ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2019 рокуЛьвів№ 857/8908/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
судді-доповідача Шинкар Т.І.,
суддів Пліша М.А.,
Ільчишин Н.В.,
секретаря судового засідання Цар М.М.,
розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Комшелюк Т.О.), ухвалене у відкритому судовому засіданні в м.Рівне о 14 год. 25 хв. 03 липня 2019 року, повне судове рішення складено 08 липня 2019 року, у справі № 460/887/19 за позовом Виробничого кооперативу Авіапроект до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
12.04.2019 Виробничий кооператив Авіапроект (далі - Кооператив) звернувся в суд з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області, просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.01.2019 за №0000604000 та №0000614000.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 03 липня 2019 року позов задоволено.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що пальне по коду УКТ ЗЕД 2710124194 в кількості 14 213,75 л (14 350 л за даними бухгалтерського обліку) придбано позивачем у вигляді талонів у ТОВ Західенергопостач малими партіями з 01.03.2016 по 31.10.2018, всього 132 закупки, оплата проводилась безготівково. Суд першої інстанції вказав, що весь цей обсяг пального належним чином оприбутковано в бухгалтерському обліку, згідно з отриманих накладних та списано згідно з шляхових листів та існуючих, затверджених Мінінфраструктури, норм витрат палива, винятково на роботу власного вантажного автотранспорту підприємства в повному обсязі, що підтверджується виписками з журналів руху шляхових листів та журналу механіка. Суд першої інстанції вказав, що посадовими особами контролюючого органу в акті перевірки зроблено хибний висновок про реалізацію цього обсягу пального, так як такий висновок не підтверджений ні фактично, ні документально. Фактів реалізації талонів на бензин за кодом УКТ ЗЕД 2710124194 судом першої інстанції не встановлено, жодних доказів на підтвердження наведеного факту суду першої інстанції не надано. Беручи до уваги, що кількість пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 отримана по акцизним накладним, матеріальним накладним та ПДВ повністю співпадає, то нарахування акцизного податку по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1764,5 л на суму акцизного податку 7 546,47 грн., та штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних, на переконання суду першої інстанції є неправомірним.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДФС у Рівненській області подало апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 03 липня 2019 року та ухвалити нове, яким в позові відмовити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що позивач реалізував пальне без реєстрації акцизних накладних і не відобразив такі в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Скаржник вказує, що позивач за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 реалізував пального понад обсяги, чим занизив акцизний податок з пального на загальну суму 100 284,89 грн. Скаржник звертає увагу, що позивач не подавав до контролюючого органу заяву із скаргою на ТОВ Західенергопостач в порядку пункту 231.1 статті 231 ПК України. Вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені правомірно.
Кооператив подав відзив на апеляційну скаргу, зазначив, що використання пального для власного використання не є реалізацією пального, а пальне по коду УКТ ЗЕД 2710194300 в кількості 141 483,88 л вчасно і повністю зареєстровано в ЄРАН.
Учасники справи в судове засідання не з`явились, явку повноважних представників не забезпечили, належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи, що відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не перешкоджає розгляду справи.
Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до статті 230 КАС України секретарем забезпечено ведення протоколу судового засідання.
Згідно з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає.
Як встановлено судом першої інстанції з матеріалів справи, Виробничий кооператив Авіапроект зареєстровано як юридична особа 15.12.2003, види діяльності за КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт. Кооператив зареєстрований в реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального.
На підставі наказу Головного управління ДФС у Рівненській області від 12.11.2018 №2785, направлень від 13.11.2018 №276, №277 працівниками Головного управління ДФС у Рівненській області з 12.12.2018 по 26.12.2018 проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань контролю за отриманням, зберіганням та реалізацією пального, достовірністю відображених в Єдиному реєстрі акцизних накладних обсягів пального ВК Авіапроект за період з 01.03.2016 по 31.10.2018.
За результатами перевірки складено акт від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700 відповідно до висновків якого, перевіркою встановлено порушення підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України, що призвело до заниження акцизного податку на загальну суму 100 284,89 грн., а також порушення пункту 231.1 статті 231 Податкового кодексу України - реалізація пального з порушенням терміну реєстрації акцизних накладних.
10.01.2019 Кооператив подав у Головне управління ДФС у Рівненській області заперечення до акта документальної позапланової виїзної перевірки від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700, за результатами розгляду якого листом від 17.01.2019 №498/10/17-00-40-02-09 повідомлено, що аргументи, наведенні в запереченні, не спростовують висновки вказаного акта.
21.01.2019 на підставі акта перевірки від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700 складено податкові повідомлення рішення: №000061400, яким застосовані штрафні санкції у сумі 20056,97 грн., та №000060400, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 100284,89 грн. за податковим зобов`язанням та 25071,22 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
Кооперативом подана скарга у ДФС України на вказані податкові повідомленні-рішення, за результатами розгляду якої ДФС України прийнято рішення від 29.03.2019 №14804/6/99-99-11-06-01-25, яким податкові повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Не погоджуючись із висновками контролюючого органу, викладеними у акті перевірки від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700 та податковими повідомленнями-рішеннями, Кооператив звернувся із позовом до суду.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Відповідно до підпункту 14.1.4 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України в редакції чинній у період, що перевірявся, (далі - ПК України) акцизний податок - непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році від 24.12.2015 № 909-VIII, який набрав чинності з 01.01.2016 з метою створення умов для збільшення надходжень до бюджету та забезпечення збалансованості бюджету 2016 року, а також покращення адміністрування податків, в частині акцизного податку запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального, введено акцизну накладну, як обов`язковий електронний документ, який складається при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Вказаним Законом ПК України доповнено підпунктом 14.1.60-1 пункту 14.1 статті 14 відповідно до якого Єдиний реєстр акцизних накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.
Відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 ПК України, в редакції чинній у період, що перевірявся, платниками акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.
Статтею 213 ПК України встановлено, що об`єктами оподаткування є операції, зокрема: з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пп.213.1.1); реалізації та/або передачі в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, своїм працівникам, а також здійснення внесків підакцизними товарами (продукцією) до статутного капіталу (пп.213.1.2); реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пп.213.1.9); реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що : отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних; ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією; вироблені в Україні, реалізація яких є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 цього пункту, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (пп.213.1.12).
Відповідно до пункту 216.1 статті 216 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань щодо підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, є дата їх реалізації особою, яка їх виробляє, незалежно від цілей і напрямів подальшого використання таких товарів (продукції), крім випадків, зазначених у статтях 225 та 229 цього Кодексу.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році від 24.12.2015 № 909-VIII ПК України доповнено статтею 231 відповідно до положень якої платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. Форма та порядок заповнення акцизної накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Підпунктом 231.3 статті 231 ПК України встановлено, що акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами г та ґ пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.
У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, яка реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД не пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.
Акцизна накладна може бути складена не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг втраченого пального протягом такого місяця за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, що втрачено.
При реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб`єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (пп.231.5).
Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання (пп.231.6).
В акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов`язкові реквізити : а) порядковий номер акцизної накладної; б) дата складання акцизної накладної; в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реалізує пальне; г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального; ґ) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, - отримувача пального; д) код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД; е) опис пального; є) обсяг пального в літрах, приведених до t 15 °C.
Такі законодавчі зміни щодо запровадження акцизних накладних при реалізації пального, Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального набирали чинності з 1 березня 2016 року.
В подальшому Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 № 1797-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни в абзац другий пункту 231.1 статті 231, та встановлено, що платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Відповідно до пункту 120-2.1 статті 120-2.1 ПК України порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі: 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів.
В акті перевірки від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700 контролюючим органом зазначено, що Кооперативом згідно з даними ЄРАН протягом періоду з 01.03.2016 - 31.10.2018 придбано та реалізовано 86 640,25 л пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710124194, станом на 31.10.2018 залишки вказаного пального відсутні.
Контролюючим органом зроблено висновок, що Кооперативом пальне в обсязі 14213,75л код УКТ ЗЕД 2710124194 реалізовано без реєстрації акцизних накладних і не відображено в ЄРАН як об`єкт оподаткування, відповідно до підпункту 213.1.2 пункту 213.1 статті 213 ПК України (як реалізоване понад обсяги).
З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що пальне по коду УКТ ЗЕД 2710124194 в кількості 14213,75л (14350л за даними бухгалтерського обліку) придбано позивачем у вигляді талонів у ТОВ Західенергопостач , яке зареєстроване платником акцизного податку, малими партіями протягом 01.03.2016 - 31.10.2018, всього 132 закупки, оплата проводилась безготівково.
Весь обсяг придбаного пального належним чином оприбутковано в бухгалтерському обліку відповідно до отриманих накладних та списано відповідно до шляхових листів та існуючих, затверджених Мінінфраструктури, норм витрат палива, винятково на роботу власного вантажного автотранспорту Кооперативу (бензовозів), що підтверджується виписками з журналів руху шляхових листів, журналу механіка, карткою рахунку 203 Паливо з журналів бухгалтерського обліку за вказаний період, на якому обліковано нaявність та рух палива, що придбано для технологічних пoтреб виробництва, експлуатації транспортних заcобів.
Відповідно до листа ТОВ Західенергопостач №2036 від 09.01.2019 за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 ТОВ Західенергопостач зареєструвало акцизні накладні за кодом 2710124194 товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД на всю кількість придбаного Кооперативом пального у вигляді талонів (14350 л) (а.с.46).
Відповідно до абзацу 2 підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.
В подальшому Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 № 1797-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017, абзац 2 підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України доповнено словами і цифрою та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками .
Вищенаведені приписи податкового законодавства чітко визначають, що є реалізацію пального, на підставі яких правочинів така реалізація здійснюється та при яких умовах платник податку повинен зареєструватися, як платник підакцизного податку.
Системний аналіз вказаних законодавчих положень дозволяє суду апеляційної інстанції зробити висновок, що у разі, коли придбане суб`єктом господарської діяльності пальне використовується винятково для власних потреб і ним щодо такого пального як реалізатором, не укладено будь-яких договорів відповідно до абзацу 2 підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України, то така операція для цього суб`єкта господарської діяльності (отримувача пального) не є реалізацією пального у розумінні зазначеної норми, а обов`язок складання акцизної накладної на обсяги придбаного пального покладається на продавця - реалізатора пального.
Фактів реалізації позивачем талонів на пальне за кодом УКТ ЗЕД 2710124194, придбаних у ТОВ Західенергопостач , третім особам судом першої інстанції не встановлено, доказів на підтвердження такої реалізації відповідачем не надано.
Отже, за відсутності передбачених абзацом 2 підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України, статтями 213 та 231 ПК України ознак реалізації позивачем пального в кількості 14213,75л код за УКТ ЗЕД 2710124194, на переконання суду апеляційної інстанції відсутні підстави для складання та реєстрації акцизних накладних позивачем, який у цьому випадку виступає споживачем пального.
При цьому, в період до 01.01.2017 позивач сплачував акцизний податок з роздрібної торгівлі пальним при кожній закупівлі пального у постачальника пального, що відображено окремим рядком в матеріальних накладних, що підтверджується зразками отриманих накладних від постачальника ТОВ Західенергопостач у 2016 році (а.с.55).
Починаючи з 1 січня 2017 року відповідно до положень Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році від 20.12.2016 № 1791-VIII із визначення терміну реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів вилучено положення щодо реалізації пального як фізичного його відпуску з АЗС та/або АГЗС незалежно від форми розрахунків, акцизний податок з роздрібного продажу пального (0,042 євро за 1л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС) перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.
За таких обстави, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки у вартості пального для роздрібної торгівлі через АЗС акцизний податок вже входить в ціну пального та сплачений Кооперативом при закупівлі пального, то в такому випадку, донарахування відповідачем акцизного податку є не що іншим, як подвійною сплатою акцизного податку, що є не відповідає вимогам податкового законодавства.
Щодо пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1764,5 л на суму 7546,47 грн (як вказано в акті перевірки), то судом апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.
В акті перевірки від 02.01.2019 №1/17-00-40-00/22560700 контролюючим органом зазначено, що Кооперативом відповідно до даних ЄРАН за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 придбано 146618,5 л пального, що відповідає коду УКТ ЗЕД 2710194300, тоді як відповідно до податкових накладних протягом вказаного періоду придбано 148383 л такого пального, а тому зроблено висновок, що 1764,5 л вказаного пального реалізовано без реєстрації акцизних накладних і не відображено в ЄРАН як об`єкт оподаткування, відповідно до підпункту 213.1.2 пункту 213.1 статті 213 ПК України (як реалізоване понад обсяги).
З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що в Єдиному реєстрі акцизних накладних є акцизний прихід від ТОВ Дівай Вест , який помилково зареєстрований на ВК Авіапроект , отримані акцизні накладні: № 11 від 12.01.2018 на 5010,45л, зареєстровано 22.01.2018 в 10:57:42, та № 12 від 12.01.2018 на 124.17л, зареєстровано 22.01.2018 в 10:57:48.
Вказане пальне фактично не відпускалось Кооперативу та ним не отримувалось, а через неможливість постачальником провести корегування в ЄРАН, повернуто ТОВ Дівай Вест виданими акцизними накладними № 3 від 12.01.2018 на 124,17л, зареєстровано в ЄРАН 24.01.2018 в 16:10:51, та № 4 від 12.01.2018 на 5010,45л, зареєстровано в ЄРАН 24.01.2018 в 14:08:33.
Матеріальні накладні на ці обсяги пального не складались та пальне позивачу не відпускалось. Згідно з довідкою ТОВ Дівай Вест в ЄРПН вказане пальне не реєструвалось (а.с.47).
Таким чином, фактична кількість пального прихід за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 становить 141483,88 л, що підтверджено та зазначено посадовими особами відповідача в акті перевірки. Наведена кількість пального за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 вчасно і повністю зареєстрована позивачем в ЄРАН.
Як встановлено судом першої інстанції та не спростовано скаржником відповідно до матеріальних накладних та ПДВ отримана кількість пального по коду УКТ ЗЕД 2710194300 за період з 01.03.2016 по 31.10.2018 складає 141345,00л, розбіжність в 138,88л з отриманим пальним згідно з акцизних накладних виникла через перерахунок кількості пального до стандартних умов ( +15 градусів Цельсія), що підтверджено карткою рахунку 28 Товари за період, що перевірявся та інформацією з ЄРПН (а.с.36-40).
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що нарахування контролюючим органом акцизного податку по коду УКТ ЗЕД 2710194300 - 1764,5л на суму акцизного податку 7 546,47 грн, та штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних, є неправомірним.
Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.
У пункті 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
З огляду на викладене, враховуючи положення статті 316 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви протиправності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано норми матеріального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.
Керуючись статтями 230, 241, 243, 308, 310, 316, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 03 липня 2019 року у справі № 460/887/19 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді М. А. Пліш Н. В. Ільчишин Повне судове рішення складено 17.10.2019
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 84986891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні