П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2019 р.м.ОдесаСправа № 2140/1875/18 Головуючий в 1 інстанції: Дмитрієва О.О.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Вербицької Н.В., судді -Шеметенко Л.П.. при секретарі -Поповій К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року по справі за позовом малого приватного підприємства Євгенія до Бериславської районної державної адміністрації, за участю третіх осіб - товариства з обмеженою відповідальністю Бериславпастранс , фізичної особи-підприємця Амеліна Дмитра Олександровича, Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
В вересні 2018 року мале приватне підприємство Євгенія (надалі - позивач, МПП Євгенія ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Бериславської районної державної адміністрації (надалі - відповідач), за участю третіх осіб - товариства з обмеженою відповідальністю Бериславпастранс , фізичної особи-підприємця Амеліна Дмитра Олександровича (надалі - ФОП Амелін Д.О.), Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільного перевізника пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходять за межі території Бериславського району Херсонської області, оформлене протоколом від 07.08.2018 року
- визнати конкурс таким, що не відбувся.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що він не згоден із результатами конкурсу. Вказує на те, що жодних доказів щодо порушення МПП Євгенія умов договорів з перевезення надано не було. Крім того, заборгованість щодо сплати штрафних санкцій до бюджету була погашена. Інших недоліків конкурсним комітетом виявлено не було. Також позивач вказує на те, що виявлені щодо ФОП ОСОБА_1 . недоліки конкурсним комітетом не були взяті до уваги. Також позивач зазначає, що протоколом №1 від 07.08.2018 року підтверджується, що під час проведення конкурсу не було оголошено для членів конкурсного комітету інформацію щодо результатів проведеної робочим органом попередньої оцінки конкурсних пропозицій всіх перевізників - претендентів, у тому числі і щодо кількості балів по конкурсним пропозиціям перевізників-претендентів, відповідності/невідповідності їх конкурсних пропозицій додатковим та обов`язковим умовам конкурсу. Позивач вважає, що конкурсний комітет під час проведення конкурсу не проводив оцінку конкурсних пропозицій претендентів за бальною системою (додаток №4 до Порядку) і балів претендентам не нараховував, а тому порушив вимоги Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку №1081.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільного перевізника пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходять за межі території Бериславського району Херсонської області, оформлене протоколом від 07.08.2018 року. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, третя особа - ФОП Амелін Д.О. подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що 07.08.2018 року відбулось засідання конкурсного комітету з визначення автоперевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування Бериславської райдержадміністрації, що не виходять за межі території Бериславського району. За результатами голосування до участі у конкурсі допущено: ТОВ Бериславпастранс та ФОП ОСОБА_1 , що оформлене протоколом №1. Стосовно претендента МПП Євгенія , то у протоколі №1 від 07.08.2018 року зазначено, що членами конкурсного комітету було обговорено питання щодо неодноразового порушення виконання умов договорів цим перевізником. Головою конкурсного комітету Гомоном О.В ОСОБА_2 було наголошено на тому, що на адресу районної державної адміністрації протягом року надходили скарги щодо зривів маршрутів, неналежного виконання умов договорів.
Протоколом визначено переможців конкурсу на маршрутах, а саме:
1. Томарине - Берислав АС, 1 місце - ТОВ Бериславпастранс , II місце - ФОП Амелін Д.О.;
2. Новорайськ - Берислав АС ч/з Червоний Маяк, 1 місце ФОП Амелін Д.О.;
3. Берислав АС - Зміївка, 1 місце ФОП Амелін Д.О.;
4. Шляхове - Берислав АС, 1 місце - ФОП Амелін Д.О., II місце - ТОВ Бериславпастранс .
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що при проведенні конкурсу конкурсним комітетом було порушено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а спірне рішення останнього не ґрунтується на вимогах Закону України Про автомобільний транспорт .
Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі визначені ст.45 Закону України Про автомобільний транспорт . Так, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:
- визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;
- подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
- не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
- передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнанні з вантажних транспортних засобів.
Як зазначає відповідач у своєму відзиві, позивача МПП Євгенія не допущено до участі у конкурсі більшістю голосів членів конкурсного комітету через подання МПП Євгенія до участі у конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію.
Проте, згідно оскаржуваного протоколу №1 підставою для недопущення позивача до участі у конкурсі стало питання щодо неодноразового порушення виконання умов договорів цим перевізником. Головою конкурсного комітету Гомоном О.В. було наголошено на тому, що на адресу районної державної адміністрації протягом року надходили скарги щодо зривів маршрутів, неналежного виконання умов договорів. Щодо надання позивачем до участі у конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію, то протокол не містить таких даних. Навпаки, згідно п.2 протоколу №1 щодо відкриття конверту №1, наданого МПП Євгенія пакету документів для участі у конкурсі зазначено, що перевіривши подані документи було зроблено запит до Бериславського відділення Новокаховської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області щодо сплати податків до бюджету за 2017 рік, відповідно до якого було встановлено, що заборгованість по сплаті податків відсутня. Згідно запиту до міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про стан сплати штрафних санкцій до держбюджету за 2017 рік, відповідно до якого було встановлено заборгованість у розмірі 1700,00 грн., але згідно квитанції від 07.08.2018 року №0.0.1102286353.1 заборгованість погашена. Згідно з довідкою за результатами перевірки на достовірність документів, наданих для розгляду конкурсного комітету, реальному стану справ відомо, що кількість працюючих, зайнятих у сфері надання транспортних послуг - 6, з них водіїв - 6, ремонтних робітників - 0, медпрацівників - 0, ІТП (з зазначенням кваліфікації) - 0. Автобуси, обладнані для перевезення інвалідів, відсутні. Кількість автобусів всього 7, з них: власних - 1, орендованих - 6, Автобуси заявлені на конкурс ПАЗ, ХАЗ - 3.
Таким чином, протокол №1 не містить висновків конкурсного комітету щодо недостовірності інформації в документах, поданих позивачем до участі у конкурсі, що суперечить доводам відповідача вказаним у відзиві, також вказаний протокол не містить жодних посилань на підстави передбаченні ст.45 Закону України Про автомобільний транспорт щодо не допуску позивача до участі у конкурсі.
За таких підстав рішення конкурсного комітету про недопущення до участі у конкурсі позивача не відповідає положенням Закону України Про автомобільний транспорт .
Згідно з п.17 Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету України від 03.12.2008 року №1081 (надалі - Порядок №1081) у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України Про автомобільний транспорт , а також умовам проведення відповідного конкурсу.
У відповідності до п.12 Порядку №1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ;
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт ;
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.
Пунктом 42 Порядку №1081 передбачено, що у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
Згідно п.27 Порядку №1081 члени конкурсного комітету беруть участь в обговоренні, розгляді оцінки пропозицій за бальною системою та зіставленні конкурсних пропозицій перевізників-претендентів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах і забезпечують прийняття рішення щодо результатів конкурсу на таких маршрутах та подають організатору перевезень пропозицію щодо переможця конкурсу; мають право на ознайомлення з усіма матеріалами, що стосуються перевізників-претендентів, а також на відображення своєї окремої думки у протоколі засідання комітету на підставі інформації, що підтверджена документально та врахування якої не порушуватиме процедуру проведення конкурсу.
Відповідно до п.28 Порядку №1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити інформацію: 1) найменування організатора та робочого органу; 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу; 3) умови конкурсу; 4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу; 5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; 6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; 7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; 8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; 9) розмір плати за участь у конкурсі; 10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Згідно п.29 Порядку №1081, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт , за формою згідно з додатками 1-4.
У відповідності до п.30 Порядку №1081 документи, подані перевізником-претендентом для участі в конкурсі, пронумеровуються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою автомобільного перевізника із зазначенням кількості сторінок цифрами і словами.
Документи для участі в конкурсі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах).
Конверт (пакет) з позначкою "№1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
Конверт (пакет) з позначкою "№2", який містить документи з інформацією про те, на який об`єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету.
Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що МПП Євгенія в установлені терміни подало визначені Порядком №1081 документи в конвертах (пакетах).
Пунктом 37 Порядку №1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Отже, з наведених норм вбачається, що перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу. Автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються. Перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками, рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій, переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.
Таким чином, рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій, оскільки перевізник допускається до участі у конкурсі саме по результатам перевірки його відомостей робочим органом. Виключення перевізника з числа претендентів під час проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій є порушенням Порядку №1081.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що не допуск до конкурсу претендента на стадії прийняття спірного рішення суперечить встановленому законом Порядку №1081, тобто є неправомірним, а у разі допущення претендента до участі у конкурсі, конкурсний комітет повинен був оцінити його пропозиції за бальною системою.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні вимоги позивача про визнання конкурсу таким, що не відбувся, з огляду на наступне.
Відповідно до пп.5 п.55 Порядку №1081 організатор зобов`язаний у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.
Таким чином Порядком №1081 не передбачено визнання конкурсу таким, що не відбувся, у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету.
Враховуючи все наведене, колегія суддів робить висновок, що спірне рішення конкурсного комітету з визначення автомобільного перевізника пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходять за межі території Бериславського району Херсонської області, оформлене протоколом №1, прийнято в супереч Закону України Про автомобільний транспорт , а виключення позивача з учасників конкурсу та проведення самого конкурсу не відповідає Порядку №1081.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що спірне рішення підлягає скасуванню, що також вірно було встановлено судом першої інстанції.
Таким чином, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.
За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.315, ст.316, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 Олександровича - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Вербицька Н. В. Шеметенко Л.П.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2019 |
Оприлюднено | 27.06.2019 |
Номер документу | 82653286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні