Постанова
від 24.06.2019 по справі 300/170/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2019 рокуЛьвів№ 857/3679/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Бруновської Н.В.,

при секретарі судового засідання: Дроздовській Ю.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року (суддя- Грицюк П.П., ухвалене в м. Івано-Франківську) у справі №300/170/19 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Тлумацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області про визнання дій протиправними та зобов`язання до їх вчинення,-

ВСТАНОВИВ:

В січні 2019 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Тлумацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області в якому просить визнати протиправними дії Тлумцького об`єднаного управління пенсійного Фонду України в Івано-Франківській області щодо відмови ОСОБА_1 включити до загального страхового стажу для обчислення пенсії період роботи з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року на посаді голови кооперативу Дністер ; зобов`язати Тлумацьке об`єднане управління пенсійного Фонду України в Івано-Франківській області зарахувати ОСОБА_1 страховий стаж періоду роботи з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року на посаді голови кооперативу Дністер при обчисленні пенсії.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням суду ОСОБА_1 оскаржив його подавши апеляційну скаргу до суду апеляційної інстанції. Вважає, що оскаржуване рішення винесене без належного з`ясування обставин справи і з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить його скасувати і прийняти нове, яким адміністративний позов задоволити.

Як на доводи апеляційної скарги, апелянт посилається, зокрема, на те, що Кооператив Дністер був створений та працював відповідно до вимог чинного законодавства, а сам факт не зазначення в базі УПФ даних по кооперативу Дністер про відрахування до Пенсійного фонду України із зарплати позивача за відсутності його вини, не є підставою для відмови у зарахуванні позивачу стажу роботи у період з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року. Вважає, що відсутність даних про притягнення посадових осіб кооперативу Дністер до адміністративної відповідальності за несплату страхових внесків до Пенсійного фонду та відсутність даних про перерахування кооперативом Дністер за найманих працівників збору на обов`язкове державне пенсійне страхування не є підставою для не включення відповідного періоду роботи до стажу, що дає право на трудову пенсію, оскільки відповідно до статті 62 Закону України Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка працівника.

Відповідач у відзиві на апеляційну скаргу не погоджується з доводами апелянта, вважає рішення суду законним та просить залишити його без змін.

Сторони повідомлялися судом про час та місце розгляду справи, однак в судове засідання не з`явилися та явки представників в судове засідання не забезпечили, що відповідно до ч.2 ст.313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на апеляційну скаргу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга позивача не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , 26.12.2018 року звернувся до відповідача із заявою щодо наявності трудового стажу для призначення пенсії.

Відповідач 09.01.2019 року відмовив позивачу в зарахуванні до страхового стажу періоду роботи з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року в кооперативі "Дністер", оскільки запис про прийняття на роботу не підтверджений номером та датою наказу на прийняття, але підтверджено архівними документами (статут від 14.11.1988 року, список членів кооперативу, архівна довідка від 26.11.2018 року №79/05-09).

Разом з тим, управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську не підтвердило факт реєстрація кооперативу, інформація про сплату внесків до Пенсійного фонду кооперативом, відсутня.

Не погодившись з відмовою пенсійного органу у зарахуванні спірного періоду роботи до загального страхового стажу для обчислення пенсії ОСОБА_1 звернувся в суд з даним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції зробив висновок, що дії відповідача щодо не зарахування позивачу до страхового стажу періоду роботи з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року на посаді голови кооперативу "Дністер" по записах трудової книжки є правомірними оскільки визначальною умовою виникнення права на призначення трудової пенсії є сплата підприємством, організацією, де працювала особа страхових внесків до Пенсійного фонду

Апеляційний суд з таким висновком суду першої інстанції погоджується з огляду на таке.

Частиною 2, 4 ст. 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до 01.01.2004 року - на підставі документів та порядку, визначеному законодавством, що діяло раніше. Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

За період до 1 січня 2004 року обчислення трудового стажу здійснювалося згідно зі статтями 56 - 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 5 листопада 1991 року № 1788-XII.

Статтею 56 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що до трудового стажу зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв. До стажу роботи зараховувалась також будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, за пунктом 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження стажу роботи приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

У разі, коли документи про стаж роботи не збереглися, підтвердження стажу, за бажанням особи, може здійснюватися органами Пенсійного фонду України на підставі показань свідків (п. 2 цього Порядку).

Пунктом 1.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників затвердженої Наказом Міністерства праці України № 58 від 29.07.1993 передбачено, що трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. До трудової книжки вносяться відомості про працівника: прізвище, ім`я та по батькові, дата народження; відомості про роботу, переведення на іншу постійну роботу, звільнення; відомості про нагородження і заохочення: про нагородження державними нагородами України та відзнаками України, заохочення за успіх у роботі та інші заохочення відповідно до чинного законодавства України; відомості про відкриття, на які видані дипломи, про використані винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв`язку з цим винагороди (п.п.2.2 Інструкції). Записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону (пункт 2.3 Інструкції). Усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення - у день звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження). Записи виконуються арабськими цифрами (число і місяць двозначними). Записи виконуються акуратно, ручкою кульковою або з пером, чорнилом чорного, синього або фіолетового кольорів, і завіряються печаткою запис про звільнення, а також відомості про нагородження та заохочення (пункт 2.4. Інструкції).

Аналіз вищезазначених норм дає підстави для висновку про те, що основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка.

Згідно п. 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою Пенсійного фонду України № 22-1 від 25.11.2005 при прийманні документів орган, що призначає пенсію: перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів; перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності). Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Як вбачається з записів у трудовій книжці за серія НОМЕР_1 ОСОБА_1 , 28.01.1989 року прийнятий на роботу в кооператив "Дністер" на посаду голови кооперативу, 19.11.1996 року звільнений за власним бажанням відповідно до наказу № 38 від 15.11.1996 року.

Судом встановлено, що для підтвердження стажу позивачем надано пенсійному фонду витяг з статуту кооперативу "Дністер", протокол зборів членів кооперативу від 14.11.1988 року, згідно якого позивача обрано головою кооперативу "Дністер", архівну довідку від 26.11.2018 року, якою підтверджено реєстрацію кооперативу "Дністер" та рішення Івано-Франківської міської ради народних депутатів від 12.12.1988 року № 336 про реєстрацію кооперативу "Дністер".

Судовою колегією апеляційного суду встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до протоколу від 14.11.1988 року є членом кооперативу "Дністер", згідно протоколу зборів членів кооперативу від 14.11.1988 року, його обрано головою кооперативу "Дністер", однак позивачем факт прийняття 28.01.1989 року на роботу в кооператив "Дністер" на посаду голови кооперативу ОСОБА_1 , як це зазначено в трудовій книжці, не підтверджено. Будь яких доказів, чи витягів з наказу про прийняття на роботу, на підтвердження запису в трудовій книжці про прийняття на роботу, які вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), не надано.

Згідно з інформації Головного управління статистики в Івано-Франківськй області, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, станом на 28.12.2018 року, зареєстровано виробничий кооператив "Кооператив" Дністер", керівник кооперативу ОСОБА_1 .

Згідно з довідкою Державного архіву Івано-Франківської області від 26.11.2018 року №79/05-09 рішенням виконкому Івано-Франківської міської ради народних депутатів від 14.12.1988 року № 336 зареєстровано статут кооперативу "Дністер" по виготовленню товарів народного споживання.

Як видно з матеріалів справи, 13.02.2019 року управління Пенсійного фонду України листом за №1204/04 року надало відповідь на лист від 12.02.2019 року та повідомило Тлумацьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області, що виробничий кооператив "Кооператив "Дністер" (код ЄДРПОУ 13656920), адреса вул. В.Чорновола, 10 А, 45, м. Івано-Франківськ, 76000, не перебував та не перебуває на обліку в органах Пенсійного фонду в м.Івано-Франківську, а тому відсутня будь яка інформація про сплату заборгованості зі страхових внесків. Також повідомило, що керівник кооперативу "Кооператив" Дністер" ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності не притягувався.

Твердження апелянта про те, що сам факт не зазначення в базі УПФУ даних по кооперативу "Дністер" про відрахування до Пенсійного фонду України із зарплати позивача за відсутності його вини, не є підставою для відмови у зарахуванні позивачу стажу роботи у період з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року, оскільки основним документом є трудова книжка, з огляду на наступне.

Пунктом "а" частини 1 статті 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (у редакції, що діяла до 01.01.2004) передбачено, що право на трудову пенсію мають особи, зайняті суспільно-корисною працею, при додержанні інших умов, передбачених цим Законом, в тому числі: особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, кооперативах (у тому числі за угодами цивільно-правового характеру), незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, або є членами колгоспів та інших кооперативів, - за умови сплати підприємствами та організаціями страхових внесків до Пенсійного фонду України.

Відтак як вірно заначено судом першої інстанції, визначальною умовою виникнення права на призначення трудової пенсії до 01.01.2004 року, так і після, є сплата підприємством, організацією, де працювала особа страхових внесків до Пенсійного фонду.

Враховуючи наведене вище, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що дії пенсійного органу щодо не зарахування позивачу до страхового стажу періоду роботи з 28.01.1989 року по 19.11.1996 року на посаді голови кооперативу "Дністер" є правомірні, відтак в задоволенні позову вірно відмовлено.

Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів апеляційного суду вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись статтями 308, 315, 316, 321,322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року у справі № 300/170/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.

На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга Н. В. Бруновська Повне судове рішення складено 26.06.2019р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2019
Оприлюднено27.06.2019
Номер документу82654110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/170/19

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 24.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 20.02.2019

Адмінправопорушення

Воловецький районний суд Закарпатської області

Вотьканич В. А.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні