ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2019 р.Справа № 520/11451/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,
Суддів: Любчич Л.В. , Спаскіна О.А. ,
за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Громадської організації "Молодіжний прорив Коротич-1" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 року (ухвалене суддею Заічко О.В., повний текст якого складено 25.02.2019 р.) по справі № 520/11451/18за позовом Громадської організації "Молодіжний прорив Коротич-1"
до Пісочинської селищна рада Харківського району Харківської області, треті особи Коротичанська селищна рада Харківського району Харківської області,
про скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Громадська організація "Молодіжний прорив Коротич-1" звернулася до суду з адміністративним позовом до Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області, в якому просила скасувати рішення VIII сесії VII скликання Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області від 10.08.2018 р., яким вирішено приєднати Коротичанську територіальну громаду Харківського району Харківської області (смт Коротич, с-ще Новий Коротич, с. Стара Московка) до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади (смт Пісочин, смт Березівка, с-ще Рай-Оленівка, с. Надточії, с. Олешки).
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 р. відмовлено в задоволенні позову.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 р. та ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позов.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.
Позивач подав до суду апеляційної інстанції письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
У судове засідання відповідач свого представника не направив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений своєчасно та належним чином.
У судовому засіданні представник апелянта підтримав апеляційну скаргу та просив скасувати рішення суду першої інстанції.
У судовому засіданні представник третьої особи проти задоволення апеляційної скарги заперечував та просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судовим розглядом встановлено, що рішенням ХХVІІІ сесії Пісочинської селищної ради від 10.02.2018 р. Про добровільне об`єднання територіальних громад та рішенням 22 сесії Березівської селищної ради VІІ скликання від 10.02.2018 р. Про добровільне об`єднання територіальних громад утворено Пісочинську селищну об`єднану територіальну громаду, до складу якої увійшли наступні населені пункти: смт Пісочин; с-ще Рай- ОСОБА_1 ; с. Надточії; с. Олешки Пісочинської селищної ради та смт Березівка Березівської селищної ради.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 485-р від 11.07.2018 р. визнано спроможною Пісочинську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт Пісочин.
16.07.2018 р. депутати Коротичанської селищної ради звернулися до секретаря Коротичанської селищної ради ОСОБА_2 з вимогою про скликання сесії ради.
За результатами розгляду вимог депутатів Коротичанської селищної ради та гострою необхідністю вирішення питань місцевого значення секретарем Коротичанської селищної ради Пегарь Н.В. 16.07.2018 р. видано розпорядження № 2с-03/78 про скликання позачергової ХХVІІІ сесії Пісочинської селищної ради на 17.07.2018 р. для вирішення питань порядку денного, зокрема, для затвердження Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного приєднання територіальних громад.
Рішенням позачергової ХХVІІІ сесії VІІ скликання Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області від 17.07.2018 р., затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного приєднання територіальної громади Коротичанської селищної ради до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади Харківського району Харківської області (смт Пісочин, смт Березівка, с-ще Рай-Оленівка, с. Надточії, с. Олешки).
Рішенням позачергової ХХVІІІ сесії VІІ скликання Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області від 10.08.2018 р. приєднано Коротичанську територіальну громаду Харківського району Харківської області (смт Коротич, с-ще Новий Коротич, с. Стара Московка) до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади (смт Пісочин, смт Березівка, с-ще Рай-Оленівка, с. Надточії, с. Олешки).
Не погодившись із вказаним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення прийнято на підставі вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим не підлягає скасуванню.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 8-1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , добровільно приєднатися до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 цього Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади. Ініціаторами добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади можуть бути суб`єкти, визначені частиною першою статті 5 цього Закону. Сільський, селищний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Сільський, селищний голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади надсилає пропозицію до сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади, до якої є намір приєднатися. Сільська, селищна, міська рада об`єднаної територіальної громади на наступній сесії розглядає пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та за результатами розгляду приймає рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади або про відмову в наданні такої згоди.
Згідно із ст. 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною сільською, селищною, міською радою об`єднаної територіальної громади рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади вживає заходів для підготовки проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади повинні, зокрема, містити: 1) найменування територіальної громади, яка має намір приєднатися, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) найменування об`єднаної територіальної громади, до складу якої є намір приєднатися; 3) план організаційних заходів щодо добровільного приєднання територіальної громади. Питання про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їхній розгляд. Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації. У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. У разі встановлення невідповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання. У разі прийняття сільською, селищною радою рішення про приєднання до об`єднаної територіальної громади голова сільської, селищної об`єднаної територіальної громади звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася, в установленому законом порядку. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади у разі його відповідності висновку, передбаченому частиною п`ятою цієї статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася. Про таке звернення Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація одночасно інформує Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим, відповідні обласні ради, відповідні ради, що прийняли рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади.
Частиною 2 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.
Відповідно до ч. 4 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Згідно із ч. 1 стю 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.
Частиною 3 статті 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що секретар сільської, селищної, міської ради: 1) у випадку, передбаченому частиною першою статті 42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови; 2) скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради; 3) веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; 4) організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших законів; 5) забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності; 6) за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; 7) сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; 8) організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов`язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування; 9) забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку; 10) вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів.
Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади, яка очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях, а частка повноважень по організації роботи відповідної ради, на засіданнях якої головує сільський, селищний, міський голова, за змістом частини третьої статті 50 покладається на секретаря сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до ч. 4 ст. 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради, водночас, за змістом частини четвертої статті 51 розглядуваного Закону до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).
Таким чином, особливості посадової особи (секретаря ради) закріплені на законодавчому рівні, за якою секретар сільської, селищної, міської ради має обиратися відповідною радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, що і було закріплено у відповідних положеннях пункту 4 частини третьої статті 42 та частини першої статті 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради можуть бути достроково припиненні за рішенням відповідної ради (ч. 5 ст. 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Тобто, повноваження секретаря може бути припинені лише за рішенням відповідної ради.
Судовим розглядом встановлено, що у зв`язку з розпорядженням голови ради Олійника Ю.В. № 30-02-03 від 06.07.2018 р. про проведення відносно ОСОБА_2 службового розслідування та відсторонення її від займаної посади з 06.07.2018 року до 06.09.2018 р. від працівників Коротичанської селищної ради (надалі - Рада) депутатському корпусу подано доповідну записку, в якій вони зазначили, що призначене розпорядженням 16.07.2018 р. № 2с-03/78 позачергове засідання ради нелегітимне.
На підставі ухвали Харківського районного суду Харківської області від 11.07.2018 р. Коротичанського селищного голову ОСОБА_3 . В. взято під варту на 60 діб, у зв`язку з чим повноваження Коротичанського селищного голови з 11.07.2018 року здійснює секретар Коротичанської селищної ради Пегарь Н.В.
Рішенням ХХVІІІ сесії Коротичанської селищної ради VІІ скликання від 17.07.2018 р. розпорядження про проведення службового розслідування та відсторонення ОСОБА_2 від виконання обов`язків було зупинено.
Рішеннями позачергової ХХVІІІ сесії Коротичанської селищної ради VІІ скликання від 17.07.2018 р. затверджено порядок денний сесії, до якого увійшло затвердження Порядку проведення громадських обговорень, який був затверджений за результатами проведення сесії.
На підставі розпорядження ради від 18.07.2018 р. № 02с-03/79 Пегарь Н.В ОСОБА_4 приступила до тимчасового виконання повноважень Коротичанського селищного голови на з 18.07.2018 р. час перебування голови ради Олійника Ю.В. під вартою до видання останнім розпорядження про вихід на роботу та продовження здійснення повноважень.
Розпорядженням ради від 19.07.2018 р. № 02с-03/80 розпорядження від 06.07.2018 р. № 30-02-03 про проведення відносно ОСОБА_2 службового розслідування та відсторонення її від займаної посади з 06.07.2018 р. до 06.09.2018 р. скасовано.
Судовим розглядом встановлено, що розпорядженням від 06.07.2018 р. № 30-02-03 відсторонено секретаря ради Пегарь Н.В., а розпорядження від 19.07.2018 року підписано ОСОБА_2 як тво. голови Коротичанської селищної ради.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що вищевказані розпорядження від 18.07.2018 та від 19.07.2018 на теперішній час є чинними та відсутні будь-які докази скасування цих розпоряджень чи визнання їх неправомірними.
Судовим розглядом встановлено, що на підставі розпорядження № 02с-03/81 від 19.07.2018 р. секретаря Коротичанської селищної ради Про проведення громадського обговорення щодо ініціювання добровільного приєднання Коротичанської територіальної громади Харківського району Харківської області, до якої входять населені пункти смт Коротич, с-ще Новий Коротич, с Стара Московка до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади проведено 22.07.2018 р. громадські обговорення в приміщення Коротичанського ліцею за адресою: смт Коротич, вул. Освіти, 59А., за результатами проведення яких розпорядженням секретаря Коротичанської селищної ради від 23.07.2018 року №02с-03/84 було скликано на 24.07.2018 р. позачергову ХХІХ сесію VІІ скликання Коротичанської селищної ради з наступним порядком денним: Про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади Коротичанської селищної ради до Пісочинської селищної об`єднаної громади та Бюджетні питання .
Рішеннями ХХІХ сесії VІІ скликання Коротичанської селищної ради від 24.07.2018 р. затверджено порядок денний цієї сесії, зокрема, про надання згоди на добровільне приєднання територіальної громади Коротичанської селищної ради до Пісочинської селищної об`єднаної громади та створено лічильну комісію для поіменного голосування.
24.07.2018 р. більшістю голосів прийнято рішення ХХІХ сесії VІІ скликання Коротичанської селищної ради про надання згоди на добровільне приєднання Коротичанської територіальної громади Харківського району Харківської області (смт Коротич, с-ще Новий Коротич, с Стара Московка) до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади (смт Пісочин, смт Березівка, с-ще Рай-Оленівка, с Надточії, с Олешки), яке надіслано із пропозицією до Пісочинської ОТГ.
Розпорядженням Пісочинського селищного голови №119 від 25.07.2018 р. скликано позачергову ІV сесію Пісочинської селищної ради VІІ скликання з 26.07.2018 р. на якій прийнято рішення про надання згоди на добровільне приєднання Коротичанської територіальної громади до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади.
Розпорядженням № 120 від 26.07.2018 р. утворено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного приєднання Коротичанської територіальної громади Харківського району Харківської області до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли: голова робочої групи - Чернобай О.О., члени: Чернопіщук В.О. - перший заступник Пісочинського селищного голови, Штода І.О. - виконуючий обов`язки старости Березівського старостинського округу, Тягнибок І.В. - начальник юридичного відділу, ОСОБА_5 О. - юрисконсульт Пісочинської селищної ради, Хоменко О.П. - секретар Пісочинської селищної ради, Пегарь Н.В. - секретар Коротичанської селищної ради, ОСОБА_6 Д. - юрист Коротичанської селищної ради, ОСОБА_7 . - завідувач амбулаторії загальної практики сімейної медицини в смт Коротич, Кожемяко А.М. - фізична особа - підприємець, Образцова Л.М. - депутат Коротичанської селищної ради, ОСОБА_8 . - депутат Коротичанської селищної ради.
26.07.2018 р. в приміщенні Коротичанської селищної ради відбулось засідання спільної робочої групи, на якому обговорювались питання щодо перспективних напрямів діяльності в процесі добровільного приєднання Коротичанської територіальної громади до Пісочинської ОТГ, прийняття рішення про затвердження підготовлених проектів рішень про добровільне приєднання Коротичанської територіальної громади до Пісочинської ОТГ, затвердження Плану організаційних заходів щодо добровільного приєднання Коротичанської територіальної громади.
Рішенням ХХХ сесії Коротичанської селищної ради від 28.07.2018 р. ІІ скликання та рішенням V сесії Пісочинської селищної ради VІІ скликання від 30.07.2018 р. схвалено проект рішення Про добровільне приєднання Коротичанської селищної ради до Пісочинської селищної об`єднаної територіальної громади . Вказані проекти направлені до Харківської обласної державної адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Вказані проекти погоджені без зауважень, що підтверджується висновком Харківської обласної державної адміністрації № 463 від 08.08.2018 р., який є чинним та відсутні будь-які докази скасування цього висновку чи визнання його неправомірним.
Постановою Центральної виборчої комісії № 157 від 12.10.2018 р. призначені додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад 23.12.2018 року, зокрема, до Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області та до Коротичанська селищна рада Харківського району Харківської області.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що розпорядження № 30-02-03 від 06.07.2018 р. про проведення відносно ОСОБА_2 службового розслідування та відсторонення її від займаної посади не може бути підставою для підтвердження відсутності у неї відповідних повноважень, оскільки рішення ради відносно ОСОБА_2 про припинення її повноважень як секретаря суду не надано.
Крім того, секретар Коротичанської селищної ради Пегарь Н.В. здійснювала повноваження селищного голови, оскільки Коротичанський селищний голова Олійник Ю.В. перебував під вартою, тобто, була наділена повноваженнями щодо винесення розпорядження, скликання сесій, підпису рішень ради.
Доводи позивача, що відсутність у Пегарь Н.В. повноважень підтверджується ухвалами Харківського окружного адміністративного суду про повернення позовів у справах № 2040/6936/18, № 2040/7429/18, 520/8390/18, суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими, оскільки вказаними ухвалами встановлено відсутність повноважень на подання адміністративних позовів.
Крім того, судовим розглядом встановлено, що рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 р. по справі № 635/3112/18 скасовано п. 4 розпорядження ради № 13-02-03 від 26.04.2018 р. щодо відсторонення ОСОБА_2 . Доказів оскарження вказаного судового рішення матеріали справи не містять.
Доводи апелянта, що рішення відповідача щодо процедури приєднання протиправні, суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими, оскільки вони на теперішній час є чинними, доказів скасування їх у судовому порядку апелянтом не надано.
Щодо інших доводів апелянта суд зазначає, що вони спростовані приведеними вище обставинами та нормативно-правовим обґрунтуванням.
Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі « Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Однак, згідно із п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі « Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Таким чином, суд переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 р. - без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 9, 243, 308, 316, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Громадської організації "Молодіжний прорив Коротич-1" залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 року по справі № 520/11451/18 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О.В. Присяжнюк Судді Л.В. Любчич О.А. Спаскін Повний текст постанови складено 08.07.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2019 |
Оприлюднено | 09.07.2019 |
Номер документу | 82869082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні