Постанова
від 06.07.2019 по справі 855/243/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 липня 2019 року

Київ

справа №855/243/19

адміністративне провадження №А/9901/179/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Головуючого судді - Шевцової Н.В.,

суддів - Данилевич Н.А., Кашпур О.В.

за участю секретаря судового засідання Лещенко Т.П.

учасники справи:

представника позивача - ОСОБА_3

представника відповідача - Рахнянського Богдана Юрійовича

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2019 року у справі № 855/243/19, прийняте колегією суддів у складі: головуючого судді - Мельничук В. П., суддів: Земляна Г. В., Ісаєнко Ю. А.

за позовом кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2

до Центральної виборчої комісії

про визнання протиправною бездіяльністю та зобов`язання вчинити дії

У С Т А Н О В И В:

СУТЬ СПОРУ

1. 01 липня 2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2 , позивач) звернувся до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративний позовом до Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК, відповідач), в якому просив:

1.1. визнати протиправною бездіяльність ЦВК щодо невнесення змін до відомостей про посаду (зайняття), місця роботи щодо кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 , оприлюднених на сайті Центральної виборчої комісії, а також відображених у тексті виборчого бюлетеню, затвердженого постановою № 1346 Про форму, колір і тексти виборчих бюлетенів з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року , в частині зазначенні наступних відомостей про посаду (заняття) та місце роботи кандидата: керівник по зв`язку з громадськістю ПП СЛУГА НАРОДУ! ;

1.2. зобов`язати ЦВК внести зміни до відомостей про посаду (зайняття), місця роботи щодо кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 , оприлюднених на сайті Центральної виборчої комісії, в частині зазначення наступних відомостей про посаду (заняття) та місця роботи кандидата: керівник по зв`язку з громадськістю ПП СЛУГА НАРОДУ! ;

1.3 зобов`язати ЦВК внести зміни до тексту виборчого бюлетеню, затвердженого постановою № 1346 Про форму, колір і тексти виборчих бюлетенів з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року , в частині відомостей про кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 , а саме: в частині зазначення наступних відомостей про посаду (заняття) та місця роботи кандидата: керівник по зв`язку з громадськістю ПП СЛУГА НАРОДУ! .

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач повідомив ЦВК про зміни, які відбулись після реєстрації його кандидатом у народні депутати України щодо відомостей про його посаду (зайняття), місце роботи. На думку позивача, відповідач був зобов`язаний відобразити такі зміни на офіційному веб-сайті ЦВК та у тексті виборчих бюлетенів. Проте, такого обов`язку відповідач не виконав, чим допустив протиправну бездіяльність.

3. Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував та просив у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на подання позивачем інформації щодо зміну відомостей про посаду (зайняття), місце роботи поза межами строків, встановлених Роз`ясненнями щодо розгляду звернень з питань внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, затверджених постановою ЦВК №1009 від 14 червня 2019 року (далі - Роз`яснення ЦВК №1009).

ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи

4. 20 червня 2019 року ОСОБА_2 звернувся до ЦВК із заявою про самовисування, разом з іншими документами щодо реєстрації його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

5. Постановою ЦВК від 24 червня 2019 року позивача зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 205 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

6. 26 червня 2019 року позивач подав до ЦВК заяву, в якій просив внести зміни до анкетних даних щодо нього, оприлюднених на сайті ЦВК, а також до тексту виборчого бюлетеню стосовно відомостей про посаду (зайняття), місце роботи та зазначити (у зв`язку із працевлаштуванням) наступну посаду та місце роботи: керівник по зв`язках з громадськістю ПП СЛУГА НАРОДУ! .

7. До заяви позивачем додану довідку Приватного підприємства СЛУГА НАРОДУ! від 26 червня 2019 року вих.№1/19, яка видана ОСОБА_2 про те, що він дійсно працює в Приватному підприємстві СЛУГА НАРОДУ! з 20 червня 2019 року (наказ Директора ПП СЛУГА НАРОДУ! від 19 червня 2019 року №07-К) по даний час на посаді керівника роботи з громадськістю.

8. 26 червня 2019 року постановою Центральної виборчої комісії №1346 Про форму, колір і тексти виборчих бюлетенів з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - постанова ЦВК №1346), затверджено форму і тексти виборчих бюлетенів з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

9. У додатку 181 до вищезазначеної Постанови ЦВК №1346 про позивача вказані такі відомості: ОСОБА_2 1960 року народження, освіта вища, пенсіонер, проживає в місті Львові, безпартійний, самовисуванець .

10. 01 липня 2019 року ЦВК листом №31-36-5631 повідомила позивача, що відповідно до пункту 6 Роз`яснень ЦВК №1009 інформація, що міститься у зверненнях, стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, що надійшли до Комісії після 25 червня 2016 року, береться Комісією до відома.

ІІІ. Рішення суду першої інстанції та мотиви його ухвалення.

11. 03 липня 2019 року рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду у задоволенні позову відмовлено.

12. Стягнуто з позивача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду судовий збір у розмірі 768 грн 40 коп.

13. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність протиправної бездіяльності ЦВК. При цьому, суд зазначив, що у поданій позивачем до ЦВК автобіографії ним не зазначено про наявність у нього будь-якої роботи, надана позивачем з ПП СЛУГА НАРОДУ! до ЦВК Довідка ПП СЛУГА НАРОДА! щодо займаної позивачем посади та її назви у заяві позивача мають певні відмінності, трудової книжки чи будь-якого іншого документу на підтвердження факту перебування позивача у трудових відносинах позивачем до ЦВК та суду не надано. Крім того, суд дійшов висновку, що заяву про внесення змін щодо його посади (зайняття), місця роботи подано позивачем до ЦВК поза межами строків, визначених пунктом 6 Роз`яснень ЦВК №1009.

IV. Провадження в суді апеляційної інстанції

14. Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач 04 липня 2019 року подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить його скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.

15. В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що застосування судом першої інстанції до спірних правовідносин положень Роз`яснення ЦВК №1009 є безпідставним, оскільки його предметом є вирішення питання щодо внесення змін до постанов ЦВК про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, а не щодо інформації, розміщеної на сайті ЦВК та виборчому бюлетені.

16. Також позивач вважає, що не вжиття ЦВК відповідних дій у розумні строки є порушенням положень, визначених абзацом 2 частини четвертої статті 80 та частиною восьмою статті 59 Закону України Про вибори народних депутатів України .

17. Відповідач 05 липня 2019 року подав до Верховного Суду відзив на апеляційну скаргу, в якому спростовує доводи апеляційної скарги, просить залишити її без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

18. Конституція України

18.1. Частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

18.2. Відповідно до статті 77 порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

19. Закон України Про вибори народних депутатів України від 17 листопада 2011 року №4061-VI

19.1. За частиною першою статті 6 вибори депутатів є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.

19.2. Згідно з частиною другою статті 55 Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктами 1 або 2 частини третьої статті 2 цього Закону, та отримання нею таких документів, зокрема автобіографії кандидата в депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості.

19.3. Частиною восьмою статті 59 встановлено, що перелік кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатному окрузі, із зазначенням прізвища, власного імені (всіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року і місця народження, громадянства із зазначенням часу проживання на території України, відомостей про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, місця проживання, відомостей про наявність чи відсутність судимості, суб`єкта висування у семиденний строк після закінчення реєстрації кандидатів у депутати в одномандатному окрузі оприлюднюється Центральною виборчою комісією в газетах "Голос України", "Урядовий кур`єр" та на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

19.4. На підставі частини третьої статті 63 виборчі комісії, засоби масової інформації та інформаційні агентства, органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, об`єднання громадян та інші особи при поширенні інформації про вибори, яка не є передвиборною агітацією відповідно до статті 68 цього Закону, зобов`язані дотримуватися об`єктивності, неупередженості, збалансованості, достовірності, повноти і точності інформації.

19.5. Відповідно до абзацу 2 частини четвертої статті 80 у виборчому бюлетені для голосування в одномандатному окрузі зазначаються в алфавітному порядку прізвища, власні імена (усі власні імена) та по батькові (за наявності) зареєстрованих у цьому окрузі кандидатів у депутати з відомостями про рік народження, освіту, посаду (заняття), місце роботи, місце проживання, партійність, а також суб`єкт висування кожного кандидата. Ліворуч від прізвища кожного кандидата розташовується порожній квадрат.

20. Закон України Про Центральну виборчу комісію від 30 червня 2004 року №1932-ІV (далі - Закон №1932-ІV)

20.1. Відповідно до частини першої статті 1 Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

20.2. Пунктом 6 статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначено, що комісія реєструє кандидатів у народні депутати України в порядку, встановленому законом.

20.3. За приписами пункту 14 частини другої статті 30 Центральна виборча комісія затверджує форму, колір і текст виборчого бюлетеня для голосування в загальнодержавному окрузі та одномандатних виборчих округах; забезпечує централізоване виготовлення у необхідній кількості та облік виборчих бюлетенів і передає їх окружним виборчим комісіям.

21. Роз`яснення щодо розгляду звернень з питань внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, затверджених постановою ЦВК №1009 від 14 червня 2019 року (далі - Роз`яснення ЦВК №1009)

20.1. За змістом пункту 2 відомості про кандидатів у народні депутати України зазначаються у рішенні Центральної виборчої комісії щодо їх реєстрації та переліку кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах, що публікуються в газетах, в інформаційних плакатах кандидатів у депутати, виборчих бюлетенях, а також в інформації про кандидатів у депутати, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, на підставі документів, поданих до Комісії для реєстрації.

Таким чином, відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, поданих до Комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть відповідні суб`єкти виборчого процесу.

20.2. Відповідно до пункту 3 враховуючи, що відомості про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, є важливою складовою частиною інформації, на підставі якої виборці формують свою волю та виявляють її під час голосування, внесення до таких відомостей змін, а також виправлення технічних помилок в рішеннях Комісії про реєстрацію кандидатів у депутати, здійснюються шляхом прийняття відповідних постанов Комісії.

З метою забезпечення достовірності відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, такі рішення можуть прийматися Центральною виборчою комісією з власної ініціативи та за обґрунтованими зверненнями відповідних суб`єктів виборчого процесу.

20.3. Згідно з пунктом 4 уся інформація, подана до Комісії суб`єктами звернення, береться Комісією до уваги і в разі встановлення невідповідності відомостей у поданих до Комісії для реєстрації кандидатів у депутати документах, після прийняття Комісією рішень про їх реєстрацію (зокрема, щодо освіти, посади (заняття), місця роботи, партійності, місця проживання, суб`єкта висування окремого кандидата тощо, а також щодо політичних партій, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі) до таких рішень можуть вноситися відповідні зміни.

20.4. Пунктом 5 визначено, що згідно з частиною восьмою статті 59, частинами двадцять першою, двадцять третьою статті 107 Закону перелік кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах, оприлюднюється Центральною виборчою комісією в газетах "Голос України" та "Урядовий кур`єр" не пізніш як у семиденний строк після закінчення реєстрації (до 2 липня 2019 року включно), інформаційні плакати політичних партій, кандидатів у депутати виготовляються не пізніш як за десять днів до дня виборів (до 10 липня 2019 року включно), форма, колір і текст виборчих бюлетенів для голосування в загальнодержавному багатомандатному та в одномандатних виборчих округах затверджуються Центральною виборчою комісією не пізніш як за двадцять чотири дні до дня голосування (до 26 червня 2019 року включно).

20.5. Відповідно до пункту 6 з метою недопущення порушення визначених Законом строків оприлюднення інформації про зареєстрованих кандидатів у депутати, виготовлення інформаційних плакатів політичних партій та кандидатів у депутати, а також виборчих бюлетенів, забезпечення при цьому достовірності та об`єктивності інформації про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, усі звернення стосовно уточнення відомостей про них розглядаються Центральною виборчою Комісією до 26 червня 2019 року включно.

Інформація, що міститься у зверненнях, стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, що надійшли до Комісії після 25 червня 2019 року, береться Комісією до відома. Рішення про внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати за такими зверненнями не приймаються.

VI. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

21. Право бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (пасивне виборче право) гарантоване статтею 38 Конституції України.

22. Порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

23. ЦВК є уповноваженим державним органом щодо організації підготовки та проведення виборів в порядку та в межах, встановленим Законом №1932-ІV та іншими законами України.

24. Реалізуючи зазначені повноваження, ЦВК у відповідності до приписів частини першої статті 59 Закону №4061-VІ, реєструє кандидатів у народні депутати України в одномандатних округах, за умови надання їй, документів, передбачених статтею 55 цього Закону.

25. Пунктом 2 частини другої статті 55 Закону №4061-VІ визначено надання кандидатом у народні депутати України до ЦВК автобіографії.

26. З матеріалів справи встановлено, що 20 червня 2019 року позивачем було подано до ЦВК автобіографію, в якій зазначено, що він є не працюючим, у зв`язку з виходом на пенсію.

27. Матеріалами справи підтверджено, що автобіографія позивача була подана у складі комплекту документів для реєстрації кандидатом у народні депутати України. Після подачі комплекту документів, в тому числі і автобіографії, позивач до 26 червня 2019 року із заявами про виправлення неточності або внесення змін до поданої автобіографії до ЦВК не звертався.

28. У Додатку 24 до постанови ЦВК від 24 червня 2019 року №1209, якою позивача було зареєстровано кандидатом у народні депутати України, зазначено відомості про його посаду (зайняття), місце роботи у відповідності до поданої автобіографії.

29. На виконання вимог частини восьмої статті 59 Закону №4061-VІ ЦВК розмістила на своєму офіційному веб-сайті серед переліку кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатному окрузі відомості щодо позивача, із зазначенням обов`язкових відомостей щодо нього, в тому числі відомостей про його посаду (зайняття), місце роботи у відповідності до поданої позивачем автобіографії.

30. Відповідно до приписів частини другої, абзацу 2 частини четвертої статті 80 Закону №4061-VІ та пункту 14 частини другої статті 30 Закону №1932-ІV ЦВК прийняла Постанову №1346, до якої в додатку 181 зазначила відомості про позивача, із зазначенням обов`язкових відомостей щодо нього, в тому числі про його посаду (зайняття), місце роботи у відповідності до поданої автобіографії.

31. Отже, джерелом інформації про посаду (зайняття), місце роботи позивача зазначених ЦВК на офіційному веб-сайті та у виборчому бюлетені є відомості самостійно викладені позивачем у автобіографії та які наведені у постанові ЦВК про реєстрацію позивача кандидатом у народні депутати України.

32. З метою забезпечення реалізації та захисту конституційних виборчих прав громадян України під час голосування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, на виконання частини першої статті 6, частини третьої статті 63 Закону №4061-VI та враховуючи, що відомості про кандидатів у депутати є важливою складовою частиною інформації, на підставі, якої виборці формують свою волю та виявляють її під час голосування, ЦВК у Роз`ясненнях №1009 визначила можливість у разі виявлення неточності, помилок або встановлення невідповідності відомостей у рішенні про реєстрацію кандидатів у депутати вносити до таких рішень зміни шляхом прийняття відповідних постанов ЦВК.

33. Між тим з метою недопущення порушення визначених Законом №4061-VI строків оприлюднення інформації про зареєстрованих кандидатів у депутати, а також виготовлення виборчих бюлетенів ЦВК у Роз`ясненні №1009 обмежила строк подачі інформації до ЦВК стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати 25 червня 2019 року, а їх розгляд ЦВК - 26 червня 2019 року.

34. Матеріалами справи встановлено, що позивач подав до ЦВК заяву про внесення змін до оприлюднених на веб-сайті ЦВК та виборчому бюлетені відомостей щодо його працевлаштування 26 червня 2019 року, тобто з порушенням обмежень, встановлених пунктом 6 Роз`яснень ЦВК №1009.

35. Колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги позивача щодо незастосування до спірних правовідносин зазначених роз`яснень ЦВК із посиланням на предмет їх регулювання - порядком внесення змін до постанов ЦВК про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, оскільки джерелом інформації розміщеної про кандидата у народні депутати на веб-сайті ЦВК та у виборчому бюлетені є відомості, зазначені у автобіографії та постанові ЦВК про реєстрацію особи кандидатом у народні депутати України.

36. При цьому колегія суддів зазначає, що встановлений ЦВК строк подання до ЦВК інформації про зміни або уточнення наведених у автобіографії та зазначених у постанові ЦВК відомостей про реєстрацію позивача кандидатом у народні депутати не обмежив прав позивача на їх подачу та розгляд.

37. Так, з матеріалів справи установлено, що відповідно Довідки від 26 червня 2019 року №1/19, наказ №07-К про призначення позивача з 20 червня 2019 року на посаду керівника роботи з громадськістю, виданий директором приватного підприємства СЛУГА НАРОДУ! 19 червня 2019 року, тобто за шість днів до граничного строку, встановленого ЦВК для подачі інформації про зміни або уточнення відомостей автобіографії. Позивачем не зазначено про несвоєчасне ознайомлення із цим наказом. Таким чином, позивач мав можливість з дотримання строків, визначених пунктом 6 Роз`яснень ЦВК №1009 подати заяви щодо свого працевлаштування.

38. Крім того, на підтвердження працевлаштування, позивачем не надано трудової книжки із відповідним записом, а посада, яку займає позивач у ПП СЛУГА НАРОДУ! зазначена у Довідці від 26 червня 2019 року №1/19 керівник роботи з громадськістю та наведена позивачем 26 червня 2019 року у заяві до ЦВК керівник по зв`язкам з громадськістю має певні відмінності.

39. Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності з боку відповідача протиправної бездіяльності та не знаходить підстав для задоволення апеляційної скарги.

40. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

41. Згідно з частиною першою статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

42. За вказаних обставин, зважаючи на правильне та повне встановлення Шостим апеляційним адміністративним судом всіх обставин справи та ухвалення рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для залишення оскаржуваного судового рішення без змін, а апеляційної скарги позивача - без задоволення.

VII. Судові витрати

43. При поданні апеляційної скарги позивачем не сплачено судовий збір.

44. Розмір ставок судового збору за подання адміністративного позову до адміністративного суду визначено пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).

45. Зокрема, за подання фізичною особою позову немайнового характеру сплачується судовий збір, що сягає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (768 грн 40 коп.) та за подання апеляційної скарги на рішення суду - у розмірі 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

46. З матеріалів справи встановлено, що за рішення Шостого апеляційного адміністративного суду по цій справі з позивача за рахунок бюджетних асигнувань було стягнуто до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду витрати по сплаті судового збору у розмірі 768 грн 40 коп.

47. Таким чином, ураховуючи, що при поданні апеляційної скарги до Верховного Суду судовий збір позивачем не було сплачено, колегія суддів уважає за необхідне стягнути з позивача судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1152 грн 60 коп.

48. Доказів понесення відповідачем витрат, пов`язаних із розглядом справи, матеріали справи не містять.

Керуючись статтями 271, 272, 273, 278, 310, 315, 316, 321, 322 КАС України, Суд

п о с т а н о в и в :

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

2. Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2019 року у справі №855/234/19 - залити без змін.

3. Стягнути з ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , код платника податків НОМЕР_1 до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Верховного Суду за реквізитами: УК у Печерському районі/Печерський район/22030102; рахунок отримувача: 31219207026007; код ЄДРПОУ: 38004897; код банку отримувача: 899998; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код класифікації доходів бюджету: 22030102 "Судовий збір (Верховний Суд, 055)"; призначення платежу: "*;101; _____ (код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи або серія та номер паспорта громадянина України в установлених законом випадках); судовий збір, за позовом _____ (ПІБ/назва), Верховний Суд (Касаційний адміністративний суд)"; символ звітності банку: 207 судовий збір за подання апеляційної скарги в сумі 1152 (одна тисяча сто п`ятдесят дві) гривні 60 копійок.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Н. В. Шевцова

Судді Н. А. Данилевич

О. В. Кашпур

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення06.07.2019
Оприлюднено08.07.2019
Номер документу82857651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/243/19

Постанова від 06.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні