Постанова
від 02.07.2019 по справі 2а-4490/11/1370
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

02 липня 2019 року

м. Київ

справа № 2а-4490/11/1370

адміністративне провадження № К/9901/17108/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Яковенка М. М.,

суддів - Дашутіна І. В., Шишова О. О.,

розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції адміністративну справу № 2а-4490/11/1370

за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова до Товариства з обмеженою відповідальністю СК Л-Проф-Електрон , третя особа -Залізничний відділ державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Львівській області про стягнення заборгованості,

за касаційною скаргою Залізничного об`єднаного Управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду (суддя І. З. Гулкевич) від 04 вересня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду (у складі колегії суддів: В. П. Сапіга, І. М. Обрізко, С. П. Нос) від 09 жовтня 2017 року,

ВСТАНОВИВ:

І. РУХ СПРАВИ

1. Залізничне об`єднане Управління Пенсійного фонду України м. Львова звернулось до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова до Товариства з обмеженою відповідальністю СК Л-Проф-Електрон (далі - ТОВ СК Л-Проф-Електрон ) про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 1906,68 грн., в якій просило:

- замінити стягувача у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа № 2а-4490/11/1370, виданого 13 жовтня 2011 року Львівським окружним адміністративним судом з Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова та на Залізничну об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області.

2. Заява мотивована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 988 проведено реорганізацію Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова та Управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова шляхом злиття в Залізничне об`єднане Управління Пенсійного фонду України м. Львова.

З 01 жовтня 2013 року Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів) розпочало адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з набранням чинності Законом України від 04 липня 2013 року № 406-VII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406-VII), яким було врегульовано питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міндоходів. На сьогодні Міндоходів є головним органом в системі центральних органів виконавчої влади з питань формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Тому адміністрування єдиного внеску відносно боржника ТОВ СК Л-Проф-Електрон повинна здійснювати Залізнична об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області.

3. Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року, у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.

4. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на порушення судами норм процесуального права, 27 жовтня 2017 року Залізничне об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова звернулось до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року та постановити нову ухвалу, якою задовольнити заяву про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 2а-4490/11/1370.

5. Ухвалою Вищого адміністративного суду України відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

6. Вищим адміністративним судом України справа до розгляду не призначалася.

7. 15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд та набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03 жовтня 2017 року.

8. Відповідно до пп. 4 п. 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в редакції Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII, який набрав чинності 15 грудня 2017 року, касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

9. 06 лютого 2018 року касаційну скаргу Залізничного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року у справі № 2а-4490/11/1370 передано для розгляду до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду (склад колегії суддів: Білоус О. В. - головуючий суддя, Желтобрюх І. Л., Стрелець Т. Г.).

10. На підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду від 30 травня 2019 року № 521/0/78-19 призначено повторний автоматизований розподіл цієї справи, у зв`язку зі зміною спеціалізації та введенням до іншої судової палати судді-доповідача Білоуса О. В., що унеможливлює його участь у розгляді касаційної скарги.

11. Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 05 червня 2019 року, визначено склад колегії суддів: Яковенко М. М. - головуючий суддя, Дашутін І. В., Шишов О. О.

12. Ухвалою Верховного Суду від 27 червня 2019 року справу прийнято до провадження, закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.

ІІ. ОЦІНКА СУДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

13. Відмовляючи у задоволенні заяви суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що за змістом приписів Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи від 4 липня 2013 року № 406-VII органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування; суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах, а тому підстави для заміни сторони виконавчого провадження відсутні.

IІІ. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

14. Касаційна скарга обґрунтована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 988 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України Залізничне об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова є правонаступником управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова. З 01 жовтня 2013 року Міністерство доходів і зборів України розпочало адміністрування єдиного внеску загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Отже, Пенсійний фонд України завершив визначені законами заходи з адміністрування єдиного внеску, а тому наявні підстави для заміни сторони виконавчого провадження з управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова на Залізничну об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області.

15. Відзиву на касаційну скаргу Залізничного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року СК Л-Проф-Електрон не подано.

ІV. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

16. Верховний Суд, враховуючи доводи та вимоги касаційної скарги, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права, у відповідності до ч. 1 ст. 341 КАС України, виходить з наступного.

17. Відповідно до частини 4 статті 257 КАС України (в редакції до 15 грудня 2017 року) примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .

18. Згідно частини 1 статті 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник.

19. Як передбачено частиною 1 статті 264 КАС України (в редакції до 15 грудня 2017 року), у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

20. Аналогічні положення закріплені у частині 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження , відповідно до якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

21. Аналіз вищезазначених норм дає підстави для висновку, що обов`язковою умовою для заміни сторони виконавчого провадження є вибуття однієї із сторін виконавчого провадження, який у даному випадку відсутній.

22. Водночас, із самої заяви про заміну сторони виконавчого провадження та долучених до неї документів не вбачається, що Залізнична об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області є правонаступником Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова.

23. Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

24. 11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи від 4 липня 2013 року № 406-VІІ, яким урегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України Міністерству доходів і зборів України, передбачено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом. Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи . Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

25. Відповідно до пункту 5 цих Прикінцевих положень суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

26. Враховуючи викладене, суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Залізничного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження у справі 2а-4490/11/1370.

27. Мотиви та доводи, наведені у касаційній скарзі, висновки судів не спростовують і є безпідставними, оскільки під час розгляду справи встановлено, що у заявника зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно Закону № 406-VІІ.

28. Також відсутня обумовлена, передбаченими Законом України Про виконавче провадження та КАС України умова, за якої можливо здійснити заміну сторони виконавчого провадження на правонаступника, а саме вибуття однієї із сторін такого провадження. В даному випадку вибуття заявника, як стягувача по виконавчому листу № 2а-4490/11/1370, виданого 13 жовтня 2011 року Львівським окружним адміністративним судом в межах спірних правовідносин, не відбулося, а тому підстави для заміни сторони виконавчого провадження відсутні.

29. Таким чином, суд касаційної інстанції визнає, що суди попередніх інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального та процесуального права при вирішенні даної справи та вважає, що суди повно встановили обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, та надали їм правову оцінку на підставі норм закону, що підлягали застосуванню до даних правовідносин.

30 . Відповідно до статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 350 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Залізничного об`єднаного Управління Пенсійного фонду України м. Львова залишити без задоволення.

Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року у справі № 2а-4490/11/1370 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач М. М. Яковенко

Судді І. В. Дашутін

О. О. Шишов

Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено03.07.2019
Номер документу82758946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4490/11/1370

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 02.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Постанова від 23.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні