Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"24" червня 2019 р. № 520/5648/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Мадевська Е.Д.
представника позивача - Тарасенко Д.Ю.,
представника відповідача - Фіщук О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський тепловозоремонтний завод" (61085, м. Харків, вул. Академіка Проскури, буд. 1) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. , буд. 8), Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківський тепловозоремонтний завод", звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168683/32760126.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168684/32760126.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або вимову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168755/32760126.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168756/32760126.
5. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р.
6. Виріши питання про розподіл судових витрат.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/32760126 є незаконними та такими, що прийняті з порушенням норм чинного законодавства України, а податкові накладні № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р. підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судове засідання з`явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі зазначивши, що рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/32760126 є законним та такими, що прийняті в межах чинного законодавства України, а тому не підлягають скасуванню.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що 11 лютого 2019 p. між позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Харківський тепловозоремонтний завод" та ПАТ АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ був укладений договір на виконання робіт на території підрядника та .Договір № 415 від 26.02.19р. на поставку.
Позивачем належним чином виконані роботи та передано продукцію за договорами, і між сторонами Договору підписані відповідні акти та видаткові накладні.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ позивачем - ТОВ Харківський тепловозоремонтний завод було складено податкові накладні: податкова накладна № 2 від 08.04.2019р., яка направлена 12.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; податкова накладна № 3 від 08.04.2019р., яка направлена 12.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; податкова накладна № 5 від 11.04.2019р., яка направлена 25.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; податкова накладна № 6 від 11.04.2019р., яка направлена 25.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також судом встановлено, що позивачем було отримано квитанції № 9072540145 від 12.04.2019р., № 9072515040 від 12.04.2019р., № 9084540148 від 25.04.2019р., № 9084557525 від 25.04.2019р., відповідно до яких податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено.
На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПКУ позивачем - ТОВ Харківський тепловозоремонтний завод на адресу ДФС були направлені повідомлення від 14.05.2019р. № 3 та № 4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії первинних документів (копії квитанцій №2 про прийняття документів реєстраційні номери № 9098929969 та № 9098774592).
Рішенням комісії ДФС від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/ НОМЕР_1 було відмовлено у реєстрації податкових накладних № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р. на підставі ненаданням платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням форм та галузевої специфіки.
Суд зазначає, що відповідно до п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
З матеріалів справи встановлено, що 10.05.2019 року за вих. № 44 та вих. № 46 позивачем - ТОВ "Харківський тепловозоремонтний завод" було направлено на адресу Київської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області пояснення та підтверджуючі документи щодо реальності здійснення операції по податкових накладних " 2 та № від 08.04.2019 року та № 5 та № 6 від 11.04.2019 року.
З наявних в матеріалах справи копій рішеннь комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/32760126 вбачається, що відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, на підставу прийняття вказаного рішення зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що ТОВ Харківський тепловозоремонтний завод (надалі Виконавець) працює з 2003 року. Види діяльності, якими займається підприємство, згідно КВЕД є:
28.11 - виробництво двигунів і турбін, крім авіаційних, автотранспортних і мотоциклетних двигунів;
28.15 - виробництво підшипників, зубчастих передач, елементів механічних передач і приводів;
28.29 - виробництво інших машин і устаткований загального призначення;
30.20 - виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу;
25-61 - оброблення металів та нанесення покриття на метали;
25.62 - механічне оброблений металевих виробів;
46.69- оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням;
46.90 - неспеціалізована оптова торгівля;
52.10 - складське господарство;
33.14- ремонт і технічне обслуговування електронного устатковання;
33.17 - ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів.
ТОВ Харківський тепловозоремонтний завод має виробничо-складське приміщення запільною площею 130 кв. м розташоване за адресою м. Харків, вул. Автогенна, 3 згідно договору суборенди № 1-2018 від 01.01.2018р. На балансі підприємства згідно оборотно-сальдовим відомостям за рахунками 10 та 11 числяться верстати, обладнання, інструмент, тощо.
Одним з основних видів економічної діяльності є КВЕД 33.17 - ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів.. За КВЕД 33.17 підприємство надало послуги з ремонту колісних пар тепловозів ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг (код ЄДРОПУ 24432974) (надалі Замовник) згідно договору № 253 від 11.02.2019р.
Згідно вищезазначеного договору Замовник передав Виконанню колісні пари тепловозів за накладними-вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів № 19 та № 21 від 01.03.2019р. Транспортування колісних пар відбувалось ФО-П Сепін В.Б. за товарно-транспортною накладною № 1/19.03.2019 від 19.03.2019р. за рахунок Виконавця.
Для виконання ремонту колісних, пар були закуплені матеріали у наступних підприємств:
1) ТОВ Солдер (код ЄДРПОУ 31017386) згідно видаткової накладної А І !Н-012 від l4.03.19p,, податкова накладна № 2 від 13.03.2019р. зареєстрована 27.03.19р. за №9058144424.
2) ТОВ ЕВРОПА ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 42459628) згідно договору поставки № 1901503 від 15.03.19, видаткової накладної № 26 від 19.03.19р., товарно-транспортна накладна № 1/19.03.19 від 19.03.19р., податкова накладна № 26 від 19.03.2019р. зареєстрована 02.04.19р. за № 9061355639 та видаткової накладної № 27 від 28.03.19р., товарно-транспортна накладна № 1/28.03.19 від 28.03.19р.. податкова накладна № 267 від 28.03.2019р. зареєстрована 02.04.19р. за № 9061351854.
3) ТОВ ТПК ПРОМДИЗЕЛЬ)) (код ЄДРПОУ40277952) згідно видаткової накладної № ТП-0000028 від 11.03.19р., Товарно-транспортна накладна №ТП - 000000010 від 11.03.19р., податкова накладна № 6 від 11.03.2019 р. зареєстрована 26.03.19р. за № 9055675495.
4) ТОВ РОЯЛ ГЕЛЕКСІ (код ЄДРПОУ 42674050) згідно договору поставки № 19-04-01 від 01.04.19, видаткової накладної № 3 від 01.04.19р., товарно-транспортна накладна № 1/01.04.19 від 01.04.19р., податкова накладна № 3 від 01.04.2019р. зареєстрована 11.04.19р. за № 9070825213, податкової накладної № 5 від 02.04.19р., товарно-транспортна накладна № 1/02.04,19 від 02,04.19р., податкова накладна № 5 від 02,04.2019р. зареєстрована 11.04.19р. за № 9070765685 та видаткової накладної № 7 від 03.04.19р., товарно-транспортна накладна № 1/03.04.І9 від 03.04.19р., податкова накладна № 7 від 03.04.2019р. зареєстрована 11.04Л 9р. за № 90707933S5.
Вище зазначені матеріали були передані в виробництво. По закінченню виконання ремонтних робіт на адресу Замовника ПАТ АрсслорМіттал Кривий Ріг були складені акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 5 та податкова накладна № 2 від 08.04.2019р., на загальну суму 1072800,00 грн., у т.ч, ПДВ-178800,00грн та акт передачі-приймання робіт (надання послуг) № 6 та податкова накладна № 3 від 08,04.2019р. на запільну суму 1072800,00грн, у тч. ПДВ - 178800,00грн, акт приймання-передачі металолома № б/н від 09.04.2019р., Транспортування колісних пар з ремонту і здійснював за рахунок Замовника ФОП Сснін В.Б. за товарно-транспортною накладною № 1/09.2019 від 09.04.19р., накладна № 1-04/19 від 09.04.19р., акт приймання-передачі колісних нар з ремонту № б/н від 09.04.19р.
Станом на 10.05.19р. між підприємствами існує кредиторська заборгованість на загальну суму 2145600,00 гри на користь ТОВ НВП Електропривід-ЛТД .
Також суд зазначає, що 25 квітня 2019 року підприємство отримало квітанції № 1. зареєстровані в ЄРПН за № 9084540148 та № 9084557525 про зупинення реєстрації податкових накладних № 5 та № 6 від 11.04.19р.
Вище зазначені податкові накладні, були складена за договором № 415 від 26.02.19р. на поставку колісних пар в кількості 6 штук укладеного між підприємствами ТОВ Харківський тепловозоремонтний завод та ПАТ АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ (код ЄДРОПУ 24432974). Згідно вищезазначеного договору на адресу Покупця буди виписані рахунки № 70 та № 71, видаткові накладні № 66 та № 67 від 11.04.19р. Транспортування товару здійснювалось за рахунок Постачальника перевізником ФО-П ОСОБА_1 В ОСОБА_2 В. за товарно-транспортною накладною № 1/12.04.2019 від 12.04.19р.
Вище зазначений токар був придбаний у ТОВ ОЛІМПУС ТОРГ (код ЄДРГЮУ 42803506) згідно договору 1-04 від 01.04,2019р. На адресу позивача були виписані видаткові накладні № 18 від 04.04.2019р.. № 19 під 05.04,2019р., № 20 від 08.04.2019р., № 21 під 09.04.2019р. № 23 від 10.04.2019р., № 24 від 11.04.2019р., податкові накладні № 18 від 04.04.2019р. зареєстрована в ЄРПН 25.04.2019р. за № 9084818558, № 19 від 05.04.2019р. зареєстрована в ЄРПН 25.04.19р. за № 9084760075, № 20 від 08.04,2019р. зареєстрована в ЄРПН 2б.04.2019р. за № 9086385060, № 21 від 09.04.2019р. зареєстрована в ЄРПН 26.04.2019р. за № 9086441595, № 21 від 10.04.2019р. зареєстрована в ЄРПН 26.04.2019р. за № 9086381853 та № 24 від 11.04.19р. зареєстрована в ЄРПН 26.04.19р. за № 9086377224. Транспортування товару здійснювалось перевізником ФО-П ОСОБА_3 Ю ОСОБА_4 за товарно-транспортними накладними № 1/04.04.2019 від 04,04,19р.., № 1/05.04.2019 від 05.04.2019р., № 1/08.04.2019 від 08.04.2019р., № 1/09.04.2019 від 09.04.2019р., № 1/10.04.2019 від 10.04.2019р., № 1/11.04.2019 від 11.04.2019р.
Отже, оскільки первинні документи щодо вказаної господарської діяльності були предметом аналізу комісії Державної фіскальної служби України при прийнятті нею оскаржуваного у даній справі рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, проте безпідставно не були враховані.
Також, суд зазначає, що абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 передбачено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Суд зазначає, що в супереч вище викладеним нормам, рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не містить в собі чіткої підстави для відмови у реєстрації податкової накладної. Крім того, в рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
З врахуванням встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування рішеннь комісії ДФС від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/32760126 про відмову у реєстрації податкових накладних № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стосовно частини позовних вимог, в яких позивач просить суд зареєструвати податкові накладні № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р., суд зазначає наступне.
Як випливає зі змісту п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
В свою чергу визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації тягне настання наслідків, передбачених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Отже, податкова накладна вважається зареєстрованою протягом того операційного дня, коли вона була надіслана платником податків для реєстрації.
Відповідно до положень ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський тепловозоремонтний завод" (61085, м. Харків, вул. Академіка Проскури, буд. 1) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. , буд. 8), Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2019р. № 1168683/32760126; від 22.05.2019р. № 1168684/32760126; від 22.05.2019р. № 1168755/32760126; від 22.05.2019р. № 1168756/32760126.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 2 від 08.04.2019р., № 3 від 08.04.2019р., № 5 від 11.04.2019р, № 6 від 11.04.2019р.
Стягнути з Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський тепловозоремонтний завод" сплачений судовий збір у сумі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 24 червня 2019 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2019 |
Оприлюднено | 25.06.2019 |
Номер документу | 82597364 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні