Постанова
від 08.08.2019 по справі 751/3943/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 751/3943/19 Головуючий у 1 інстанції Філатова Л.Б. Провадження № 33/4823/290/19 Категорія - ч. 1 ст. 483 МК України

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2019 року місто Чернігів

Чернігівський Апеляційний суд - суддя Антипець В. М.,

з участю представника особи, щодо якої провадження у справі закрите, адвоката Радченка О.О.,

представника Чернігівської митниці Кравченка В. В.

Розглянув апеляційну скаргу представника Чернігівської митниці ДФС Кравченка В.В. на постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 01 липня 2019 року,

В С Т А Н О В И В :

Цією постановою щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянинаТуреччини, керівника підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , зареєстрованого по АДРЕСА_1 ,

закрите провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за відсутністю в його діях складу правопорушення, на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.

Згідно протоколу про порушення митних правил № 0326/10200/19 від 29 березня 2019 року, 13.09.2018 відділом митного оформлення № 3 Чернігівської митниці ДФС до митного оформлення була прийнята електронна митна декларація типу ІМ 40 ДЕ № UA102150/2018/014176 на товар Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93 х 130-180 х 4500 (мм) - 4.727 м3; 68 шт.; - дошка: 38/93 х 88-320 х 3000/4500 (мм) - 25,641 м3; 683 шт.; всього: 30,368 м3. , заявленою вартістю 102131,58 гривень.

Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ORMAN URUNLERS SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAN BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE/ISTAMBUL/TURKEY).

Відповідно до поданих до митного оформлення документів: Інвойс № 369 від 10.09.2018 та пакувального листа № 369 від 10.09.2018, засвідчених особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянином ОСОБА_2 , товар представляв собою пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 38 мм,шириною 88 мм та довжиною 3000 мм в кількості 4,636 м3 та пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 93 мм, шириною 13-320 мм та довжиною 4500 мм в кількості 25,732 м3.

Підставою для митного оформлення вказаного вантажу слугував Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення операцій (надалі Сертифікат) від 12.09.2018 серії ЧН № 309296, із зазначенням в гр. 2 Сертифікату Характеристики купленої продукції пиловника соснового розмірами 20-25 на 300 см - 2.322 м3, 20-25 см на 400 см - 14.198 м3, 26-35 на 400 см - 16.410 м3, 26-35 на 300 см - 1.250 м3, 36 і більше на 400 см - 5.730 м3 та 36 і більше на 300 см - 2.970 м3 та зазначенням у гр. 5 Сертифікату Характеристика партії лісопродукції, що експортується пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 38-88 на 3000 мм - 4.636 м3 та пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 93-130-320мм на 4500 мм - 25.732 м3.

Згідно відповіді на запит Чернігівської митниці ДФС Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 28.02.2019 № 06/359 та наданих копій документів підставою для видачі Сертифікату від 12.09.2018 №ЧН 309 296 стала заява підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, товарно-транспортні накладні ЧНА № 224469 від 22.08.2018 та ЧНА № 265228 від 27.07.2018 з заявленою характеристикою купленої продукції (довжина) складає 300 см в кількості 6.54 м3 та 400 см в кількості 36,34 м3 та Інвойсу №369 від 10.09.2018 на товар - пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 38 мм, шириною 88 мм та довжиною 3000 мм в кількості 4,636 м3 та пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 93 мм, шириною 13-320 мм та довжиною 4500 мм в кількості 25,732 м3, засвідчені особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянином ОСОБА_3

Сертифікат від 12.09.2018 серії ЧН №309296 було отримано за відсутності законних на те підстав. Відповідно до ст. 17 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність від 16.04.1991 № 959 - ХІІ, контроль за виконанням вимог закону щодо заборони експорту природних ресурсів покладається на органи доходів і зборів, також відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 № 2860-IV, реалізація лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів.

Відповідно до п. 6 Тимчасового порядку видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого Постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260, експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах. У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це,зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Громадянин ОСОБА_2 , виступаючи в якості директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, вчинив дії спрямовані на переміщення товару Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна) - брусок: 93х130-180х4500 (мм) - 4,727 м3, 68 шт.; дошка: 38/93х88-320х3000/4500 (мм) - 25,641 м3, 683 шт., всього 30,368 м3 , заявленою вартістю - 102131,58 гривень, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів незаконно одержаних документів на право здійснення експортних операцій лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, чим вчинив порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно з протоколом про порушення митних правил № 0327/10200/19 від 29 березня 2019 року, 13.09.2018 відділом митного оформлення № 3 Чернігівської митниці ДФС до митного оформлення була прийнята електронна митна декларація типу ІМ 40 ДЕ № UA102150/2018/010425 на товар Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93 х 150 х 6000 (мм) - 8,790 м3, 105 шт.; дошка: 41/93 х 150/200 х 6000 (мм) - 19,741 м3, 219 шт., всього: 28,531 м3. , заявленою вартістю 77055,08 гривень.

Відправник товару ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, 14000, м. Чернігів, вул. Інструментальна, 1. Одержувач та покупець товару компанія OKUMUS ORMAN URUNLERS SAN VE TIC LTD STI (OSMANGAZI MAN BILALI HABESI CD NO 6 SANCAKTEPE/ISTAMBUL/TURKEY).

Відповідно до поданих до митного оформлення документів: Інвойс № 38 від 11.02.2019 та пакувального листа № 38 від 11.02.2019, засвідчених особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянином ОСОБА_2 , товар представляв собою пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 41/93 мм, шириною 150/200 мм та довжиною 6000 мм.

Підставою для митного оформлення вказаного вантажу слугував Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення операцій (надалі Сертифікат) від 11.02.2019 серії ЧН № 312772, з зазначенням в гр. 2 Сертифікату Характеристики купленої продукції пиловника соснового розмірами 14-19 на 300 см - 22.458 м3, 20-25 см на 300 см - 15.383 м3, 26-35 на 300 см - 2.03 м3 та 36 і більше на 300 см - 0.43 м3 та зазначенням у гр. 5 Сертифікату Характеристика партії лісопродукції, що експортується пиломатеріалу обрізного (сосна) розмірами 41/93-150/200 на 6000 мм - 28.531 м3.

Відповідно до товарно-транспортних накладних ЧНА № 224709 від 25.10.2018, ЧНА № 265503 від 11.10.2018 та Сертифікату від 11.02.2019 № ЧНА 312772 заявлена характеристика купленої продукції (довжина) складає 300 см (3000мм).

Згідно відповіді на запит Чернігівської митниці ДФС Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 28.02.2019 № 06/359 та наданих копій документів підставою для видачі Сертифікату від 11.02.2019 №ЧН 312772 стала заява підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, товарно-транспортні накладні ЧНА № 224709 від 25.10.2018, ЧНА № 265503 від 11.10.2018 та Інвойсу №38 від 11.02.2019 на товар пиломатеріал обрізний (сосна) товщиною 41/93 мм, шириною 150/200 мм та довжиною 6000 мм в кількості 28,531 м3, засвідчені особистим підписом директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС громадянином ОСОБА_3

Сертифікат від 11.02.2019 № ЧН 312772 було отримано за відсутності законних на те підстав. Згідно зі ст. 17 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність від 16.04.1991 № 959 - ХІІ, контроль за виконанням вимог закону щодо заборони експорту природних ресурсів покладається на органи доходів і зборів, також відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 № 2860-IV реалізація лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів.

Відповідно до п. 6 Тимчасового порядку видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого Постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260, експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах.

У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

ОСОБА_2 , виступаючи в якості директора ТОВ АНАТОЛІЯ-ЛІС , код 39076040, вчинив дії спрямовані на переміщення товару Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна) - брусок: 93х150х6000 (мм) - 8,790 м3, 105 шт.; дошка: 41/93х150/200х6000(мм) - 19,741 м3, 219 шт., всього 28,531 м3 , вартістю - 77 055,08 гривень, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів незаконно одержаних документів на право здійснення експортних операцій лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, чим вчинив порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції дійшов висновку, що з боку керівника підприємства під час експорту пиломатеріалу не було вчинено жодних дій на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання для переміщення товарів документів, одержаних не законним шляхом, так як з відповідей Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства №05/736 від 10.05. 2019 року та Державного агентства лісових ресурсів України вбачається, що сертифікати на лісоматеріали видавались без врахування відповідності довжини лісоматеріалів та з помилками в довжині сировини.

В апеляційній скарзі представник Чернігівської митниці ДФС просить постанову суду скасувати та постановити нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, накласти на нього штраф у розмірі 179 186,66 грн та конфіскувати вилучені товари - Пиломатеріал розпиляний уздовж, неструганий, обрізний, не з`єднаний у шип, не шліфований, із хвойних порід (сосна): - брусок: 93х130-180х4500 (мм( - 4,727 м3, 68 шт.; дошка: 38/93х88-320х3000/4500 (мм) - 25,641 м3, 683 шт., всього 30,368 м3; брусок 93х150х6000 (мм) - 8,790 м3, 105 шт.; дошка 41/93х150/200х6000 (мм) - 19,741 м3, 219 шт., всього 28,531 м3, загальною вартістю 179 186,66 гривень.

Вважає, що закриваючи провадження у справі, суд не надав жодної юридичної оцінки обставинам, які викладені у протоколах про порушення митних правил та доказам, які вказують на помилки у сертифікатах про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, а також встановлено невідповідність довжини сировини.

З відповіді Державного агентства лісових ресурсів України від 27 травня 2019 року вбачається, що сертифікати відповідності були видані без врахування відповідності довжини пиломатеріалів, що експортуються до довжини лісоматеріалів, які задекларовані експортером у якості сировини для виготовлення партії пиломатеріалів.

Не погоджується з висновком суду в тій частині, що ОСОБА_2 не був обізнаний про незаконне походження сертифікатів, оскільки останній жодного разу не з`явився до Чернігівської митниці для пояснень з цього приводу, а відповідаючи на запити ухилявся від чітких відповідей на поставлені запитання. Отже, митний орган доклав усіх можливих заходів щодо встановлення форми вини ОСОБА_1 . В той же час, судом не було вжито жодного заходу по опитуванню правопорушника та розглянуто справу за його відсутності.

На думку апелянта, висновок суду про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України за зазначених у постанові обставин, ґрунтується на однобічно досліджених у судовому засіданні доказах.

Під час апеляційного розгляду представник митниці Кравченко В. В. повністю підтримав доводи апеляційної скарги.

Представник особи, щодо якої провадження у справі закрите, адвокат Радченко О.О. не погодився з доводами апеляційної скарги, вважав рішення суду законним та обґрунтованим, просив залишити його без змін, подав письмові заперечення.

Заслухавши представника митниці та представника правопорушника, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги суд вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

За правилами ч.1 ст. 526 Митного Кодексу України справа про порушення митних правил розглядається в присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, та/або її представника.

Суд першої інстанції, так само як і апеляційний суд, повідомив громадянина Туреччини ОСОБА_1 , який не володіє мовою судочинства, про день і час судового засідання, проте замість нього на виклик в суд прибув адвокат Радченко О. О., що не заборонено законом.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника, вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару та його митної вартості.

У даній справі для оформлення експорту, електронні декларації оформляв по договору співробітник компанії ТОВ Салті -брок ОСОБА_4 , а сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів-уповноважені особи Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства, які надали на запит митниці усі документи, які мали в своєму розпорядженні на час видачі сертифікатів ( а. с. 27-31, 93-99)

Товарно-транспортні накладні серії ЧНА за : № 265228 від 27.07.2018, за № 224469 від 22.08. 2018, № 265503 від 11.10.2018 та № 224709 від 25.10.2018 про одержання ТОВ АНАТОЛІЯ- ЛІС вантажу пиловника сосни містять усі відомості про діаметр, сорт кількість, довжину.

У сертифікатах про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 12.09. 2018 року ЧН №309296 та 11.02.2019 року були допущені помилки працівниками Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства, оскільки у разі невідповідності довжини пиломатеріалу з довжиною зазначеною у ТТН, у видачі сертифікатів повинно бути відмовлено, чого у даному випадку не зроблено.

Доводи представника митниці про незаконно одержання сертифікатів та обізнаність у цьому ОСОБА_1 , нічим не підтверджені.

Сама митна служба набагато пізніше помітила розбіжності між довжиною лісоматеріалу та довжиною пиломатеріалу, який виявився довшим від сировини з якої його виготовили, та дозволила митне оформлення та експорт -вивезення з України пиловника сосни.

Чернігівське обласне управління лісового та мисливського господарства надаючи інформацію Державному агентству лісових ресурсів України, у листі від 10.05.2019 року за № 05/736 повідомило, що головними спеціалістами відділу лісових ресурсів було вірно обраховано витрату сировини, яка необхідна була для виготовлення пиломатеріалів але залишилось поза увагою невідповідність довжини сировини. На винних осіб накладені дисциплінарні стягнення ( а. с. 123-124).

Розбіжності в довжині пиломатеріалу виникли через плутанину з товарно-транспортними накладними про відпуск лісоматеріалів, які помилково були надані та на підставі яких були видані сертифікати, в яких довжина сировини була меншою, ніж виготовленої з неї лісопродукції, що виникло явно не з вини ОСОБА_1 .

ТТН, так само як і сертифікати з помилкою надавали працівники підприємства ТОВ АНАТОЛІЯ- ЛІС , будучи переконаними, що документи отримані у законному порядку та з достовірними відомостями.

Розбіжності в довжині лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів не впливають на розмір митних платежів. Більш того, аргументи представника особи, щодо якої закрите провадження по справі, в частині, що лісоматеріали закуповуються товариством у одного і того постачальника на протязі шести років-у ДП Добрянське лісове господарство , нічим не спростовані, навпаки підтверджуються товарно-транспортними накладними при перевезенні деревини автомобільним транспортом- ТНТ-ліс.

Коли сертифікати про походження лісоматералів та виготовлених з них пилометеріалів для здійснення експортних операцій, були отримані директором ТОВ Анатолія-ліс ОСОБА_2 в установленому порядку, помилки при видачі сертифікатів були допущені особами, уповноваженими на видачу сертифікатів, суд не має підстав звинувачувати ОСОБА_2 в незаконному одержанні сертифікатів.

Керуючись ст. ст. 245, 280 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу представника Чернігівської митниці ДФС Кравченка В.В. залишити без задоволення, а постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 01 липня 2019 року про закриття провадження у справі про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, щодо громадянина Туреччини ОСОБА_1 , без змін.

Постанова є остаточною і подальшому оскарженню не підлягає.

СуддяВ. М. Антипець

СудЧернігівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2019
Оприлюднено09.08.2019
Номер документу83535484
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —751/3943/19

Постанова від 08.08.2019

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Антипець В. М.

Постанова від 01.07.2019

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Філатова Л. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні