Рішення
від 12.07.2019 по справі 826/19340/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 липня 2019 року № 826/19340/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за товариства з обмеженою відповідальністю Аве-Плаза до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві та Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, -

Суд прийняв до уваги таке:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Аве-Плаза (далі - позивач) з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач-1) та Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-2), в якому просить суд визнати протиправними дії відповідачів щодо відмови у реєстрації податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем заявлена одна позовна вимога до обох відповідачів, а тому суд розглядає питання наявності протиправності у діях кожного з відповідачів щодо відмови у реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.01.2017 (суддя Кузьменко В.А.) відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідно до розпорядження Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.10.2017 №5850 адміністративна справа №826/19340/16 передана на повторний автоматичний розподіл справ між суддями та за результатом такого розподілу, 12.10.2017 передана для розгляду судді Окружного адміністративного суду міста Києва Власенковій О.О.

Ухвалою суду від 21.11.2017 (суддя Власенкова О.О.) справа прийнята до провадження.

Відповідно до розпорядження Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.06.2018 №924 адміністративна справа №826/19340/16 передана на повторний автоматичний розподіл справ між суддями та за результатом такого розподілу, 04.06.2018 передана для розгляду судді Окружного адміністративного суду міста Києва Арсірію Р.О.

Ухвалою суду від 06.06.2018 справа прийнята до провадження, розгляд справи призначено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачами безпідставно не прийнято направлені засобами телекомунікаційного зв`язку податкові накладні без зазначення підстав їх неприйняття.

Відповідач-2 проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що підставою для неприйняття податкових накладних могло бути припинення дії договору про визнання електронних документів.

Відповідач-1 письмових заперечень та відзив на позов до суду не надавав, своєї позиції стосовно заявлених позовних вимог суду не повідомив.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

ТОВ Аве-Плаза 17.08.2016 надіслало засобами телекомунікаційного зв`язку відповідачу-1 договір про визнання електронних документів №170820164, що підтверджується квитанцією №2, згідно якої документ прийнято.

Відповідно до листа Головного управління ДФС у м. Києві від 04.10.2016 №21608/10/26-15-08-04-14 про розгляд скарги щодо припинення дії договору про визнання електронних документів від 17.08.2016 №170820164 вказаний договір є чинним.

Суд встановив, що ТОВ Аве-Плаза оскаржувало у судовому порядку дії відповідача щодо тимчасового зупинення дії Договору про визнання електронних документів №170820164 від 17.08.2016. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.11.2018 №82614284/16 позов задоволено, визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо тимчасового зупинення дії Договору про визнання електронних документів №170820164 від 17.08.2016. Дане рішення набрало законної сили 22.01.2019.

Крім того, позивачем оскаржено рішення відповідача-1 від 29.08.2016 про тимчасове зупинення дії договору про визнання електронних документів від 17.08.2016 за реєстраційним номером №9147701871. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.04.2018 №826/18673/16 позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 29.08.2016 №24260/10/26-59-08-04-17 про тимчасове зупинення дії договору про визнання електронних документів від 17.08.2016 за реєстраційним номером №9147701871. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2018 вказане рішення залишене без змін.

Позивач, відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України склав податкові накладні №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 і направив їх засобами телекомунікаційного зв`язку до контролюючого органу з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Згідно отриманих квитанцій податкові накладні не прийняті. У графі виявлені помилки вказано наступне: Документ не може бути прийнятий - Зверніться до ДПІ за місцем реєстрації для з`ясування причини помилки .

Позивач здійснив декілька спроб реєстрації вказаних накладних в ЄРПН, однак щоразу отримував квитанції про не прийняття документу.

Позивачем направлено адвокатські запити до відповідачів із проханням повідомити причини неприйняття податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016.

У відповідь на адвокатський запит відповідач-1 направив позивачу лист від 07.11.2016 №32374/10/26-59-08-04-17, яким повідомив, що договір про визнання електронних документів від 17.08.2016 за №9147701871 є діючим та перешкоди для подання документів засобами телекомунікаційного зв`язку відсутні.

Відповідач-2 на адвокатський запит позивача надав відповідь листом від 17.11.2016 №11964/Я/99-99-08-02-01-14, яким повідомив, що направлені податкові накладні, про які зазначено у запиті, не прийняті, про що товариство повідомлено квитанціями №1. У даній відповіді відповідач-2 не вказав причини неприйняття вищезазначених податкових накладних.

Вважаючи дії відповідачів щодо неприйняття податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016, позивач оскаржив їх до суду.

Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з нормами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.6 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну фіскальну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року №236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок), відповідно до пункту 2 якого внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

У пункті 8 Порядку визначено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Згідно з пунктом 9 Порядку причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що прийняття та реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється саме Державною фіскальною службою України, а не районними податковими інспекціями, а тому протиправність дій відповідача-1 щодо неприйняття вказаних податкових накладних відсутня.

Таким чином, позовні вимоги, звернуті до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо відмови у реєстрації податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 в Єдиному реєстрі податкових накладних задоволенню не підлягають, оскільки, як було зазначено, податкові накладні не були прийняті на центральному рівні, тобто відповідачем-2.

Під час реєстрації податкових накладних на контролюючий орган покладено такі обов`язкові дії, як розшифрування податкових накладних, перевірка електронного цифрового підпису та визначення відповідності електронного документа встановленому формату електронного документу звітності суб`єктів господарювання.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем-2 не встановлено підстав для неприйняття податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 направлених ТОВ Аве-Плаза засобами телекомунікаційного зв`язку.

Разом з тим, у запереченнях на адміністративний позов відповідач-2 зазначив, що підставою для неприйняття податкових накладних могло бути припинення дії договору про визнання електронних документів.

Суд відхиляє наведені доводи відповідача-2, оскільки матеріали справи не містять доказів припинення дії договору про визнання електронних документів від 17.08.2016 №9147701871, а дії та рішення податкових органів щодо призупинення дії вказаного договору були визнані у судовому порядку протиправними. Крім того, листами, про які зазначено вище, відповідач-1 підтвердив, що договір від 17.08.2016 №9147701871 є діючим і перешкоди для прийняття електронних документів від позивача відсутні.

ТОВ Аве-Плаза у письмових поясненнях від 11.04.2018 зазначив про те, що ним 15.02.2017 було повторно направлено податкові накладні №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 засобами телекомунікаційного зв`язку та вони були прийняті і зареєстровані контролюючими органами. 20.02.2017 прийнята та зареєстрована податкова накладна №64 від 10.10.2016. При цьому, позивач вказав на те, що такі податкові накладні були оформлені аналогічним чином, як ті, які подані 24.10.2016 та у прийнятті яких було відмовлено.

Враховуючи встановлені судом обставини, зокрема відсутність законодавчо визначених підстав для неприйняття податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідача-2 щодо неприйняття вказаних податкових накладних датами їх подання, а саме в період з 24.10.2016 по 02.12.2016 та наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині щодо відповідача-2.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог частково.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю Аве-Плаза задовольнити в частині позовних вимог про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови у прийнятті та реєстрації податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 в Єдиному реєстрі податкових накладних в період з 24.10.2016 по 02.12.2016.

В частині позовних вимог про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо відмови у реєстрації податкових накладних №64 від 10.10.2016, №128 від 21.10.2016, №129 від 21.10.2016, №130 від 21.10.2016, №131 від 21.10.2016 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Аве-Плаза 689,00 грн. (шістсот вісімдесят дев`ять гривень 00 коп.) сплаченого судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю Аве-Плаза (адреса: 04053, м. Київ, вулиця Рейтарська, 37, код ЄДРПОУ 34755123).

Відповідач-1: Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (адреса: 04107, м. Київ, вулиця Багговутівська, 26, код ЄДРПОУ 39561761).

Відповідач-2: Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ 39292197, адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8).

Суддя Р.О. Арсірій

Дата ухвалення рішення12.07.2019
Оприлюднено15.07.2019
Номер документу82993668
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання електронних документів. Відповідач-1 письмових заперечень та відзив на позов до суду не надавав, своєї позиції стосовно заявлених позовних вимог суду не повідомив. Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва

Судовий реєстр по справі —826/19340/16

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 12.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 03.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні