Рішення
від 26.06.2019 по справі 520/2585/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 червня 2019 р. № 520/2585/19

Харківський окружний адміністративний суд

в складі головуючого - судді Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Ділбаряна А.А.,

за участю представників: позивача - Петриченка М.А., відповідача та третьої особи - Науменка Л.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці у Харківській області (вул. Алчевських, буд. 40, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 39779919) до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області (вул. Васильківського, буд. 4, м. Ізюм, Харківська область, 64300, код ЄДРПОУ 02146245), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Ізюмський центр дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області (код ЄДРПОУ 22664404, 64300, Харківська обл., місто Ізюм, вул. Пушкінська, буд. 65), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Головне управління Держпраці у Харківській області, з адміністративним позовом до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, в якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, код ЄДРПОУ 02146245, 64300, Харківська обл. м. Ізюм, вул. Васильківського, 4, до усунення порушень, шляхом заборони виробництва (виготовлення), виконання робіт, а саме: експлуатацію в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості установлені УГОП-16 в кількості (7 шт.).

Ухвалою суду від 01.04.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі.

Ухвалою суду від 24.04.2019 клопотання представника відповідача про залучення третьої особи - задоволено. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Ізюмський центр дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області.

Протокольною ухвалою суду від 22.05.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним було проведено перевірку Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, код ЄДРПОУ 02146245, 64300, Харківська обл., м. Ізюм, вул. Васильківського, 4, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення позапланової перевірки Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області виявлено 2 порушення нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких одне (№2) створює загрозу життю та здоров`ю людей. Факт підтверджується Актом перевірки від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030 та приписом від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030-0058/5302. Відповідно до Акту від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030 на момент подання адміністративного позову існує порушення п. 2 ст. 13 Закону України № 2694 - в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості установлені УГОП-16 в кількості (7 шт.), які не обладнанні автоматичними пристроями відключення пальників, що є порушенням: розділу V п.5.6 НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки експлуатації газопостачання та п.6.54 ДБН В.2.5-20-2001 Газопостачання , у зв`язку з чим, на думку представника позивача, наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, код ЄДРПОУ 02146245, 64300, Харківська обл. м. Ізюм, вул. Васильківського, 4, до усунення порушень, шляхом заборони виробництва (виготовлення), виконання робіт, а саме: експлуатацію в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості установлені УГОП-16 в кількості (7 шт.).

Представник третьої особи - не погодився з позовними вимогами, надав відповідні письмові пояснення від 15.05.2019, в яких просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що УГОП-16 фактично не експлуатуються ще з минулого опалювального сезону, а працівники Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області фактично працюють в іншому приміщенні, через що відсутні будь-які загрози для їх життю та здоров`ю.

Представник позивача - Головного управління Держпраці у Харківській області Петриченко М.А. - в судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача та третьої особи - Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області та Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області Науменко Л.І. - в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у поясненнях, а також зазначив про наявні докази того, що обладнання, щодо якого встановлені порушення, ані відповідачем, ані третьою особою не використовується, для приміщення, в якому знаходиться зазначене обладнання, вже розробляється проект технічного переоснащення системи опалення, на що додатково виділені кошти з місцевого бюджету.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Відповідно до наказу від 14.01.2019 за № 01.01.-07/81 та направлення від 14.01.2019 за № 03.03-03/140 у період з 16.01.2019 по 16.01.2019 посадовими особами Управління Держпраці проведено позапланову перевірку Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області у Газовому господарстві на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030.

В зазначеному акті перевірки від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030 позивачем встановлені порушення чинного законодавства, зокрема: п. 2 ст. 13 Закону України № 2694 - в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості установлені УГОП-16 в кількості (7 шт.), які не обладнанні автоматичними пристроями відключення пальників, що є порушенням: розділу V п.5.6 НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки експлуатації газопостачання та п.6.54 ДБН В.2.5-20-2001 Газопостачання , у зв`язку з чим, на думку представника позивача, наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, код ЄДРПОУ 02146245, 64300, Харківська обл. м. Ізюм, вул. Васильківського, 4, до усунення порушень, шляхом заборони виробництва (виготовлення), виконання робіт, а саме: експлуатацію в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості установлені УГОП-16 в кількості (7 шт.). (а.с. 12-18)

Наявність зазначеного порушення зумовило звернення позивача до суду із цим позовом.

На підставі акту перевірки від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030 позивачем складено припис від 16.01.2019 за № 19-03.03-5302/0030-0058/5302, щодо усунення встановлених в акті перевірки порушень. (а.с. 19-20)

Надаючи оцінку наявності підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду, суд виходить з такого.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року N 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 цього Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 № 84 затверджено Положення про Головне управління Держпраці у Харківській області згідно з пунктом 1 якого, Управління Держпраці є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон N 877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з підпунктом 16 пункту 4 Положення про Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого:

- здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, меxанізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України Про охорону праці визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до ч. 5 статті 4 Закону N 877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з ч. 7 статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Підпунктом 48 п. 4 Положення Управління Держпраці передбачено, що Управління Держпраці зупиняє, припиняє, обмежує, експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд приміщень та інших виробничих об`єктів, виготовлення та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва, виконання певних робіт, у тому числі пов`язаних із користуванням надрами, застосуванням нових небезпечних речовин.

Таким чином, адміністративний позов про застосування заходів реагування подається у зв`язку з виявленням порушень, що несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

Так, в ході судового розгляду справи було встановлені такі обставини.

Системи УГОП-16, встановлені, в приміщенні ЦДЮТ, перебувають на балансі відповідача, що підтверджується довідкою від 22.04.2019 № 01-17/826. На момент перевірки системи УГОП-16 в ЦДЮТ були встановлені, але не працювали, що не заперечувалося представником позивача в судовому засіданні та підтверджується змістом складених позивачем акту та припису.(а.с.16-17, 20)

Так, судом встановлено, що в листопаді 2018 року було припинено газопостачання та проведено опломбування вхідної засувної арматури газопроводу ПАТ ХАРКІВГАЗ Куп`янським територіальним відділенням Ізюмської дільниці, що підтверджується довідкою ПАТ Харківгаз та актом про припинення газопостачання та пломбування вхідної засувної арматури газопроводу ПАТ Харківгаз Куп`янським територіальним відділенням Ізюмської дільниці, фотоматеріалами відповідача щодо встановлення відповідної пломби (а.с.77, 81, 87).

На час опалювального сезону 2018/2019 року адміністрація закладу та вихованці ЦДЮТ були переведені у інше опалювальне приміщення згідно наказу Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області № 438 від 23.11.2018 року Про переведення працівників та вихованців гуртків ЦДЮТ до приміщення Комунальної організації Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр Ізюмської міської ради Харківської області (провулок Середній, 10), у зв`язку з виробничою необхідністю , що підтверджується копією вказаного наказу від 23.11.2018 №438. (а.с. 78-79)

Крім того, представником відповідача та третьої особи до матеріалів справи надані документи щодо вчинення дій на технічне переоснащення системи опалення, а саме, про виділення коштів та проведення державних закупівель результатів робіт з виготовлення технічної документації для системи опалення Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області.

Отже, суд приходить до висновку що сам факт встановлення в середині будівлі Ізюмського центру дитячої та юнацької творчості УГОП-16 в кількості 7 шт., які як на момент проведення перевірки, так і на час розгляду справи, не експлуатуються, а також на період опалювального сезону 2018/2019 не експлуатувалися відповідні приміщення, у яких встановлено таке обладнання, свідчить про те, що позивачем не доведено умов застосування судом заходів реагування у сфері державного нагляду через загрозу життю та здоров`ю людей.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці у Харківській області (вул. Алчевських, буд. 40, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 39779919) до Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області (вул. Васильківського, буд. 4, м. Ізюм, Харківська область, 64300, код ЄДРПОУ 02146245), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Ізюмський центр дитячої та юнацької творчості Ізюмської міської ради Харківської області (код ЄДРПОУ 22664404, 64300, Харківська обл., місто Ізюм, вул. Пушкінська, буд. 65), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - залишити без задоволення.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 08 липня 2019 року.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено10.07.2019
Номер документу82867714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/2585/19

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 26.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Рішення від 26.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні