Рішення
від 26.06.2019 по справі 320/1652/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2019 року м.Київ справа № 320/1652/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 в інтересах малолітніх осіб ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області про визнання протиправними відмов та зобов`язання вчинити певні дії,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулись ОСОБА_1 (далі позивач-1, ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (далі позивач-2, ОСОБА_2 ) в своїх інтересах та в інтересах малолітніх осіб ОСОБА_3 , ОСОБА_4 з позовом до Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області (далі відповідач, Новопетрівська сільська рада), в якому просять суд:

- визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області у реєстрації місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про реєстрацію місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області у реєстрації місця проживання ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_2 про реєстрацію місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною відмову суб`єкта владних повноважень Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області у реєстрації місця проживання малолітньої особи ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про реєстрацію його малолітньої дитини ОСОБА_4 про реєстрацію її місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною відмову суб`єкта владних повноважень Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області у реєстрації місця проживання малолітньої особи ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про реєстрацію його малолітньої дитини ОСОБА_3 про реєстрацію її місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №320/1652/19, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу №320/1652/19 до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що прийняті відповідачем рішення від 27.12.2018 щодо відмови у реєстрації місця проживання позивачів та їхніх малолітніх дітей за адресою: АДРЕСА_1 , обмежують реалізацію їхніх прав та прав їх малолітніх дітей, гарантованих Конституцією та законами України, зокрема, права на свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні.

Відповідач позов не визнав, у відзиві на позовну заяву та письмових запереченнях зазначив, що підставою для відмови у здійсненні реєстрації місця проживання позивачів та їхніх малолітніх дітей став абз.2,3 пункту 11 та абз.12 Пункту 18 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №207, а саме: у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними.

Зокрема, відповідач звертав увагу, що позивачі, які звернулись із заявами про реєстрацію їх місця проживання та місця проживання своїх малолітніх дітей, не подали необхідних документів, що підтверджують право на проживання у вказаному в заявах житлі та інформації про реєстрацію місця проживання батьків малолітніх дітей за вказаною адресою, у свою чергу, подали документи, що підтверджують право власності ОСОБА_1 на житло, право власності на яке оформлене з порушенням чинного законодавства, оскільки рішення про присвоєння поштової адреси вказаному будинку Новопетрівською сільською радою не приймалось.

А тому, на думку відповідача, відділом реєстрації та посвідчень Новопетрівської сільської ради прийнято рішення про відмову у реєстрації місця проживання позивачів та їхніх малолітніх дітей на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У судовому засіданні 11.06.2019 представник позивачів підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Окрім того, 11.06.2019 позивачем подано письмове клопотання про продовження розгляду справи №810/1652/19 у порядку письмового провадження.

У судове засідання 11.06.2019 представник відповідача не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що матеріали справи у достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, відсутність потреби у заслуховуванні свідків чи експерта, а також з урахуванням клопотання представника позивачів про здійснення подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження, суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з наявної в матеріалах справи копії паспорту громадянина України серії НОМЕР_1 , виданого Саксаганським РВ Криворізького МУ УМВС України у Дніпропетровській області 04.10.1999, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрований з 18.05.2014 за адресою: АДРЕСА_2 ; знято з реєстрації за вказаною адресою 14.03.2018 (а.с. 15-19).

Відповідно до відміток у військовому квитку серії НОМЕР_2 , що належить ОСОБА_1 , з 13.05.2010 по 13.03.2018 останній перебував на військовому обліку за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.20-27).

Згідно з копією паспорту громадянина України серії НОМЕР_3 , виданого Апостолівським РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області 12.03.2011, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована з 02.04.2011 за адресою: АДРЕСА_2 ; знято з реєстрації за вказаною адресою 14.03.2018 (а.с. 28-32).

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , які є позивачами у цій справі, 22.01.2011 зареєстрували шлюб у Саксаганському відділі РАЦС м. Кривого Рогу МУЮ Дніпропетровської області, актовий запис №12, від якого мають малолітніх дітей: доньку ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та сина ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (а.с.33, 34).

Малолітні діти ОСОБА_4 та ОСОБА_3 з моменту народження по 14.03.2018 проживали разом із батьками за місцем реєстрації: АДРЕСА_2 . Після зняття з реєстрації ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за вказаною адресою діти разом із батьками проживають за адресою: АДРЕСА_1 .

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,0508 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , з кадастровим номером 3221886000:03:165:6179, що підтверджується витягом Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку від 06.03.2017 №81839482 (а.с.35).

ОСОБА_1 є власником житлового будинку загальною площею 144,6 кв.м., житловою площею 49,4 кв.м., який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.02.2018 №114119997 (а.с.36-37).

27.12.2018 ОСОБА_1 та його дружиною ОСОБА_2 до відділу реєстрації та посвідчень Новопетрівської сільської ради подано заяви про реєстрацію їх місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , в яких зазначено, що позивачі реєструються у належне ОСОБА_1 на праві власності житло (а.с.78, 79, 80, 81).

Також, 27.12.2018, ОСОБА_1 , як законним представником, було подано заяви в інтересах малолітніх дітей: доньки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , про реєстрацію місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , в яких зазначено, що малолітні діти реєструються у належне ОСОБА_1 на праві власності житло.

За результатами розгляду даних заяв рішенням відділу реєстрації та посвідчень Новопетрівської сільської ради від 27.12.2018 у здійсненні реєстрації місця проживання позивачів та їхніх малолітніх дітей відмовлено на підставі абз.2,3 п. 11 та п. 18 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №207, а саме через те, що заявниками не подано необхідних документів або інформації, та у поданих документах містяться недостовірні відомості, зокрема, подано документи, що підтверджують право власності ОСОБА_1 на житловий будинок АДРЕСА_1 , оформлене з порушенням чинного законодавства, оскільки рішення про присвоєння поштової адреси вказаному будинку Новопетрівською сільською радою не приймалось.

Вважаючи таку відмову відповідача протиправною, а свої та своїх малолітніх дітей законні права та інтереси порушеними, позивачі звернулись з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Відповідно до положень статті 19 Конституції України (тут і далі по тексту всі нормативно-правові акти наведені в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 33 Конституції України встановлено, що кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Згідно зі статтею 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

В преамбулі Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 № 1382-IV вказано, що цей Закон відповідно до Конституції України регулює відносини, пов`язані зі свободою пересування та вільним вибором місця проживання в Україні, що гарантуються Конституцією України і закріплені Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод і протоколами до неї, іншими міжнародними договорами України, а також визначає порядок реалізації свободи пересування та вільного вибору місця проживання і встановлює випадки їх обмеження (далі Закон № 1382-IV).

Статтею 3 Закону № 1382-IV встановлено, що місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини; орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради; реєстрація - внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону № 1382-IV громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

Частиною 3 ст. 6 Закону № 1382-IV встановлено, що для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг):

- письмову заяву;

- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;

- квитанцію про сплату адміністративного збору;

- документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;

- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Крім того, пунктом 18 Правил передбачено, що для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;

2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;

3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

4) документи, що підтверджують:

право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім`ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків / одного з батьків або законного представника/представників);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

Статтею 13 Закону № 1382-IV вільний вибір місця проживання обмежується щодо осіб, які не досягли 14-річного віку.

Згідно з ч.4 ст.29 ЦК України місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров`я, в якому вона проживає.

Статтею 91 Закону № 1382-IV встановлено, що орган реєстрації відмовляє в реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання, якщо особа не подала передбачені цим Законом документи або інформацію; у поданих особою документах містяться недостовірні відомості або подані нею документи є недійсними; для реєстрації або зняття з реєстрації звернулася особа, яка не досягла 14-річного віку.

Рішення про відмову приймається в день звернення особи. Заява про реєстрацію чи зняття з реєстрації місця проживання повертається особі із зазначенням у ній причин відмови.

Відповідно до п. 11 Правил, орган реєстрації відмовляє в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

- особа не подала необхідних документів або інформації;

-у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними;

- звернулася особа, яка не досягла 14 років.

Наведений перелік підстав, з яких орган реєстрації відмовляє в реєстрації місця проживання є вичерпним, та додаткових умов не передбачає.

Відповідно до ст. 242 Цивільного кодексу України законними представниками своїх малолітніх та неповнолітніх дітей є батьки (усиновлювачі).

Таким чином, законними представниками малолітніх дітей ОСОБА_4 та ОСОБА_3 є їхні батьки: матір ОСОБА_2 та батько ОСОБА_1 .

Як встановлено судом, пакет документів, що додавався позивачами до заяв від 27.12.2018, є повним та у повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства щодо оформлення.

Зокрема, до заяв додано договір дарування земельної ділянки від 08.07.2011 №3779; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку від 06.03.2017 №81839482; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на житловий будинок від 15.02.2018 №114119997, паспорт громадянина України ОСОБА_1 , паспорт громадянина України ОСОБА_2 , свідоцтво про народження ОСОБА_4 , свідоцтво про народження ОСОБА_3 , військовий квиток ОСОБА_1 з відповідними відмітками про зняття та постановку на військовий облік; квитанція про сплату адміністративного збору.

Відповідач зазначає, що адреса АДРЕСА_1 , вказана позивачами для реєстрації місця проживання, відсутня у єдиному реєстрі адрес села ОСОБА_7 . Рішення про присвоєння житловому будинку поштової адреси « АДРЕСА_1 » відповідачем не приймалось, а тому у поданих документах містяться недостовірні відомості і реєстрація місця проживання за такою адресою є неможливою (а.с.86-87).

Водночас, судом встановлено, що рішенням Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області від 24.11.2015 №21 ОСОБА_1 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0999 га (кадастровий номер 3221886000:03:165:0729), цільове призначення якої змінено із земель для ведення садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в селі Нові Петрівці Вишгородського району Київської області (а.с.85).

01.03.2017 за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 0,0508 га кадастровий номер 3221886000:03:165:6179, за адресою: АДРЕСА_3 , про що свідчить витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.03.2017 №81839482 (а.с.35).

На вказаній земельній ділянці ОСОБА_1 був побудований та введений в експлуатацію житловий будинок площею 290,3 кв.м., з поштово-будівельною адресою: АДРЕСА_3 , про що свідчить декларація про готовність об`єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта, зареєстрована Департаментом ДАБІ у Київській області від 19.12.2017 №КС141173530249 (а.с.112-114).

В подальшому 07.02.2018 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_8 було складено висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна, з можливістю поділу житлового будинку за адресою: АДРЕСА_4 на дві частини, а саме садибний (індивідуальний) житловий будинок площею 144,6 кв.м. та садибний (індивідуальний) житловий будинок площею 145,7 кв.м. (а.с.115-116).

Одночасно з висновком щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна №1-529 від 07.02.2018 та на підставі довідки Обслуговуючого кооперативу «Балатон вілидж» від 08.02.2018 №10 про присвоєння поштової адреси, відповідно до якої житловому будинку номер АДРЕСА_1 перша, розташованого на території Обслуговуючого кооперативу «Балатон вілидж» на території Новопетрівської сільської ради, згідно рішення Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області №457-20-6 від 05.03.2013 був виготовлений технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок АДРЕСА_1 перша в селі Нові Петрівці загальною площею 144,6 кв.м. (а.с.117-121).

Отже, на підставі витягу з Державного земельного кадастру №991990 від 09.02.2018, висновку щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна від 07.02.2018 №2-530 та довідки про присвоєння адреси об`єкта нерухомого майна від 08.02.2018 №10 державним реєстратором Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області Щербаковою О.В. прийнято рішення про державну реєстрацію прав та обтяжень від 14.02.2018 №39679256 щодо реєстрації права власності на житловий будинок загальною площею 144,6 кв.м., житловою площею 49,4 кв.м., який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , власником якого в цілому є ОСОБА_1 .

09.02.2018 за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на житловий будинок, розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 3221886000:03:165:6179, за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.02.2018 №114119997 (а.с.36-37).

Таким чином, позивач ОСОБА_1 є власником земельної ділянки та розташованого на ній житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна в ДРРПНМ №1485683632218).

В силу положень п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 41 Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ №1127 від 25.12.2015 року для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються:

1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта;

2) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна;

3) документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси;

4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність);

5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).

Документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник в поданій заяві обов`язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.

Тобто, згідно з вимогами пункту 41 Порядку №1127, документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси подається для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 перша, збудовано будинок. Право власності на вказану земельну ділянку і новозбудований об`єкт нерухомого майна зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Відповідно до даних Державного реєстру новозбудований об`єкт нерухомого майна мав офіційну адресу.

Зокрема, підставою виникнення права власності на житловий будинок АДРЕСА_1 перша в с. Нові Петрівці Вишгородського району Київської області є: відомості з ДЗК, видані Держгеокадастром 09.02.2018 № 991990, висновок щодо технічної можливості поділу об`єкту нерухомого майна, виданий ФОП ОСОБА_8 від 07.02.2018 № 2-530, довідка про присвоєння адреси, видана ОК «Балатон вілидж» від 08.02.2018 №10.

Так, матеріали справи містять належним чином засвідчену копію вказаної довідки від 08.02.2018 №10 про присвоєння поштової адреси, виданої головою Обслуговуючого кооперативу «Балатон Вілидж» ОСОБА_9 , про те, що житловий будинок АДРЕСА_1 перша, розташований на території Обслуговуючого кооперативу «Балатон Вілидж», затвердженого як іменований об`єкт на території Новопетрівської сільської ради згідно рішення Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області №457-20-6 від 05.03.2013 (а.с.38).

Судом встановлено, що будинок позивача розташований на території Обслуговуючого кооперативу "Балатон Вілидж" (код 37496759), який, відповідно до загальнодоступних даних з ЄДР знаходиться за адресою: АДРЕСА_5 .

Згідно з рішенням Новопетрівської сільської ради «Про затвердження назв вулиць та іменованих об`єктів в селі Нові Петрівці та на території Новопетрівської сільської ради» від 05.03.2013 №457-20-6, обслуговуючий кооператив «Балатон» (код ЄДРПОУ 37496759) відноситься до Переліку іменованих об`єктів на території Новопетрівської сільської ради, у складі якого перебувають вулиці Будівельників перша, Будівельників друга, Будівельників третя та Будівельників четверта (додатки № 8 та 9, відповідно) (http://novipetrivtsi-rada.gov.ua/search?keyword=%D).

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає, що наявність інформації про об`єкт нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_3 перша, 34/1 (номер запису про право власності: 24838409 від 09.02.2018, підстава виникнення права власності, у тому числі довідка про присвоєння адреси, видана ОК «Балатон вілидж» від 08.02.2018 №10) у сукупності із відомостями з ДЗК, виданими Держгеокадастром 09.02.2018 серія та номер 991990, висновком щодо технічної можливості поділу ОНМ, виданим ФОП ОСОБА_8 від 07.02.2018 серія та номер 2-530, що підтверджує право власності позивача, є достатнім та належним доказом присвоєння поштової адреси такому будинку. Більш того, орган реєстрації місця проживання не може на власний розсуд вирішувати, який з документів підтверджує такий факт, а який ні.

З урахуванням наведеного суд зауважує, що положеннями ч. 7 ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» встановлено заборону вимагати для реєстрації місця проживання подання особою інші, ніж передбачено цією статтею, документи.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем було відмовлено позивачам, які діяли в своїх інтересах та інтересах малолітніх дітей, у реєстрації місця проживання з порушенням вимог Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання відповідача повторно розглянути заяви позивачів про реєстрацію свого місця проживання та місця проживання своїх малолітніх дітей, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 4 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному п. 4 ч. 2 цієї статті (визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;), суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Посилання відповідача на те, що позивачі не звертались із заявами про реєстрацію місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , суд до уваги не бере, оскільки встановлені обставини справи та докази, що містять матеріали справи спростовують вказані доводи відповідача.

Беручи до уваги обставини даної справи, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивачів у даному випадку є визнання протиправними дій відповідача та зобов`язання його повторно розглянути заяви позивачів про реєстрацію місця проживання з урахуванням висновків суду, викладених у цій постанові.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність відмови відповідача, а інших підстав для відмови чинним законодавством не передбачено, наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог в цій частині, що є належним та ефективним способом захисту порушених прав позивачів.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Будь-яких доказів, що спростовують доводи позивачів, відповідач суду не надав, а також не навів жодних контраргументів на підтвердження обґрунтованості прийнятих спірних рішень.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень діяв необґрунтовано, не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України.

На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Приймаючи до уваги обставини справи, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача, який є суб`єктом владних повноважень, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, з таким розрахунком, щоб суб`єкт владних повноважень мав реальну можливість виконати судове рішення у визначений законом і цим рішенням спосіб з урахуванням об`єктивних обставин.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_1 (РНКОПП НОМЕР_4 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 .

3. Визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області щодо реєстрації місця проживання ОСОБА_2 (РНКОПП НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 .

4. Визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області щодо реєстрації місця проживання малолітньої особи ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 .

5. Визнати протиправною відмову Новопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області щодо реєстрації місця проживання малолітньої особи ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за адресою: АДРЕСА_1 .

6. Зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

7. Зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву про реєстрацію місця проживання ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

8. Зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

9. Зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

10. Зобов`язати Новопетрівську сільську раду Вишгородського району Київської області подати до суду звіт про виконання судового рішення протягом одного місяця з дати набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення повного рішення суду 27.06.2019.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу82894435
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них:

Судовий реєстр по справі —320/1652/19

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 26.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 26.03.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Ковальова Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні