Постанова
від 01.07.2019 по справі 751/3943/19
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа № 751/3943/19

Провадження №3/751/972/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2019 року м.Чернігів

Новозаводський районний суд м. Чернігова

в складі: головуючого судді Філатової Л.Б.

при секретарі Грищенко Н.С.

з участю представника ЧМ ДФС - Кравченка В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Радченка О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за поданням Чернігівської митниці ДФС Державної фіскальної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України громадянина Республіки Туреччини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , керівника підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС (м. Чернігів, вул. Інструментальна, буд. 1, код ЄДРПОУ 39076040), -

В С Т А Н О В И В :

Чернігівська митниця ДФС звернулась до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України громадянина ОСОБА_2 відповідно до протоколів про порушення митних правил від 29.03.2019 року №0326/10200/19 та № 0327/10200/19.

Згідно протоколу про порушення митних правил №0326/10200/19 від 29.03.2019 року - 13.09.2018 відділом митного оформлення № 3 Чернігівської митниці ДФС до митного оформлення була прийнята електронна митна декларація типу IM 40 ДЕ № UA102150/2018/014176 на товар Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93 х 130-180 х 4500(мм) - 4,727 м3; 68 шт.; - дошка: 38/93 х 88-320 х 3000/4500(мм) - 25,641 м3; 683 шт., всього: 30,368 м3. , заявленою вартістю - 102131,58 гривень. Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ОRMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE /ISTANBUL/TURKEY). Відповідно до поданих до митного оформлення документів: Інвойс № 369 від 10.09.2018 та пакувального листа № 369 від 10.09.2018, засвідчених особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянина ОСОБА_2 , товар являв собою пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 38 мм, шириною 88 мм та довжиною 3000 мм в кількості 4,636 м3 та пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 93 мм, шириною 13-320 мм та довжиною 4500 мм в кількості 25,732 м3. Підставою для митного оформлення вказаного вантажу слугував Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для - здійснення експортних операцій (надалі Сертифікат) від 12.09.2018 серії ЧН № 309296, з зазначенням в гр.2 Сертифікату Характеристики купленої продукції пиловника соснового розмірами 20-25 на 300 см -2.322 м3, 20-25 см на 400 см - 14.198 м3, 26-35 на 400 см -16.410 м3, 26-35 на 300 см - 1.250 м3, 36 і більше на 400 см-5.730 м3 та 36 і більше на 300см-2.970 м3 та зазначенням в гр.5 Сертифікату Характеристика партії лісопродукції, що експортується пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 38-88 на 3000 мм - 4.636 м3 та пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 93 -130-320 мм на 4500 мм - 25.732 м3. Згідно відповіді на запит Чернігівської митниці ДФС Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 28.02.2019 № 06/359 та наданих копій документів підставою для видачі Сертифікату від 12.09.2018 №ЧН 309296 стала заява підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, товарно-транспортні накладні ЧНА № 224469 від 22.08.2018 та ЧНА № 265228 від 27.07.2018 з заявленою характеристикою купленої продукції (довжина) складає 300 см в кількості 6.54 м3 та 400 см в кількості 36,34 м3 та Інвойсу № 369 від 10.09.2018 на товар пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 38 мм, шириною 88 мм та довжиною 3000 мм в кількості 4,636 м3 та пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 93 мм, шириною 13-320 мм та довжиною 4500 мм в кількості 25,732 м3, засвідченого особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянина ОСОБА_2 . Таким чином, Сертифікат від 12.09.2018 серії ЧН № 309296 було отримано за відсутності законних на те підстав. Згідно з ст. 17 закону України Про зовнішньоекономічну діяльність від 16.04.1991 № 959 - XII контроль за виконанням вимог закону щодо заборони експорту природних ресурсів покладається на органи доходів і зборів, також відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 2860-IV реалізація лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів. Відповідно до п.6 Тимчасового порядку видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого Постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260, експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах. У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил : підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку . Громадянин ОСОБА_2 , виступаючи в якості директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, вчинив дії спрямовані на переміщення товару Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, нешліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93 х 130-180 х 4500(мм) - 4,727 м3; 68 шт.; - дошка:38/93 х 88-320 х 3000/4500(мм) - 25,641 м3; 683 шт, всього: 30,368 м3. , заявленою вартістю - 102131,58 гривень, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів незаконно одержаних документів на право здійснення експортних операцій лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. За даним фактом відносно ОСОБА_2 складено протокол про ПМП за ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно протоколу про порушення митних правил №0327/10200/19 від 29.03.2019 року - 13.02.2019 відділом митного оформлення № 3 Чернігівської митниці ДФС до митного оформлення була прийнята електронна митна декларація типу IM 40 ДЕ № UA102150/2019/010425 на товар Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна):брусок 93 х 150 х 6000(мм) - 8,790 м3 105 шт.; дошка 41/93 х 150/200 х 6000(мм) - 19,741 м3; 219 шт., всього: 28,531 м3. , заявленою вартістю - 77055,08 гривень. Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ORMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE/STANBUL/TURKEY). Відповідно до поданих до митного оформлення документів: Інвойс № 38 від 11.02.2019 та пакувального листа № 38 від 11.02.2019, засвідчених особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянина ОСОБА_2 , товар являв собою пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 41/93 мм, шириною 150/200 мм та довжиною 6000 мм. Підставою для митного оформлення вказаного вантажу слугував Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (надалі Сертифікат) від 11.02.2019 серії ЧН № 312772 з зазначенням в гр.2 Сертифікату Характеристики купленої продукції пиловника соснового розмірами 14-19 на 300 см -22.458 м3, 20-25 см на 300 см -15.383 м3, 26-35 на 300 см -2.03 м3 та 36 і більше на 300см-0.43 м3 та зазначенням в гр.5 Сертифікату Характеристика партії лісопродукції, що експортується пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 41/93-150/200 на 6000 мм-28.531 м3. Відповідно до товарно-транспортних накладних ЧНА № 224709 від 25.10.2018, ЧНА № 265503 від 11.10.2018 та Сертифікату від 11.02.2019 № ЧН 312772 заявлена характеристика купленої продукції (довжина) складає 300 см. (3 000 мм). Згідно відповіді на запит Чернігівської митниці ДФС Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 28.02.2019 №06/359 та наданих копій документів підставою для видачі Сертифікату від 11.02.2019 № ЧН 312772 стала заява підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, товарно-транспортні накладні ЧНА № 224709 від 25.10.2018, ЧНА № 265503 від 11.10.2018 та Інвойсу № 38 від 11.02.2019 на товар пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 41/93 мм, шириною 150/200 мм та довжиною 6000 мм в кількості 28,531 м3, засвідченого особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянина ОСОБА_2 . ОСОБА_3 від 11.02.2019 № ЧН 312772 було отримано за відсутності законних на те підстав. Згідно з ст. 17 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність від 16.04.1991 № 959 - XII контроль за виконанням вимог закону щодо заборони експорту природних ресурсів покладається на органи доходів і зборів, також відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 2860-ІУ реалізація лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів. Відповідно до п.6 Тимчасового порядку видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого Постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260, експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах. У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил : підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку . Окумуш Хікмет, виступаючи в якості директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, вчинив дії спрямовані на переміщення товару Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна):брусок 93 х 150 х 6000(мм) - 8,790 м3 105 шт.; дошка 41/93 х 150/200 х 6000(мм) - 19,741 м3; 219 шт., всього: 28,531 м3 , вартістю 77 055,08 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів незаконно одержаних документів на право здійснення експортних операцій лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. За даним фактом відносно ОСОБА_2 складено протокол про ПМП за ч. 1 ст. 483 МК України.

В судовому засіданні представник Чернігівської митниці ДФС подання про притягнення ОСОБА_2 до відповідальності, передбаченої ч. 1 ст.483 МК України, підтримав повністю та просив накласти стягнення в межах санкції ч.1 ст.483 МК України. Не заперечував, що матеріальної шкоди державі не завдано, на обсяг митних платежів правопорушення не впливає.

Представник ОСОБА_2 - адвокат Радченко О.О. в судовому засіданні його вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав повністю, посилаючись на письмові заперечення, просив закрити провадження по даній адміністративній справі в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Особа, стосовно якої складено протоколи про порушення митних правил, - ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився і зважаючи, що для захисту його інтересів наявний адвокат, суд вважає за можливе розглянути справу у його відсутності.

Вислухавши представника ЧМ ДФС, адвоката Окумуш Хікмет - Радченко О.О., дослідивши матеріали справ про порушення митних правил, суд приходить до наступних висновків:

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Ухвалою Новозаводського районного суду міста Чернігова від 01.07.2019 року об`єднано адміністративні справи за поданнями Чернігівської митниці ДФС у справах про порушення митних правил №0326/10200/19, №0327/10200/19 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України громадянина Республіки Туреччини ОСОБА_2 , в одне провадження.

Відповідно до ст.489 МК України суд з`ясував всі обставини даної справи, оцінив докази у відповідності до ст.495 МК України і прийшов до висновку, що вина ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України відсутня. При цьому суд виходить з наступного:

Зміст електронної митної декларації № UA102150/2018/014176, оформленої ТОВ Салті-Брок , зазначає, що представником ТОВ Салті-Брок ОСОБА_4 було задекларовано наступний товар, а саме: Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93 х 130-180 х 4500(мм) - 4,727 м3; 68 шт.; - дошка: 38/93 х 88-320 х 3000/4500(мм) - 25,641 м3; 683 шт., всього: 30,368 м3. , заявленою вартістю - 102131,58 гривень. Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ОRMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE /ISTANBUL/TURKEY).

Відповідно до інвойсу №369 від 10.09.2018 року та пакувального листа № 369 від 10.09.2018 року продавцем є ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , покупець - компанія OKUMUS ОRMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE /ISTANBUL/TURKEY). Найменування продукції: пиломатеріал обрізний, сосна, 38х88х3000, 462 шт., об`єм 4,636 м3; 93х130-320х4500, 289 шт., об`єм 25,732 м3.

Згідно Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії НОМЕР_2 № 309296 від 12.09.2018 року, зазначено, лісокористувача - продавця ДП Добрянське лісове господарство . Характеристика купленої продукції (назва продукції, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД), а саме: пиловник, сосна, розмірами 20-25 х 300 см -2.322 м3, 20-25 см х 400 см - 14.198 м3, 26-35 х 400 см -16.410 м3. Характеристика партії лісопродукції, що експортується (назва продукції, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД), а саме: пиломатеріали обрізні, сосна, розмірами 38х88х3000 мм - 4.636 м3, 93х130-320х4500 мм - 25.732 м3. Експортер ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС . Підстава видачі сертифіката ТТН-ліс серії ЧНА №224469 від 22.08.2018 року, ТТН-ліс серії ЧНА № 265228 від 27.07.2018 року.

Зміст електронної митної декларації № UA102150/2019/010425, оформленої ТОВ Салті-Брок , зазначає, що представником ТОВ Салті-Брок ОСОБА_4 було задекларовано наступний товар, а саме: Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна):брусок 93 х 150 х 6000(мм) - 8,790 м3 105 шт.; дошка 41/93 х 150/200 х 6000(мм) - 19,741 м3; 219 шт., всього: 28,531 м3. , заявленою вартістю - 77055,08 гривень. Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ОRMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE /ISTANBUL/TURKEY).

Відповідно до інвойсу №38 від 11.02.2019 року та пакувального листа № 38 від 11.02.2019 року продавцем є ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , покупець - компанія OKUMUS ОRMAN URUNLERI SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAH BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE /ISTANBUL/TURKEY). Найменування продукції: пиломатеріал обрізний, сосна, 41/93 х 150/200 х 6000, 324 шт., об`єм 28,531 м3.

Згідно Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії НОМЕР_2 № 312772 від 11.02.2019 року, зазначено, лісокористувача - продавця ДП Добрянське лісове господарство . Характеристика купленої продукції (назва продукції, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД), а саме: пиловник, сосна, розмірами 14-19 х 300 см -22.458 м3, 20-25 см х 300 см - 15.383 м3, 26-35 х 300 см - 2.03 м3. Характеристика партії лісопродукції, що експортується (назва продукції, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД), а саме: пиломатеріали обрізні, сосна, розмірами 41/93х150/200х6000 мм - 28.531 м3. Експортер ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС . Підстава видачі сертифіката ТТН-ліс серії ЧНА №224709 від 25.10.2018 року, ТТН-ліс серії ЧНА № 265503 від 11.10.2018 року.

З відповіді Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства № 05/736 від 10.05.2019 року вбачається, що дійсно були видані сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС : серії НОМЕР_2 №309296 від 12.09.2018, виданий на підставі інвойсу від 10.09.2018 року №369 (пиломатеріал обрізний 38/93х88/130-320х3000/4500 мм) та ТТН серії ЧНА № 265228 від 27.07.2018 року, серії ЧНА №224469 від 22.08.2018 року, в яких вказана довжина половника соснового - 3та 4 м; серії НОМЕР_2 № 312772 від 11.02.2019 року, виданий на підставі інвойсу від 11.02.2019 року №38 (пиломатеріал обрізний 41/93х150/200х6000 мм) та ТТН серії ЧНА №224709 від 25.10.2018 року, серії ЧНА № 265503 від 11.10.2018 року, в яких вказана довжина половника соснового - 3 м. При перевірці били виявлені помилки та встановлено невідповідність довжини сировини. ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС були надані документи, якими підтверджується факт придбання лісоматеріалів, з яких фактично було виготовлено вищевказаний експортований пиломатеріал, а саме: ТТН серії ЧНА №224110 від 04.04.2018 року (пиловник 3,0 та 4,5 м.), серії ЧНА №265091 від 05.07.2018 року (пиловник 4,5 м), серії ЧНА №265705 від 12.12.2018 року (пиловник 6,0 м), серії ЧНА №22479 від 03.12.2018 року (пиловник 6,0 м).

З відповіді Державного агентства лісових ресурсів України № 1769/25-70-26 від 27.05.2019 року вбачається, що за інформацією Чернігівського ОУЛМГ сертифікати серії НОМЕР_3 від 12.09.2018 року та серії НОМЕР_4 від 11.02.2019 року було видано без врахування відповідності довжини пиломатеріалів, що експортуються до довжини лісоматеріалів, які задекларовані експортером у якості сировини для виготовлення партії пиломатеріалів.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Аналіз статті 483 МК України дає підстави вважати, що склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, передбачає наявність прямого умислу особи на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування, кількості та вартості товарів, однак ні протоками про порушення митних правил №0326/10200/19, №0327/10200/19 від 29.03.2019 року, ні будь-якими іншими доказами не підтверджується, що ОСОБА_2 умисно було подано документи, що містять неправдиві дані, щодо відповідного товару або, що йому про це було відомо.

Відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 р. №2860 (із змінами та доповненнями) реалізація суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів (крім передбачених ст. 2 цього Закону) допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів (крім передбачених статтею 2 цього закону). Право експорту певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів має право суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на партію лісоматеріалів, зазначену у відповідному сертифікаті. Митні органи здійснюють митне оформлення експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтею 2 цього Закону, за умови подання експортером разом із іншими необхідними документами сертифіката про їх походження.

Відповідно до п.п. 4-6 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. №1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (із змінами та доповненнями), Сертифікат видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом і діє протягом 60 днів з дати його видачі. Для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагенства заяву за встановленою Агенством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів). Експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.

Частиною 1 ст. 248 МК України встановлено, що митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Таким чином, вина ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, відсутня, оскільки суду не надано жодних доказів того, що органу доходів і зборів були подані документи, як підстава для переміщення товарів, отримані незаконним шляхом, чи він знав про їх незаконне походження.

А тому, проаналізувавши зазначені вище та дослідженні в судовому засіданні докази у їх сукупності, суд вважає, що даними доказами не доводиться наявність в діях ОСОБА_2 події та складу відповідного адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Норма ст. 487 МК України визначає, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП України провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягаю закриттю якщо відсутні подія і склад адміністративного правопорушення.

Зміст ст. 284 КУпАП прописує, що постанова про закриття справи виноситься, зокрема, при наявності обставин, передбачених статтею 247 цього Кодексу.

Частина 1 ст. 527 МКУ визначає, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

За даних обставин, враховуючи, що з наданих суду доказів не доводиться наявність в діях ОСОБА_2 складу відповідного адміністративного правопорушення, а тому суд вважає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в діях саме ОСОБА_2 складу відповідного адміністративного правопорушення.

Строки накладення адміністративного стягнення, що встановлені ст.467 МК України на час розгляду даної справи не сплинули.

Керуючись ст. ст. 36, 247, 284 КУпАП, ст. 527 Митного кодексу України, -

постановив:

Закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду через Новозаводський районний суд м. Чернігова протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Л.Б. Філатова

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення01.07.2019
Оприлюднено03.07.2019
Номер документу82750346
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —751/3943/19

Постанова від 08.08.2019

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Антипець В. М.

Постанова від 01.07.2019

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Філатова Л. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні