Ухвала
від 27.06.2019 по справі 815/4662/16
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


У Х В А Л А

27 червня 2019 р.м. ОдесаСправа № 815/4662/16

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача - Шеметенко Л.П.

судді - Стас Л.В.

судді - Турецької І.О.

за участю секретаря - Колеснікова-Горобець І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі заяву Державної фіскальної служби України про роз`яснення постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року у справі № 815/4662/16 за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2016 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю Агротіртранс звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України, у якому просило суд: визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, що виражається у не включенні даних про стан рахунку TOB Агротіртранс в системі електронного адміністрування та необґрунтованому неврахуванню задекларованого ТОВ Агротіртранс у р. 24 уточнюючого розрахунку до декларації з ПДВ за червень 2015 року суми від`ємного значення (рядок 24 уточненого розрахунку), що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, що склала 1148373 грн.; визнати протиправною бездіяльність ДФС України, що виражається у незабезпеченні автоматичного збільшення суми, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року у розмірі 1148373 грн. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у визначений законом термін; зобов`язати ДФС України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року на суму 1148373 грн. та відобразити у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ суму, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року на суму 1148373 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2016 року у задоволенні адміністративного позову ТОВ Агротіртранс було відмовлено в повному обсязі.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, позивач по справі подав апеляційну скаргу.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс задоволено, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2016 року скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс задоволено, визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, що полягає у не включенні даних про стан рахунку TOB Агротіртранс до системи електронного адміністрування та необґрунтованому неврахуванню задекларованого ТОВ Агротіртранс у р. 24 уточнюючого розрахунку до декларації з ПДВ за червень 2015 року суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, що склала 1148373 грн., визнано протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України, що виразилася у незабезпеченні автоматичного збільшення суми, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року у розмірі 1148373 грн. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, зобов`язано Державну фіскальну служби України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року на суму 1148373 грн., та відобразити у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ зазначену суму.

15 травня 2017 року Одеським апеляційним адміністративним судом видано виконавчий лист у даній справі, строк пред`явлення якого визначено до 20 квітня 2020 року.

30.05.2019 року ДФС України подала заяву про роз`яснення вказаного судового рішення, в якій заявник просить постановити ухвалу, якою роз`яснити порядок виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року в частині зобов`язання Державну фіскальну служби України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Агротіртранс має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення за червень 2015 року на суму 1148373 грн., та відобразити у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ зазначену суму.

Перевіривши подану заяву про роз`яснення судового рішення, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Згідно вимог ч.ч. 1, 2 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

Зі змісту вказаної норми вбачається, що необхідність роз`яснення судового рішення пов`язана з незрозумілістю рішення як для сторін, так і для державного виконавця.

Виходячи із системного тлумачення положень вказаної статті, роз`яснено може бути рішення суду у разі, якщо без такого роз`яснення його тяжко виконати, оскільки має місце ймовірність неправильного його виконання чи невиконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.

При цьому, подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

Згідно матеріалів справи строк пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого у даній справі, - до 20 квітня 2020 року, тобто, строк, протягом якого судове рішення, яке заявник просить роз`яснити, може бути подане для примусового виконання не закінчився.

Водночас, заявником жодним чином необґрунтовано підстав для роз`яснення постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року, зокрема, не зазначено, які саме положення вказаного рішення є незрозумілими, у зв`язку із чим, його тяжко виконати, оскільки має місце ймовірність неправильного його виконання чи невиконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.

Таким чином, зважаючи на те, що постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року не містить положень, стосовно яких можуть виникнути суперечності щодо його розуміння, та заявником, також, не зазначено, які саме положення вказаного рішення є незрозумілими, колегія суддів вважає, що обставини, необхідні для реалізації інституту роз`яснення судового рішення відсутні.

У зв`язку з чим, колегія суддів вважає необхідним відмовити в задоволенні заяви ДФС України про роз`яснення постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 250, 254, 310, 321, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Державної фіскальної служби України про роз`яснення постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року у справі № 815/4662/16 за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2016 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агротіртранс до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі безпосередньо до Верхового Суду.

Судове рішення складено у повному обсязі 01.07.2019 р.

Суддя-доповідач: Л.П. Шеметенко

Суддя: Л.В. Стас

Суддя: І.О. Турецька

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82714543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4662/16

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О.М.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 15.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні