Ухвала
від 29.07.2019 по справі 635/4648/19
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/4648/19

Провадження № 1-кс/635/2564/2019

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2019 року

Харківський районний суд Харківської області у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Покотилівка клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019221430000153 від 03.06.2019 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -

ВСТАНОВИВ:

26 липня 2019 року до суду надійшло клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019221430000153 від 03.06.2019 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, в якому прокурор просить: надати прокурорам Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , начальнику СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_7 , заступнику начальника СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_8 , слідчим СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 або на підставі їх доручення іншим працівникам територіального органу Національної поліції тимчасовий доступ до речей і документів із можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні, на обліку та зберіганні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у тому числі у його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: до оригіналів землевпорядної документації, яка слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, а також до договорів оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025.

Клопотання обґрунтовується тим, що Харківською місцевою прокуратурою №6 здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42019221430000153 від 03.06.2019, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, проведення досудового розслідування згідно положень ч.7 ст.214 КПК України доручено СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області.

Під час досудового розслідування встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 упродовж 2016-2018 років умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для самих себе, використовуючи владу та службове становище всупереч інтересам служби та вимогам чинного законодавства України продано земельні ділянки несільськогосподарського призначення, що мають кадастрові номери 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, за ціну, яка значно нижча, ніж їх нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам територіальної громади на суму 5391635,67 грн.

Так, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 27.04.2016 за № 203 «Про продаж земельної ділянки ТОВ АПФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для обслуговування кафе (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:31:036:0029, загальною площею 0,1353 га, за адресою: АДРЕСА_3 , для обслуговування кафе (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) за ціну 154458 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 678 від 31.07.2015 станом на 01.01.2015 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 складає 1210989,12 грн.

Згідно з загальнодоступною інформацією ІНФОРМАЦІЯ_5 коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель даної категорії на 2015 рік становить 1,433. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 станом на 01.01.2016 складала 1735347,4 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 24.02.2017 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ТОВ АПФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:036:0029 на 1580889,41 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.10.2016 за № 457 «Про продаж земельної ділянки ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » для обслуговування адміністративно-виробничих будівель хлібзаводу» продано земельну ділянку промислового призначення за кадастровим номером 6311200000:26:054:0005, загальною площею 0,588 га, за адресою: АДРЕСА_4 , для обслуговування адміністративно-виробничих будівель хлібзаводу з розстрочкою платежу на 1 рік за ціну 297293 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 301 від 07.04.2016 станом на 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:26:054:0005 складає 3232824 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 13.03.2017 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:26:054:0005 на 2935531 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 27.12.2016 за № 569 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_12 для обслуговування нежитлової будівлі» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:31:055:0539, загальною площею 0,0169 га, за адресою: АДРЕСА_5 , для обслуговування нежитлової будівлі за ціну 24295 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 392 від 14.07.2016 станом на 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:055:0539 складає 216749,26 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2017 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_12 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:055:0539 на 192454,26 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.04.2017 за № 172 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_13 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:26:003:0045, загальною площею 0,0292 га, за адресою: АДРЕСА_6 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 51266 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 109 від 11.02.2016 станом на 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:26:003:0045 складає 347824,56 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2018 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_13 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:26:003:0045 на 296588,56 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.04.2017 за № 173 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_14 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:29:006:0001, загальною площею 0,0164 га, за адресою: АДРЕСА_7 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 18507 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 486 від 30.09.2016 станом на 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:29:006:0001 складає 105502,55 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 30.06.2017 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_14 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:29:006:0001 на 86995,55 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 05.09.2017 за № 363 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_15 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування нежитлової будівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:31:055:0548, загальною площею 0,0160 га, за адресою: АДРЕСА_8 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) за ціну 27098 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 481 від 22.09.2016 станом на 01.01.2016 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 складає 205206,4 грн.

Згідно з загальнодоступною інформацією ІНФОРМАЦІЯ_5 коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель даної категорії на 2016 рік становить 1,06. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 станом на 01.01.2017 складала 217518,78 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 19.10.2017 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_15 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:055:0548 на 190420,78 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.11.2017 за № 500 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_16 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування торгівельного павільйону)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:31:013:0055, загальною площею 0,01 га, за адресою: АДРЕСА_9 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для обслуговування торгівельного павільйону з літнім майданчиком) за ціну 15200 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 290 від 17.03.2017 станом на 01.01.2017 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:013:0055 складає 34662 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 16.01.2018 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_16 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:013:0055 на 19462 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Також, згідно з рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 24.04.2018 за № 194 «Про продаж земельної ділянки гр. ОСОБА_14 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (нежитлової будівлі)» продано земельну ділянку житлової та громадської забудови за кадастровим номером 6311200000:31:025:0025, загальною площею 0,0093 га, за адресою: АДРЕСА_10 , для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (нежитлової будівлі) за ціну 14510 грн.

Водночас, згідно з витягом з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 196 від 30.11.2017 станом на 01.01.2017 нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:025:0025 складає 103804,11 грн.

Не зважаючи на те, що експертом визначено ринкову вартість земельної ділянки, яка підлягає продажу, значно дешевше ніж її нормативна грошова оцінка, 30.05.2018 ІНФОРМАЦІЯ_6 укладено з ОСОБА_16 договір щодо купівлі-продажу цієї земельної ділянки.

Таким чином, службовими особами міської ради здійснено продаж земельної ділянки за кадастровим номером 6311200000:31:025:0025 на 89294,11 грн. дешевше, ніж її нормативна грошова оцінка, чим завдано шкоди інтересам держави на вказану суму.

Експертну оцінку вартості вищезазначених земельних ділянок здійснено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ».

Правові підстави укладання ІНФОРМАЦІЯ_6 договорів про виконання експертної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок саме з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » не встановлено.

Публікацій у ЗМІ щодо відбору суб`єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок не встановлено.

У зв`язку з чим, вищезазначені рішення органу місцевого самоврядування не погоджуються з вимогами чинного законодавства України.

Так, процедуру конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель, визнаних такими згідно ізЗаконом України«Про оцінку земель», встановлює Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності, зареєстроване в Міністерстві юстиції України15.01.2016 за № 60/28190.

Відповідно до вимог п. 4 розділу І Положення для проведення конкурсного відбору суб`єкта оціночної діяльності орган приватизації утворює конкурсну комісію.

Згідно з п. 11 розділу ІІ Положення до участі в конкурсі з метою виконання робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки допускаються претенденти, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно дост. 6Закону України «Про оцінку земель» та відповідають вимогам до учасників конкурсу, передбачених пунктом 12 цього розділу.

Після проведення конкурсу орган приватизації письмово (або телефоном, факсом, електронною поштою) інформує переможця про результати конкурсу із зазначенням ціни та строку надання послуг з оцінки, а також щодо оцінювачів, яких буде залучено до надання послуг з оцінки.

Конкурсна документація учасників конкурсу, передбачена пунктом 5 розділу ІІ цього Положення, зберігається в органі приватизації протягом трьох років.

Для проведення експертної грошової оцінки застосовується Порядок

проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.05.2003 за № 396/7717.

Цей Порядок визначає склад робіт з експертної грошової оцінки, вимоги до оформлення результатів оцінки та рецензування звітів про оцінку земельної ділянки (її частини) або прав щодо неї.

Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.09.2010 за № 600 затверджено та введено в дію з 01.01.2011 Положення про порядок викупу земельних ділянок під об`єктами нерухомого майна на території ІНФОРМАЦІЯ_3 та Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель

Згідно з п. 2 Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель конкурс по відбору суб`єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється комісією з проведення конкурсного відбору суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель.

У разі прийняття рішення про проведення конкурсу, інформація стосовно його терміну проведення, а також інформація про об`єкт оцінки опубліковується в газеті « ІНФОРМАЦІЯ_9 » або інших засобах масової інформації не пізніше ніж за 10 днів до оголошення дати проведення конкурсу.

Конкурс з відбору суб`єктів оціночної діяльності проводиться за наявності не менше двох учасників конкурсу.

Протокол Комісії є підставою оголошення переможця конкурсу та укладання договору про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок.

Після подання переможцем конкурсу звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки начальник відділу підписує акт прийому-передачі робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Однак, вищезазначені вимоги було проігноровано та продано земельні ділянки за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025 значно дешевше ніж їх нормативна грошова оцінка.

Дані обставини підтверджуються, зокрема, рішеннями ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.09.2010 за № 600, від 27.04.2016 за № 203, від 25.10.2016 за № 457, від 27.12.2016 за № 569, від 25.04.2017 за № 172, від 25.04.2017 за № 173, від 05.09.2017 за № 363, від 28.11.2017 за № 500, від 24.04.2018 за № 194, витягами з технічної документації з грошової нормативної оцінки земельної ділянки за № 678 від 31.07.2015, за № 301 від 07.04.2016, за № 392 від 14.07.2016, за № 109 від 11.02.2016, за № 486 від 30.09.2016, за № 481 від 22.09.2016, за № 290 від 17.03.2017, за № 196 від 30.11.2017, Положенням про порядок викупу земельних ділянок під об`єктами нерухомого майна на території ІНФОРМАЦІЯ_3 , Положенням про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель, висновками експерта про вартість земельних ділянок та договорами купівлі-продажу земельних ділянок 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, інформаціями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином підлягає перевірці слідчим шляхом законність продажу вищезазначених земельних ділянок, проведення якої неможливо без отримання доступу до оригіналів документів, які слугували підставами для вчинення таких дій, зокрема, землевпорядної документації, яка слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, а також до договорів оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025.

Відповідно до вимог ст. ст. 122, 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 127 Земельного кодексу України визначено, що органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановленихглавою 21цього Кодексу.

Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів місцевого самоврядування. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки.

Кошти, отримані від продажу земельних ділянок комунальної власності, зараховуються до місцевих бюджетів у порядку, визначеному законом.

Крім того, ст. 50 Закону України «Про землеустрій» та п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 677 від 26 травня 2004 року «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» визначено, що у разі надання, передачі, вилучення (викупу) земельних ділянок складаються проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Відповідно до Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 за № 1553, Державний фонд документації із землеустрою формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.

Місцевий фонд створюється, формується і ведеться районним (міським) відділом (управлінням) земельних ресурсів Держземагентства. Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.

На території Харківського району та м. Люботин дані функції виконує ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_11 , у тому числі його структурний підрозділ ІНФОРМАЦІЯ_2 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .

З метою забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності досудового розслідування по кримінальному провадженню, детальної перевірки важливих для слідства обставин кримінального правопорушення, його повного розкриття, для документального встановлення всіх фактів, у тому числі законності продажу земельних ділянок, обґрунтованості ціни їх продажу, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 та його територіального підрозділу, зокрема, землевпорядної документації, що слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, а також до договорів оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025.

Прокурор у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлений належним чином, надав до суду письмову заяву, якою клопотання підтримує, просить суд його задовольнити, просить розглянути клопотання у його відсутність.

В судове засідання представник особи, у володіння якої знаходяться речі і документи до яких слідчий просить доступ, не викликався, оскільки суд враховуючи положення ч.4 ст.163 КПК України, вважає за можливе розглянути дане клопотання у його відсутність.

Дослідивши матеріли клопотання та додані до нього документи, суд приходить до висновку, що дане клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу, слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Клопотання, яке надійшло до суду відповідає вимогам КПК України.

Згідно з ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2)самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи тяжкість злочину і неможливість отримати відомості в інший спосіб, та, враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи мають важливе доказове значення в рамках кримінального провадження, вилучення їх оригіналів обумовлене необхідністю проведення судових експертиз, тому суд задовольняє клопотання прокурора про тимчасовий доступ до речей і документів.

Керуючись ст. ст. 163, 164 КПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019221430000153 від 03.06.2019 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати прокурорам Харківської місцевої прокуратури № 6 ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , начальнику СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_7 , заступнику начальника СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_8 , слідчим СВ Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 або на підставі їх доручення іншим працівникам територіального органу Національної поліції тимчасовий доступ до речей і документів із можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні, на обліку та зберіганні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у тому числі у його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: до оригіналів землевпорядної документації, яка слугувала підставами присвоєння кадастрових номерів, проведення нормативної грошової оцінки, надання в оренду та продажу земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025, а також до договорів оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 6311200000:31:036:0029, 6311200000:26:054:0005, 6311200000:31:055:0539, 6311200000:26:003:0045, 6311200000:29:006:0001, 6311200000:31:055:0548, 6311200000:31:013:0055, 6311200000:31:025:0025.

Строк дії ухвали встановити один місяць з дня постановлення ухвали, тобто до 29 серпня 2019 року.

Роз`яснити у відповідності до ст. 166 КПК України, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до інформації слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до інформації, яка містить охоронювану законом таємницю на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямиКПК Україниз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83302895
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —635/4648/19

Ухвала від 10.12.2020

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 24.09.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Панас Н. Л.

Ухвала від 29.07.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Токарєва Н. М.

Ухвала від 29.07.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Токарєва Н. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 26.06.2019

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні