Рішення
від 01.07.2019 по справі 540/946/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/946/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевської Вікторії Вікторівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "ШИМ 2017" про скасування реєстраційної дії,

встановив:

07 травня 2019 р. Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (надалі - позивач, ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі) звернулося до суду з позовом до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевської Вікторії Вікторівни (надалі - відповідач, державний реєстратор Ковалевська В.В.), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю "ШИМ 2017" (надалі - третя особа, ТОВ "ШИМ 2017"), в якому просить скасувати реєстраційну дію, проведену державним реєстратором комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевською Вікторією Вікторівною від 03.04.2018 р. № 13081050008001205.

I. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Відповідно до змісту позовної заяви, вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що 03.04.2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДРПОУ) за №13081050008001205 відповідачем вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме: про зміну місцезнаходження ТОВ "ШИМ 2017" з адреси: 11688, Житомирська область, Малинський район, с. Липляни, вул. Центральна, буд. 4, на 75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Озерна, буд. 105, офіс 3. Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "ШИМ 2017" за новою адресою позивачем встановлено відсутність будинку № 105, непарні номери будинків по вул.. Озерна закінчуються номером №99. Крім того, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено відсутність власників нерухомого майна за вказаною адресою. Також позивачем, направлено запит на адресу Голопристанської філії КП "Херсонське БТІ" Херсонської обласної ради та встановлено, що відомості про об`єкт нерухомого майна, розташованого за податковою адресою ТОВ "ШИМ 2017" відсутні. З огляду на викладене, позивач вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ШИМ 2017" щодо його місцезнаходження була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей. На підставі викладеного, посилаючись на п. 67.2 п. 67 Податкового кодексу України, відповідно до якого контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав. При цьому, суд зазначає, що наявний в матеріалах справи поштовий конверт з судовою повісткою, який був направлений за адресою відповідача, вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується відповідним витягом, повернувся до суду з відміткою "немає за вказаною адресою".

Третя особа письмових пояснень щодо позовної заяви не надала, наявний в матеріалах справи поштовий конверт з судовою повісткою, який був направлений за адресою відповідача, вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується відповідним витягом, повернувся до суду з відміткою "немає такої адреси"

Відповідно до п.1 ч.4 ст. 124 КАС України судовий виклик або судове повідомлення юридичній особі надсилається за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що відповідач та третя особа належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду даної справи.

II. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ ПО СПРАВІ

Ухвалою суду від 11.05.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено справу до розгляду на 07.06.2019 р.

У зв`язку з перебуванням судді Дубровної В.А. у відрядженні, змінено дату розгляду справи з 07.06.2019 на 04.06.2019 р., про що учасникам справи додатково направлено судові повістки.

Ухвалою суду від 04.06.2019 р. відкладено розгляд справи до 01.07.2019 року.

В судове засідання 01.07.2019 року учасники справи не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

При цьому, 04.06.2019 року представником позивача подано до суду клопотання про розгляд даної справи в порядку письмового провадження.

Аналогічна заява подана представником позивача через канцелярію суду 01.07.2019 року.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні.

III. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 02.04.2018 р. товариство з обмеженою відповідальністю "ШИМ 2017" зареєстровано за адресою: 11688, Житомирська область, Малинський район, с. Липляни, вул. Центральна, буд. 4.

03.04.2018 року державним реєстратором комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевською Вікторією Вікторівною у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис №13081050008001205 щодо ТОВ "ШИМ 2017", а саме "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна місцезнаходження".

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 15.04.2019 р. товариство з обмеженою відповідальністю "ШИМ 2017" зареєстровано за адресою: 75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Озерна, буд. 105, офіс 3.

17.01.2019 року ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі звернулося з листом № 33з/9/21-22-21-05-04 до Голопристанського відділення КП "Херсонське БТІ" "Про надання інформації", яким просив надати інформацію щодо права власності нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 та вказати чи виведено об`єкт за вказаною адресою з житлового фонду.

04.02.2019 року Голопристанська філія КП "Херсонське БТІ" листом від 21.01.2019 р. № 16 повідомило ГУ ДФС в Херсонській області про те, що відомості про об`єкт нерухомого майна, розташованого по АДРЕСА_1 у АДРЕСА_2 . АДРЕСА_3 Пристань АДРЕСА_4 відсутні.

Крім того, у ході проведення заходів по встановленню фактичного місцезнаходження відповідача, позивачем здійснено виїзд за податковою адресою ТОВ "ШИМ 2017" (Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Озерна, буд. 105, кв. (офіс) 3) та встановлено відсутність будинку № 105. Вздовж вулиці розташовані будинки та земельні ділянки з парною нумерацією, непарні номери закінчуються № 99. Крім того, в ході візуального огляду ознак здійснення фінансово - господарської діяльності ТОВ "ШИМ 2017" та його службових осіб за вказаною адресою не встановлено, про що складено службову записку від 12.04.2019 р. № 677/21-22-21-05-05.

Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо місцезнаходження ТОВ "ШИМ 2017" проведена з порушенням вимог законодавства України, оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, позивач звернувся до суду з даним позовом.

IV. ОЦІНКА (ПОЗИЦІЯ) СУДУ

Правові відносин, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців визначено положеннями Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі по тексту - Закон №755-ІV) відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону №755-ІV визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яке полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону №755-ІV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону №755-ІV).

За змістом частини 1 статті 27 Закону №755-ІV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно з частиною 4 статті 35 Закону №755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як вбачається із матеріалів реєстраційної справи № 1_308_001205_12, 30.03.2018 р. ОСОБА_1 , діючи на підставі довіреності від 12.09.2017 р., звернувся до Державного реєстратора комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області з метою внесення змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ШИМ 2017", у зв`язку з чим надав:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з зазначенням переліку змін: зміна місцезнаходження юридичної особи;

- протокол № 2018-03-29 загальних зборів учасників ТОВ "ШИМ 2017" від 29.03.2018 р., відповідно до якого вирішено змінити місцезнаходження Товариства на таке: 75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Озерна, буд. 105, оф. 3 та провести державну реєстрацію змін;

- статут ТОВ "ШИМ 2017" (нова редакція).

- довіреність від 12.09.2017 р., відповідно до якої ТОВ "ШИМ 2017" в особі директора Гоги Артема Івановича доручає ОСОБА_1 бути представником ТОВ "ШИМ 2017" у всіх органах державної влади та управління, в тому числі в адміністрації, у Департаменті державної реєстрації, Державній фіскальній службі, пенсійному фонді, фонді загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, фонді загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, органах державної статистики, штемпельно-граверних майстернях та інших аналогічних підприємствах, митних органах, нотаріальних конторах, банках та інших державних, громадських, господарських установах, організаціях, підприємствах незалежно від їх підпорядкування, форм власності та галузевої приналежності.

- документ про сплату адміністративного збору.

Отже, державний реєстратор комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевська Вікторія Вікторівна отримала увесь необхідний пакет документів для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна місцезнаходження", та підстави для зупинення розгляду документів, передбачені ч. 1 статті 27 Закону №755-ІV, у нього були відсутні.

При цьому, суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, що дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ШИМ 2017".

На підставі отриманих документів 03.04.2018 року державним реєстратором Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевською Вікторією Вікторівною у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис №13081050008001205 щодо ТОВ "ШИМ 2017" "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", а саме, щодо зміни місцезнаходження підприємства.

За приписами частини 3 статті 29 Закону №755-ІV реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

На виконання вказаних норм закону реєстраційна справа № 1_308_001205_12 ТОВ "ШИМ 2017", код 41107444, передана державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, а саме до Виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області.

Проте, контролюючим органом встановлено, що ТОВ "ШИМ 2017" фактично відсутнє за вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань адресою, що, за позицією позивача, дає йому підстави на звернення до суду з даним позовом відповідно до ст. 67 Податкового кодексу України.

Перевіряючи обґрунтованість доводів ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі щодо права на звернення до суду з вказаним позовом, суд зазначає про наступне.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Позивачем в адміністративних справах може бути, серед іншого, суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду. ( п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Відповідно до частин 1, 2 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Таким чином, законодавець чітко визначив право суб`єкта владних повноважень на звернення до суду, проте можливість такого звернення до суду адміністративної юрисдикції має бути пов`язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.

Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб`єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративної юрисдикції з аналогічних підстав передбачений в пункті п`ятому частини першої статті 19 КАС України, яким передбачено, що за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Згідно п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Отже, вищевикладеними положеннями Податкового кодексу надано повноваження позивачу, як контролюючому органу, на звернення до суду з позовом про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів - саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.

При цьому суд зазначає, що реалізація відповідних повноважень щодо скасування державної реєстрації змін відомостей про юридичну особу має здійснюватись контролюючим органом лише за наслідком встановлення факту порушення відповідними платниками податків норм податкового законодавства.

В свою чергу, суд вважає, що сама по собі державна реєстрація змін до установчих документів, пов`язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи не створює перешкод для здійснення своїх контрольних повноважень органами державної фіскальної служби, і зокрема, не перешкоджає податковому обліку платників податку.

Крім того, суд зазначає, що виключний перелік функцій контролюючих органів наведено у статті 19-1 Податкового кодексу України, відповідно до приписів якої державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб до завдань органів доходів і зборів не віднесено.

Такий нагляд (контроль), згідно зі ст. 34-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань", здійснює Міністерство юстиції України.

Відтак, за умови недоведеності факту порушення прав органів доходів і зборів, контроль за внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи покладено на Міністерство юстиції України, а не на контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи відсутність у ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, як суб`єкта владних повноважень, передумов права на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом, що означає відсутність самого суб`єктивного права на позов, тому суд приходить до висновку про відмову у задоволені позову.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність ТОВ "ШИМ 2017" за новим місцезнаходженням є підставою для звернення контролюючого органу до суду з позовом в інший спосіб, визначений ст. 67 ПК України.

При вирішенні даних спірних правовідносин суд врахував правову позицію Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, висловлену в аналогічній категорії справ, а саме, постанові від 20 лютого 2018 року (справа № 806/671/15), постанові від 23.05.2019 р. ( справа № 826/8471/18).

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

У задоволенні позову Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місце знаходження 73026 м. Херсон, пр.. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Ковалевської Вікторії Вікторівни (місце знаходження 10014 м. Житомир, вул. Київська, буд. 7/10), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "ШИМ 2017" (місце знаходження 75600 Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Озерна, буд. 105, кв. 3, код ЄДРПОУ 41107444) про скасування реєстраційної дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 108010100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82789772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/946/19

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 01.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні