Рішення
від 03.07.2019 по справі 460/887/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

03 липня 2019 року м. Рівне №460/887/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О. за участю секретаря судового засідання Трохимчук А.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Штіль С.Г.,

відповідача: представник Воробйова О.В.,

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виробничого кооперативу "Авіапроект" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Виробничий кооператив Авіапроект , (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 21.01.2019 за №№ 0000604000, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в розмірі 125356,11грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями в сумі 100284,89грн та штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 25071,22грн; 0000614000, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20056,97грн. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що в грудні 2018 року відповідачем була проведена документальна позапланова перевірка позивача з питань контролю за отриманням, зберіганням та реалізацією пального за період з 01.03.2016 р. по 31.10.2018 року за наслідками якої 02.01.2019 був складений акт № 1/17-00-40-00/22560700. На підставі висновку даного акта були прийняті податкові повідомлення-рішення. Позивач не погоджується із висновками акту перевірки щодо встановлених порушень та прийнятими в зв`язку із вказаними порушеннями податковими повідомленнями-рішеннями. При цьому стверджує про відсутність у своїх діях будь-яких правопорушень у сфері податкового законодавства, що підтверджується наявністю усіх первинних бухгалтерських документів, тому просить суд позов задовольнити.

Відповідач подав відзив на позов в яких зазначив, що дійсно, у позивача була проведена документальна позапланова перевірка, за результатами якої складений акт і на підставі висновків акту прийняті податкові повідомлення-рішення. В ході проведення перевірки були виявлені порушення позивачем вимог податкового законодавства. На підставі висновків акту перевірки були прийняті податкові повідомлення-рішення, які є правомірними, просить в задоволенні позовних вимог відмовити повністю (а. с. 123-125).

Позивачем надана відповідь на відзив відповідача, в якій позивач уважає відзив відповідача формальним (а. с. 138-140).

Відповідач заперечень на відповідь на відзив не подав.

Позовна заява надійшла до суду 12.04.2019.

Ухвалою суду від 17.04.2019 позов залишений без руху.

22.04.2019 позивач усунув недоліки позову.

26.04.2019 ухвалою суду відкрито провадження та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав позицію, викладену у відзиві на позов.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні учасників справи, дослідивши подані суду письмові докази, суд враховує наступне.

Виробничий кооператив Авіапроект зареєстрований Рівненським міським управлінням юстиції 13.02.1991 за № 57, взято на облік в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області 12.03.1992, реєстраційний номер 062/0040, станом на 01.01.2019 перебуває на обліку в Рівненському управлінні ГУ ДФС у Рівненській області. У перевіряємому періоді зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального за № 1199 від 01.03.2016.

З 12.12.2018 по 26.12.2018, посадовими особами відповідача була проведена документальна позапланова виїзна перевірка позивача з питань контролю за отриманням, зберіганням та реалізацією пального, достовірності відображених в Єдиному реєстрі акцизних накладних обсягів пального за період з 01.03.2016 по 31.10.2018р.

Згідно із висновками акту перевірки, контролюючим органом встановлені порушення позивачем, а саме:

1. Порушення пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України, що призвело до заниження акцизного податку на загальну суму 100284,89 грн.

2. Реалізація пального з порушенням терміну реєстрації акцизних накладних, чим порушено п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України (а. с. 126-131).

На підставі висновків акту перевірки, відповідачем 21.01.2019 прийняті податкові повідомлення-рішення:

1. № 0000604000, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем

акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в розмірі 125356,11грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями в сумі 100284,89грн та штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 25071,22грн;

1. № 0000614000, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20056,97грн. (а. с. 14 -

16).

Вирішуючи даний спір, суд зважає на таке.

Щодо доказів, які знаходяться у справі (а. с. 61-93), то вказані докази подані представником позивача є нечитабельного змісту, тобто неналежної якості, тому судом такі докази відхилені.

Як вбачається із акту перевірки, посадовими особами відповідача встановлено, що відповідно до даних ЄРАН, протягом періоду з 01.0.3.2016 по 31.10.2018, ВК Авіапроект придбав 146618,5л пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 271094300. За даний період, згідно ЄРАН, реалізовано 146618,5л пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710194300. Станом на 31.10.2018р. залишки пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710194300 відсутні.

Відповідно до податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, протягом періоду з 01.03.2016р. по 31.10.2018р., ВК Авіапроект придбано 100854л, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710124194. За даний період, згідно ЄРПН, реалізовано 85224л пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710124194. Також, до податкових накладних зареєстрованих в ЄРПН протягом періоду з 01.03.2016р. по 31.10.2018р. ВК Авіапроект придбано 148383л, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710194300. За даний період, згідно ЄРПН, реалізовано 141315л пального що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710124194.

Враховуючи вищевикладене, на думку відповідача, ВК Авіапроект отримано протягом 01.03.2016р. по 31.10.2018р. пального по коду УКТ ЗЕД 2710124194 в кількості 14213,75л та пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 в кількості 1764,5л, які не зареєстровано в ЄРАН. Станом на 31.10.2018р. залишки даного пального відсутні. Отже, ВК Авіапроект пальне в обсязі 14213,75л код УКТ ЗЕД 2710124194 та пальне в обсязі 1764,5л код УКТ ЗЕД 2710194300 було реалізовано без реєстрації акцизних накладних і не було відображено в ЄРАН як об`єкт оподаткування, відповідно до пп. 213.1.12 п.213.1 ст. 213 Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. 213.1.12 п.213.1 ст. 213 Податкового кодексу України, ВК Авіапроект за період з 01.03.2016р. по 31.10.2018р. реалізувало пального понад обсяги 14213,75л по коду УКТ ЗЕД 2710124194 та 1764,5л по коду УКТ ЗЕД 2710194300, чим занижено акцизний податок з пального на:

1. Код УКТ ЗЕД 2710124194 (14213,75 л * ставка податку відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України * Курс Євро станом на 01.07.2018р.), що дорівнює (14213,75/1000*213,5*30,567999), отже сума заниження акцизного податку з пального по коду УКТ ЗЕД 2710124194 становить 92738,42грн;

2. Код УКТ ЗЕД 2710194300 (1764,5 л * ставка податку відповідно до пп. 215.3.4 п. 215/3 ст. 215 Податкового кодексу України * Курс Євро станом на 01.07.2018р.), що дорівнює (1764,5/1000*139,5*30,567999), отже сума заниження акцизного податку з пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 становить 7546,47грн.

Загальна сума заниження акцизного податку з пального становить 100284,89грн.

Також ВК Авіапроект реалізував пальне без реєстрації акцизних накладних в кількості 14213,75л код УКТ ЗЕД 2710124194 та 1764,5л код УКТ ЗЕД 2710194300, чим порушено п. 231.6, ст. 231 Податкового кодексу України, відповідальність передбачена ст. 120-2 ПК України.

Отже, станом на 31.10.2018р. відсутні залишки пального 14213,75л по коду УКТ ЗЕД 2710124194 та 1764,5л по коду УКТ ЗЕД 2710194300, що свідчить, як стверджує відповідач, про реалізацію даного пального без реєстрації акцизних накладних. На дату підписання акту, період, протягом якого не здійснено реєстрацію акцизних накладних, становить 47 днів, що відповідає штрафній санкції 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування:

1. Код УКТ ЗЕД 2710124194 (14213,75 л * ставка податку відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України * Курс Євро станом на 01.07.2018р.)*20%, що дорівнює (14213,75/1000*213,5*30,567999)*20%, отже штрафна санкція за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних становить по коду УКТ ЗЕД 2710124194 - 18547,68грн;

2. Код УКТ ЗЕД 2710194300 (1764,5 л * ставка податку відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України * Курс Євро станом на 01.07.2018р.)*20%, що дорівнює (1764,5/1000* 139,5*30,567999)*20%, отже штрафна санкція за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних становить по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1509,29 грн.;

Загальна сума штрафної санкції за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних становить 20056,97 грн.

Однак, суд не погоджується із наведеним висновком акту перевірки щодо встановлених порушень з огляду на наступне.

Відповідно до пп. 14.1.212 п.14.1 ст.14 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів-зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.

Згідно із пп. 213.1.12 п.213.1 ст. 213 ПК України (в редакції, чинній на час виявлення порушень), об`єктами оподаткування є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:

отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;

вироблені в Україні, реалізація яких є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 цього пункту, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

За приписами п. 231.1. ст. 231 Податкового кодексу України, платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва не підакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.

Виробник пального в споживчій тарі ємністю до двох літрів (включно) зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги такого пального.

В акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов`язкові реквізити:

а) порядковий номер акцизної накладної;

б) дата складання акцизної накладної;

в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реалізує пальне;

г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального;

ґ) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, - отримувача пального;

д) код товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД;

е) опис пального;

є) обсяг пального в літрах, приведених до t 15 °С.

Пунктом 231.3 статті 231 ПК України встановлено, що акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливо роздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливо роздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.

Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами г та ґ пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.

У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, яка реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД не пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.

Для цілей цього пункту під безперервним постачанням вважається забезпечення особою, яка реалізує пальне, можливості для отримувачів пального (контрагентів) отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день відповідного місяця.

Акцизна накладна може бути складена не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг втраченого пального протягом такого місяця за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД, що втрачено.

За змістом п. 120-2.1, ст. 120-2 ПК України, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Судом встановлено, що пальне по коду УКТ ЗЕД 2710124194 в кількості 14213,75л (14350л за даними бухгалтерського обліку) було придбано позивачем у вигляді талонів у ТОВ Західенергопостач малими партіями на протязі з 01.03.2016 р. по 31.10.2018, всього 132 закупки. Оплата проводилась безготівково.

Весь цей обсяг пального було належним чином оприбутковано в бухгалтерському обліку, згідно отриманих накладних та списано згідно шляхових листів та існуючих, затверджених Мінінфраструктури норм витрат палива, винятково на роботу власного вантажного автотранспорту підприємства в повному обсязі, що підтверджується виписками з журналів руху шляхових листів та журналу механіка (а. с. 152-197).

Посадовими особами контролюючого органу в акті перевірки зроблено хибний висновок про реалізацію цього обсягу пального, так як такий висновок не підтверджений ні фактично ні документально.

Пальне було отримано в обмін за талони безпосередньо на АЗС ТОВ Західенергопостач шляхом заправляння власного вантажного транспорту ВК Авіапроект .

Фактів реалізації талонів на бензин за кодом УКТ ЗЕД 2710124194 судом не встановлено, жодних доказів на підтвердження наведеного факту суду не надано. Все пальне, як вбачається із матеріалів справи, було використано на заправляння власного вантажного автотранспорту ВК Авіапроект , та використано в його комерційній роботі.

При цьому, суд зауважує, що використання пального винятково для власних потреб, не є реалізацією пального, такий висновок міститься і у листі ДФС від 20.07.2016 №24565/7/99-99-15-03-03- 17; листі ДФС від 10.08.2016 р. № 17343/6/99-99-12, за змістом яких: Проте, якщо підприємство використовує пальне виключно для власних потреб (у т.ч. заправляє власні та орендовані автомобілі через власне АЗС), то воно не здійснює реалізацію пального відповідно до абзацу 2 пп. 14.1.212 ПК України, а отже, у нього не виникає обов`язку реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП та реєструвати акцизні накладні , Враховуючи надану у зверненні інформацію, у разі якщо Підприємство придбає пальне і використовує його виключно у власній господарській діяльності для заправки власних транспортних засобів, обов`язок реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального згідно з пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу не виникатиме, оскільки така операція не є реалізацією пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, і відповідно у Підприємства відсутня необхідність складати акцизні накладні на витрачені у власній господарській діяльності обсяги пального .

Таким чином, відсутність реалізації, в розумінні ст. 213 та ст. 231 ПК України, пального в кількості 14213,75л код за УКТ ЗЕД 2710124194, веде до відсутності об`єкта оподаткування, що в свою чергу унеможливлює нарахування акцизного податку та відсутність підстав для складання та реєстрації акцизних накладних.

Доказом виключного використання вказаного обсягу пального за кодом УКТ ЗЕД 2710124194 у кількості 14350л для заправляння власного вантажного транспорту ВК Авіапроект є наявні шляхові листи, журнали їх обліку та картка рах. 203 з журналів бухгалтерського обліку за вказаний період.

Також, як вбачається із матеріалів справи, в період до 01.01.2017 р. акцизний податок з роздрібної торгівлі пальним сплачувався позивачем при кожній закупівлі пального у постачальника пального та входив окремим рядком в матеріальні накладні, що підтверджується зразками отриманих накладних від постачальника ТзОВ Західенергопостач в 2016 р. (а. с. 55).

В той же час, акцизний податок із роздрібної торгівлі паливом із 1 січня 2017 року був скасований. У зв`язку із цим Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році від 20.12.16 № 1791-VIII (далі - Закон № 1791), до деяких норм Податкового кодексу України були внесені зміни, що виключають сплату роздрібного паливного акцизу. Акцизний податок з роздрібного продажу пального (0,042 євро за 1л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС) перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами, тому нарахування акцизного податку в повному обсязі, є протиправним та таким, що суперечить положенням Закону № 1791.

Крім того, постачальником талонів на пальне за кодом УКТ ЗЕД 2710124194 ТзОВ Західенергопостач , була проведена реєстрація пального в Єдиному Реєстрі Акцизних Накладних (ЄРАН) на Неплатника в повному обсязі згідно вимог ПК України, що підтверджується листом ТОВ Західенергопостач від 09.01.2019 р.№ 2036 (а. с. 46).

Суд повторює, що у зв`язку з тим, що відсутня реалізація пального, нарахування акцизного податку з реалізації пального є неможливе, так як акцизний податок нараховується та сплачується виключно при реалізації пального. Для реєстрації в ЄРАН акцизних накладних на власне споживання пального, які реєструються на Неплатника , згідно ПК України, повинен бути акцизний прихід пального. Без акцизного приходу реєстрація акцизних накладних неможлива.

Оскільки згідно Закону № 1791, у вартості пального для роздрібної торгівлі через АЗС акцизний податок вже входить в ціну пального та сплачений ВК Авіапроект при закупівлі пального, то в даному випадку, донарахування відповідачем акцизного податку є не що іншим, як подвійним обкладанням позивача акцизним податком, що є неприпустимим.

У зв`язку з вищенаведеним, збільшення суми грошового зобов`язання за платежем акцизний податок з реалізації позивачем пального по коду УКТ ЗЕД 2710124194 в кількості 14213,75л на суму 92738,42грн, яке не було реалізовано, та відповідні штрафні санкції належать до скасування.

Щодо пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1764,5л на суму 7546,47грн (згідно акту перевірки), то судом встановлено, що посадовими особами відповідача не вірно визначено кількість отриманого дизпалива (за даними реєстру (ЄРАН) 146618,50л).

Так, в реєстрі є акцизний приход від ТОВ Дівай Вест , який помилково зареєстрований на ВК Авіапроект , отримані акцизні накладні № 11 від 12.01.2018 на 5010,45л, зареєстрована 22.01.2018 в 10:57:42 та № 12 від 12.01.2018 на 124.17л, зареєстрована 22.01.2018 в 10:57:48.

Матеріалами справи підтверджується, що це пальне фактично не відпускалось ВК Авіапроект , та ним не отримувалось. Через неможливість постачальником провести корегування в ЄРАН, ці обсяги було повернуто ТОВ Дівай Вест виданими акцизними накладними № 3 від 12.01.2018 на 124,17л, зареєстровано в ЄРАН 24.01.2018 в 16:10:51, та № 4 від 12.01.2018 на 5010.45л, зареєстровано в ЄРАН 24.01.2018 в 14:08:33.

Матеріальні накладні на ці обсяги пального не складались та пальне ВК Авіапроект не відпускалось. В ЄРПН це пальне не реєструвалось, наведене підтверджується довідкою ТОВ Дівай Вест (а. с. 47).

Таким чином, на думку суду, відповідачем помилково визначений приход згідно ЄРАН за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 - 46618,5л включно з помилковим приходом від ТОВ Дівай Вест в кількості 5310,45л та 124,17л, та приход за ЄРПН - 141345л, до якого додали приход від 25 лютого 2016 в кількості 7038л (отримано за накладною ТОВ Дівай Вест № 39 від 25.02.2016 та реалізовано за накладною ВК Авіапроект № 214 від 25.02.2016 та ТТН № 292 від 25.02.2016 ( а. с. 94-95). Оскільки це пальне в кількості 7038л за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 було вчасно зареєстровано в ЄРПН лютим 2016, що підтверджується ПН № 10 від 25.02.2016 р., зареєстрована 09.03.2016, (виписка з електронного кабінету платника ПДВ а. с. 40-44). При цьому, судом встановлено, що лютий 2016 не входив до періоду перевірки і станом на лютий 2016 позивач ще не був платником акцизного податку з реалізації палива.

Отже, фактична кількість дизпалива по коду УКТ ЗЕД 2710194300, отримана ВК Авіапроект за перевіряємий період, складає згідно ЄРАН: 146618,50-5010,45-124,17 =141483,88л, що підтверджено та зазначено посадовими особами відповідача в акті перевірки. Наведена кількість пального за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 вчасно і повністю зареєстрована позивачем в ЄРАН.

По матеріальним накладним та ПДВ отримана кількість пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 складає 141345,00л, розбіжність в 138,88л з отриманим пальним згідно акцизних накладних виникла через перерахунок кількості пального до стандартних умов ( +15 градусів Цельсія) доказом є картка рах. 28 Товари за період, що перевірявся та інформація з ЄРПН (а. с. 36-40).

Всього ВК Авіапроект за вказаний період було придбано 141345л пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300.

Беручи до уваги, що кількість пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 отримана по акцизним накладним, матеріальним накладним та ПДВ повністю співпадає, то нарахування акцизного податку по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1764,5л на суму акцизного податку 7546,47грн, та штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних, є неправомірним.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доводи та висновки відповідача, викладені у акті перевірки є такими, що ґрунтуються на припущеннях відповідача та осіб, що проводили перевірку та не підтверджені відповідними доказами, отже відповідачем не доведено правомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень, тому позовні вимоги позивача належать до задоволення повністю.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на викладене, на користь позивача слід стягнути судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2265,77грн за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Рівненській області.

Сума судового збору сплачена позивачем відповідно до платіжного доручення від 12.04.2019 № 1819, оригінал якого знаходиться у матеріалах справи.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Рівненській області від 21 січня 2019 року №№ 0000604000, 0000614000 в повному обсязі.

Стягнути на користь Виробничого кооперативу "Авіапроект" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Рівненській області судовий збір в сумі 2265 (дві тисячі двісті шістдесят п`ять) гривень 77 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Виробничий кооператив "Авіапроект" (33024, Рівненська обл., м. Рівне, вул. М. Старицького, 21-а, код ЄДРПОУ 22560700);

2) відповідач - Головне управління ДФС у Рівненській області (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12, код ЄДРПОУ 39394217).

Повний текст рішення складений 08 липня 2019 року.

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено10.07.2019
Номер документу82895494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/887/19

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні