Постанова
від 02.07.2019 по справі 824/716/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/716/18-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Григораш В.О.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

02 липня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Кузьменко Л.В. Іваненко Т.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ткач В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СГТВП" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та про зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

В липні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СГТВП" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернівецькій області, Державної фіскальної служби України в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного Управління ДФС України в Чернівецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригувань в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №799081/41495117 від 15.06.2018 року за яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.10.2017 року на загальну 396 671, 20 грн. (в тому числі ПДВ 66 111, 87 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. 3обов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "СГТВП" (ЄДРПОУ 41495117) № 2 від 31.10.2017 року.

3. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного Управління ДФС України в Чернівецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригувань в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 799080/41495117 від 15.06.2018 року за яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 28.11.2017 року на загальну 159 692, 50 грн. (втому числі ПДВ 26 615, 42 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "СГТВП" (ЄДРПОУ 41495117) № 3 від 28.11.2017 року.

Підставою звернення позивача з даним позовом до суду слугувала протиправна, на його думку, відмова фіскального органу в здійсненні реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкової накладної № 2 від 31.10.2017 року та податкової накладної № 3 від 28.11.2017. Зокрема, позивач зазначає, що ним було надано весь пакет необхідних документів для підтвердження реальності господарських операцій, за результатами яких складено вказані податкові накладні.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДФС у Чернівецькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволені позову. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 308 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю "СГТВП" (код ЄДРПОУ 41495117, вул.Хотинська, 33-А, м.Чернівці, Чернівецька область, 58007) (далі - ТОВ "СГТВП") зареєстроване як юридична особа 02.08.2017 р. та взяте на облік, як платник податків.

Видами діяльності товариства є, зокрема: 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (т. 1 а.с.10-14).

31.08.2017 року між ОСОБА_1 (Позичкодавець) та ТОВ "СГТВП" (Користувач) укладено договір позички транспортних засобів. Згідно даного договору Позичкодавець надає в безоплатне користування Користувача належні йому на праві власності транспортні засоби:

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_1 , виданого Центр ДАІ7301, 05.07.2014 року, транспортний засіб марки Камаз 55102, випуску 1995 року, кузов № НОМЕР_2 № НОМЕР_3 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_5 , виданого Кіцманським ВРЕР при УДАІ УМВС України в Чернівецькій області, 08.09.2012 року, причіп сомоскид марки НОМЕР_24, випуску 1992 року, кузов № НОМЕР_6 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_7 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_8 , виданого Центр ДАІ 8008, 03.07.2015 року, транспортний засіб марки DAF XF 95.480, випуску 2005 року, кузов № НОМЕР_9 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_10 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_11 , виданого Центр ДАІ 7306, 04.07.2015 року, спеціалізований напівпричіп марки FRUEHAUF T 34C, випуску 1991 року, кузов № НОМЕР_12 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_13 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_14 , виданого Центр ДАІ 8008, 03.07.2015 року, транспортний засіб марки DAF XF 95.480, випуску 2005 року, кузов № НОМЕР_9 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_10 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_15 , виданого Центр ДАІ 7301, 03.07.2014 року, транспортний засіб марки Камаз 5410, випуску 1988 року, кузов № НОМЕР_16 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_17 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_18 , виданого Центр ДАІ 7301, 03.07.2014 року, транспортний засіб марки Камаз 53212, випуску 1990 року, кузов № НОМЕР_19 , реєстраційний номерний знак НОМЕР_20 ;

- на підставі свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_21 , виданого Центр ДАІ 7301, 03.07.2014 року, напівпричіп н/пр. -Бортовий-Е марки ГКБ 9370, випуску 1991 року, кузов НОМЕР_23, реєстраційний номерний знак НОМЕР_22 .

Вказані транспортні засоби надані в позичку для використання відповідно до цільового призначення у господарській діяльності ТОВ "СГТВП" (т. 1 а.с.55-56).

01.09.2017 року між ТОВ "СГТВП" (Перевізник) та ПАТ "Гнідавський цукровий завод" (Замовник) укладено договір № 567 на перевезення 2017 року, згідно якого Перевізник приймає на себе зобов`язання надати Замовнику для перевезень цукрових буряків 5 автомобілів, а також надати Замовнику послуги по перевезенню цукрових буряків загальною кількістю 5000 тонн у відповідності з погодженими сторонами добовими завданнями, а Замовник зобов`язується прийняти ці послуги та оплатити їх згідно умов цього договору. (т.1 а.с.53-54, 103-104).

05.09.2017 року між ТОВ "Панхім" (Постачальник) та ТОВ "СГТВП" (Покупець) укладено договір поставки № 0000145, згідно якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця нафтопродукти, а Покупець зобов`язується прийняти товар від Постачальника та оплатити його вартість на умовах даного договору. (т.1 а.с.49-52).

За результатами здійснення вказаної вище операції позивачем 31.10.2017 року виписана податкова накладна № 2 на автоперевезення цукрових буряків в кількості 106136,1 т. на загальну суму коштів - 396 671,20 грн, в тому числі ПДВ - 66 111,87 грн та обсяги постачання за ставкою 7 % - 330 559,33 грн, отримувач (покупець) - ПАТ "Гнідавський цукровий завод" (т.1 а.с.21).

Факт надання послуг (автоперевезення цукрових буряків) підтверджується актом здачі - прийняття робіт № 5 від 31.10.2017 року (т.1 а.с.20).

15.11.2017 року відповідачем через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" квитанцією № 1 АС "Єдине вікно подання електронних документів" позивача повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК № 2 від 31.10.2017 року зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р. № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 49.41.19-00.00. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п."в" п.п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу. (т.1 а.с.22).

28.11.2017 року позивачем складена податкова накладна № 3 на автоперевезення цукрових буряків в кількості 80 973,96 т. на загальну суму коштів - 159 692,50 грн, в тому числі ПДВ -26615,42 грн та обсяги постачання за ставкою 7 % - 133 077,08 грн, отримувач (покупець) - ПАТ "Гнідавський цукровий завод" (т. 1 а.с.16).

Факт надання послуг (автоперевезення цукрових буряків) підтверджується актом здачі - прийняття робіт № 8 від 28.11.2017 р. (т.1 а.с.15).

15.12.2017 року відповідачем через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" квитанцією №1 АС "Єдине вікно подання електронних документів" позивача повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК № 3 від 28.11.2017 р. зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р. № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 49.41.19-00.00. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п."в" п.п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 р. № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу. (т.1 а.с.17).

Разом із цим судом встановлено, що 24.07.2018 року позивачем направлено на адресу Державної фіскальної служби України Повідомлення № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК № 2 31.10.2017 року та 3 від 28.11.2017 року, реєстрацію яких зупинено (т.1 а.с.25-48).

15.06.2018 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 799081/41495117 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 31.10.2017 р. (т.1 а.с.23).

15.06.2018 р. Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 799080/41495117 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 28.11.2017 р. (т.1 а.с.18) .

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Суд першої інстанції задовольняючи адміністративний позов виходив з того, що відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 2 від 31.10.2017 та № 3 від 28.11.2017, внаслідок чого рішення від 15.06.2018 року №799081/41495117 та № 799080/41495117 є протиправними та підлягають скасуванню. Також, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "СГТВП" № 2 від 31.10.2017 та № 3 від 28.11.2017.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 201.16. Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 6 зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567:

- для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З системного аналізу наведених вище положень вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до пункту 201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Так, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з абзацом 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16. статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Тобто, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, 24.07.2018 року позивачем направлено на адресу Державної фіскальної служби України Повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК № 2 31.10.2017 року та 3 від 28.11.2017 року, реєстрацію яких зупинено (т.1 а.с.25-48).

15.06.2018 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №799081/41495117 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.10.2017 р. (т.1 а.с.23).

15.06.2018 р. Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 799080/41495117 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 28.11.2017 р. (т.1 а.с.18) .

Відповідно до абзацу вісімнадцятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

При цьому, відповідачем не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Із рішень про зупинення реєстрації ПН, а також з жодних інших доказів відповідача не вбачається, чому надані позивачем документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, однак не конкретизовано, який саме із критеріїв пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків позивачем порушено.

Судом встановлено, що господарські операції підтверджуються відповідними первинними документами, за результатами яких видані податкові накладні № 2 від 31.10.2017 та № 3 від 28.11.2017 та носять реальний характер. Позивач на момент здійснення таких господарських операцій мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Чернівецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації від 15.06.2018 №799081/41495117 та № 799080/41495117 .

Водночас, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність дотримання гарантій остаточного вирішення спірних правовідносин між сторонами за для чого слід зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "СГТВП" № 2 від 31.10.2017 та №3 від 28.11.2017.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 315, статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів доходить висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак апеляційна скарга Головного управління ДФС у Чернівецькій області задоволенню не підлягає, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 липня 2019 року.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Кузьменко Л.В. Іваненко Т.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено05.07.2019
Номер документу82819481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/716/18-а

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 18.03.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні