Ухвала
від 12.07.2019 по справі 805/1941/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

12 липня 2019 р. Справа №805/1941/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача про поворот виконання рішення суду в адміністративній справі № 805/1941/17-а за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області

про визнання протиправними та скасування наказу від 11 липня 2016 року № 706, податкових повідомлень-рішень від 31 серпня 2016 року № 0000601302, № 00000611302, № 0000621302, рішень про застосування штрафних санкцій від 31 серпня 2016 року № 0000631302, № 0000641302, вимоги про сплату боргу від 31 серпня 2016 року № Ф-0000101302-У

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2017 року в адміністративній справі № 805/1941/17-а позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування наказу від 11 липня 2016 року № 706, податкових повідомлень-рішень від 31 серпня 2016 року № 0000601302, № 00000611302, № 0000621302, рішень про застосування штрафних санкцій від 31 серпня 2016 року № 0000631302, № 0000641302, вимоги про сплату боргу від 31 серпня 2016 року № Ф-0000101302-У задоволено частково. А саме: визнано протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 31 серпня 2016 року № 0000601302, яким застосовано штрафні санкцій у сумі 510 грн., від 31 серпня 2016 року № 0000611302, яким визначено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у загальній сумі 68190 грн. 76 коп., у тому числі за податковим зобов`язанням на суму 39750 грн. 77 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 28439 грн. 99 коп., від 31 серпня 2016 року № 0000621302, яким визначено суму грошового зобов`язання з військового збору на загальну суму 4288 грн. 75 коп., у тому числі за податковим зобов`язанням на суму 2533 грн. 80 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 1754 грн. 95 коп., рішень від 31 серпня 2016 року № 0000631302, яким застосовано штрафні санкції на суму 1190 грн., від 31 серпня 2016 року № 0000641302, яким застосовано штрафні санкції на суму 56779 грн. 95 коп., вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 31 серпня 2016 року № Ф-0000101302-У на суму 113559 грн. 85 коп. В іншій частині позовних вимог у задоволенні відмовлено.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2018 року апеляційну скаргу Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2017 року у справі № 805/1941/17-а задоволено та скасовано постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2017 року у справі № 805/1941/17-а. У задоволенні позову Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування наказу від 11 липня 2016 року № 706, податкових повідомлень-рішень від 31 серпня 2016 року № 0000601302, № 00000611302, № 0000621302, рішень про застосування штрафних санкцій від 31 серпня 2016 року № 0000631302, № 0000641302, вимоги про сплату боргу від 31 серпня 2016 року № Ф-0000101302-У - відмовлено.

28 грудня 2018 року Верховний Суд своєю ухвалою задовольнив касаційну скаргу позивача та скасував постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2018 року у справі № 805/1941/17-а, постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2017 року у справі № 805/1941/17-а залишив у силі.

2 липня 2019 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява про поворот виконання судового рішення по справі № 805/1941-17-а, в якій просила суд стягнути з Покровської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС України в Донецькій області на її користь 2186 грн. 82 коп. В обґрунтування поданої заяви позивач відзначила, що у зв`язку з набранням рішенням Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2018 року в інтегрованій картці платника податків відповідачем сформована заборгованість та сформована податкова вимога про стягнення боргу, яка направлена на примусове виконання до Покровського міськрайонного відділу ДВС ГТУ юстиції у Донецькій області. Під час примусового виконання зазначеної вимоги, територіальним органом ДВС було проведено утримання боргу у сумі 2186 грн. 82 коп., з яких сума боргу становить 1870 грн., сума виконавчого збору - 313 грн. 80 коп., сума витрат на проведення виконавчих дій - 3 грн. 44 коп. Позивач зауважила, що стягнуті суми підлягають поверненню на її користь в порядку повороту виконання рішення суду, оскільки рішення суду, на підставі якого було проведено стягнення цих сум, скасовано ухвалою Верховного Суду від 28 грудня 2018 року по справі № 805/1941/17-а.

Відповідно до частини 1 статті 380 КАС України суд апеляційної чи касаційної інстанції, приймаючи постанову, вирішує питання про поворот виконання, якщо, скасувавши рішення (визнавши його не чинним), він закриває провадження у справі, залишає позов без розгляду, відмовляє в позові повністю, задовольняє позовні вимоги в меншому розмірі.

Відповідно до частини 4 статті 380 КАС України питання про поворот виконання рішення суд вирішує за наявності відповідної заяви сторони.

Відповідно до частини 9 статті 380 КАС України суд розглядає заяву про поворот виконання, подану відповідно до частин сьомої та восьмої цієї статті, у двадцятиденний строк з дня надходження заяви у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу, яку може бути оскаржено у порядку, встановленому цим Кодексом.

Розгляд заяви позивача про поворот виконання рішення суду призначено у судовому засіданні на 12 липня 2019 року, про що повідомлено сторін. Сторони у судове засідання не з`явились. Позивач надіслала на адресу суду заяву, в якій просила розглянути справу без її участі. Відповідач правом надання відзиву на заяву не скористався.

Згідно з нормами частини 5 статті 380 КАС України до заяви про поворот виконання рішення шляхом повернення стягнутих грошових сум, майна або його вартості додається документ, який підтверджує те, що суму, стягнуту за раніше прийнятим рішенням, списано установою банку або майно вилучено державним виконавцем.

Нормами частини 7 статті 380 КАС України передбачено, що якщо питання про поворот виконання судового рішення не було вирішене згідно із частинами першою - третьою цієї статті, заява відповідача про поворот виконання розглядається адміністративним судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Судом встановлено, що 15 березня 2018 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області було сформовано вимогу про сплату позивачем боргу (недоїмки) № Ф-3058-17 на загальну суму 171529 грн. 80 коп., яку направлено на примусове виконання до Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області. Суд зауважує, що дана вимога не була предметом оскарження по справі № 805/1941/17-а, а була винесена податковим органом після ухвалення судом апеляційної інстанції відповідного рішення.

Саме на підставі зазначеного виконавчого документа (вимоги від 15 березня 2018 року, а не виконавчого листа на підставі судового рішення у справі № 805/1941/17-а) 25 квітня 2018 року заступником начальника Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області було відкрито виконавче провадження ВП № 56260607 та одночасно стягнуто з боржника виконавчий збір у розмірі 17151 грн. 98 коп.

У ході примусового виконання виконавчого документа постановою від 19 червня 2018 року було звернуто стягнення на доходи боржника (позивача) у розмірі 20% пропорційно: 171529 грн. 80 коп. в рахунок погашення заборгованості згідно вимоги на користь Покровської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області, 17152 грн. 98 коп. виконавчого збору та 250 грн. витрат на проведення виконавчих дій - на користь Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області. Копія зазначеної постанови направлено на виконання до органу Пенсійного фонду, на обліку якого перебуває позивач.

Листом Головного управління ДФС у Донецькій області у відповідь на скаргу позивача від 26 лютого 2019 року повідомлено, що за даними інформаційної системи органів ДФС станом на 1 березня 2019 року заборгованість з єдиного внеску по ОСОБА_1 погашено, у зв`язку з відображенням в інтегрованій картці платника показників щодо виключення суми заборгованості за результатами процедури судового оскарження на виконання ухвали Верховного Суду від 24 січня 2019 року № К/9901/34306/18 по справі № 805/1941/17-а та вимога від 15 березня 2018 року № Ф-3058-17 вважається відкликаною. Також, позивача поінформовано, що до Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби направлено повідомлення про сплату боргу (недоїмки) № 18640/10/05-99-45-22 від 4 березня 2019року, яке отримано 5 березня 2019 року (вхідний Покровського міськрайонного відділу ДВС №14-1827/1715 від 05.03.2019).

5 червня 2019 року згідно повідомлення стягувача Покровсько-Добропільського управління ГУ ДФС у Донецькій області від 4 березня 2019 року № 3 про скасування заборгованості, прийнята постанова про закінчення виконавчого провадження з примусового виконання вимоги № Ф-3058-17-У від 15 березням 2018 року, виданої Головним управлінням ДФС у Донецькій області про стягнення зі ОСОБА_1 на користь держави недоїмки у розмірі 171529 грн. 80 коп.

На підтвердження суми, стягнутої з позивача, до суду надано довідку Покровського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 18 червня 2019 року № 14769/05/25 про розмір проведених утримань згідно постанови ВП 56260607 від 19 червня 2018 року, згідно якої з позивача утримано боргу на загальну суму 1870 грн. 30 коп., виконавчого збору - на 313 грн. 08 коп. та витрат на проведення виконавчих дій - 3 грн. 44 коп.

Водночас, з аналізу положень статті 380 КАС України суд доходить висновку, що під час вирішення питання про поворот виконання судового рішення суд має право здійснити такий поворот лише в межах судового рішення (його резолютивної частини), за яким відбулось стягнення, тобто в межах стягнутих сум саме за судовим рішенням (виконавчим листом).

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 2 листопада 2011 року у справі №13-рп/2011, поворот виконання рішення - це цивільна процесуальна гарантія захисту майнових прав особи, яка полягає у поверненні сторін виконавчого провадження в попереднє становище через скасування правової підстави для виконання рішення та повернення стягувачем відповідачу (боржнику) всього одержаного за скасованим (зміненим) рішенням.

Інститут повороту виконання рішення спрямований на поновлення прав особи, порушених виконанням скасованого (зміненого) рішення, та є способом захисту цих прав у разі отримання стягувачем за виконаним та у подальшому скасованим (зміненим) судовим рішенням неналежного, безпідставно стягненого майна (або виконаних дій), оскільки правова підстава для набуття майна (виконання дій) відпала.

Отже, в межах процедури повороту виконання судового рішення суд не може допустити такий поворот шляхом повернення стягнутих грошових сум за вимогою від 15 березня 2018 року № Ф-3058-17, оскільки така вимога не була та не могла бути предметом розгляду в адміністративній справі № 805/1941/17-а, а була прийнята податковим органом після рішення Донецького апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2018 року.

Щодо вимог ОСОБА_1 про стягнення з Покровської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області коштів виконавчого збору у сумі 313 грн. 08 коп. та витрат на проведення виконавчих дій у сумі 3 грн. 4 коп., суд зазначає про наступне.

Згідно частини 1 статті 27 Закону України від 2 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (надалі - Закон № 1404-VIII) виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Положеннями абзацу 3 частини 4 зазначеної статті передбачено, що стягнутий виконавчий збір перераховується до Державного бюджету України протягом трьох робочих днів з дня надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.

Згідно норм статті 42 Закону № 1404-VIII кошти виконавчого провадження складаються з:

1) виконавчого збору, стягнутого з боржника в порядку, встановленому статтею 27 цього Закону, або основної винагороди приватного виконавця;

2) авансового внеску стягувача;

3) стягнутих з боржника коштів на витрати виконавчого провадження.

Витрати органів державної виконавчої служби та приватного виконавця, пов`язані з організацією та проведенням виконавчих дій щодо забезпечення примусового виконання рішень, є витратами виконавчого провадження. Витрати виконавчого провадження органів державної виконавчої служби здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України та коштів виконавчого провадження, зазначених у пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, суми виконавчого збору (313 грн. 30 коп.) та витрат на проведення виконавчих дій (3 грн. 44 коп.) згідно постанови державного виконавця від 19 червня 2018 року були стягнуті з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь Покровського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції Донецькій області на р/р 37312410001112, ЄДРПОУ 34941051, МФО 820172, банк одержувача - ДКСУ м. Київ, а не на користь стягувача (відповідача) по справі - Покровської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області.

Також, суд звертає увагу, що Закон № 1404-VIII визначає умови та порядок повернення сум, зокрема, виконавчого збору. Так, відповідно до норм частини 7 статті 27 цього Закону у разі закінчення виконавчого провадження у зв`язку із скасуванням рішення, що підлягало виконанню, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню, виконавчий збір не стягується, а стягнутий виконавчий збір підлягає поверненню. Водночас, як встановлено судом на підставі наявних матеріалів справи у постанові державного виконавця від 5 червня 2019 про закінчення виконавчого провадження зазначених вимог Закону дотримано не було та не вирішено питання про повернення стягнутих зі ОСОБА_1 коштів виконавчого збору. Зазначене може бути підставою оскарження дій/бездіяльності державного виконавця в частині повернення стягнутих сум виконавчого зору та витрат на проведення виконавчих дій в порядку позовного провадження, а не підставою для повернення цих коштів в межах процедури повороту виконання рішення, визначеної нормами статті 380 КАС України.

За таких обставин, заява ОСОБА_1 про поворот виконання рішення суду в адміністративній справі № 805/1941/17-а задоволенню не підлягає, а повернення стягнутих на користь податкового органу та територіального органу ДВС коштів може бути предметом розгляду в межах справи в порядку позовного провадження.

Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 297, 380 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 Наталії Миколаївни про поворот виконання рішення суду в адміністративній справі № 805/1941/17-а відмовити.

2. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справа була розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

3. Ухвала постановлена у нарадчій кімнаті та її повний текст складений та підписаний 12 липня 2019 року.

Суддя С.В. Смагар

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2019
Оприлюднено14.07.2019
Номер документу82992285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1941/17-а

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Постанова від 14.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 14.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Постанова від 24.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні