ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2019 року Справа № 0440/6339/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЄфанової О.В. за участі секретаря судового засіданняМанько К.А. за участі: представника позивача представника відповідача Олюха В.Г. Чохелі Т.Р. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України" до Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області №0000501403 від 24.04.2017 року про донарахування ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України грошових зобов`язань зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у сумі 170,00 грн.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області №0000511403 від 24.04.2017 року про донарахування ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України грошових зобов`язань зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за платежем: пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД у сумі 257518,95 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України з питань дотримання вимог валютного законодавства щодо порушення термінів розрахунків в сфері ЗЄД при виконанні контрактів від 21.12.2015 №1.21122015 за період з 21.12.2015 по 31.01.2017, від 12.01.2016 №1.12012016 за період з 12.01.2016 по 31.01.2017, від №02122015 за період з 02.12.2015 по 31.01.2017, від 14.12.2015 №14122015 за період з 14.12.2015 по 31.01.2017, за результатами якої складено акт №1166/04-36-14-04-08/39402264 від 23.02.2017 року. На підставі акту перевірки винесено податкові повідомлення-рішення №0000501403 від 24.04.2017 року на суму 170,00 грн. та №0000511403 від 24.04.2017 року на суму 257518,95 грн.
Позивач вважає висновки податкового органу в акті перевірки безпідставними та необґрунтованими, а тому винесені податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
Представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, в якому останній зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки позивачем порушено вимоги податкового законодавства, а відповідач діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією та законами України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України з питань дотримання вимог валютного законодавства щодо порушення термінів розрахунків в сфері ЗЄД при виконанні контрактів від 21.12.2015р. №1.21122015 за період з 21.12.2015р. по 31.01.2017р., від 12.01.2016р. №1.12012016 за період з 12.01.2016р. по 31.01.2017р., від №02122015 за період з 02.12.2015р. по 31.01.2017р., від 14.12.2015р. №14122015 за період з 14.12.2015р. по 31.01.2017р..
Перевіркою встановлено порушення:
ст. 2 Закону України від 23.09.1994 №185/94 - ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (із змінами та доповненнями), внаслідок чого відповідно до ст. 4 Закону України від 23.09.1994 року№185/94 - ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті із змінами та доповненнями порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 % від суми неодержаної виручки (митної вартості недопоставленої продукції) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Розрахунок пені наведено у додатку 2;
ст. 5 Закону України від 23.09.94 №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами та доповненнями) до державного бюджету підлягає сплаті позитивна курсова різниця, що виникла внаслідок здійснення операцій з повернення передплачених коштів у сумі 205 994,79 грн.;
п.1 ст.9 ДКМУ від 19.02.93 №15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов`язковому декларуванню у Національному банку України. Згідно пункту 2.7 Положення про валютний контроль, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08.02.2000 №49, невиконання резидентами вимог щодо строків декларування валютних цінностей та іншого майна тягне за собою відповідальність у вигляді накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний звітний період.
За результатами перевірки складено акт №1166/04-36-14-04-08/39402264 від 23.02.2017 року та винесено податкові повідомлення-рішення №0000501403 від 24.04.2017 року на суму 170,00 грн. та №0000511403 від 24.04.2017 року на суму 257518,95 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, GRAND CONNECTION LLP (Великобританія), що іменується надалі Продавець , в особі директора В.Чернеа, що діє на підставі Статуту, з одного боку, і ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України (Україна), що іменується надалі Покупець , в особі директора Шевцова М.С., що діє на підставі статуту, з іншого боку, (спільно, надалі іменовані - Сторони), уклали Контракт від 02 грудня 2015 року №1.02122015.
Згідно наданих для перевірки документів встановлено, що на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 02.12.2015 №1.02122015 ТОВ МІТЛ КУ здійснено передплату на рахунок нерезидента GRAND CONNECTION LLP (Великобританія):
- 11.12.2015 року на суму 45000 дол. США, що в перерахунку на національну валюту становить 1051574,36 грн. (курс НБУ 23,368319 грн.) (платіжне доручення в іноземній валюті від 11.12.2015 року №5). Граничний термін надходження імпортної продукції - 10.03.2016р.
У зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань передбачених умовами зовнішньоекономічного контракту від 02.12.2015 №1.02122015 нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) в адресу Покупця ТОВ МІТЛ КУ повернуто передплату у сумі 45000 дол. США. Вказана сума надійшла на розподільчий рахунок № НОМЕР_1 AT "Укрексімбанк" філія у м. Кривому Розі 19.04.2016 року та 20.04.2016р. у повному обсязі (100%) валютної виручки продано на УМВБ по курсу 25,37 грн. Еквівалент у сумі 1141650,0 (11 грн. зараховано на поточний розрахунковий рахунок підприємства №26001000122816.980 у цьому ж банку.
Кількість днів прострочення надходження товару - 41 день (з 11.03.2016 року по 20.04.2015 року) на суму 45000,00 дол. США.
Станом на 31.01.2017р. по зовнішньоекономічному контракту від 02.12.2015р. №1.02122015, укладеному з нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) рахунки збалансовано, що відповідає даним бухгалтерського обліку підприємства (рахунок 632 Розрахунки з іноземними постачальниками ).
GRAND CONNECTION LLP (Великобританія), що іменується надалі Продавець , в особі директора В.Чернеа, що діє на підставі Статуту, з одного боку, і ТОВ МІТЛКУ (Україна), що іменується надалі Покупець , в особі' директора ОСОБА_1 , що діє на підставі статуту, з іншого боку, (спільної надалі Іменовані - Сторони), уклали Контракт від 14 грудня 2015 року №1.14122015 .
Згідно наданих для перевірки документів встановлено, що на виконання! умов зовнішньоекономічного контракту від 14.12.2015 року №1.14122015 ТОВ МІТЛ КУ здійснено передплату на рахунок нерезидента GRANDI CONNECTION LLP (Великобританія):
- 18.12.2015 року на суму 30000 дол. США, що в перерахунку на національну валюту становить 704630,25 грн. (курс НБУ 23,487675 грн.) (платіжне доручення в іноземній валюті від 18.12.2015 року №7). Граничний термін надходження імпортної продукції - 17.03.2016р.
У зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань передбачених умовами зовнішньоекономічного контракту від 14.12.2015 року №1.14122015 нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) в адресу Покупця ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України повернуто передплату у сумі 30000 дол. США (767117,97 грн.). Вказана сума надійшла на розподільчий рахунок № НОМЕР_1 AT "Укрексімбанк" філія у м. Кривому Розі 11.04.2016 року та 12.04.2016р. у повному обсязі (100%) валютної виручки продано на УМВБ по курсу 25,45 грн. Еквівалент у сумі 763500,00 грн. зараховано на поточний розрахунковий рахунок підприємства №26001000122816.980 у цьому ж банку.
Кількість днів прострочення надходження товару - 26 днів (з 18.03.2016 року по 12.04.2016 року) на суму 30000,00 дол. США.
Станом на 31.01.2017р. по зовнішньоекономічному контракту від 14.12.2015 року №1.14122015, укладеному з нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) рахунки збалансовано, що відповідає даним бухгалтерського обліку підприємства (рахунок 632 Розрахунки звЂ� іноземними постачальниками ).
GRAND CONNECTION LLP (Великобританія), що іменується надалі Продавець , в особі директора В.Чернеа, що діє на підставі Статуту, з одного боку, і ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України (Україна), що іменується надалі Покупець , в особі директора Шевцова М.С., що діє на підставі, довіреності статуту, з іншого боку, (спільно надалі іменовані - Сторони), уклали Контракт від 21 грудня 2015 року № 1.21122015.
Згідно наданих для перевірки документів встановлено, що на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 21.12.2015 року №1.21122015 ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України здійснено передплату на рахунок нерезидента GRAND CONNECTION LLP (Великобританія):
- 30.12.2015 року на суму 32400,00 дол. США, що в перерахунку на національну валюту становить 770819,36 грн. (курс НБУ 23,790721 грн.) (платіжне доручення в іноземній валюті від 30.12.2015 року №1). Граничний термін надходження імпортної продукції - 29.03.2016р.
У зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань передбачених умовами зовнішньоекономічного контракту від 21.12.2015 року №1.21122015 нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) в адресу Покупця ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України повернуто передплату у сумі 32400,00 дол. США (828487,41 грн.). Вказана сума надійшла на розподільчий рахунок № НОМЕР_2 ПАТ "Банк Кредит Дніпро" 11.04.2016 року та 12.04.2016р. у повному обсязі (100%) валютної виручки продано на УМВБ по курсу 25,63 грн. Еквівалент у сумі 830407,08 грн. зараховано на поточний розрахунковий рахунок підприємства №2600-3-30953401.980 у цьому ж банку.
Кількість днів прострочення надходження товару - 14 днів (з 30.03.2016 року по 12.04.2016 року) на суму 32400,00 дол. США.
Станом на 31.01.2017р. по зовнішньоекономічному контракту від 21.12.2015 року №1.21122015, укладеному з нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) рахунки збалансовано, що відповідає даним бухгалтерського обліку підприємства (рахунок 632 Розрахунки іноземними постачальниками ).
GRAND CONNECTION LLP (Великобританія), що іменується надалі Продавець , в особі директора В.Чернеа, що діє на підставі Статуту, з одного' боку, і ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України (Україна), що іменується надалі Покупець , в особі директора Шевцова М.С., що діє на підставі довіреності статуту, з іншого боку, (спільно надалі іменовані - Сторони), уклали Контракт від 12 січня 2016 року №1.12012016.
Згідно наданих для перевірки документів встановлено, що на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2016 року №1.12012016 ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України здійснено передплату на рахунок нерезидента GRAND CONNECTION LLP (Великобританія):
- 19.01.2016 року на суму 41500,00 дол. США, що в перерахунку на національну п| валюту становить 1022440,40 грн. (курс НБУ 24,637118 грн.) (платіжне доручення в іноземній валюті від 19.01.2016 року №1). Граничний термін надходження імпортної продукції - 18.04.2016р.
У зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань передбачених умовами зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2016 року №1.12012016 нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) в адресу Покупця ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України повернуто передплату у сумі 41500,00 дол. США. Вказана сума надходила на розподільчий рахунок № НОМЕР_2 відкритий у ПАТ "Банк Кредит Дніпро" наступним чином:
19.04.2016 року у сумі 11500 дол. США та 20.04.2016р. у повному обсязі (100%) валютної виручки продано на УМВБ по курсу 25,48 грн. Еквівалент у сумі 293074,79 грн. зараховано на поточний розрахунковий рахунок підприємства №2600-3-30953401.980 у цьому ж банку;
22.04.2016 року у сумі 30000 дол. США та 25.04.2016р. у повному обсязі (100%) валютної виручки продано на УМВБ по курсу 25,37 грн. Еквівалент у сумі 761209,65 грн. зараховано на поточний розрахунковий рахунок підприємства №2600-3-30953401.980 у цьому ж банку.
Кількість днів прострочення надходження товару:
2 дні (з 19.04.2016 року по 20.04.2016 року) на суму 11500,00 дол. США;
7 днів (з 19.04.2016 року по 25.04.2016 року) на суму 30000,00 дол. США.
Станом на 31.01.2017р. по зовнішньоекономічному контракту від 12.01.2016 року №1.12012016, укладеному з нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) рахунки збалансовано, що відповідає даним бухгалтерського обліку підприємства (рахунок 632 Розрахунки з іноземними постачальниками ).
Відповідно до ст. 2 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті із змінами та доповненнями імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (додаток №1).
Законом України від 06.11.2012 N 5480-УІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово- кредитний ринок внесено наступні зміни:
у Закон України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті статтю 2 доповнено частиною четвертою наступного змісту:
Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті ;
у Законі України від 16.04.1991 № 959-ХІІ Про зовнішньоекономічну дальність статтю 12 виключено;
до Закону України від 20.05.1999 № 679-ХІУ Про Національний банк України , а саме відповідно до частини другої статті 44 п. 5: до компетенції Національного банку України у сфері валютного регулювання та контролю належить зміна строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Граничний термін розрахунків, які передбачено статтями 1 та 2 Закону України від 23.09.1994 №185/94-ВР змінено на 90 календарних днів згідно, таких нормативних документів:
Постанова НБУ 04.12.2015р. №863 Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України набирає чинності з 05.12.2015 та діє до 04.03.16 включно. Вказаною постановою НБУ затвердив терміни розрахунків по операціях по експорту та імпорту товарів до 90 календарних днів;
Постанова НБУ 03.03.2016р. №140 Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України набирає чинності з 05.03.2016 та діє до 08.06.16 включно. Вказаною постановою НБУ затвердив терміни розрахунків по операціях по експорту та імпорту товарів до 90 календарних днів.
Крім того, вказаними Постановами НБУ затверджено вимогу щодо обов`язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб - підприємців, іноземних; представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України.
Вказані надходження в іноземній валюті, підлягають обов`язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Національному банку України, у розмірі 75 відсотків. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів.
Вимога щодо обов`язкового продажу поширюється на надходження в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року N 34 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 19 квітня 2016 року N 269) і в російських рублях.
Уповноважений банк зобов`язаний попередньо зараховувати надходження в іноземній валюті, на які поширюється вимога щодо обов`язкового продажу, на окремий аналітичний рахунок балансового рахунку 2603 "Розподільчі рахунки суб`єктів господарювання" (далі - розподільчий рахунок).
Відповідно до п. 2.3 ст. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю за: експортними, імпортними операціями, затвердженої постановою Правління НБУ від 24.03.1999р. №136 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.05.1999 року за №338/3631) банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок резидента.
Документального підтвердження прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом законодавчо встановлених строків не надано.
Висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики на продовження строків надходження валютних цінностей, в ході проведення перевірки не надано.
Відповідно до ст.4 зазначеного Закону порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару)..
Крім того, відповідно наданих до перевірки документів при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності та виконанні умов контрактів ТОВ Міжнародна інвестиційна транспортно-логістична компанія України на користь нерезидента GRAND CONNECTION LLP (Великобританія) здійснена передплата на загальну суму 148900,00 дол. США (еквівалент складає 3580552,00 грн.):
45000,00 дол. США, що в перерахунку по курсу МВРУ 23,6 грн. складі 1062000,00 грн.;
30000,00 дол. США, що в перерахунку по курсу МВРУ 23,64 грн. складає 709200,00 грн.;
32400,00 дол. США, що в перерахунку по курсу МВРУ 24,13 грн. складає 781812,00 грн.;
41500,00 дол. США, що в перерахунку по курсу МВРУ 24,76 грн. складає 1027540,00 грн.
У зв`язку з невиконанням взаємних договірних зобов`язань, нерезидентом здійснено повернення передплати в обсязі 148900,00 дол. США (еквівалент складає 3 786 546,79 грн.):
19.04.2016 року зараховано грошові кошти на суму 45000,00 дол. США. 20.04.2016р. продано на МВРУ по курсу 25,37 грн. (еквівалент складає 1141 650,00 грн.);
11.04.2016 року зараховано грошові кошти на суму 32400,00 дол. США. 12.04.2016р. продано на МВРУ по курсу 25,57 грн. (еквівалент складає 828487,41 грн.);
19.04.2016 року зараховано грошові кошти на суму 11500,00 дол. США. 20.04.2016р. продано на МВРУ по курсу 25,44 грн. (еквівалент складає 92600,00 грн.);
22.04.2016 року зараховано грошові кошти на суму 30000,00 дол. США. 25.04.2016р. продано на МВРУ по курсу 25,34 грн. (еквівалент складає 760309,38 грн.).
Внаслідок здійснення операцій повернення передплачених коштів виникла позитивна курсова різниця у сумі 205994,79 грн., яка на виконання вимог Закону України „ Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті » від 23.09.94 № 185/94-ВР (зі змінами та доповненнями) на момент здійснення перевірки підприємством до держбюджету не сплачена.
Відповідно до ст.5 Закону України від 23.09.94 № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами та доповненнями) позитивна курсова різниця, що може виникнути за вищезазначеними операціями, щоквартально направляється до Державного бюджету України, а негативна курсова різниця відноситься на результати господарської діяльності резидента.
Сума позитивної курсової різниці, що підлягає сплаті до держбюджету складає 205994,79 грн.
Імпортна операція повинна здійснюватися з дотриманням вимог Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті від 23.09.94 р. № 185/94-ВР (зі змінами та доповненнями, за текстом - Закон № 185/94-ВР). Так, згідно зі ст.3 зазначеного Закону Національний банк України має право встановлювати строк, протягом якого куплена резидентом на міжбанківському валютному ринку України іноземна валюта для забезпечення виконання зобов`язань перед нерезидентом має бути використана за призначенням, і порядок її продажу в разі недотримання резидентом цього строку.
Законом України від 06.11.12р. №5480-УІ „ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово-кредитний ринок » , який набув чинності з 17.11.12р. (далі - Закон № 5480),- Постановою НБУ 04.12.2015р. №863 Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України набирає чинності з 05.12.2015р. та діє до 04.03.16р. включно, постановою НБУ 03.03.2016р. №140 Про врегулювання Ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України набирає чинності з 05.03.2016р. та діє до 08.06.16р. включно. Вказаними Постановами НБУ затвердив строки розрахунків по операціях по експорту та імпорту товарів до 90 календарних днів, та запроваджено обов`язковий продаж надходжень в іноземній валюті та внесено зміни щодо порядку та умов торгівлі іноземною валютою.
Відповідно до ст. 5 Закону № 185/94-ВР у разі порушення резидентами строків, установлених Нацбанком України, згідно зі ст.3 цього Закону придбана валюта продається уповноваженими банками протягом п`яти робочих днів на міжбанківському валютному ринку України. При цьому позитивна курсова різниця, що може виникнути за такою операцією, щокварталу спрямовується до Державного бюджету України, а негативна курсова різниці відноситься на результати господарської діяльності резидента.
Пунктом 7 розділу третього постанови Нацбанку України від 10.08.2005 р. №281 "Про порядок та умови торгівлі іноземною валютою" передбачено, що< суб`єкт ринку зобов`язаний продати без доручення клієнта-резидента не пізніше ніж на наступний робочий день після дня зарахування на розподільчий рахунок, повернуті на адресу резидента у зв`язку з тим, що взаємні зобов`язання частково або повністю не виконані, кошти в іноземній валюті, які були куплені та перераховані на користь нерезидента. Позитивна курсова різниця, що може виникнути за такою операцією, щокварталу перераховується до Державного бюджету України, а негативна курсова різниця відноситься на результати господарської діяльності резидента.
Пояснення посадових осіб щодо встановлених порушеньв ході перевірки не надано.
Перевіркою встановлена протермінована дебіторська заборгованість по зовнішньоекономічним контрактам укладеним з нерезидентом GRAND CONNECTION LLP (Великобританія):
контракт від 02.12.2015р. №1.02122015 протерміновано - 41 день (з 11.03.2016 року по 20.04.2015 року) на суму 45000,00 дол. США;
контракт від 14.12.2015р. №1.14122015 протерміновано - 26 днів (з 18.03.2016 року по 12.04.2016 року) на суму 30000,00 дол. США;
контракт від 21.12.2015р. №1.21122015 протерміновано - 14 днів (з 30.03.2016 року по 12.04.2016 року) на суму 32400,00 дол. США.;
контракт від 12.01.2016р. №1.12012016 протерміновано - 2 дні (з 19.04.2016 року по 20.04.2016 року) на суму 11500,00 дол. США та 7 днів (з 19.04.2016 року по 25.04.2016 року) на суму 30000,00 дол. США.
Вказана заборгованість в декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.04.2016р. не відображена.
Таким чином, Перевіркою дотримання вимог Наказу Президента України "Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що 3 незаконно знаходяться за межами України" від 18.06.94 .№319/94 встановлено, що ТОВ МІТЛ КУ не здійснював подання Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами до і Криворізької південної ОДПІ та до Управління Національного банку у Дніпропетровській області станом на 01.04.2016р.
Відповідно вимог статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання та валютного контролю» від 19.02.93 №15- 93, д суб`єкти підприємницької діяльності зобов`язані подавати декларацію з визначенням сум усіх належних їм валютних цінностей, які знаходяться за \ межами України.
Статтею 1 Указу Президента України від 18.06.94 N319/94 "Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами" зі змінами та доповненнями, внесеними Указом Президента України від 06.11.97 р. №1246/97, встановлена обов`язковість щоквартального декларування суб`єктами підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.
Відповідно до п.2, п.3 Наказу Міністерства фінансів України від 25.12.95 №207 Про затвердження форми Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами встановлено:
Декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб`єктами підприємницької діяльності за наведеною формою в регіональних, відділеннях Національного банку України та в державних податкових інспекціях за місцем знаходження суб`єктів підприємницької діяльності .
Згідно з абзацом 2 пункту 5 Порядку подання фінансової звітності , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.00 №419 (далі - Порядок №419) встановлено, що квартальна або річна фінансова звітність подається підприємствами органу державної податкової служби у строки, передбачені для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Статтею 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) встановлені строки та порядок подання податкової декларації до органів податкової служби.
П.п. 49.18. ст. 49 Кодексу Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі рішати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2 п.49.18 ст.49).
Послідовність надання суб`єктами підприємницької діяльності Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, й отримання довідки про здійснення декларування встановлена спільним листом НБУ і ДПАУ від 17.04.2003р. № 28-311/1929-2823, 3368/5/23- 5316, а саме відповідно до п.1, п.2 встановлено:
1. Декларація про валютні цінності, доходи та майно, що належать (резиденту України і знаходяться за її межами (далі - Декларація) у двох примірниках подається до державної податкової адміністрації (інспекції) за місцезнаходженням суб`єкта підприємницької діяльності.
Один примірник залишається в державній податковій адміністрації (інспекції) для обліку та контролю, а на другому - ставиться штамп державної податкової адміністрації (інспекції) і підпис відповідальної особи державної податкової адміністрації (інспекції), до якої подано Декларацію.
2. Суб`єкт підприємницької діяльності подає Декларацію зі штампом державної податкової адміністрації (інспекції) та підписом відповідальної особи державної податкової адміністрації (інспекції) до територіального управління Національного банку України за своїм місцезнаходженням .
Згідно п.1 ст.9 ДКМУ від 19.02.93 №15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов`язковому декларуванню у Національному банку України. Відповідно пункту 2.7 Положення про валютний контроль, затвердженого постановою Правлінні Національного банку України від 08.02.2000 №49:
Невиконання резидентами вимог щодо порядку та строків декларування валютних цінностей та іншого майна тягне за собою таку відповідальність:
- порушення строків декларування - накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний звітний період
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку щодо відмови в задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до статті 139 КАС України у разі відмови в задоволенні позовних вимог судовий збір не повертається позивачу.
Керуючись ст. ст.ст.243-246, 250 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 19 квітня 2019 року.
Суддя О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 05.07.2019 |
Номер документу | 82813814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні