Рішення
від 08.07.2019 по справі 1.380.2019.001705
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №1.380.2019.001705

08 липня 2019 року

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лунь З.І.

секретар судового засідання Ходань Н.С.,

за участю:

представника позивача Яценка ОСОБА_1 ,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Тювик до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство Тювик (місцезнаходження: 82600, Львівська область, Сколівський район, м.Сколе, вул.Стрийська, 35А) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача №0005515412 від 21.01.2019.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами камеральної перевірки дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України встановлено факт порушення позивачем вимог ст.ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, зокрема, допущено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН із кількістю днів затримки, а саме: до 15 календарних днів на суму ПДВ 110052,36грн., до 30 календарних днів на суму ПДВ 111069,71грн. Позивач вважає оскаржене податкове повідомлення - рішення протиправним, оскільки, позивачем податкові накладні були несвоєчасно зареєстровані по причині вчинення неправомірних дій податковим органом. На думку позивача, подальші дії та процес реєстрації жодним чином не залежить від дій Приватного підприємства Тювик . Також зазначив, що вказана обставина була встановлена рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 у справі №813/2192/18, яке було залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду. Отже, покладені в основу спірного податкового повідомлення-рішення висновки за актом перевірки є необґрунтованими, у зв`язку із чим зазначене податкове повідомлення-рішення неправомірне та підлягає скасуванню.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що під час проведення перевірки з питань порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних контролюючим органом встановлено порушення ПП Тювик вимог ст.ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, що полягає у несвоєчасній реєстрації податкових накладних від №1 та №4 від 04.09.2017, №13 від 21.09.2017, №17 від 29.09.2017, № від 02.11.2017 та №2 від 15.11.2017 у ЄРПН, є підставою для застосування до платника штрафних (фінансових) санкцій. Вважає, оспорюване рішення правомірним та таким, що прийняте в межах повноважень, наданих чинним законодавством. Тому, доводи позивача про протиправність рішення не відповідає дійсності. Просив суд відмовити у задоволенні позову повністю.

Представник позивача подав відповідь на відзив, у якому покликається на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 у справі №813/2192/18, яке було залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2019, і яким встановлено, що відсутність в вересні-листопаді 2017року необхідної для реєстрації вищеперелічених податкових накладних реєстраційної суми обумовлено протиправними діями податкового органу щодо необґрунтованої відмови у реєстрації податкових накладних від 31.07.2017 №16, від 31.07.2017 №18, від 29.09.2017 №27, від 15.09.2017 №13, від 31.07.2017 №17, складених ТОВ Захід Електро Груп та наданих ПП Тювик , і реєстрація яких збільшує суму реєстраційного ліміту ПП Тювик та щодо не збільшення позивачу суми ліміту внаслідок недотримання відповідачем норм п.56.23 ст.56 ПК України. На думку представника позивача, у відзиві на позовну заяву відповідач не спростував доводів позивача, якими він обґрунтовує заявлені позовні вимоги.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та додаткових поясненнях до адміністративного позову. Просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечили з підстав, наведених у письмовому відзиві. Просили суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд встановив, що ПП Тювик зареєстроване 28.03.1997 Сколівською районною державною адміністрацією Львівської області, код ЄДРПОУ: 22406381.

Позивач взятий на податковий облік в контролюючий орган 24.04.1997 за №3969, перебуває на обліку у Стрийській ОДПІ ГУДФС у Львівській області.

04.01.2019 Стрийським управлінням ГУДФС у Львівській області на підставі проведено камеральну перевірку ПП Тювик з питань дотримання вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, за результатами якої складено акт №40/13-01-54-12/22406381 від 04.01.2019.

В акті перевірки зазначено про порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН із кількістю днів затримки, а саме: до 15 календарних днів на суму ПДВ 110052,36грн., до 30 календарних днів на суму ПДВ 111069,71грн.

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 21.01.2019 №0005515412, яким за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН до позивача застосовано штраф у сумі 33219,18грн.

Позивач не погодився з таким податковим повідомленням-рішенням та звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання його протиправним та скасування.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з наступного.

Відповідно до п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно із п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.п. 201.10 п. 201 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п. 201.1 ст. 201 та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (п. 7 Порядку).

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до п.200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); 5) порушення вимог, установлених п. 201.1 ст.201 та/або п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України.

Відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п.201.1 ст.201 та/або п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.

Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних. При цьому, ведення Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, а саме ДФС України, на яку покладено обов`язок прийняття, реєстрації та обробки податкових накладних, поданих в електронному вигляді платником податків. Підставою для відмови у прийнятті податкових накладних в електронному вигляді може бути лише порушення їх формування у відповідності до податкового законодавства України.

Як свідчать матеріали справи та встановлено в судовому засіданні, причиною відмови податковим органом у реєстрації вказаних в додатку до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення податкових накладних №1 від 04.09.2017, №4 від 04.09.2017, №13 від 21.09.2017, №17 від 29.09.2017, №1 від 02.11.2017, №2 від 15.11.2017

є недостатня сума ліміту по ПДВ, на яку підприємство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

- податкова накладна №1 від 04.09.2017 надіслана на реєстрацію 30.09.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (88447,69грн.) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (73962,27грн.) продавця. Недостатня сума ліміту - 14485,42 грн.;

- податкова накладна №4 від 04.09.2017 надіслана на реєстрацію 30.09.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (22622,02) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (8215,48грн.) продавця. Недостатня сума ліміту - 14406,54грн.;

- податкова накладна №13 від 21.09.2017 надіслана на реєстрацію 15.10.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (44628,15грн.) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (21208,43грн.) продавця. Недостатня сума ліміту - 23419,72грн.;

- податкова накладна №17 від 29.09.2017 надіслана на реєстрацію 13.10.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (25766,65) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (23030,04грн.) продавця. Недостатня сума ліміту - 2736,61грн.;

- податкова накладна №1 від 02.11.2017 надіслана на реєстрацію 30.11.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (23580,24грн.) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (0,00грн.). Недостатня сума ліміту - 23580,24 грн.;

- податкова накладна №2 від 15.11.2017 надіслана на реєстрацію 30.11.2017. В квитанції №1 зазначено, що документ не може бути прийнятий-сума ПДВ в документі (16077,32грн.) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (0,00грн). Недостатня сума ліміту - 16077,32 грн.

Як зазначає позивач, відсутність необхідної для реєстрації вищеперелічених податкових накладних реєстраційної суми обумовлено протиправними діями податкового органу щодо необґрунтованої відмови у реєстрації податкових накладних від 31.07.2017 №16, від 31.07.2017, №18, від 29.09.2017, №27, від 15.09.2017, №13 від 31.07.2017, №17, складених ТОВ Захід Електро Груп та наданих ПП Тювик і реєстрація яких збільшує суму реєстраційного ліміту ПП Тювик ; не збільшенням податковим органом суми ліміту внаслідок недотримання ним норм п.56.23 ст.56 ПК України.

Як видно з матеріалів справи, ухвалами Львівського окружного адміністративного суду від 31.01.2018 у справі №813/3886/17, від 23.01.2018 у справі №813/3884/17, від 23.01.2018 у справі №813/3792/17, від 25.01.2018 у справі №813/3793/17 провадження у справах за позовом ТОВ Захід Електро Груп (постачальника товарів ПП Тювик ) до ДФС України про визнання протиправними та скасування рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних, складених Товариством і наданих Підприємству, закриті на підставі п.8 ст.238 КАС України, оскільки оскаржувані порушення були виправлені податковим органом і при цьому були відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Відповідно до п.56.23 ст.56 ПК України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей:

- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим (п.п.56.23.3);

- якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації додаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п.п.56.23.4).

Допустивши порушення п.56.23 ст.56 ПК України, податковий орган не здійснював реєстрацію податкових накладних, складених ТОВ Захід Електро Груп (постачальник товарів ПП Тювик ) і наданих підприємству, та, відповідно, не збільшував підприємству ліміт по ПДВ.

Судом установлено, що 31.07.2017 ТОВ Захід Електро Груп склало податкову накладну №16 та надіслало її і реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.08.2017 на сума ПДВ - 22280,00грн.

Рішенням №120946/40172601 від 28.08.2017 комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовлено ТОВ Захід Електро Груп у реєстрації податкової окладної №16 від 31.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, 08.09.2017 ТОВ Захід Електро Груп звернулося до ДФС України зі скаргою на рішення комісії ДФС України №120946/40172601 від 28.08.2017. Проте, відповідь на скаргу підприємство не отримало.

Як видно з рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення скаргу ТОВ Захід Електро Груп на рішення від 28.08.2017 №120946/40172601 ДФС України отримало 18.09.2017.

Граничним строком, протягом якого ДФС України зобов`язане надіслати ТОВ Захід Електро Груп вмотивоване рішення на скаргу, є 28.09.2017.

Суд вважає, що оскільки ДФС України не надіслала на адресу ТОВ Захід Електро Груп в законодавчо визначений 10-денний строк вмотивоване рішення на скаргу від 08.09.2017 на рішення комісії ДФС України від 28.08.2017 №120946/40172601 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 31.07.2017, то податкова накладна відповідно до п.56.23 ст.56 ПК України вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних з 29.09.2017.

Про протиправний характер дій податкового органу свідчить також ухвала Львівського окружного адміністративного суду від 31.01.2018 у справі №813/3886/17 про закриття провадження у справі за позовом ТОВ Захід Електро Груп до ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення на підставі п.8 ст.238 КАС України.

Таким чином, 29.09.2017 сума ліміту на рахунку ПДВ, на яку підприємство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна була бути збільшена податковим органом на 22280,00 грн.

Судом також установлено, 31.07.2017 ТОВ Захід Електро Груп склало податкову накладну №18 та надіслало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.08.2017 на суму ПДВ - 16868,33 грн.

Рішенням №120944/40172601 від 28.08.2017 комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовлено ТОВ Захід Електро Груп у реєстрації податкової накладної №18 від 31.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

08.09.2017 року ТОВ Захід Електро Груп звернулося до ДФС України зі скаргою на рішення комісії ДФС України №120944/401 72601 від 28.08.2017. Відповідь на скаргу підприємство не отримало.

Як видно з рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, скаргу ТОВ Захід Електро Груп на рішення від 28.08.2017 №120944/40172601 ДФС України отримало 18.09.2017.

Граничним строком, протягом якого ДФС України зобов`язане надіслати ТОВ Захід Електро Груп вмотивоване рішення на скаргу, є 28.09.2017.

Суд вважає, що оскільки ДФС України не надіслала на адресу ТОВ Захід Електро Груп в законодавчо визначений 10-денний строк вмотивоване рішення на скаргу від 08.09.2017 на рішення комісії ДФС України від 28.08.2017 №120944/40172601 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 31.07.2017 то податкова накладна відповідно до п.56.23 ст.56 ПК України вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних з 29.09.2017.

Про протиправний характер дій податкового органу свідчить також ухвала Львівського кружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі №813/3884/17 про закриття провадження у справі за позовом ТОВ Захід Електро Груп до ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення на підставі п.8 ст.238 КАС України.

Таким чином, 29.09.2017 сума ліміту на рахунку ПДВ, на яку підприємство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна була бути збільшена податковим органом на 16868,33 грн.

Судом установлено, 29.09.2017 ТОВ Захід Електро Груп склало податкову накладну №27 та надіслало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 30.09.2017 на суму ПДB-136242,20 грн.

Рішенням №226013/40172601 від 13.10.2017 комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовлено ТОВ Захід Електро Груп у реєстрації податкової накладної №27 від 29.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 03.01.2018 зареєстровано податкову накладну №27 від 29.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Про протиправний характер дій податкового органу свідчить також ухвала Львівського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі №813/3792/17 про закритті провадження у справі за позовом ТОВ Захід Електро Груп до ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення на підставі п.8 ст.238 КАС України.

Таким чином, 29.09.2017 сума ліміту на рахунку ПДВ, на яку підприємство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна була бути збільшена податковим органом на 136242,20грн.

Також судом установлено, що 15.09.2017 ТОВ Захід Електро Груп склало податкову накладну №13 та надіслало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.09.2017 на суму пДВ-4986,65 грн.

Рішенням №223342/40172601 від 12.10.2017 комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовлено ТОВ Захід Електро Груп у реєстрації податкової накладної №13 від 15.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 12.01.2018 зареєстровано податкову накладну №13 від 15.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Про протиправний характер дій податкового органу свідчить також ухвала Львівського окружного адміністративного суду від 25.01.2018 у справі №813/3793/17 про закриття провадження у справі за позовом ТОВ Захід Електро Груп`до ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення на підставі п.8 ст.238 КАС України.

Таким чином, 29.09.2017 сума ліміту на рахунку ПДВ, на яку підприємство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна була бути збільшена податковим органом на 4986,65 грн.

Крім цього, 31.07.2017 ТОВ Захід Електро Груп склало податкову накладну №17 та надіслало її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.08.2017 на суму ПДВ - 20905,00рн.

Рішенням №120945/40172601 від 28.08.2017 комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в такій реєстрації, відмовлено ТОВ Захід Електро Груп у реєстрації податкової окладної №17 від 31.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

08.09.2017 ТОВ Захід Електро Груп звернулося до ДФС України зі скаргою на рішення комісії ДФС України №120945/40172601 від 28.08.2017. Відповідь на скаргу підприємство не отримало.

Як видно з рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення скаргу ТОВ Захід Електро Груп на рішення від 28.08.2017 №120945/40172601 ДФС України отримало 08.09.2017.

Граничним строком, протягом якого ДФС України зобов`язане надіслати ТОВ Захід Електро Груп вмотивоване рішення на скаргу, є 28.09.2017.

Суд вважає, що оскільки ДФС України не надіслала на адресу ТОВ Захід Електро Груп в законодавчо визначений 10-денний строк вмотивоване рішення на скаргу від 08.09.2017 на рішення комісії ДФС України від 28.08.2017 №120945/40172601 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 31.07.2017, то податкова накладна відповідно до п.56.23 ст.56 ПК України вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних з 29.09.2017.

Таким чином, 29.09.2017 сума ліміту на рахунку ПДВ, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні га/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна була бути збільшена податковим органом на 20905,00 грн.

Отже, податковим органом підприємству неправомірно був занижений ліміт по ПДВ на зальну суму 201282,18 грн., в т.ч.:

-станом на 29.09.2017 на суму 65039,98 грн. (22280,00грн.+16868,33грн.+ 20905,00 грн.+4986,65грн);

-станом на 30.09.2017 на суму 136242,20 грн.

Відповідно, на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних №1 від 04.09.2017, №4 від 04.09.2017, №13 від 21.09.2017, №17 від 29.09.2017, №1 від 02.11.2017, №2 від 15.11.2017 у підприємства був ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати ці податкові накладні в ЄРПН., а саме:

- на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН - 30.09.2017 податкових накладних №1 від 04.09.2017 та №4 від 04.09.2017 ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати ці податкові окладні в ЄРПН, був 201282,18грн(65039,98грн.+136242,20грн.+28891,96грн.+ 14485,42грн.+14406,54грн.);

- на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН - 13.10.2017 податкової накладної №17 від 29.12.2017 ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати ці податкові накладні в ЄРПН, був 172390,22грн.( 201282,18грн.-28891,96грн. > 2736,61грн.);

- на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН - 15.10.2017 податкової накладної №13 від 21.09.2017 ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати цю податкову накладну в ЄРПН, був 169653,61грн. (172390,22грн.-2736,61грн. > 23419,72грн.);

- на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН - 30.11.2017 р. податкової накладної №1 від 02.11.2017 ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати ці податкові накладні в ЄРПН, був 146233,89грн.(169653,61грн. -23419,72грн. > 23580,24грн.);

- на дату надсилання на реєстрацію в ЄРПН - 30.11.2017 податкової накладної №2 від 15.11.201 ліміт по ПДВ, який дозволяв зареєструвати ці податкові накладні в ЄРПН, був 122653,65грн. (146233,89грн.-23580,24грн. > 16077,32грн.).

Відповідно до п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, обов`язковою умовою відповідальності є наявність вини особи у вчиненні правопорушення. Особа вважається невинною, якщо доведе, що нею було вжито всіх заходів для залежного виконання зобов`язання.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 у справі 22813/2192/18, яке було залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2019 встановлено, що несвоєчасна реєстрація підприємством податкових накладних відбулася з вини податкового органу, що виключає протиправність діянь підприємства, та як наслідок, притягнення його до відповідальності.

Таким чином, у ГУ ДФС у Львівській області були відсутні правові підстави для накладання на підприємство штрафу в розмірі 33219,18грн. за порушення строків реєстрації, податкових накладних, а саме: №1 від 04.09.2017 - сума штрафу 17689,54грн., №4 від 04.09.2017- сума штрафу 4524,40грн.; №13 від 21.09.2017- сума штрафу 4462,82грн.; №17 від 29.09.2017 - сума штрафу 2576,67грн.; №1 від 02.11.2017- сума штрафу 2358,02грн.; №2 від 15.1 1.2017 - сума штрафу 1607,73грн.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач діяв правомірно, а тому відсутні підстави для застосування штрафних санкцій оспорюваним податковим повідомленням-рішенням.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судові витрати у сумі 1921,00грн. відповідно до ст. 139 КАС України підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Львівській області .

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Стрийського управління Головного управління ДФС у Львівській області №0005515412 від 21.01.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Приватного підприємства Тювик (місцезнаходження: 82600, Львівська область, Сколівський район, м.Сколе, вул.Стрийська, 35А, код ЄДРПОУ 22406381) судові витрати в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 10.07.2019.

Суддя Лунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено11.07.2019
Номер документу82931165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001705

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 11.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні