНЕРА , як платника податку на додану вартість, на використання сум податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні (податковий ліміт). Однак, дане рішення суду не може бути виконаним, а відтак порушені права Товариства з обмеженою відповідальністю САМНЕРА не можуть бути поновлені в повній мірі в розрізі саме повернення сум податкового ліміту.

Сторони в судове засідання не з`явилися. Представник позивача надав до суду заяву про розгляд заяви за його відсутності.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З урахуванням вищевикладеного суд розглядає заяву позивача в порядку письмового провадження.

Вирішуючи подану позивачем заяву, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.3 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Товариство з обмеженою відповідальністю САМНЕРА звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Центральної об`єднаної державної податкової інспекції міста Харкова Головного управління ДФС, відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа: Державна казначейська служба України про скасування рішень та записів, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду у справі № 820/489/16 від 22.03.2016 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" (Код ЄДРПОУ 39609106) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Центральної об`єднаної державної податкової інспекції міста Харкова Головного управління ДФС, відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа: Державна казначейська служба України про скасування рішень та записів, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, - задоволено повністю.

У резолютивній частині рішення суду встановлене наступне:

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві щодо невиконання умов договору №140420151 від 14.04.2015 р. про подання товариством з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" податкової звітності засобами електронного зв`язку.

Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" для реєстрації та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 01.07.2015 року товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА".

Скасувати запис Реєстраційної служби Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА".

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ "САМНЕРА" (індивідуальний податковий номер 396091026595) від 04.08.2015 року.

Зобов`язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Зобов`язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відкоригувати суму податкового кредиту 7 640 266 гривень на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" відповідно до задекларованих податкових декларацій за період з квітня по серпень 2015 року.

Зобов`язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати Державній казначейській службі України висновки та документи, необхідні для повернення товариству з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" коштів, помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету 7 , в розмірі 7 640 266 гривень.

Зобов`язати Центральну об`єднану державну податкову інспекцію міста Харкова Головного управління ДФС зарахувати суму податкового кредиту в розмірі 7640266 гривень на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА".

Харківським апеляційним адміністративним судом прийнято ухвалу від 13 червня 2016 року, якою залишено без задоволення апеляційна скарга Державної фіскальної служби України.

Таким чином, Постанова Харківського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі № 820/489/16 набрало законної сили 13.03.2016 та потребує виконанню для поновлення порушених прав Товариства з обмеженою відповідальністю САМНЕРА , як платника податку на додану вартість, на використання сум податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні (податковий ліміт).

Відповідно до відповіді Державної фіскальної служби України від 30.08.2018 року №13108 1П/99-99/13-01-02-14 надана відповідь наступного змісту:

Державна фіскальна служба України розглянула Вашу заяву від 16.07.2018 (вх. ДФС № П/1977 від 18.07.2018) щодо окремих питань електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - ПДВ) та відновлення реєстрації фізичної особи- підприємця платником ПДВ та повідомляє таке.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ, анулювання такої реєстрації в реєстрі платника ПДВ (далі - Реєстр) регулюється ст.ст. 181 - 184 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233, зі змінами (далі - Положення № 1130).

Законодавчі підстави для анулювання реєстрації особи як платника ПДВ визначено ст. 184 Кодексу.

Відповідно до п. 184/1 ст. 184 Кодексу реєстрація діє до дати анулювання реєстрації особи як платника податку, яка проводиться шляхом виключення з Реєстру.

У разі анулювання реєстрації особи як платника податку податкові зобов`язання визначаються на підставі податкової декларації з ПДВ за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, визначеного п. 184.6 ст.184 Кодексу.

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються ст.200 1 Кодексу.

Так, п.200 1 .8 ст. 200 1 Кодексу встановлено, що після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - СЕА) перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платника у СЕА, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов`язання можуть бути повернуті платнику податку відповідно до ст.43 Кодексу.

Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення відповідно до п.43.3 ст.43 Кодексу.

Щодо відновлення реєстрації фізичної особи-підприємця платником ПДВ та показників у СЕА у разі скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ суд зазначає, що згідно з п. 5.10 Положення № 1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог ст.56 Кодексу або до суду.

У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, контролюючий орган вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію платників ПДВ із урахуванням особливостей, визначених п.5.10 Положення №1130, або у порядку, визначеному судовим рішенням.

При цьому норми ст.200 1 Кодексу та Порядок електронного адміністрування ПДВ, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 (зі змінами), не містять загальних правил відновлення автоматичного обліку показників у системі електронного адміністрування ПДВ після скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Таким чином, кожне скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ має індивідуальний характер та розглядається окремо залежно від обставин справи.

Тобто, виходячи із наданої відповіді, не існує безпосередньо чіткого порядку та способу поновлення податкового ліміту, навіть якщо щодо таких дій контролюючий орган було зобов`язано судовим рішенням.

А отже, у розумінні ч.3 ст 378 Кодексу адміністративного судочинства України, необхідно встановити порядок виконання судового рішення, оскільки останнє неможливе до виконання.

Відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою:

?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ;

де:

?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному - реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208 2 статті 218 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Митн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес- перевізником;

?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

Під час розрахунку показника ?ПопРах також враховується сума коштів у разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку. При цьому для поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов`язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами.

Порядок та строки врахування таких сум у системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Не враховуються в обрахунку показника ?ПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з:

а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу);

б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209 19 статті 209 цього Кодексу,

в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування ?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному - реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208 2 статті 218 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Митн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес- перевізником;

?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

Під час розрахунку показника ?ПопРах також враховується сума коштів у разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку. При цьому для поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов`язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами.

Порядок та строки врахування таких сум у системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Не враховуються в обрахунку показника ?ПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з:

а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу);

б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209 19 статті 209 цього Кодексу,

в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу.

?Овердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.

Показник ?Овердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.

Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками податку на додану вартість менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 січня 2016 року, - таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців.

?НаклВид - загальна сума податку за складеними платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок, що проводяться відповідно до цього Кодексу;

?Перевшц - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників ?НаклОтр та ?НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників ?НаклОтр, ?НаклВид та ?Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.

Під час обрахунку суми ?Накл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.

Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку.

Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом поділу (з якого здійснюється виділ), сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи такого платника (державної реєстрації створення юридичної особи правонаступника), використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом.

Без показника ?Накл об`єкт господарювання позбавлений можливості здійснювати господарську діяльність.

Так, два показники, які мають відношення до даної справи, а саме ?НаклОтр та ?НаклВид формуються автоматично і будь-яке втручання з боку контролюючих органів неможливо та є протиправним. Проте в дані справі ми бачимо, що під прикриттям Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ було списано й податковий ліміт у сумі 7 640 266. 00 гри. Відновити його також є недосяжною метою - контролюючий орган не може це зробити в силу відсутності самого порядку такого поновлення та технічної можливості.

Відповідно до ч.2 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувана чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч.3 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Виходячи із формули, яка вказана вище, є лише один дієвий спосіб для поновлення суми, на яку платник податку на додану вартість має право поновити реєстраційний ліміт - ЕПопРах.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що у зв`язку з відсутністю безпосередньо чіткого порядку та способу поновлення податкового ліміту, про задоволення заяви позивача, та вважає за необхідне встановити спосіб виконання Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі № 820/489/16, а саме: зобов`язати ГУ ДФС у Харківській області (як правонаступник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області), Державну фіскальну службу України збільшити реєстраційну суму в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту (рядок 24) в розмірі 7 640 266, 00 грн., для виконання Державною фіскальною службою України вимоги щодо надання Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПК України, висновків та документів, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ САМНЕРА (код ЄДРПОУ 39609106) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок, відкритий в ПАТ КБ ПРИВАТБАНК , МФО 305299, ЄДРПОУ 14360570, № 26007050262065), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 7640266, 00 грн. (сім мільйонів шістсот сорок тисяч двісті шістдесят шість гривень 00 копійок) та стягнути з бюджету на користь підприємства.

Керуючись ст. 5, 378, 256, 241-243, 294, 295 КАс України, суд, -

У Х В А Л И В :

Заяву про встановлення способу та порядку виконання рішення Товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА" (майдан Свободи, буд. 5/1, кімн. 605/2,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ39609106) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САМНЕРА (майдан Свободи, буд. 5/1, кімн. 605/2,м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ39609106) до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві (вул. М. Лимоненка, буд. 13-Б,м. Київ,04050, Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ39292197), Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (вул. Багговутівська, буд. 26, м. Київ,04107, код ЄДРПОУ39561761), Центральної об`єднаної державної податкової інспекції міста Харкова Головного управління ДФС (пр. Леніна, 9,Харків,61000, , Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції (вул. Ярослава Мудрого, 26,м. Харків,61002, третя особа: Державна казначейська служба України (вул. Бастіонна, буд. 6,м. Київ,01601, код ЄДРПОУ37567646) про скасування рішень та записів, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Встановити спосіб виконання Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі № 820/489/16, а саме: зобов`язати ГУ ДФС у Харківській області (як правонаступник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області), Державну фіскальну службу України збільшити реєстраційну суму в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту (рядок 24) в розмірі 7 640 266, 00 грн., для виконання Державною фіскальною службою України вимоги щодо надання Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПК України, висновків та документів, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ САМНЕРА (код ЄДРПОУ 39609106) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок, відкритий в ПАТ КБ ПРИВАТБАНК , МФО 305299, ЄДРПОУ 14360570, № 26007050262065), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 7640266, 00 грн. (сім мільйонів шістсот сорок тисяч двісті шістдесят шість гривень 00 копійок) та стягнути з бюджету на користь підприємства.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала підлягає оскарженню протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Ухвалу складено та підписано 21.06.2019 року.

Головуючий суддя Кухар М.Д.

Суддя Панченко О.В.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено24.06.2019
Номер документу82537388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/489/16

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні