Рішення
від 04.07.2019 по справі 826/13697/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 липня 2019 року № 826/13697/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Чистая планета тм"

до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

про визнання протиправними та скасування вимоги від 18.08.2017р.

№ Ю-1481140303 та рішення № 1482140303,

ВСТАНОВИВ :

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Чистая планета тм" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 16.08.2017р. № Ю-1481140303 та рішення № 1482140303 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого Єдиного внеску.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.10.2017р. відкрито провадженні у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.02.2018р. (суддя Власенкова О.О.) зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/12009/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Чистая планета ТМ" до Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Згідно з Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями вказаний адміністративний позов 14.06.2018р. передано судді Патратій О.В.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.06.2018р. справу прийнято до провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Зобов`язано сторони невідкладно повідомити суд про усунення обставин, що зумовили зупинення провадження у цій справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.04.2019р. провадження у справі поновлено.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог чинного податкового законодавства України при прийнятті оскаржуваної вимоги. Так, позивач зазначив, що вимога про сплату боргу (недоїмки) зазначає, що заборгованість ТОВ Чистая планета ТМ зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування ніби складає 77 596,63 грн. Тобто вимога про сплату боргу складена щодо єдиного внеску. Проте, до даної Вимоги додається Розрахунок штрафних (фінансових) санкцій з інших податків та зборів, а саме: по податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Тобто, фактично розрахунку заборгованості зі сплати єдиного внеску ГУ ДФС у м. Києві надано не було взагалі. Крім того, у Вимозі про сплату боргу (недоїмки) є посилання на Акт перевірки від 19.06.2017 року і Рішення від 11.08.2017 року, відповідно до яких ГУ ДФС у м. Києві вимагає сплатити єдиний внесок у розмірі 77 596,63 грн. Проте, жоден з цих документів, на які посилається ГУ ДФС у м. Києві, не зазначає права вимагати у ТОВ Чистая планета ТМ сплати єдиного внеску у розмірі 77 596,63 грн. Тобто, підстави для складання Вимоги про сплату боргу (недоїмки) у розмірі 77 596,63 грн. взагалі немає.

Відповідач у відзиві проти позову заперечив, зазначивши, що вимога прийнята у повній відповідності до чинного законодавства України.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що посадовими особами ГУ ДФС у м. Києві проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Чистая планета ТМ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, про що складено акт від 19.06.2017 року № 223/26-15-14-02-04/38441014, (далі - Акт перевірки), яким встановлено порушення позивачем вимог:

- підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134, пункту 135.1 статті 135, пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1 558 622,00 грн., у тому числі за 2014 рік в сумі 643 332,00 грн.; за 2015 рік в сумі 320 414,00 грн.; за 2016 рік в сумі 594 876,00 грн.;

- пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.6 статті 198, пунктів 201.1, 201.4, 201.7 статті 207 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 4 962 251,00 грн.;

- пункту 164.2.20 статті 164, підпункту 164.2.2 пункту 164.2 статті 164, пункту 167.1 статті 167, підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статті 168, підпункту 168.1.4 пункту 168.1 статті 168, підпункту 14.1.180 пункту 14.1 статті 14, пункту 177.8 статті 177 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб на суму 20 115,00 грн.;

- підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168, пункту 171.2 статті 171 Податкової кодексу України, у результаті чого занижено суму військового збору на суму 1 991,00 грн.;

- пункту першого частини другої статті 6, пункту 1 частини першої статті 7 та пункту 5 статті 8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування , у результаті чого занижено суму єдиною внеску на суму 61 879,00 грн.;

- підпункту б пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України;

- пункту 2.8 глави 2, пункту 3.5 глави 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні , затвердженого Постановою Правління НБУ.

На підставі висновків акту перевірки податковим органом 03 липня 2017 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 1163140303, яким позивачу донараховано 61 879,72 грн. Єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та штрафні санкції у сумі 39 768,33 грн.

Також 03 липня 2017 року ГУ ДФС у м. Києві було прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) Ю-1162140303 ТОВ Чистая планета ТМ щодо сплати заборгованості зі сплати єдиного внеску у сумі 61 879,72 грн.

Рішенням ДФС України від 11.08.2017р. №17650/6/99-99-11-02-02-25 скаргу ТОВ "Чистая планета ТМ" задоволено частково, скасовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 03.07.2017р. № Ю-1162140303 та рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 03.07.2017р. № 1163140303 ГУ ДФС у м. Києві, та винесено нову вимогу про сплату боргу від 16.08.2017 №Ю-1481140303 на суму 77 596,63 грн. та рішення від 16.08.2017 №1482140303 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в сумі 38 798,32 грн.

До вимоги про сплату боргу від 16.08.2017 №Ю-1481140303 та рішення від 16.08.2017 №1482140303 додано розрахунок штрафних (фінансових) санкцій, отже доводи позивача в частині відсутності розрахунку є необґрунтованими. Помилкове визначення у розрахунку невірної назви податку, а саме: податку на доходи фізичних осіб та військового збору замість єдиного внеску не впливає на правильність складеного розрахунку та не нівелює допущені порушення податкового законодавства та відповідальність за них.

На вказану вимогу від 16.08.2017 №Ю-1481140303 та рішення від 16.08.2017 №1482140303 позивачем було подано скаргу від 28.08.2017р., яка рішенням ГУ ДФС України від 26.09.2017р. № 21460/6/99-99-11-02-02-25 залишена без задоволення.

Визначаючись щодо суті спору суд виходить з наступного.

22.10.2012 ТОВ Чистая планета ТМ взято на облік платника єдиного внеску, номер взяття на облік: 03-20838. Код основного виду економічної діяльності, відповідно до якого встановлюється клас професійного ризику - 81.21. Клас професійного ризику виробництва - 8.

Перевіркою встановлено заниження суми ФОП на які нараховується єдиний внесок в розмірі 36,85% та утримується єдиний внесок в розмірі 3,6 % на загальну суму (в межах максимальної величини) - 132 780,00 грн., чим порушено вимоги п.1 ч.2 ст.6, п.1 ч.1 ст. 7 та п.5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Перевіркою встановлено заниження суми ЄСВ в розмірі 37,26 % на загальну суму 48 924,15 грн. та в розмірі 3,6 % на загальну суму - 4 542,48 грн., чим порушено вимоги п. 1 ч. 2 ст.6. п.1 ч.1 ст. 7 та п.5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 № 2464 -VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Додатково перевіркою встановлено, що взаємовідносини ТОВ Чистая Планета ТМ з ФОП ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ). Відповідно до договору про оренду риштування від 01.02.2013 року № Т 01-02/03 Орендодавець (ФОП ОСОБА_1) передає, а Орендар (ТОВ Чистая Планета ТМ ) бере у тимчасове володіння та користування невиробниче пересувне риштування, пром. вишка тура .

Згідно актів про надання послуг за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р. ТОВ Чистая планета ТМ на користь ФОП ОСОБА_1 сплачено орендну плату на загальну суму 73 540, 00 грн.

Як встановлено перевіркою та не заперечувалось сторонами, ФОП ОСОБА_1 згідно даних Єдиного державного реєстру у період, що перевірявся, мав наступні коди КВЕД: 49.42 - Надання послуг перевезення речей (переїзду); 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт (Основна); 47.29 - Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 47.24 - Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах.

Згідно реєстраційних даних ФОП ОСОБА_1 потрібний код КВЕД, а саме КВЕД 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування додано лише 23.05.2017 року, тобто на момент проведення спірних господарських операцій до видів діяльності ОСОБА_1 як фізичної особи-підприємця не відносився даний вид господарської діяльності.

В свою чергу, дохід від виду діяльності, не зазначеному в Єдиному реєстрі, оподатковується за правилами для звичайних фізичних осіб, які не є ФОП.

Пунктом 63.5ст. 63 ПК України визначено, що всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, визначеному цим Кодексом.

Фізичні особи - підприємці та особи, які мають намір провадити незалежну професійну діяльність, підлягають взяттю на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 65.2 ст. 65 ПК України, облік самозайнятих осіб здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) записів про державну реєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності, перереєстрацію, постановку на облік, зняття з обліку, внесення змін стосовно самозайнятої особи, а також вчинення інших дій, які передбачені Порядком обліку платників податків, зборів.

Як встановлено постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року у справі № 826/12009/17 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Чистая планета тм до ГУ ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, ОСОБА_1 зареєстрований як ФОП та є платником єдиного податку.

Відповідно до пункту 291.2 статті 291 Податкового кодексу України (в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (пункт 291.3 статті 291 Податкового кодексу України).

Застосування спрощеної системи оподаткування фактично є одним із видів пільгового оподаткування господарської діяльності.

Внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців КВЕДи дають підприємцю право займатися тим чи іншим видом діяльності. Більше того, внесені до ЄДР КВЕДи дають підприємцю право оподатковувати доходи від таких видів діяльності за підприємницькими правилами, а не за правилами звичайних фізичних осіб, які не є підприємцями.

За загальним правилом законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, якщо підприємець отримав дохід від виду діяльності, не зазначеному в Єдиному реєстрі, такий дохід оподатковується за правилами для звичайних фізичних осіб, які не є ФОП.

Так, відповідно до п.1 частини 1 ст.4 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №2464-VI, в редакції станом на 2014-2015 роки) платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) , у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Пунктом 3 частини 2 ст.4 Закону №2464-VI визначено, що платниками ЄСВ є фізичні особи, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, зазначених в абзаці другому пункту 1 цієї частини, чи у фізичних осіб - підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за цивільно-правовими договорами (крім фізичних осіб - підприємців, якщо виконувані ними роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

Відповідно п.1 ч.1 ст. 7 Закону №2464-VI єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Для платників зазначених у п.1 частини 1 ст.4 Закону №2464-VI ЄСВ встановлюється у розмірі 34,7 відс. винагороди за цивільно-правовими договорами (абз. четвертий частини 5 ст.8 Закону №2464).

Для платників зазначених у п.3 частини 2 ст.4 Закону №2464-VI ЄСВ встановлюється у розмірі 2,6 відс. винагороди винагороди за цивільно-правовими договорами (ч. 8 ст.8 Закону №2464).

Отже, сума коштів, що виплачується юридичною особою фізичній особі - підприємцю платнику єдиного податку, не є базою нарахування ЄСВ, якщо виконувані нею роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, які зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Отже, враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що надані ТОВ Чистая Планета ТМ акти надання послуг не можуть слугувати підтверджуючим документом при взаєморозрахунках між ТОВ Чистая Планет ТМ та ФОП ОСОБА_1 , оскільки дані послуги не відповідають жодному з видів діяльності обраних ФОП ОСОБА_1 на момент здійснення господарських операцій відповідно до Єдиного державного реєстру фізичних осіб-підприємців, а суми перераховані за дані послуги вважаються винагородою на яку нараховується єдиний соціальний внесок.

Позивачем не подано належних та допустимих доказів щодо спростування вказаних висновків.

Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У зв`язку з викладеним, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя О.В. Патратій

Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено09.07.2019
Номер документу82868275
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування вимоги від 18.08.2017р. № Ю-1481140303 та рішення № 1482140303

Судовий реєстр по справі —826/13697/17

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 04.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні