Справа № 548/1292/19
Провадження №1-кс/548/604/19
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.06.2019 року м. Хорол
Слідчий суддяХорольського районногосуду Полтавськоїобласті ОСОБА_1 заучастю секретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,
слідчого ОСОБА_3
розглянувши клопотання слідчого СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей тадокументів,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВ Хорольського ВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 звернулася в суд з клопотанням про тимчасовий доступ до речей тадокументів.
В клопотанні вказувалося, що до Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області надійшло звернення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про те, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в результаті діяльності свинокомплексу на території м. Хорол забруднює атмосферне повітря шляхом викиду великої кількості шкідливих речовин в повітря та ґрунт.
Відомості по даному факту 19.07.2016 р. внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016171240000110, на підставі п.8 ст. 3, п. 7 ст. 40 КПК України розпочато здійснення досудового розслідування в даному кримінальному провадженні.
Кваліфікація даного кримінального правопорушення ч.1 ст. 241 КК України, а саме забруднення або інша зміна природних властивостей атмосферного повітря шкідливими для життя, здоров'я людей або для довкілля речовинами, відходами або іншими матеріалами промислового чи іншого виробництва внаслідок порушення спеціальних правил, якщо це створило небезпеку для життя, здоров'я людей чи для довкілля.
Згідно ст. 1 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» забруднення атмосферного повітря - змінення складу і властивостей атмосферного повітря в результаті надходження або утворення в ньому фізичних, біологічних факторів і (або) хімічних сполук, що можуть несприятливо впливати на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Порядком проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженим постановою КМУ № 302 від 13.03.2002, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям (далі суб`єкт господарювання) експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Для отримання дозволу суб`єкт господарювання, крім іншого, готує документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин; проводить інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, видів та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, пилогазоочисного обладнання; обґрунтовує розміри нормативних санітарно-захисних зон, проводить оцінку витрат, пов`язаних з реалізацією заходів щодо їх створення.
Згідно положень Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ № 173 від 19.06.1996 р. ці правила є обов`язковими для дотримання всіма державними, кооперативними, колективними та приватними підприємствами, організаціями та установами незалежно від відомчого підпорядкування та форм власності, а також посадовими особами та громадянами України, інвесторами-громадянами інших держав. Державний контроль за дотриманням вимог цих Правил здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства.
Промислові, сільськогосподарські та інші об`єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови санітарно-захисними зонами.
Санітарно-захисну зону слід встановлювати від джерел шкідливості до межі житлової забудови, ділянок громадських установ, будинків і споруд, в тому числі дитячих, навчальних, лікувально-профілактичних установ, закладів соціального забезпечення, спортивних споруд та ін., а також територій парків, садів, скверів та інших об`єктів зеленого будівництва загального користування, ділянок оздоровчих та фізкультурно-спортивних установ, місць відпочинку, садівницьких товариств та інших, прирівняних до них об`єктів. Вимоги до заходів по охороні атмосферного повітря населених пунктів ре гламентуються Законом України "Про охорону атмосферного повітря" "Санитарными правилами по охране атмосферного воздуха населенных мест", санітарною класифікацією підприємств, виробництв та інших об`єктів, що наведена у додатку N 4. Заходи по охороні атмосферного повітря повинні забезпечувати дотримання ГДК (або ОБРВ) забруднюючих речовин у повітрі сельбищних територій і 0,8 ГДК у місцях масового відпочинку населення зурахуванням комбінованої дії речовин або продуктів їх трансформації в атмосфері відповідно до переліку ГДК, затвердженого у встановленому порядку. Забороняються викиди в атмосферу шкідливих речовин, на які не встановлені гігієнічні нормативи (ГДК або ОБРВ).
Згідно додатку № 5 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, розміри санітарно-захисних зон від сільськогосподарських підприємств до житлової забудови та прирівняних до неї об`єктів щодо розведення свиней залежить від поголів`я свиней.
Відповідно до ст. 32 Закону України «Про відходи», з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини забороняється: провадити будь-яку господарську діяльність, пов`язану з утворенням відходів, без одержання від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відповідно до вимог цього Закону; визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об'єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам.
Згідно ст. 33 Закону України «Про відходи» на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об`єктів. Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов`язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, в якому визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відходів відповідно до встановлених умов їх зберігання. Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об`єкти повинні використовуватися лише для відходів, заявлених на одержання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами. Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об`єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.
Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , засновник ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ), вид діяльності, крім іншого, розведення свиней (основний); керівник ОСОБА_5 .
Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_4 є власником комплексу будівель та споруд за адресо. АДРЕСА_3 .
Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку ОСОБА_4 є власником земельної ділянки кадастровий № 5324810100:50:007:0173, для ведення особистого селянського господарства, площа 0,9232 га, місце розташування АДРЕСА_4 .
Крім цього згідно даних Державної кадастрової карти України земельна ділянка № 5324810100:50:007:0173 межує із заповідним урочищем «Гринцеве».
Під час досудового розслідування слідчий СВ Хорольського ВП ГУ НП в Полтавській області одноразово звертавсяіз запитами до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для надання інформації із приводу забруднення атмосферного повітря та ґрунту відходами від свинокомплекса, однак вказане товариство проігнорувало та жодного разу не надало жодної відповіді.
Таким чином, є достатні підстави вважати, що у володінніТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса АДРЕСА_5 ,перебувають документи та речі, які мають суттєве значення для проведення досудового розслідування кримінального провадження та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, а також для проведення відповідних експертиз.
Для доведення причетності осіб до інкримінованого їм злочинного діяння, зокрема шляхом призначення перевірок, а також необхідністю всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують винних осіб, надання обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, стороні обвинувачення необхідно отримати тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з можливістю вилучення завірених належним чином копій документів, а саме: документи дозвільного характеру на свинокомплекс, що за адресою АДРЕСА_3 щодо підстав та порядку використання земельної ділянки, щодо викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, вивезення, зберігання та утилізації відходів господарської діяльності, будівництва, реконструкції, введення в експлуатацію будівель, щодо дозволів на спец водокористування під час проведення господарської діяльності, установчі документи на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », щодо руху грошових коштів та бухгалтерської документації по якій вбачається кількість поголів`я свиней за рік в період часу із 2016 року по теперішній час, проекти будівництва, рішення міської ради та містобудівні умови на забудову свинокомплексу, договорів на утилізацію відходів.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин і можуть бути доказами у кримінальному провадженні, та які на даний час знаходяться у володінніТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) (юридична адреса АДРЕСА_6 ) - необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю зробити їх копії та вилучити їх, так як існує реальна загроза їх зміни та знищення, а також таке вилучення необхідне для подальшого проведення досудового розслідування, слідчий і звернулася з даним клопотанням.
Слідчий СВ Хорольського ВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримала дане клопотання та прохала його задовольнити з підстав наведених у ньому.
Слідчим доведена наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза внесення виправлень, доповнень або знищення інформації, що потрібна для досудового розслідування, тому слідчий суддя вирішує розглянути клопотання без виклику представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступдо речейі документівполягає унаданні сторонікримінального провадженняособою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх(здійснитиїх виїмку).
У матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин і можуть бути доказами у кримінальному провадженні, тому необхідно отримати тимчасовий доступ до документів які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та можливість їх вилучити .
Слідчий суддя з`ясувавши позицію слідчого, дослідивши матеріали клопотання, належно оцінивши наявні докази приходить до висновку, що клопотання підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 162-166 КПК України слідчий суддя,
УХВАЛИВ :
Клопотання слідчого слідчого СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей тадокументів,- задовольнити .
Надатислідчому СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 або іншому слідчому, що входить в групу слідчих, а саме : слідчому СВ Хорольського ВП ГУ НП в Полтавській області лейтенанту поліції ОСОБА_6 , ст. слідчому СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_7 , заступнику начальника СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_8 (старша групи), начальнику СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області майору поліції ОСОБА_9 або іншій особі за дорученням слідчого в порядку ст. 40, 41 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів,які знаходяться уТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ),юридична адреса АДРЕСА_6 , та вилучити завірені належним чином копії наступних документів:
1) установчих документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код. ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), документів про призначення керівника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », документів про найманих працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
2) правовстановлюючихдокументівщодо підстав користування земельною ділянкою № 5324810100:50:007:0173, іншими земельними ділянками на яких здійснює свою діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у м. Хорол Полтавської області;
3) дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, стаціонарними джерелами, документи, які подавалися господарством для отримання дозволу (обґрунтування обсягів викидів забруднюючих речовин; інвентаризація стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, видів та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; обґрунтування розмірів нормативних санітарно-захисних зон, оцінка витрат, пов`язаних з реалізацією заходів щодо їх створення), документів щодо викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, документів щодо очистки викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
4) документів щодо права, підстав, порядку та обсягу зберігання, видалення, утилізації відходів господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у м. Хорол Полтавської області;
5) дозвільної документації на спеціальне водокористування;
6) проектно-кошторисноїдокументації на забудову та реконструкцію свинокомплексу, будівель та приміщень, рішень органів місцевого самоврядування з цього приводу, містобудівні умови, договори про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, інформацію про сплату коштів пайової участі, декларації, дозволи на реконструкцію, будівництво, введення, технічних паспортів в експлуатацію свинокомплексу, будівель і приміщень,у яких здійснює свою діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з розведення свиней у м. Хорол Полтавської області;
7) бухгалтерська документація щодо поголів`я свиней у рік ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у м. Хорол Полтавської області за період з 2016 по теперішній час;
8) інформація про рух грошових котів щодо обігу поголів`я свиней, будівництва і реконструкція свинокомплексу, будівель і та споруд ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у м. Хорол Полтавської області за період з 2016 по теперішній час;
9) нші документи щодо викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря внаслідок діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у м. Хорол Полтавській області.
Строк дії ухвали - один місяць з дня винесення.
Ухвала слідчого судді про доступ до речей і документів, підлягає обов`язковому виконанню.
У випадку невиконання ухвали слідчого судді слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.
Оригінал ухвали. Перший примірник.
Слідчий суддя Хорольського районного
суду Полтавської області: ОСОБА_1
Суд | Хорольський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2019 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 82551147 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хорольський районний суд Полтавської області
Коновод О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні