Рішення
від 30.05.2019 по справі 280/926/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30 травня 2019 року (12 год. 55 хв.)Справа № 280/926/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.

представника позивача - Малик А.С.

представника відповідача - Кондратенко Є.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» «Автомобільні дороги України»

до Головного управління Держпраці в Запорізькій області

про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держпраці в Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову уповноваженої посадової особи Головного управління Держпраці в Запорізькій області Ганненко О.О. № ЗП2231, 2232, 2233/578/2272/581/2242/573/АВ/П/ЗБ-2ФС від 13.12.2018 про накладення на позивача штрафу у розмірі 11 169,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що несвоєчасна виплата заробітної плати по всім філіям підприємтсва пов`язана з недостатнім фінансуванням і виконанням невідкладних державних завдань по забезпеченню безпечних умов проїзду по дорогам області в кредит. У зв`язку із чим вважає, що вина керівництва філій у несвоєчасній виплаті заробітної плати відсутня. З приводу оскаржуванної постанови зазначає, що остання прийнята в суперечь положенням ст. 61 Конституції України, оскільки відповідачем виносяться постанови про накладення різних сум штрафу по всім філіям райавтодорів, які є структурними підрозділами позивача і не є юридичними особами. Відтак, на думку позивача, має місце притягнення двіччі до відповідальності за одне і те саме правопорушення. Крім того зазначає, що 07.06.2018 ухвалою Господарського суду Запорізької області по справі №908/671/18 відкрито провадження у справі про банкрутство позивача та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Відтак, відповідач не мав права застосовувати штрафні санкції під час дії мораторію. На підставі викладеного, просить позовні вимоги задовольнити. Додатково надано пояснення у відповіді на відзив на адміністративний позов (вх. №18239 від 07.05.2019).

Відповідач позов не визнав, у відзив на адміністративний позов (вх. №12481 від 29.03.2019) посилається на те, що позивач у позові не спростовує виявлені в ході інспекційних відвідувань в період з 15.11.2018 по 22.11.2018, з 23.11.2018 по 23.11.2018, з 14.11.2018 по 21.11.2018 та з 21.11.2018 по 21.11.2018 порушення строків виплати заробітної плати. Щодо порушеної справи про банкрутство позивача зазначає, що з аналізу ч. 5,7 чт. 19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом можливо дійти висновку про нерозповсюдження дії мораторію на задоволення вимог поточних кредиторів та на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування. Також, відповідач спростовує посилання позивача на порушення ст. 61 Конституції України та вважає, що штраф застосовано саме до юридичної особи за встановлені факти несвоєчасної виплати заробітної плати на різних філіях підприємства. З огляду на викладене, просить у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Ухвалою суду від 11.03.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/926/19, призначено підготовче судове засідання на 02.04.2019.

02.04.2019 протокольною ухвалою суду відкладено попереднє судове засідання на 17.04.2019.

17.04.2019 протокольною ухвалою суду оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 10.05.2019.

Ухвалою суду від 10.05.2019 продовжено строк підготовчого провадження строком на 30 днів та відкладено підготовче судове засідання в адміністративній справі на 30.05.2019.

30.05.2019 протокольною ухвалою закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду в той же день.

У судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов, просить його задовольнити.

Передставник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві.

30.05.2019 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

У зв`язку з перебуванням судді Максименко Л.Я. у відпустці з 03.06.2019 по 17.06.2019, що підтверджується довідкою від 12.06.2019 вих.№ 02-35/19/47, судове рішення виготовлено у перший робочий день - 18.06.2019.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши думку сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне:

Підставою для проведення інспекційних відвідувань Філії Оріхівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філії Гуляйпільський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філії Пологівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філії Михайлівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та Філії Кам`янко-Дніпровський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України стала інформація Головного управління статистики у Запорізькій області від 31.10.2018 №11-15/2876/06-18 про підприємства, які повідомили про наявність заборгованості з виплати заробітної плати станом на 01.10.2018.

14.11.2018 Головним управлінням видано наказ № 1928 (далі - наказ 1928) про проведення інспекційного відвідування Філії Пологівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (70607, Запорізька область, м. Пологи, вул. Грушевського, 11, код ЄДРПОУ 26249665), Філії Гуляйпільський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (70200, Запорізька область, м. Гуляйполе, вул. Донецька, 46, код ЄДРПОУ 26249748), Філії Оріхівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (70500, Запорізька область, м. Оріхів, вул. К-Маркса, 6, код ЄДРПОУ 26249659) з питань додержання законодавства про працю у термін до 23.11.2018.

На підставі наказу №1928 оформлено направлення від 14.11.2018 № 1022 на здійснення заходу державного нагляду у формі інспекційного відвідування, предметом якого визначено: порядок оформлення трудових відносин; дотримання законодавства про працю в частині нарахування та виплати заробітної плати на рівні не нижчому від розміру мінімальної заробітної плати; строки виплати заробітної плати, на якому наявна відмітка, про отримання представником позивача, вчинена начальником Шпинь А.Д. 15.11.2018.

В період з 15.11.2018 по 22.11.2018 інспектором праці Головного управління Гайдук О.П. (службове посвідчення №578) проведено інспекційне відвідування додержання вимог законодавства про працю у Філії Оріхівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 23.11.2018 №ЗП2231/578/АВ. В акті встановлено порушення частин 1, 2 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці , а саме: порушуються строки виплати заробітної плати, так на час перевірки (15.11.2018) заборгованість складає 338 932,16 грн. по 36 працівникам та 5 працівників, які працюють за договорами ЦПХ. Заборгованість по заробітній платі за липень 2018 складає 122 425,94 грн., за серпень 2018 складає 118 010,68 грн., за вересень 2018 складає 98 495,54 грн. Так, заробітна плата за липень 2018 по начальнику ОСОБА_1 у сумі 6 757,50 грн. не виплачена в строки встановлені в колективному договорі, а саме (7 та 22 числа), головному бухгалтеру Кривуля А.Г. у сумі 6 121,50 грн., водію ОСОБА_2 у сумі 3 727,90 грн., трактористу ОСОБА_3 у сумі 4 224,32 грн. та іншим працівникам. Аналогічне порушення виявлено в серпні 2018 та вересні 2018. Так, ОСОБА_4 заробітна плата у сум 6 489,25 грн., ОСОБА_5 у сумі 3 790,56 грн., ОСОБА_6 у сумі 1 934,45 грн. не виплачена у строки встановлені в колективному договорі. По філії порушуються строки виплати заробітної плати.

Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 23.11.2018 № ЗП2231/578/АВ підписав начальник ОСОБА_1 . Також наявна відмітка про отримання вказаною особою копії акту.

На підставі наказу №1928 оформлено направлення від 14.11.2018 № 1023 на здійснення заходу державного нагляду у формі інспекційного відвідування, предметом якого визначено; порядок оформлення трудових відносин, укладення трудових договорів; дотримання законодавства про працю в частині нарахування та виплати заробітної плати на рівні не нижчому від розміру мінімальної заробітної плати; праця неповнолітніх; строки виплати заробітної плати.

В період з 23.11.2018 по 23.11.2018 інспектором праці Головного управління Гайдук О.П. (службове посвідчення №578) проведено інспекційне відвідування додержання вимог законодавства про працю у Філії Гуляйпільсьикй райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , за результатами якого складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 23.11.2018 №ЗП2232/578/АВ. Актом встановлено порушення частин 1, 2 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці , а саме: порушення строків виплати заробітної плати, так на час перевірки (23.11.2018) заборгованість складає 302 754,67 грн. по 21 працівникам та 4 працівникам, які працюють за договорами ЦПХ. Заробітна плата за липень 2018 по в.о. начальника Гура О.В. у сумі 6 561,70 грн. не виплачена в строки встановлені в колективному договорі (7 та 22 числа), водію автотранспортних засобів ОСОБА_7 .М. у сумі 12 327,38 грн. та іншим працівникам, провідному бухгалтеру Бондаренко ОСОБА_8 . у мусі 6 185,10 грн. Аналогічне порушення виявлено у серпні по ОСОБА_9 , якому не виплачена заробітна плата за серпень у строки встановлені колективним договором у сумі 2 959,79 грн., по бухгалтеру ОСОБА_10 заборгованість по заробітній платі становить за серпень 2018 становить 5091,18 грн., яка не виплачена на момент перевірки.

Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 23.11.2018 № ЗП2232/578/АВ, представник позивача відмовився підписувати та один примірник отримувати в.о. начальника Гура О.В. в присутності бухгалтера Шаповал Т.М., що підтверджується її підписом.

На підставі наказу №1928 оформлено направлення від 14.11.2018 № 1021 на здійснення заходу державного нагляду у формі інспекційного відвідування, предметом якого визначено; порядок оформлення трудових відносин, укладення трудових договорів; дотримання законодавства про працю в частині нарахування та виплати заробітної плати на рівні не нижчому від розміру мінімальної заробітної плати; праця неповнолітніх; строки виплати заробітної плати.

В період з 14.11.2018 по 21.11.2018 інспектором праці Головного управління Гайдук О.П. (службове посвідчення №578) проведено інспекційне відвідування додержання вимог законодавства про працю у Філії Пологівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.11.2018 №ЗП2233/578/АВ. Актом встановлено порушення частин 1, 2 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці , а саме порушення строків виплати заробітної плати, так на час перевірки (14.11.2018) заборгованість складає 213288,99 грн. по 26 працівникам. В тому числі за договорами ЦПХ у сумі 4424,55 грн. Так, заборгованість по заробітній платі за серпень 2018 по водію ОСОБА_11 склала 1806,89 грн., по головному бухгалтеру ОСОБА_12 склала 4559,52 грн., по трактористу ОСОБА_13 склала 2287,56 грн., яка не виплачена у строки встановлені в колективному договорі (7 та 22 числа). Аналогічне порушення виявлено за вересень 2018, виконробу ОСОБА_14 не виплачена заробітна плата у сумі 7 944,54 грн., водію ОСОБА_15 не виплачена в строки встановлені в колективному договорі заробітна плата у сумі 2699,50 грн., асфальтобетоннику ОСОБА_16 у сумі 2457,99 грн. та іншим працівникам.

Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.11.2018 № ЗП2233/578/АВ підписав начальник ОСОБА_17 . Також наявна відмітка про отримання вказаною особою копії акту.

14.11.2018 Головним управлінням видано наказ № 1929 про проведення інспекційного відвідування Філії Михайлівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (72000, Запорізька область, смт. Михайлівка, вул. Тіниста, 156, код ЄДРПОУ 26249694) з питань додержання законодавства про працю у термін до 23.11.2018.

На підставі наказу оформлено направлення від 14.11.2018 № 1024 на здійснення заходу державного нагляду у формі інспекційного відвідування, предметом якого визначено зокрема: оплата праці; використання праці неповнолітніх.

В період з 15.11.2018 по 22.11.2018 інспектором праці Головного управління Оселедчик В.В. проведено інспекційне відвідування додержання вимог законодавства про працю у Філії Михайлівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 22.11.2018 №ЗП2242/573/АВ, відповідно до якого встановлено порушення частин 1, 2 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці , а саме: згідно наданої довідки в.о. начальника Філії Михайлівський райавтодор та розрахунково-платіжних відомостей за липень-жовтень 2018 року встановлено, що на підприємстві порушуються строки виплати заробітної плати внаслідок чого існує заборгованість із заробітної плати за липень 2018 року в сумі 82,9 тис. грн. за серпень 2018 року в сумі 82,7 тис. грн., за вересень 2018 року в сумі 80,9 тис. грн.; загалом заборгованість становить на 15.11.2018 складає 246,7 тис. грн. Так, із вибіркових даних, заробітна плата не виплачена ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 та іншим працівникам. За жовтень 2018 року 21 працівникам нараховано заробітну плату у розмірі 91,7 тис грн. Станом на дату перевірки нараховані суми не виплачені. Таким чином, нарахована заробітна плата працівникам виплачується юридичною особою з порушенням строків та періодичності виплат.

Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 22.11.2018 №ЗП2242/573/АВ підписала в.о. начальника Ібрагімова Л.С. Також наявна відмітка про отримання вказаною особою копії акту.

19.11.2018 Головним управлінням видано наказ № 1961 про проведення інспекційного відвідування Філії Кам`янко-Дніпровський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України (71300, Запорізька область, м. Кам`янко-Дніпровська, вул. 9 травня, 31, код ЄДРПОУ 26249719) з питань додержання законодавства про працю у термін до 30.11.2018.

На підставі наказу оформлено направлення від 19.11.2018 № 1039 на здійснення заходу державного нагляду у формі інспекційного відвідування, предметом якого визначено зокрема: оплата праці; порядок оформлення трудових відносин; мінімальні гарантії в оплаті праці; дотримання законодавства про працю в частині нарахування та виплати заробітної плати на рівні не менше від розміру мінімальної заробітної плати; використання праці неповнолітніх.

В період з 21.11.2018 по 21.11.2018 Головним управлінням проведено інспекційне відвідування додержання вимог законодавства про працю у Філії Кам`янко-Дніпровський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.11.2018 № ЗП2272/581/АВ. В акті встановлено порушення частин 1, 2 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці , а саме: заробітна плата працівникам за липень 2018 року нарахована до виплати у сумі 203,6 тис. грн. 45 працівникам та виплачена 15.11.2018 (45 працівникам) у сумі 95400,00 грн., що є 47% від суми до виплати. Станом на 21.11.2018 заробітна плата за липень 2018 року залишається не виплачена у сумі 108,2 тис. грн. (45 працівникам), заробітна плата за серпень 2018 року не виплачена у сумі 185,4 тис. грн. (45 працівникам), заробітна плата за вересень 2018 року не виплачена у сумі 171,2 тис. грн. (45 працівникам), заробітна плата за жовтень 2018 року не виплачена у сумі 177,0 тис. грн. (57 працівникам).

Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.11.2018 № ЗП2272/581/АВ підписав в.о. начальника ОСОБА_22 В ОСОБА_23 . Також наявна відмітка про отримання вказаною особою копії акту.

У зв`язку з виявленими порушеннями, які зафіксовано в актах інспекційних відвідувань від 22.11.2018 № ЗП2231/578/АВ, від 23.11.2018 №ЗП2232/578/АВ, від 21.11.2018 №ЗП2233/578/АВ, від 21.11.2018 №2272/581/АВ, від 22.11.2018 №ЗП2242/573/АВ, заступником начальника Головного управління Держпраці у Запорізькій області Ганненко О.О. 30.11.2018 прийнято рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу№ ЗП2231,2232,2233/578/2272/581/2242/573/АВ/П/ЗБ,ТД. Рішення про розгляд справи про накладення штрафу не направляється роботодавцю і є внутрішнім документом Головного управління в процедурі накладення штрафу.

Головним управлінням на адресу начальника ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України за 10 днів до дати розгляду справи надіслано повідомлення про розгляд справи про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 03.12.2018 № 08/03.4-06/9358 на 13.12.2018 о 15 год. 00 хв.

Повідомлення про розгляд справи про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення надіслано рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком від 03.12.2018 (ПН 215600426655; Ідентифікатор міжнародного поштового відправлення 6909500191791).

Додатково начальника ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України повідомленням про розгляд справи від 03.12.2018 № 08/03.4-06/9358 поінформовано, що відповідно до пункту 7 Постанови № 509, справу може бути розглянуто без участі такого представника у разі, коли його поінформовано відповідно до пункту 6 цього Порядку і від нього не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення її розгляду.

За результатами розгляду справи, на підставі актів інспекційних відвідувань від 22.11.2018 № ЗП2231/578/АВ, від 23.11.2018№ ЗП2232/578/АВ, від 21.11.2018 № ЗП2233/578/АВ, від 21.11.2018 № 2272/581/АВ, від 22.11.2018 № ЗП2242/573/АВ, першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Запорізькій області Дановським В.В., винесено постанову про накладення штрафу від 13.12.2018 № ЗП2231,2232,2233/578/2272/581/2242/573/АВ/П/ЗБ-2ФС в розмірі 11 169,00 грн. за порушення вимог частини 1 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці на підставі абзацу 3 частини 2 статті 265 КЗпП України.

Постанову про накладення штрафу надіслано рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком від 14.12.2018 (ПН 215600426655; Ідентифікатор міжнародного поштового відправлення 6909500179015 або 6909500227915).

Не погодившись з вказаною постановою, позивач звернувся до суду з вимогою про визнання її протиправною та скасування.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Частинами першою та другою статті 115 КЗпП України, частиною першою статті 24 Закону України "Про оплату праці" встановлено, що заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця..., але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. У разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.

У відповідності до абзацу 3 частини 2 статті 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

Тобто, абзацом 3 частини 2 статті 265 КЗпП України передбачено лише імперативний вид санкції, який виключає можливість застосування диференційованого розміру покарання, а саме у вигляді штрафу у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

У відповідності до частини 4 статті 265 КЗпП України штрафи, зазначені у частині другій цієї статті, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Механізм накладення на суб`єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України визначає Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 за №509 (далі - Порядок №509).

У відповідності до пункту 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи).

Штрафи можуть бути накладені на підставі, зокрема, акта про виявлення під час перевірки суб`єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 509 уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (далі - справа).

Згідно з пунктом 4 Порядку № 509 справа розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня прийняття рішення про її розгляд.

У відповідності до пункту 6 Порядку № 509 про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють суб`єктів господарювання та роботодавців не пізніше ніж за п`ять днів до дати розгляду рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.

Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України відповідно до Статуту, затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 13.01.2012 №10, є юридичною особою.

Філія Оріхівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Гуляйпільський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Пологівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Михайлівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та Філія Кам`янко-Дніпровський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України відповідно до Положень затверджених наказом ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та погоджені ПАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Оріхівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Гуляйпільський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Пологівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , Філія Михайлівський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та Філія Кам`янко-Дніпровський райавтодор ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України створені як відособлені підрозділи ДП ЗО ВАТ ДАК Автомобільні дороги України .

Пунктом 2.1. розділу 2 Положень визначено, що філія створена з метою забезпечення економічних інтересів та задоволення потреб держави, населення та оборони країни в удосконалені і розвитку доріг загального користування, розширення можливостей виробничого та соціального розвитку Підприємства, підвищення ефективності використання матеріальних, фінансових та інших ресурсів на основі спільної діяльності, розподілу праці і кооперації.

Відповідно до розділу 3 Положень визначено, філія є відособленим підрозділом підприємства, не є юридичною особою, діє відповідно до чинного законодавства і цього положення (пункт 3.1.). Філія здійснює свою діяльність на принципах внутрішнього господарського розрахунку, підпорядкованості та підзвітності органам управління підприємства, а її керівник несе матеріальну і дисциплінарну відповідальність за стан фінансово-господарської діяльності і внутрішнього обліку цього підрозділу. Підприємство несе відповідальність по зобов`язанням філії (пункт 3.2.). Філія може від імені і за дорученням директора підприємства: укладати договори відповідно до предмету діяльності підприємства; представляти інтереси філії і підприємства у всіх установах, організаціях, підприємствах, об`єднаннях, асоціаціях у межах наданих їй повноважень (пункт 3.3.). До складу філії входять відділи, дільниці, підсобні виробництва, ремонтно-механічні та інші підрозділи (пункт 3.4.). Філія має окремий баланс, розрахунковий рахунок у банку, печатку та штампи із своїм найменуванням (пункт 3.5.).

Тобто, об`єкт відвідування - Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України був повідомлений про розгляд справи у термін та спосіб, прямо передбачені законодавством. До розгляду справи від позивача вмотивованого клопотання про перенесення розгляду справи на іншу дату не надходило.

Таким чином, першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Запорізькій області Дановським В.В., враховуючи всі обставини даної справи, на підставі актів інспекційних відвідувань від 22.11.2018 № ЗП2231/578/АВ, від 23.11.2018 № ЗП2232/578/АВ, від 21.11.2018 № ЗП2233/578/АВ, від 21.11.2018 № 2272/581/АВ, від 22.11.2018 № ЗП2242/573/АВ, винесено постанову про накладення штрафу від 13.12.2018 № ЗП2231,2232,2233/578/2272/581/2242/573/АВ/П/ЗБ-2ФС в розмірі 11 169,00 грн. за порушення вимог частини 1 статті 115 КЗпП України та частини 1 статті 24 Закону України Про оплату праці на підставі абзацу 3 частини 2 статті 265 КЗпП України.

Відтак, суд доходить висновку, що при винесені оскаржуваної постанови не було допущено процедурних порушень з боку відповідача.

Як вбачається зі змісту самої позовної заяви від 01.03.2019, позивач не спростовує виявлені в ході інспекційних відвідувань в період з 15.11.2018 по 22.11.2018, з 23.11.2018 по 23.11.2018, з 14.11.2018 по 21.11.2018 та з 21.11.2018 по 21.11.2018 порушення строків виплати заробітної плати.

В той же час, позивач посилається на порушення відповідачем при накладенні штрафної санкції вимог ст. 61 Конституції України.

Оцінючи доводи позивача в цій частині суд зазначає, що відповідно до ст.61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

Однак, посилаючись на порушення відповідачем вимог ст. 61 Конституції України позивач не надав суду будь-яких документальних підтверджень наявності інших рішень відповідача про притягнення Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України до одного виду юридичної відповідальності та за одне й те саме правопорушення.

Крім того, суд зауважує, що виявлення фактів недотримання іншими філіями підприємства вимог ст. 24 Закону України Про оплату праці та ст. 115 КЗпП України та за інший період не може вважатись одним і тим самим правопорушенням.

Щодо посилання позивача про порушення відповідачем вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом при винесенні оскаржуваної постанови, суд зазначає наступне.

07.06.2018 Ухвалою господарського суду Запорізької області по справі № 908/671/18 відкрито провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України .

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Частиною 2 ст. 19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом визначено, що мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє органи державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна.

Відповідно до з ч.3 ст. 19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.

В силу ч. 5 ст. 19 Закону України України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов`язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення. Стягнення грошових коштів за вимогами кредиторів за зобов`язаннями, на які не поширюється дія мораторію, провадиться з рахунку боржника в установі банку. Контроль за такими стягненнями здійснює арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор). Звернення стягнення на майно боржника за вимогами, на які не поширюється дія мораторію, здійснюється виключно за ухвалою господарського суду, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство боржника.

Наведені норми регулюють правовідносини, які виникли між боржником і кредиторами у зв`язку з неспроможністю боржника виконати після настання встановленого строку існуючі зобов`язання, і спрямовані на відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів.

З порушенням провадження у справі про банкрутство не пов`язується завершення підприємницької діяльності боржника, він має право укладати угоди, у нього можуть виникати нові зобов`язання.

Отже, з аналізу зазначених норм вбачається, що дія мораторію поширюється лише на задоволення вимог конкурсних кредиторів.

Таким чином, що стосується зобов`язань поточних кредиторів, то за цими зобов`язаннями згідно із загальними правилами нараховується неустойка (штраф, пеня), застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).

За своєю правовою природою фінансові та економічні санкції є додатковими зобов`язаннями, похідними від основного зобов`язання, а тому оскільки мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), які виникли після введення мораторію, то і не припиняє заходів, спрямованих на їх забезпечення.

Вказана позиція викладена у постанові ВС від 28.03.2019 у справі 825/1397/17.

Судом встановлено, що заборгованість із виплати заробітної плати у позивача охоплюється періодом липень-жовтень 2018 року (після введення мораторію на задоволення вимог кредиторів).

Оскільки, період, за який відповідачем нараховано позивачу штраф, мав місце після введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, винесення відповідачем оскаржуваного рішення про застосування штрафу є правомірним.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

У зв`язку із відмовою у задоволенні адміністративного позову, розподіл судових витрат згідно ст. 139 КАС України судом не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» «Автомобільні дороги України» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 32025623) до Головного управління Держпраці в Запорізькій області (69032, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, 25, код ЄДРПОУ 39833546) про скасування постанови, - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 18.06.2019.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2019
Оприлюднено05.07.2019
Номер документу82814038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/926/19

Ухвала від 05.07.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 13.06.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні