Ухвала
від 24.06.2019 по справі 320/2636/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження у справі

24 червня 2019 року Київ № 320/2636/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши позовну заяву Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області до Путрівської сільської ради Васильківського району Київської області про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Здорівська сільська рада Васильківського району Київської області звернулась до суду в порядку оскарження дій суб`єкта владних повноважень Путрівської сільської ради Васильківського району Київської області, які виявились у вимозі щодо проведення громадського обговорення пропозиції про добровільне об`єднання територіальних громад сіл Путрівка, Здорівка та інших в Путрівську ОТГ та делегування представника до складу спільної робочої групи та зобов`язання відповідача утриматись від таких дій.

Ухвалою суду від 30.05.2019 р. подану заяву було залишено без руху, позивача зобов`язано усунути її недоліки у строк та спосіб, визначений судом шляхом подання позову, оформленого з дотриманням ст.ст.160, 161 КАСУ у кількості екземплярів, що відповідає кількості учасників справи із зазначенням у ньому: позивачів, їхньої адреси, РНОКПП для фізичних осіб, поштової адреси та адреси електронної пошти; визначення повноваження, яке використано відповідачем всупереч закону та/або перетинається з повноваженням позивача/позивачів, з посиланням на норми чинного законодавства порушені при вчинені оспорюваних дій та обгрунтуванням як це впливає на компетенцію Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області, з посиланням на докази, якими ці обставини підтверджуються; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви та сплати судового збору за другу вимогу немайнового характеру.

19.06.2017 р., в порядку виконання вимог ухвали до суду надійшла позовна та копія рішення №368-36-VII Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області про ініціювання добровільного об`єднання ОТГ, за наслідком дослідження яких судом констатується часткове виконання вимог ухвали від 30.05.2019 р.

Однак, дослідивши зміст позовної заяви, встановивши предмет спору та характер спірних правовідносин, суд приходить до висновку про необхідність відмови у відкритті провадження у даній справі, з огляду на таке:

частиною 1 статті 2 КАСУ встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

На підставі п.3-4 ч.1 ст.19 КАСУ, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; у спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

Водночас, положеннями п.4 ч.2 ст.19 КАСУ унормовано, що юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об`єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

На забезпечення загальновизнаних європейських принципів організаційної, правової та фінансової самостійності органів місцевого самоврядування, передбачених Конституцією України, засад справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадам, Верховна Рада ухвалила урядовий закон Про добровільне об`єднання територіальних громад від 05.02.15 №157-VIII, який спрямований на децентралізацію публічної влади. Закон регулює всі відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст.

Суб`єктами Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад виступають в тому числі сільський, селищний, міський голова.

Цим Законом також передбачена процедура об`єднання територіальних громад та порядок підготовки та прийняття рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Водночас, компетенція характеризується сукупністю закріплених юридично прав і обов`язків (повноважень) органів влади (органів державної влади та органів місцевого самоврядування), їхніх посадових осіб з приводу вимоги певної поведінки від фізичних і юридичних осіб та предметів відання, закріплених Конституцією України, законами України та підзаконними нормативними актами (компетенційними законодавчими актами).

Підставою виникнення компетенційних спорів є винні дії або бездіяльність самого органу чи посадової особи, втручання інших органів в діяльність, що спричиняє перешкоди для подальших дій.

При цьому, владні управлінські функції у публічно-правових спорах передбачають, що орган виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у договорі, а як носій суверенної влади, який може наказувати або забороняти громадянину чи підприємству певну поведінку, надавати дозвіл на певну діяльність чи, навпаки, скасовує раніше наданий дозвіл.

Управлінське рішення як складний і відповідальний етап процесу управління полягає у виборі найбільш раціонального шляху досягнення поставленої мети. Управлінське рішення характеризується наступними ознаками: приймається при наявності мети управління, встановлених критеріїв ефективності процесу управління і безлічі можливих способів досягнення мети або варіантів керуючих впливів, що забезпечують досягнення визначеної мети; служить результатом виконання одного з етапів процесу управління та включає вибраний раціональний спосіб досягнення мети, або варіант керуючих впливів на об`єкт управління для досягнення поставленої мети; може періодично коригуватися при зміні цілі (завдання) управління і появі нових умов в обстановці навколишнього середовища.

Процедура утворення ОТГ на етапі проведення громадських слухань (громадського обговорення) з приводу ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад не може вважатися владною управлінською функцією суб`єкта владних повноважень, оскільки не містить ознак імперативності щодо суб`єктів приватного права чи громадян, не є етапом процесуального управління та не служить процесу управління, такі дії не мають обов`язкового характеру для фізичних (юридичних осіб) чи інших суб`єктів владних повноважень, не передбачають можливості втручання у будь-який спосіб у діяльність інших суб`єктів для вирішення вищевказаного питання.

Відтак, даний спір не містить ознак публічно-правового спору та не може бути предметом розгляду адміністративного суду.

Відповідно до положень п.1 ч.1 ст.170 КАСУ, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Позовну заяву Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області (код 04359264, с. Здорівка Васильківського району, вул. Соборона, 175) до Путрівської сільської ради Васильківського району (код 05407812, с. Путрівка Васильківського району Київської області, вул. Путрівська, 119) про визнання протиправними дій та зобовязання вчинити певні дії, - повернути позивачеві.

2. Роз`яснити, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

3. Копію ухвали разом з матеріалами позовної заяви надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.

Суддя Брагіна О.Є.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2019
Оприлюднено11.07.2019
Номер документу82930226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2636/19

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Рішення від 03.04.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Ухвала від 02.04.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні