Рішення
від 04.07.2019 по справі 540/766/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/766/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправною бездіяльність відповідача при розгляді питання щодо призначення пільг по забезпеченню скрапленим газом, вивезенню побутових відходів та рідких нечистот; зобов`язати Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області призначити ОСОБА_1 пільги по забезпеченню скрапленим газом з розрахунку не менше одного балону на домогосподарство на рік, а також по вивезенню побутових відходів та рідких нечистот згідно чинного законодавства в межах норм споживання починаючи з 2016 року по теперішній час.

Свої вимоги мотивує тим, що звертався до відповідача із заявами щодо надання пільг на придбання скрапленого газу, однак листами від 05.09.2016 р. № 01-17/340, від 05.12.2018 р. № 01-21/94, від 17.12.2018 р. № 01-17/493, від 18.02.2019 р. № 01-21/56, від 21.03.2019 р. № 01-21/94 відмовлено у наданні вказаних пільг. Відповідач вказував на те, що у зв`язку з прийняттям Закону України "Про Національну поліцію" з 07.11.2015 р. втратив чинність Закон України "Про міліцію", а відтак ОСОБА_1 втратив право на визначені у ньому пільги. Вважає відмову відповідача протиправною, оскільки пільги по забезпеченню скрапленим газом, вивезенню побутових відходів та рідких нечистот передбачені Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист", Бюджетним кодексом України, постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 р. № 356 "Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам", постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 77 "Про затвердження Порядку надання пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам", постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 р. № 671.

Ухвалою від 17.04.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення її недоліків.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 06.05.2019 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

24.05.2019 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позову. Свою позицію обґрунтовує тим, що з 30.09.2004 р. ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги. Згідно з Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" ОСОБА_1 надається ряд пільг, а саме: 50-відсоткова знижка плати за послуги водопостачання, електроенергії, користування квартирним телефоном, та 50-відсоткова знижка вартості палива, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення. Зазначає, що ст.6 вказаного Закону пільги на скраплений газ не передбачені, а щодо надання пільг на вивезення побутових відходів та рідких нечистот до відповідача жодних заяв не надходило. Вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить відмовити в їх задоволенні.

Ухвалою від 10.06.2019 р. призначено судове засідання в адміністративній справі на 21.06.2019 р. на 11:00 год., витребувано у сторін докази.

Позивач в судове засідання не прибув, відповідно до заяви від 18.06.2019 р. надав до суду копії документів.

14.06.2019 р. від представника відповідача надійшла заява, відповідно до якої просить розглянути справу в порядку письмового провадження, з позовними вимогами не погоджується та просить відмовити в їх задоволенні.

Положеннями ч.1 ст.262 КАС України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч.9 ст.205 КАС України).

З урахуванням викладеного, суд розглядає адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ та звільнений за вислугою років. Відповідно до посвідчення від 31.03.2003 р. № 062810 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів органів внутрішніх справ. Вказане посвідчення безтермінове і дійсне на всій території України.

З 30.09.2004 р. позивача внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, та на даний час перебуває на обліку як особа, що має пільговий статус "ветеран органів внутрішніх справ".

Листом від 05.09.2016 р. № 01-17/340 Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області повідомлено, що у зв`язку з втратою чинності Законом України "Про міліцію" позивач втратив право на пільги, які ним визначались, однак у 2016 році ОСОБА_1 нараховано адресну грошову допомогу на тверде паливо відповідно до п.6 ч.1 ст.6 Закону України "Про статус ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

28.11.2018 р. ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою стосовно надання списків ветеранів, пенсіонерів ОВС, яким виділено соціальну допомогу на придбання скрапленого газу.

05.12.2018 р. Управлінням соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області надано відповідь № 01-21/464, згідно з якою для ветеранів органів внутрішніх справ передбачено 50-відсоткова знижка вартості лише палива, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення (пільг на скраплений газ відповідним законом не передбачено).

13.12.2018 р. позивач звернувся до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області щодо надання інформації про надання пільг ветеранам ОВС на придбання твердого палива, скрапленого пільгового газу.

Листом від 17.12.2018 р. № 01-17/493 ОСОБА_1 повторно повідомлено, що згідно з п.6 ст.6 Закону України "Про статус ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" для ветеранів ОВС передбачено 50-відсоткова знижка вартості лише палива.

14.02.2019 р. ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою щодо вирішення з 2019 року питання про виділення коштів на придбання пільгового скрапленого газу в порядку, передбаченому чинним законодавством. Також просив вжити заходи, спрямовані на застосування відповідних пільг щодо користування послугами по централізованому постачанню холодною водою та по централізованому водовідведенню для вивозу рідких нечистот стосовно ветеранів ОВС та сімей померлих ветеранів, які мають право на пільги.

Згідно з листом від 18.02.2019 р. № 01-21/56 Управлінням соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області повторно повідомлено, що ОСОБА_1 та іншим ветеранам ОВС надаються всі пільги, передбачені Законом України "Про статус ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

ОСОБА_1 12.03.2019 р. та 14.03.2019 р. звернувся до відповідача із заявами щодо надання інформації про те, яка грошова допомога була нарахована ветеранам ОВС у 2018 році на придбання твердого палива та скрапленого газу.

Листом від 21.03.2019 р. № 01-21/94 Управління повідомило позивача про те, що у 2018 році ветеранам ОВС, відповідно до поданих заяв, нараховано та виплачено 1212,08 грн. на тверде паливо (50-відсоткова знижка вартості палива), пільг на скраплений газ для ветеранів ОВС Законом України "Про статус ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" не передбачено.

Вважаючи, що відповідачем порушено права на пільги щодо придбання скрапленого газу, на вивіз побутових відходів та рідких нечистот, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовий і соціальний захист ветеранів органів внутрішніх справ врегульовано Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" від 24.03.1998 р. № 203/98-ВР (далі - Закон № 203/98-ВР).

Статтею 2 Закону № 203/98-ВР передбачено, що законодавство України про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України базується на Конституції України і складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів України, що регулюють суспільні відносини у сфері соціального захисту громадян.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону № 203/98-ВР держава гарантує кожному ветерану військової служби, ветерану органів внутрішніх справ, ветерану Національної поліції, ветерану податкової міліції, ветерану державної пожежної охорони, ветерану Державної кримінально-виконавчої служби України, ветерану служби цивільного захисту, ветерану Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України рівні з іншими громадянами можливості в економічній, соціальній, політичній сферах щодо задоволення різноманітних життєвих потреб, а також подає різні види допомоги шляхом, зокрема, надання пільг, компенсацій та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності та заслуженого відпочинку.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.6 Закону № 203/98-ВР ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам Національної поліції, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України надаються такі пільги: 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами Національної поліції, ветеранами податкової міліції, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ, ветерани Національної поліції, ветерани податкової міліції, ветерани державної пожежної охорони, ветерани Державної кримінально-виконавчої служби України, ветерани служби цивільного захисту, ветерани Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та члени їх сімей поряд з пільгами, передбаченими цим Законом, користуються пільгами, встановленими для них іншими нормативно-правовими актами (ч.1 ст.7 Закону № 203/98-ВР).

Згідно ч.4 ст.7 Закону № 203/98-ВР пільги, передбачені пунктами 6 та 11 статті 6 цього Закону, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З викладеного слідує, що ОСОБА_1 , як ветеран органів внутрішніх справ, має право на пільги, встановлені п.6 ч.1 ст.6 Закону № 203/98-ВР, за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Крім того, позивач має право на пільги встановлені для ветеранів органів внутрішніх справ іншими нормативно-правовими актами.

З наданої Управлінням соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області довідки від 13.06.2019 р. № 04-45/299 вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги з 30.09.2004 р. як "ветеран органів внутрішніх справ" та користується пільгами: 50-відсоткова знижка на електропостачання, 50-відсоткова знижка на централізоване постачання холодної води, 50-відсоткова знижка на тверде паливо.

Тобто, позивач отримує пільги, встановлені п.6 ч.1 ст.6 Закону № 203/98-ВР для ветеранів органів внутрішніх справ. При цьому, пільги на скраплений газ не передбачено п.6 ч.1 ст.6 Закону № 203/98-ВР.

Твердження позивача про те, що пільги на скраплений газ встановлені Порядком надання пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 77 (далі - Порядок № 77), суд вважає безпідставними виходячи з наступного.

Пунктом 1 Порядку № 77 визначено, що цей Порядок визначає механізм надання пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам особам, які мають право на пільги за соціальною ознакою з придбання твердого та рідкого палива і скрапленого газу відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про жертви нацистських переслідувань", "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист", "Про освіту", "Про бібліотеки і бібліотечну справу", "Про захист рослин", "Про охорону дитинства", "Про культуру", Основ законодавства України про охорону здоров`я (далі - особи).

Аналіз змісту даної норми свідчить про те, що Порядком № 77 визначено не коло осіб, які мають право на пільги з придбання скрапленого газу, а встановлено механізм реалізації надання пільг на скраплений газ особам, які мають таку пільгу у відповідності до конкретно визначених законів, зокрема і Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

Таким чином, для реалізації права на отримання пільги з придбання скрапленого газу необхідно щоб така пільга була передбачена ветерану органів внутрішніх справ Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

Оскільки п.6 ч.1 ст.6 Закону № 203/98-ВР для ветеранів органів внутрішніх справ не передбачено пільги на придбання скрапленого газу, то твердження позивача про протиправну бездіяльність відповідача стосовно її не призначення є безпідставними.

Окремо суд зауважує, що не було передбачено пільги на скраплений газ і Законом України "Про міліцію", на який посилається позивач у позовній заяві і який втратив чинність

з 07.11.2015 р. у зв`язку з набуттям чинності Законом України "Про Національну поліцію".

Враховуючи викладене, суд вважає правомірною відмову відповідача у призначенні позивачу пільги на скраплений газ.

Стосовно позовних вимог ОСОБА_1 в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не призначення пільг з вивезення побутових відходів та вивезенню рідких нечистот, суд вказує на наступне.

Пунктом п.6 ч.1 ст.6 з урахуванням ч.4 ст.7 Закону № 203/98-ВР ветеранам органів внутрішніх справ серед іншого, передбачено пільгу у вигляді 50-відсоткова знижка плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг (п.5 ч.1 ст.1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").

Згідно ст.5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою Кабінетом Міністрів України запроваджено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, та постановою від 29.01.2003 р. № 117 затверджено Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Положення № 117).

Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України (далі - пільговики), отримують соціальні стипендії, державну допомогу постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей (п.1 Положення № 117).

Відповідно до абз.1 п.2 Положення № 117 до Реєстру вноситься інформація про пільговиків - прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті) (далі - реєстраційний номер облікової картки платника податків), адреса зареєстрованого місця проживання (за рішенням комісій, утворених місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до пункту 5 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 (ЗП України, 1996 р., № 2, ст.76; Офіційний вісник України, 2018 р., № 37, ст.1311), - адреса фактичного місця проживання), склад сім`ї, характеристика житла, реквізити паспорта громадянина України та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами фактично користується.

Згідно п.5 Положення № 117 для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім`ї на пільги (з пред`явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред`являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.

У разі коли пільговик з поважних причин (хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до уповноваженого органу, цей орган вживає заходів до включення інформації про нього до Реєстру.

З викладеного слідує, що саме на пільговика покладено обов`язок надання уповноваженому органу документів на підтвердження наявності у нього права на певну пільгу. Виключенням з цього правила є лише неможливість пільговика з поважних причин самостійно звернутися до уповноваженого органу.

Відповідно до довідки Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області від 13.06.2019 р. № 04-45/298 ОСОБА_1 перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, як ветеран органів внутрішніх справ. Позивач користується наступними пільгами: 50 % електропостачання; 50 % централізоване постачання холодної води; 50 % твердого палива на домогосподарство. Разом з позивачем пільгами користується дружина - ОСОБА_5 .

Пунктом 9 Положення № 117 передбачено, що пільговик має право знайомитися з даними, що містяться в Реєстрі, та у разі незгоди з ними звернутися письмово до уповноваженого органу про їх виправлення.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 14.02.2019 р. звертався до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області із заявою, в якій вказував на незастосування пільг з придбання скрапленого газу, з централізованого постачання холодною водою та з централізованого водовідведення для вивозу рідких нечистот.

За результатами розгляду даної заяви відповідачем надано відповідь від 18.02.2019 р. № 01-21/56, якою позивачу вказано, що йому надаються всі пільги, передбачені Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист", а саме: 50-відсоткова знижка плати за комунальні послуги (водопостачання, електроенергія), користування квартирним телефоном та 50-відсоткова знижка вартості палива в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Тобто, у відповіді на заяву ОСОБА_1 від 14.02.2019 р. відповідач перерахував пільги, якими користується позивач, про що внесено відповідні відомості до Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, але питання про наявність у останнього пільги з вивозу рідких нечистот відповідачем так і не вирішено.

Викладене свідчить про те, що заява ОСОБА_1 в частині застосування пільги з вивезення рідких нечистот не вирішена відповідачем по суті, що вказує на протиправну бездіяльність відповідача.

Доводи Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області про те, що від позивача не надходило заяви про надання пільги з вивезення рідких нечистот, є безпідставними та спростовуються змістом заяви ОСОБА_1 від 14.02.2019 р., належним чином засвідчену копію якої надано самим відповідачем разом з відзивом на позовну заяву.

Оскільки відповідачем не розглянуто заяву позивача від 14.02.2019 в частині надання пільги з вивезення рідких нечистот, внаслідок чого суд позбавлений можливості надати правову оцінку діям або рішенню відповідача в цій частині, то належним способом захисту прав та інтересів позивача є визнання протиправною бездіяльності Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області щодо не розгляду заяви в цій частині та зобов`язання відповідача розглянути заяву ОСОБА_1 від 14.02.2019 р. в частині надання пільги з вивезення рідких нечистот.

В той же час позивачем не надано до суду жодних доказів звернення до відповідача із заявою про надання пільг з вивезення побутових відходів, а тому доводи позивача про протиправну бездіяльність відповідача при розгляді питання про призначення пільги з вивезення побутових відходів не ґрунтуються на матеріалах справи та наявних у ній доказах.

Що стосується доводів відповідача про пропуск позивачем строку звернення до суду суд зазначає наступне.

Частиною 1 статті 122 КАС України встановлено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (ч.2 ст.122 КАС України).

З даних правових норм слідує, що для звернення до адміністративного суду з позовом встановлено шестимісячний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Предметом позовних вимог ОСОБА_1 є оскарження бездіяльності відповідача, яка полягає в не призначенні пільг по забезпеченню скрапленим газом, вивезенню побутових відходів та вивезенню рідких нечистот. Із заявами щодо розгляду даного питання і відмова у позитивному вирішенні яких стала підставою для звернення до суду, позивач звертався до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області 28.11.2018, 13.12.2018 р., 14.12.2019 р., 14.0.2019 р., на які отримав відповіді 05.12.2018 р., 17.12.2018 р., 18.02.2019 р., 21.03.2019 р.

З позовною заявою ОСОБА_1 звернувся до суду 09.04.2019 р., про що свідчить штамп на конверті, тобто, в установлений ч.2 ст.122 КАС України шестимісячний строк, а тому позивачем не пропущено строк звернення до суду.

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод і інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи, що у межах розгляду даної справи судом встановлено порушення прав позивача лише щодо не розгляду відповідачем заяви позивача в частині надання пільг з вивезення рідких нечистот, беручи до уваги вимоги ч.2 ст.9 КАС України, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.

Щодо вимоги ОСОБА_1 про встановлення судового контролю суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Положення статті 382 КАС України не є імперативними, тобто, передбачають право суду діяти на власний розсуд в залежності від обставин справи. Суд вважає, що за своїм змістом такі заходи контролю за виконанням судового рішення є додатковим засобом для спонукання суб`єкта владних повноважень до вчинення дій з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази, що відповідач буде ухилятися від виконання рішення суду у визначений чинним законодавством спосіб.

За таких обставин відсутня необхідність застосування положень ст.382 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи, при зверненні до суду з вказаним позовом позивачем було сплачено судовий збір в сумі 768,40 грн.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог (1/3), а тому, з урахуванням пропорційності задоволених позовних вимог, підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір у сумі 256,13 грн.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 263 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської РДА Херсонської області (74200, Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул.Воронцова, 43, код ЄДРПОУ 03198250) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області (74200, Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул.Воронцова, 43, код ЄДРПОУ 03198250) щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) від 14.02.2019 р. в частині надання пільг з вивозу рідких нечистот.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області (74200, Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул.Воронцова, 43, код ЄДРПОУ 03198250) розглянути заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) від 14.02.2019 р. в частині надання пільг з вивезення рідких нечистот.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області (74200, Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул.Воронцова, 43, код ЄДРПОУ 03198250) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 256 (двісті п`ятдесят шість) грн. 13 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 112030100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено05.07.2019
Номер документу82815029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/766/19

Рішення від 04.10.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 08.08.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Рішення від 04.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні