Ухвала
від 26.06.2019 по справі 635/4648/19
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/4648/19

Провадження № 1-кс/635/2000/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2019 року селище Покотилівка

Харківський районний суд Харківської області в складі:

слідчий суддя ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2

прокурор ОСОБА_3

розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42019221430000153 від 03 червня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до суду з клопотанням та просить надати тимчасовий доступ до речей і документів із можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні, на обліку та зберіганні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у тому числі у його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , а саме оригіналів землевпорядної документації, яка слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок кадастровими номерами: 6311200000:31:036:0029; 6311200000:26:054:0005; 6311200000:31:055:0539; 6311200000:26:003:0045; 6311200000:29:006:0001; 6311200000:31:055:0548; 6311200000:31:013:0055; 6311200000:31:025:0025.

В обґрунтування своїх вимог посилається на те, що Харківською місцевою прокуратурою № 6 здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42019221430000153 від 03.06.2019, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, проведення досудового розслідування згідно положень ч.7 ст.214 КПК України доручено СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області. Під час досудового розслідування встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 упродовж 2016-2018 років умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для самих себе, використовуючи владу та службове становище всупереч інтересам служби та вимогам чинного законодавства України продано земельні ділянки несільськогосподарського призначення, що мають кадастрові номери 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, за ціну, яка значно нижча, ніж їх нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам територіальної громади на суму 5391635,67 грн. Так, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 27.04.2016 року № 203 «Про продаж земельної ділянки ТОВ АПФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для обслуговування кафе (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:31:036:0029, загальною площею 0,1353 га, за адресою: АДРЕСА_3 , для обслуговування кафе (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) за ціну 154458 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 678 від 31.07.2015 року станом на 01.01.2015 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 складає 1210989,12 грн. Згідно із загальнодоступною інформацією ІНФОРМАЦІЯ_5 коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель даної категорії на 2015 рік становить 1,433. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 станом на 01.01.2016 року складала 1735347,4 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 24.02.2017 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ТОВ АПФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 на 1580889,41 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.10.2016 року № 457 «Про продаж земельної ділянки ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » для обслуговування адміністративно-виробничих будівель хлібзаводу» продано земельну ділянку промислового призначення кадастровим номером 6311200000:26:054:0005, загальною площею 0,588 га, за адресою: АДРЕСА_4 , для обслуговування адміністративно-виробничих будівель хлібзаводу з розстрочкою платежу на 1 рік за ціну 297293 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 301 від 07.04.2016 року станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:26:054:0005 складає 3232824 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 13.03.2017 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Отже, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:26:054:0005 на 2935531 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 27.12.2016 року № 569 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_4 для обслуговування нежитлової будівлі» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:31:055:0539, загальною площею 0,0169 га, за адресою: АДРЕСА_5 , для обслуговування нежитлової будівлі за ціну 24295 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 392 від 14.07.2016 року станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:055:0539 складає 216749,26 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2017 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_4 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Отже, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:055:0539 на 192454,26 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.04.2017 року № 172 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_5 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:26:003:0045, загальною площею 0,0292 га, за адресою: АДРЕСА_6 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 51266 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 109 від 11.02.2016 року станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:26:003:0045 складає 347824,56 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_5 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:26:003:0045 на 96588,56 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.04.2017 року № 173 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_6 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:29:006:0001, загальною площею 0,0164 га, за адресою: АДРЕСА_7 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 18507 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 486 від 30.09.2016 року станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:29:006:0001 складає 105502,55 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 30.06.2017 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_6 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Отже, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:29:006:0001 на 86995,55 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 05.09.2017 року № 363 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_7 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування нежитлової будівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:31:055:0548, загальною площею 0,0160 га, за адресою: АДРЕСА_8 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 27098 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 481 від 22.09.2016 року станом на 01.01.2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 складає 205206,4 грн. Згідно із загальнодоступною інформацією ІНФОРМАЦІЯ_5 коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель даної категорії на 2016 рік становить 1,06. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 станом на 01.01.2017 року складала 217518,78 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 19.10.2017 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_7 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Отже, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 на 190420,78 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.11.2017 року № 500 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_8 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування торгівельного павільйону)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:31:013:0055, загальною площею 0,01 га, за адресою: АДРЕСА_9 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування торгівельного павільйону з літнім майданчиком) за ціну 15200 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 290 від 17.03.2017 року станом на 01.01.2017 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:013:0055 складає 34662 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_8 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:013:0055 на 19462 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Також, згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 24.04.2018 року № 194 «Про продаж земельної ділянки ОСОБА_6 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (нежитлової будівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови кадастровим номером 6311200000:31:025:0025, загальною площею 0,0093 га, за адресою: АДРЕСА_10 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (нежитлової будівлі) за ціну 14510 грн. Водночас, згідно витягу з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки № 196 від 30.11.2017 року станом на 01.01.2017 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:025:0025 складає 103804,11 грн. Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 30.05.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_8 договір купівлі-продажу цієї земельної ділянки. Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки кадастровим номером 6311200000:31:025:0025 на 89294,11 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму. Експертну оцінку вартості вищезазначених земельних ділянок здійснено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Правові підстави укладання ІНФОРМАЦІЯ_6 договорів про виконання експертної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок саме з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » не встановлено. Публікацій у ЗМІ щодо відбору суб`єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок не встановлено. Крім того, згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 12.06.2019 за № 170201344 вбачається, що земельна ділянка за кадастровим номером 6311200000:31:025:0025 на час її відчуження ІНФОРМАЦІЯ_6 на користь ОСОБА_6 перебувала в користуванні (оренді) іншої особи ОСОБА_9 , що суперечить вимогам чинного законодавства України, зокрема, порушення прав її користувача на отримання на викуп, а також продаж її на конкурентних засадах. У зв`язку з чим, вищезазначені рішення органу місцевого самоврядування не погоджуються з вимогами чинного законодавства України. Так, процедуру конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель, визнаних такими згідно із Законом України «Про оцінку земель», встановлює Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.01.2016 за № 60/28190. Відповідно до вимог п. 4 розділу І Положення для проведення конкурсного відбору суб`єкта оціночної діяльності орган приватизації утворює конкурсну комісію. Згідно з п. 11 розділу ІІ Положення до участі в конкурсі з метою виконання робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки допускаються претенденти, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до ст.6 Закону України «Про оцінку земель» та відповідають вимогам до учасників конкурсу, передбачених пунктом 12 цього розділу. Після проведення конкурсу орган приватизації письмово (або телефоном, факсом, електронною поштою) інформує переможця про результати конкурсу із зазначенням ціни та строку надання послуг з оцінки, а також щодо оцінювачів, яких буде залучено до надання послуг з оцінки. Конкурсна документація учасників конкурсу, передбачена пунктом 5 розділу ІІ цього Положення, зберігається в органі приватизації протягом трьох років. Для проведення експертної грошової оцінки застосовується Порядок проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.05.2003 за № 396/7717. Цей Порядок визначає склад робіт з експертної грошової оцінки, вимоги до оформлення результатів оцінки та рецензування звітів про оцінку земельної ділянки (її частини) або прав щодо неї. Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.09.2010 року за № 600 затверджено та введено в дію з 01.01.2011 року Положення про порядок викупу земельних ділянок під об`єктами нерухомого майна на території ІНФОРМАЦІЯ_3 та Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель. Згідно п. 2 вказаного Положення конкурс по відбору суб`єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється комісією з проведення конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель. У разі прийняття рішення про проведення конкурсу, інформація стосовно його терміну проведення, а також інформація про об`єкт оцінки опубліковується в газеті «Люботинський вісник» або інших засобах масової інформації не пізніше ніж за 10 днів до оголошення дати проведення конкурсу. Конкурс з відбору суб`єктів оціночної діяльності проводиться за наявності не менше двох учасників конкурсу. Протокол Комісії є підставою оголошення переможця конкурсу та укладання договору про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок. Після подання переможцем конкурсу звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки начальник відділу підписує акт прийому-передачі робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки. Однак, вищезазначені вимоги було проігноровано та продано земельні ділянки значно дешевше ніж їх нормативна грошова оцінка. Вказані обставини підтверджуються, зокрема, рішеннями ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.09.2010 за № 600, від 27.04.2016 за № 203, від 25.10.2016 за № 457, від 27.12.2016 за № 569, від 25.04.2017 за № 172, від 25.04.2017 за № 173, від 05.09.2017 за № 363, від 28.11.2017 за № 500, від 24.04.2018 за № 194, витягами з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 678 від 31.07.2015, за № 301 від 07.04.2016, за № 392 від 14.07.2016, за № 109 від 11.02.2016, за № 486 від 30.09.2016, за № 481 від 22.09.2016, за № 290 від 17.03.2017, за № 196 від 30.11.2017, Положенням про порядок викупу земельних ділянок під об`єктами нерухомого майна на території ІНФОРМАЦІЯ_3 , Положенням про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель, висновками експерта про вартість земельних ділянок та договорами купівлі-продажу земельних ділянок 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, інформаціями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Враховуючи викладене, підлягає перевірці законність продажу вищевказаних земельних ділянок, проведення якої неможливо без отримання доступу до оригіналів документі, які стали підставою для виготовлення землевпорядної документації, присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продаж земельних ділянок. За викладених обставин прокурор звернувся до суду з клопотанням.

Суд заслухавши прокурора, дослідивши надані матеріали слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи, що прокурором не вказано для встановлення яких обставин необхідно отримання доступу до оригіналів землевпорядної документації, яка слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок, не доведено, що витребувані документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не вказано достатніх підстав вважати, що без вилучення вказаних документів існує реальна загроза їх зміни або знищення, тому суд не знаходить підстав для задоволення клопотання прокурора про тимчасовий доступ до речей і документів та відмовляє в його задоволенні.

Керуючись ст. 163 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

прокурору Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 в задоволенні клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів в кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019221430000153 від 03 червня 2019 року відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу82737954
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —635/4648/19

Ухвала від 10.12.2020

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 24.09.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Панас Н. Л.

Ухвала від 29.07.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Токарєва Н. М.

Ухвала від 29.07.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Токарєва Н. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні