ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 червня 2019 року № 640/1756/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., за участі секретаря судового засідання Узерчук О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ
АКТИВАМИ ВАШ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПАРТНЕР
до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві
про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення
від 11.10.2018р. № 0701201206
за участю представників сторін:
від позивача: Мельник А.С.
від відповідача: Герасименко П.П.
ВСТАНОВИВ :
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ВАШ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПАРТНЕР звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - Відповідач), в якому просив суд визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.10.2018р. № 0701201206.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.02.2019р. відкрито загальне провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в підготовче засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем проведено камеральну перевірку щодо порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, за результатами якої винесено податкове повідомлення-рішення від 11.10.2018р. № 0701201206. про застосування штрафу в сумі 3 285 948,47 грн.
Однак позивач зазначає, що всі отримані Товариством товари/послуги в грудні 2017р. використовувались в операціях, звільнених від оподаткування згідно п. 197.1.14 ПК України. Проте чинним законодавством України передбачено, що штрафні санкції не застосовуються до платника податку у разі порушення граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, для податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Відповідач надав до суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких вказав про законність та обґрунтованість оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, зазначив, що вони винесені на підставі та у відповідності до норм чинного податкового законодавства за результатами перевірки позивача, просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити адміністративний позов з підстав та мотивів, викладених в позовній заяві та наданих письмових поясненнях.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, підтримав правову позицію, викладену у письмових запереченнях на адміністративний позов, та просив суд у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши представників сторін, дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Товариством з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ "ВАШ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПАРТНЕР" (код ЄДРПОУ 37266706) за період з 01.01.2017 по 30.06.2018.
За результатами перевірки був складений акт № 15826/26-15-12-06-16/37266706 від 19.09.2018р. (надалі - Акт перевірки), яким встановлено порушення Товариством граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за січень 2017 року - червень 2018 року (таблиця 1) в Єдиному реєстрі податкових накладних визначених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме:
№ 5 від 31.01.2017р. (кількість днів затримки - 1);
№ 16 від 30.11.2017р. (кількість днів затримки - 3);
№ 13 від 31.10.2017р. (кількість днів затримки - 2);
№ 9 від 30.09.2017р. (кількість днів затримки - 2);
№ 5 від 31.03.2018р. (кількість днів затримки - 2);
№ 11 від 30.04.2018р. (кількість днів затримки - 36);
№ 11 від 31.01.2018р. (кількість днів затримки - 1);
№ 14 від 30.06.2018р. (кількість днів затримки - 1);
№ 16 від 31.05.2018р. (кількість днів затримки - 5);
№ 15 від 31.12.2017р. (кількість днів затримки - 3).
На підставі вищезазначеного Акту перевірки Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0701201206 від 11.10.2018р., яким було накладено на позивача штрафні санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України у таких розмірах:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів - у розмірі 32 613 345,70 грн;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів - у розмірі 0,00 грн;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів - у розмірі 82 046,33 грн;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 61 календарний день і більше - у розмірі 0,00 грн.
Загальна сума штрафу, згідно розрахунку-додатку до податкового повідомлення-рішення склала 3 285 948,47 грн.
За наслідками адміністративного оскарження рішенням ДФС України від 28.12.2018р. №42180/6/99-99-11-06-01-25 оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.
Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач і звернувся з даним позовом.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Відповідальність платника податку, передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, діє з 01.01.2015 року.
Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 , до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.
Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Судом встановлено, що податкові накладні № 5 від 31.01.2017р., № 16 від 30.11.2017р., № 13 від 31.10.2017р., № 9 від 30.09.2017р., № 5 від 31.03.2018р., № 11 від 30.04.2018р., № 11 від 31.01.2018р., № 14 від 30.06.2018р., № 16 від 31.05.2018р., № 15 від 31.12.2017р., які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 ПК України містять код ставки податку на додану вартість 903 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання на митній території України товарів/послуг, що звільнені від оподаткування.
За таких обставин суд приходить до висновку, що вказані податкові накладні не можуть бути віднесені до податкових накладних, порушення граничних термінів реєстрації яких відповідно до пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України є підставою для накладення штрафу.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.09.2018р. у справі № 816/1488/17.
Згідно з пунктом 120-1.1 цієї статті Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою ) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Отже, штрафні санкції, передбачені цією статтею, не застосовуються у разі порушення граничного строку реєстрації податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Таким чином, законом не встановлено відповідальність платника податку у разі порушення граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних для податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, суд також враховує наданий позивачем до матеріалів справи Акт документальної планової виїзної перевірки ГУ ДФС у м. Києві від 29.12.2018 № 1540/26-15-14-06-02-10/37266706 щодо дотримання Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ВАШ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПАРТНЕР вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015р. по 30.09.2018р. Проведеною перевіркою було охоплено також і період з 01.01.2017р. по 30.06.2018р.
З вказаного Акту перевірки від 29.12.2018 № 1540/26-15-14-06-02-10/37266706 вбачається, що під час перевірки Відповідачем перевірялись первинні і облікові документи Товариства, в т.ч. за період з 01.01.2017р. по 30.06.2017р., що було предметом камеральної перевірки, за результатами якої Відповідачем прийнято оскаржуване ППР. Висновки щодо правомірності визначення ПДВ наведені Відповідачем у розділі 3.1.2. цього акту перевірки від 29.12.2018р. В п.п. 3.1.2.3. цього Акту перевірки ГУ ДФС у м. Києві зазначає, що перевіркою повноти нарахування податку на додану вартість за період з 01.01.2015р. по 30.09.2018р., не встановлено його заниження або завищення та не встановлено не правомірне (необгрунтоване) застосування пільг з податку на додану вартість.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що до позивача не правомірно застосовано штраф за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкових накладних, перелік яких наведено в Акті перевірки.
Отже, позовні вимоги є обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 11.10.2018р. № 0701201206.
3. Стягнути на користь Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ВАШ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПАРТНЕР (01133, м. Київ, бульв. Л.Українки, буд 34, кім. 401; код ЄДРПОУ 37266706) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 19 210,00 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) гривень 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Дата складання повного тексту рішення - 24.06.2019 року
Суддя О.В. Патратій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2019 |
Оприлюднено | 01.07.2019 |
Номер документу | 82680652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні