ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20.06.2019м. ДніпроСправа № 904/679/19
за позовом Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд", м. Кам'янське Дніпропетровської області
про стягнення 136000,00 грн
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Секретар судового засідання Чернявська Е.О.
Представники:
Від позивача: Солодухін М.В., довіреність №63-03/2д від 17 січня 2019 року, головний спеціаліст третього відділу досліджень та розслідувань
Від відповідача: не з'явився
С У Т Ь С П О Р У:
21.02.2019 Дніпропетровське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою, якою просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес - Дніпробуд" штраф в сумі 68000,00 грн. та пені у сумі 68000,00 грн., нарахованої за несплату штрафу, застосованого рішенням адміністративної колегії позивача № 12/01-14/07-18 від 14.08.2018 у справі № 41/05-03-2/16.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що рішення адміністративної колегії позивача №12/01-14/07-18 від 14.08.2018 у справі № 41/05-03-2/16, яким, за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на Товариство накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн., у встановлений законом строк не виконано.
У зв'язку з невиконанням цього рішення, відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", позивачем за кожний день прострочення сплати штрафу нарахована пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.
20.03.2019 від Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надійшла заява про зміну підстав позову.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 26.02.2019 (суддя Воронько В.Д.) відкрито провадження у справі та прийнято позовну заяву до розгляду, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 26.03.2019. Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 26.03.2019 (суддя Воронько В.Д.) здійснено перехід від спрощеного позовного провадження до розгляду справи №904/679/19 за правилами загального позовного провадження. Справу призначено до розгляду в підготовчому засіданні на 22.04.2019.
Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Дніпропетровської області від 19 квітня 2019 року №545 у зв'язку із призначенням судді Воронько Д.В. на посаду судді Вищого антикорупційного суду, відповідно до п.2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, проведено повторний автоматичний розподіл матеріалів справи по вх. №4-700/19 справи №904/679/19, за результатами якого, справу передано для розгляду судді Євстигнеєвій Н.М.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.04.2019 прийнято справу 904/679/19 до свого провадження; ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 23 травня 2019 року.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.05.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судове засідання 20.06.2019 (з урахуванням ухвали про виправлення описки).
У судовому засіданні 20.06.2019 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши доводи представника позивача, дослідивши докази, господарський суд,
В С Т А Н О В И В:
14 серпня 2018 року адміністративною колегією Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення №12/01-14/07-18 у справі №41/05-03-2/16 (надалі - Рішення), яким дії товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" (надалі - Товариство) та товариства з обмеженою відповідальністю "Акцент ПП", які полягають в узгодженні ними своїх дій під час підготовки та участі у закупівлях за державні кошти послуги: "Будівництво об'єкту: Кладовище лівобережної частини м. Дніпродзержинська з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2003 (Будівництво торгових будівель, складів і промислових будівель, об'єктів транспортної інфраструктури - за кодом СРV за ДК 021:2015 - 45213000-3) [дата оприлюднення і номер оголошення про проведення процедури закупівлі, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель №101696, ВДЗ №72(14.04.2016) від 14.04.2016], які проводились департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Дніпродзержинської (Кам'янської) міської ради, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом першим статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", визначеного пунктом четвертим частини другої статті 6 цього Закону, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб'єктів господарювання, які стосуються спотворення результатів торгів.
За зазначене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на Товариство накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн.
15 серпня 2018 року Дніпропетровським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України було надіслано на адресу ТОВ "Прогрес-Дніпробуд" для виконання за юридичною адресою: вул. Маршова, 10, м. Кам'янське, Дніпропетровська область, 51901 рішення від 14.08.2018 №12/01-14/07-18 у справі №41/05-03-2/16 (лист від 15.08.2018 № 54-02/1026).
Зазначене поштове відправлення було повернуто до Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України з поміткою ПАТ "Укрпошта" "за зазначеною адресою не проживає".
Відповідно до ч.1 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур'єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Витяг з рішення було оприлюднено в офіційному друкованому виданні Дніпропетровської обласної ради - Обласний суспільно-політичний щотижневик "Зоря" від 03.10.2018 № 40 (689). Тобто, Рішення вважається таким, що було вручене відповідачу 13.10.2018.
Причиною виникнення спору є несвоєчасна сплата відповідачем штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.
Відповідно до ст. 51 Закону України "Про захист економічної конкуренції" порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу (ч. 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Відповідно до статті 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.
Частиною другою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (надалі - Закон) встановлено, що рішення органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання, а частиною третьою, що особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Тобто, строк сплати штрафу, накладеного рішенням на Відповідача закінчився 13.12.2018.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрнс-Дніпробуд" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовною заявою про визнання недійсним рішення від 14.08.2018 №12/01-14/07-18.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі провадження у справі № 904/4637/18.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 04.12.2018 у справі № 904/4637/18 позовну заяву Товариства залишено без розгляду. Зазначена ухвала суду не оскаржувалася та набрала законної сили.
Відповідно до частини 8 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати, до територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Відповідачем доказів про сплату штрафу до територіального відділення не надано.
Частиною 5 статті 56 Закону встановлено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду.
Пунктом 20.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №15 "Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" (надалі - Постанова Пленуму №15) визначено тривалість такого зупинення виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися.
Законодавством України, а саме положеннями статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" не передбачено переривання чи зупинення двомісячного строку, відведеного для добровільної сплати штрафу, накладеного рішенням Відділення, а передбачено переривання строку для нарахування пені у зв'язку з оскарженням рішення Відділення до господарського суду.
Наведене узгоджується з висновками, які викладені у постановах Вищого господарського суду України від 13.09.2013 по справі №917/257/13-2, від 07.12.2016 по справі №910/11441/16 та постанові Верховного суду від 27.11.2018 у справі № 910/4081/18.
Таким чином, порушення господарським судом провадження у справі про визнання недійсним рішення органу Комітету про накладення штрафу до закінчення визначеного частиною третьою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" двомісячного строку для сплати штрафу не впливає на перебіг та закінчення цього строку, в тому числі не перериває, не зупиняє й не продовжує його.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" вимоги адміністративної колегії Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо сплати штрафу та пені, викладені у рішенні №12/01-14/07-18 у справі №41/05-03-2/16, у добровільному порядку не виконало.
Згідно частини сьомої статті 56 Закону, у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Загальна сума штрафу, накладеного рішенням адміністративної колегії складає 68000 грн.
Розмір пені за один день прострочення сплати штрафу становить 1020 грн. (68000 грн. х 1,5 % = 1020 грн., де: 68000 грн. - загальна сума штрафу, не сплаченого в строк). За період з 13.12.2018 по 19.02.2019 прострочено 68 днів сплати в строк штрафу, отже ролзмір пені складає 69360 грн. (1020 грн. х 68 днів = 69360 грн.).
Відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
З урахуванням наведених положень загальна сума, яка підлягає стягненню з відповідача, складає 136000 грн. (68000 грн. - штраф та 68000 грн. пені).
Доказів сплати штрафу в сумі 68000 грн. та 68000 грн. пені Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" до суду не надало.
За викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпро до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд", м. Кам'янське Дніпропетровської області про стягнення 136000,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" ( 51901, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Маршова, 10, ідентифікаційний код 38187095) в доход загального фонду Державного бюджету України на рахунок Державної казначейської служби України за місцем реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" як платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" штраф в сумі 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень та пеню в сумі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень, всього 136000 (сто тридцять шість тисяч) гривень. 00 коп., про що видати наказ.
Стягнути з з Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес-Дніпробуд" ( 51901, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Маршова, 10, ідентифікаційний код 38187095) на користь Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України ( 49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля,2, ідентифікаційний код 20306037), витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у розмірі 2040 (дві тисячі сорок)грн. 00коп., про що видати наказ.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено – 24.06.2019
Суддя Н.М. Євстигнеєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2019 |
Оприлюднено | 26.06.2019 |
Номер документу | 82566158 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Воронько Володимир Дмитрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Воронько Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні