Рішення
від 03.07.2019 по справі 540/631/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/631/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Нікітенко А.В.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 .,

представника відповідача - Гордієнка К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом фермерського господарства "Валерія" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що Скадовською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Херсонській області на підставі акта перевірки від 19.04.2016 р. № 62/15/22750747 "Про результати камеральної перевірки дотримання термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН фермерським господарством "Валерія" (код ЄДРПОУ 22750747) у грудні 2015 року" прийняте податкове повідомлення - рішення від 11.05.2016 р. № 0000461200 про сплату штрафу на загальну суму 65687,19 грн. за порушення фермерським господарством "Валерія" граничних термінів реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України.

ФГ "Валерія" не погоджується з ППР та вважає його таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства, а тому підлягає скасуванню.

Актом перевірки зафіксовано інформацію контролюючого органу, що міститься у ІС "Архів електронної звітності" підсистеми "Реєстр податкових накладних" та зроблено висновок про порушення ФГ "Валерія" термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість у грудні 2015 року, а саме:

податкова накладна з ПДВ за №7/2 від 11.12.2015 р. на суму 38577,50 грн. - 38 днів (дата реєстрації 02.02.2016 р.);

податкова накладна з ПДВ за №8/2 від 12.12.2015 р. на суму 39230,10 грн. - 37 днів (дата реєстрації 02.02.2016 р.);

податкова накладна з ПДВ за №9/2 від 12.12.2015 р. на суму 41502,77 грн. - 37 днів (дата реєстрації 02.02.2016 р.);

податкова накладна з ПДВ за №12/2 від 14.12.2015 р. на суму 39242,45 грн. - 35 днів (дата реєстрації 02.02.2016 р.);

податкова накладна з ПДВ за №10/2 від 15.12.2015 р. на суму 39746,20 грн. - 34 дні (дата реєстрації 02.02.2016 р.)

податкова накладна з ПДВ за №11/2 від 16.12.2015 р. на суму 20658,30 грн. - 33 дні (дата реєстрації 02.02.2016 р.).

Акт перевірки не містить іншої інформації, якою володіє Скадовська ОДПІ, що має юридичне значення та свідчить про здійснення контролюючим органом неправомірних дій при реєстрації договору "про визнання електронних документів", які призвели до неможливості ФГ "Валерія" дотриматись своєчасності реєстрації податкових накладних з ПДВ, у спірний період, у Єдиному реєстрі податкових накладних. У зв`язку з зазначеним були порушені законні права та інтереси ФГ "Валерія", що призвело до настання негативних наслідків в односторонньому порядку.

Вважає, що Скадовською ОДПІ не дотримано норми чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладене, позивач просить скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000461200 від 11.05.2016 року, яким до фермерського господарства "Валерія" застосовано штраф у сумі 65687,19 грн.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 12.10.2016 року позов задоволено. Скасовано податкове повідомлення-рішення Скадовської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області №0000461200 від 11.05.2016 року, яким до фермерського господарства "Валерія" застосовано штраф у сумі 65687,19 грн.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2017 року постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12.10.2016 року залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 12.02.2019 року постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 12.10.2016 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2017 року у справі № 821/1312/16 скасовано.

Адміністративну справу № 821/1312/16 направлено на новий розгляд до Херсонського окружного адміністративного суду.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.03.2019 року адміністративній справі присвоєно номер 540/631/19, головуючим суддею визначено Варняка С.О.

Ухвалою суду від 01.04.2019 року прийнято справу до провадження. Призначено судове засідання на 22.04.2019 року.

22.04.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що відповідачем проведено камеральну електронну перевірку даних системи електронного адміністрування ПДВ реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт від 19.04.2016 № 62/15/22750747.

Актом перевірки зафіксовано порушення позивачем п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ в частині дотримання термінів реєстрації податкових накладних в "Єдиному реєстрі податкових накладних".

На підставі висновків акту перевірки від 19.04.2016 № 62/15/22750747 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 11.05.2016 № 0000461200 про застосування штрафу у розмірі 65687,19 гривень.

Актом перевірки зафіксовано порушення позивачем п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI в частині дотримання термінів реєстрації податкових накладних в "Єдиному реєстрі податкових накладних".

На підставі висновків акту перевірки від 19.04.2016 № 62/15/22750747 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 11.05.2016 № 0000461200 про застосування штрафу у розмірі 65687,19 гривень.

Відповідач зазначає, що починаючи з 01.02.2015 реєстрації в ЄРПН підлягають всі ПН та розрахунки коригування до ПН (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній ПН розрахунку коригування (п. 11 підрозділ 2 розділ XX "Перехідні положення" Кодексу).

Пунктом 201.10 ст.201 ПКУ визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти ПН, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, які не надаються покупцю, а також ПН, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація ПН та/або розрахунків коригування до ПН у ЄРПН здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання (абз. 11 п. 201.1 ст. 201 ПКУ). Порушення платником податку встановленого терміну реєстрації в ЄРПН ПН та/або розрахунку коригування до неї передбачає фінансову відповідальність у вигляді накладення штрафу у розмірах, встановлених п. 120-1.1 та 120-1.2 ст. 120-1 ПКУ.

Нормами ПК України визначено розміри штрафних санкцій, встановлених для платників податку при порушенні ними граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/розрахунків коригування, що підлягають наданню покупцям - платникам ПДВ, залежно від кількості днів прострочення термінів реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН.

За наслідками перевірки з урахуванням вимог ст. 120-1 Кодексу до позивача застосовано штраф у розмірі 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.

Відповідач при винесені оскаржуваного податкового повідомлення - рішення від 11.05.2016 № 0000461200 діяв виключно в межах норм діючого законодавства, а отже відсутні підстави для скасування.

22.04.2019 року розгляд справи відкладено на 10.05.2019 року у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді.

У судовому засіданні 10.05.2019 року замінено неналежного відповідача на належного - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі. Розгляд справи відкладено на 24.05.2019 року.

24.05.2019 року відкладено розгляд справи на 03.07.2019 року у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді.

У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

19.04.2016 року на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), контролюючим органом проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН фермерським господарством "Валерія" (код 22750747) у грудні 2015 р., за результатами якої складено акт № 62/15/22750747.

Камеральною перевіркою встановлено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, позивачем порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України.

Як зазначено в акті перевірки, з порушенням граничних термінів реєстрації зареєстровані податкові накладні видані покупцю ПАТ "Херсонський Комбінат Хлібопродуктів" (код 952367), а саме:

- № 7/2 від 11.12.2015 на загальну суму 38577,50 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН -38;

- № 8/2 від 12.12.2015 на загальну суму 39230,10 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 37;

- № 9/2 від 12.12.2015 на загальну суму 41502,77 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 37;

- № 12/2 від 14.12.2015 на загальну суму 39242,45 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 35;

- № 10/2 від 15.12.2015 на загальну суму 39746,20 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 34;

- № 11/2 від 16.12.2015 на загальну суму 20658,30 грн. Дата реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних 02.02.2016 р., кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - 33.

На підставі акту перевірки № 62/15/22750747 від 19.04.2016 р., Скадовською ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області винесено податкове повідомлення-рішення форми "Н" № 0000461200 від 11.05.2016 р., яким позивачу визначено суму штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ, що становить 65687,19 грн.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Відповідно до пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь - якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст.86 ПКУ. Згідно з п. 102.1 ст.102 ПКУ контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків не пізніше закінчення 1095 дня.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну (далі - ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Починаючи з 01.02.2015 реєстрації в ЄРПН підлягають всі ПН та розрахунки коригування до ПН (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній ПН розрахунку коригування (п. 11 підрозділ 2 розділ XX "Перехідні положення" Кодексу).

Пунктом 201.10 ст.201 ПКУ визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти ПН, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, які не надаються покупцю, а також ПН, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація ПН та/або розрахунків коригування до ПН у ЄРПН здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання (абз.11 п.201.1 ст.201 ПКУ). Порушення платником податку встановленого терміну реєстрації в ЄРПН ПН та/або розрахунку коригування до неї передбачає фінансову відповідальність у вигляді накладення штрафу у розмірах, встановлених п. 120-1.1 та 120-1.2 ст. 120-1 ПКУ.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації ПН, що підлягають наданню покупцям - ПДВ, та розрахунків коригування до таких ПН в ЄРПН, встановлених ст.201 ПКУ, тягнуть за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог ст.192 та 201 ПКУ покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 % від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 % від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 % від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 % від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Згідно п. 201.10. ст. 201 Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до п. 14.1.60 Кодексу єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Судом встановлено, що у грудні 2015 року на порушення вимог п. 201.10 ст. 201 розділу V Кодексу виписано податкові накладні, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість (далі - ПДВ), які зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну для їх реєстрації, визначеного статтею 201 Кодексу, а саме:

- № 7/2/ виписана 11.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 38577,50 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 25.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 38 днів;

- № 8/2/ виписана 12.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 39230,10 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 26.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 37 днів;

- № 9/2/ виписана 12.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 41502,77 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 26.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 37 днів;

- № 12/2/ виписана 14.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 39242,45 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 28.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 35 днів;

- № 10/2/ виписана 15.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 39746,20 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 29.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 34 днів;

- № 11/2/ виписана 16.12.2015 року для покупця ПАТ "Херсонський комбінат хлібопродуктів" на суму ПДВ 20658,30 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.02.2016 року (граничний строк реєстрації 30.12.2015), тобто з порушенням законодавчо встановленого терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 33 дні.

Таким чином, встановлено затримку реєстрації податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 218957,30 гривень.

Пунктом 120-1.1 ст. 120-1 Кодексу передбачено, що порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

За наслідками перевірки з урахуванням вимог ст. 120-1 Кодексу до позивача застосовано штраф у розмірі 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.

Відповідно до пп. 14.1.60. п. 14.1 ст.14 Кодексу, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 Кодекс при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Пунктом 201.10 ст.201 Кодексу передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до абз. 8 п. 11 підрозділу 2 розділу XX Кодексу з 1 лютого 2015 року реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригувань до податкових накладних (у т.ч., які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

З 1 липня 2015 року реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється виключно на суму податку, обраховану за формулою, визначеною п. 200-1.3 ст. 200-1 Кодексу (далі - реєстраційна сума).

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

Відповідно до п. 8 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин (п. 201.10 ст. 201 Кодексу).

Пунктом 9. Порядку № 1246 передбачено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:

1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;

2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Щодо позиції позивача про порушення реєстрації податкових накладних виникло з вини контролюючого органу у зв`язку з не укладенням договору на визнання електронних документів, суд зазначає наступне.

Позивачем до Центрального порталу прийому звітності ДФС України було надіслано декілька договорів про визнання електронних документів:

- договір за № 9253073526 від 14.12.2015 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 № 233 (далі - Інструкція) та 18.12.2015 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: невірно зазначено інформацію щодо місцезнаходження контролюючого органу з яким укладається Договір про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9257284828 від 21.12.2015 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 25.12.2015 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: місцезнаходження юридичної особи не відповідає відомостям Єдиного державного реєстру про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9262222208 від 28.12.2015 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 04.01.2016 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: недостовірна інформація про посадову особу контролюючого органу в особі якої укладається Договір про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9000026429 від 05.01.2016 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 13.01.2016 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: невірно зазначено інформацію щодо місцезнаходження контролюючого органу з яким укладається Договір про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9000493277 від 13.01.2016 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 18.01.2016 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: невірно зазначено інформацію щодо місцезнаходження контролюючого органу з яким укладається Договір про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9001771448 від 18.01.2016 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 22.01.2016 відмовлено в укладені, у зв`язку з недотриманням платником вимог розділу III Інструкції, а саме: невірно зазначено інформацію щодо місцезнаходження контролюючого органу з яким укладається Договір про що платника повідомлено відповідною квитанцією № 2 із зазначенням причин відмови;

- договір за № 9003962349 від 24.01.2016 було відпрацьовано у відповідності до Інструкції та 29.01.2016 укладено Договір.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач під час подання договорів порушував Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 1, 2 ст.77 КАС України).

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 11.05.2016 року № 0000461200 винесене відповідачем у відповідності до вимог чинного законодавства та в межах повноважень, а отже є законним і обґрунтованим, а тому у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

Керуючись ст. 242 - 246, 250, 255, 295 КАС України суд,

вирішив :

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 12 липня 2019 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 111030300

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено14.07.2019
Номер документу82993097
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/631/19

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 20.06.2019

Кримінальне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні