Рішення
від 18.06.2019 по справі 200/4146/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 червня 2019 р. Справа№200/4146/19

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., за участю секретаря судового засідання Сєрих М.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське"

до відповідача: Державної фіскальної служби України

до відповідача: Головного управління ДФС у Донецькій області

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року, зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" № 10 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання, а саме 15.01.2019 року.

за участю

представників сторін:

від позивача: Михальов В.М. - на підставі ордеру,

від відповідача1, 2: Груєнко С.Л. - за довірен.,

Позивач, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське", звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року, зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" № 10 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання, а саме 15.01.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає наступне, податковим органом 12.03.2019 р. прийнято податкове повідомлення - рішення № 0023444903, яким застосовано штраф в розмірі 40777,80 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ - 407778 грн. Позивач вважає прийняте податкове повідомлення - рішення протиправним, та таким яке не ґрунтується на нормах діючого податкового законодавства та як результат підлягає скасуванню з огляду на наступне. За результатами господарської діяльності позивачем була складена податкова накладна № 10 від 27.12.2018 р., зазначена податкова накладна була подана для реєстрації до ДФС засобами телекомунікаційного зв`язку 15.01.2019 р. до 20 год. 00 хв., однак була зареєстрована ДФС 16.01.2019 р. о 8 год. 00 хв. Позивач вважає, що Товариством було своєчасно подано податкову накладну 15.01.2019 р. до 20 год. 00 хв., податковий орган повинен був сформувати квитанцію про прийняття або не прийняття, або зупинити реєстрацію податкової накладної Товариства також 15.01.2019 р. відповідно до приписів Податкового кодексу України. Також позивач вважає, що податкову накладну від 27.12.2018 р. за № 10 потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою потягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку, а саме 15.01.2019 р.

Представник позивача у судове засідання з`явився, підтримав вимоги викладені в позовній заяві.

Відповідачі ДФС України та ГУ ДФС у Донецькій області проти задоволення позовних вимог заперечували, надавши відзиви, відповідно до яких просили відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що згідно квитанції № 9306566527 про прийняття податкової накладної, документ було доставлено до центрального рівня ДФС України 16.01.2019 р. о 8 год. 00 хв. Таким чином датою прийняття податкової накладної від 27.12.2018 р. № 10 є дата та час які зафіксовані у квитанції, в зв`язку з чим позивачем порушено граничний термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та правомірно прийнято податкове повідомлення - рішення яким застосовано штраф до позивача.

Представник відповідачів у судове засідання з`явився, підтримав відзиви на адміністративний позов та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання на 22 квітня 2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року відкладено підготовче засідання на 13 травня 2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 06 червня 2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06 червня 2019 року закрито провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 18.06.2019 року.

Розглянувши матеріали справи та всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське", є юридичною особою, включено до ЄДРПОУ за № 32126498, перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДФС у Донецькій області.

14.02.2019 р. ГУ ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість СТОВ Ново - Шахтарське за грудень 2018 р., за результатами якої складено акт № 120/05-99-49-03/32126498. (а.с. 11-12)

Актом перевірки встановлені порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу в частині порушення терміну реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН на загальну суму ПДВ 407778 грн., а саме реєстрація податкової накладної, складеної у грудні 2018 р. на суму ПДВ 407778 грн. з затримкою до 15 календарних днів.

Не погодившись з висновками акту перевірки, позивачем 22.02.2019 р. подані заперечення до акту камеральної перевірки від 14.02.2019 р. (а.с. 13-17)

За результатами розгляду заперечень надана відповідь від 06.03.2019 р. № 19572/10/05-99-49-03-20, відповідно до якої висновки акту перевірки відповідають вимогам законодавства та залишаються без змін.

12.03.2019 р. ГУ ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення - рішення № 0023444903, яким застосовано штраф в розмірі 40777,80 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 407778 грн. в розмірі 10%. (а.с. 22)

Не погоджуючись з вищезазначеним податковим повідомленням рішенням позивач просить його скасувати в судовому порядку.

Спірні правовідносини регулюються нормами Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) та Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 якою затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі по тексту - Порядок № 1246).

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, статті 94 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 185.1 ст. 185 ПК України Об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПК України).

Згідно п. 201.2 ст. 201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Як визначено пунктами 2, 3 Порядку №1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку № 1246 обумовлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктами 12-16 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

З аналізу вказаних норм слідує, що строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Разом з тим, податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Судом з матеріалів справи встановлено, що 21.12.2018 р. між СТОВ "Ново-Шахтарське" (постачальник) та ТОВ АРТ-09 укладено договір поставки пшениці (в заліковій вазі) № 21122018-1. (а.с. 26-32)

На виконання вимог договору позивачем складено податкову накладну № 10 від 27.12.2018 р. на суму 2446668 грн. з ПДВ. (а.с. 24)

Суд вказує, що граничний строк реєстрації вказаної податкової накладної 15 січня 2019 року включно.

Так, відповідно вищезазначена податкова накладна була направлена СТОВ "Ново-Шахтарське" на адресу Державної фіскальної служби засобами телекомунікаційного зв`язку 15.01.2019 р. о 19.59, ім`я файлу 05320032126498J1201010100000000711220180532.XML. (а.с. 20)

Згідно отриманої квитанції № 1 від 16.01.2019 р. о 14.19, податкова накладна № 10 від 27.12.2018 р. реєстраційний номер документа 9306566527, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 16.01.2019 р. в 08 год. 00 хв. документ прийнято. (а.с. 21)

Відтак, позивач, надіславши 15 січня 2019 року о 19.59, тобто в межах операційного дня, своєчасно виконав свої зобов`язання, передбачені податковим законодавством з реєстрації податкової накладної від 27 грудня 2018 року № 10 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того відповідно до п. 14 Порядку № 1246 протягом операційного дня 15 січня 2019 року квитанція в електронній формі про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування платнику податків надіслана не була.

В зв`язку з чим, відповідно до пункту 201.10 Податкового кодексу України, податкова накладна від 27 грудня 2018 року № 10 вважаються зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її надіслання, а саме 15 січня 2019 року.

Аналогічні висновки викладені у постановах Верховного Суду від 23 січня 2018 року у справі № 806/832/17, від 27 березня 2018 року у справі № 825/2411/16, від 26 червня 2018 року у справі № 806/2219/16, від 22 листопада 2018 у справі № 813/815/18, від 26 листопада 2018 року у справі № 813/815/18 та враховуються судом при вирішення даного спору відповідно до вимог частини п`ятої статті 242 КАС України.

Також суд звертає увагу на те, що згідно на офіційному сайті Державної фіскальної служби України 15 січня 2019 року, в день подачі позивачем податкової накладної, було розміщено повідомлення про перенавантаження сервісу ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН оброблюється із затримкою в часі (а.с. 80).

Відповідачем належними та допустимими доказами не доведено, що спірна податкова накладна не надсилались позивачем в межах операційного дня 15 січня 2019 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, на думку суду, позивач виконав всі покладені на нього обов`язки як на платника податків щодо направлення податкової накладеної на реєстрацію у строк встановлений законодавством.

Відповідно до пунктів 4, 5, 6 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №557 від 06.06.2017 року, після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня.

Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.

Електронні документи, відправлені автором після закінчення строку, встановленого законодавством для подання аналогічних документів в паперовому вигляді, вважаються поданими з порушенням строків їх подання.

Вказаним Порядком чітко визначено, що обов`язком автора є надіслання адресату електронного документа протягом операційного дня.

Вказаний обов`язок виконаний позивачем щодо надіслання до ЄРПН податкових накладних, зазначених в акті перевірки як надісланих платником податку з порушенням встановлених строків.

Відповідно до п.109.1 ст.109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податкове правопорушення, як і будь-яке правопорушення, має суб`єктивну сторону, тобто це повинно бути умисне порушення норми закону, або умисне її не виконання, коли особа повинна її виконати.

Встановлені судом обставини справи свідчать про відсутність стосовно позивача складу податкового правопорушення.

Обов`язком позивача є своєчасне, в операційний день, направлення податкових накладних до ЄРПН. Платник податку не несе відповідальності за роботу телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем та програм. Несвоєчасна доставка відправлення адресату з будь-яких причин виключає відповідальність платника податків, який свій обов`язок виконав своєчасно.

Суд зазначає, що саме на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість, і якісність їхніх дій та мінімізують ризик помилок.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, а отже спірне податкове повідомлення - рішення від 12 березня 2019 р. № 0023444903, яким нараховано штраф у розмір 10 % у сумі 40777,80 грн. є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Стосовно вимоги позивача зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново - Шахтарське" № 10 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання, а саме 15.01.2019 року, суд зазначає наступне.

Позивач посилається на те, що несвоєчасна реєстрація податкової накладної у встановлені законом строк потягне за собою настання негативних наслідків для нього, а також його контрагентів при формуванні податкового кредити.

Однак суд не погоджується з даними доводами позивача, оскільки за несвоєчасну реєстрацію податкової накладеної в ЄРПН відповідно до п. 120-1 ст. 120 ПК України до позивача застосовується штраф. Суд вказує на те, що податковим органом був нарахований штраф у розмірі 10% в сумі 40777,87 грн. відповідно до податкового повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року, яке суд вважає протиправним та скасовує у судовому порядку та відповідно інших негативних наслідків для позивача та його контрагента при формуванні податкового кредиту не має.

Стосовно посилання позивача про наявність негативних наслідків для контрагентів позивача, суд звертає увагу, що відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

З матеріалів справи встановлено, що податкова накладна від 27 грудня 2018 року № 10 зареєстрована 16.01.2019 року о 08:00:00 в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанцією № 1, а отже оскільки податковий кредит контрагентом позивача формується за місяць, зазначена податкова накладна дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту у звітному періоді.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Приписами частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про часткове задоволення позовних вимог Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Донецькій області в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року, зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" № 10 від 27.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання, а саме 15.01.2019 року - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0023444903 від 12.03.2019 року, яким застосовано штраф в розмірі 40777,80 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Шахтарське" (85560, Донецька область, Великоновосілківський район, с. Шахтарське, вул. Центральна, буд 24, код ЄДРПОУ 32126498) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114, код ЄДРПОУ 39406028) судовий збір в розмірі 4195,67 грн.

Рішення прийнято у нарадчій кімнаті та проголошена вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 18 червня 2019 року в присутності представників позивача та відповідачів.

Повний текст рішення складено та підписано 01 липня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.В. Олішевська

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82711928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4146/19-а

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Рішення від 18.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні