ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у забезпеченні позову
15 липня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2177/19 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
розглянувши заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження,
ВСТАНОВИВ:
Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви звернулася з позовом до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації «Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції» №384 від 11.07.2019 року стосовно реєстрації статуту РО «Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви» (код ЄДРПОУ 21745323, адреса: Маневицький район, с. Четвертня) в новій редакції з новою юридичною назвою.
Разом з позовною заявою позивач подав заяву про забезпечення позову від 12.07.2019 року, в якій просив зупинити дію розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації №384 від 11.07.2019 року «Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції» , а також здійснити заборону Волинській обласній державній адміністрації, її структурним підрозділам вчиняти дії стосовно державної реєстрації внесення змін до установчих документів юридичної особи РО «Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви» (код ЄДРПОУ 21745323, адреса: Маневицький район, с. Четвертня).
В обґрунтування заяви зазначив, що Волинською обласною державною адміністрацією в порушення положень чинного законодавства прийнято від неуповноваженої особи заяву про проведення державної реєстрації внесення змін до статуту релігійної громади, та не перевірено наявності повноважень у суб`єкта звернення на представництво заявника в органах державної влади, чим було порушено законні права та інтереси заявника, оскільки останній із відповідною заявою та необхідним пакетом документів до відповідача не звертався.
Заявник вказав на те, що в нього існують підстави вважати, що розпорядження, яким і було зареєстровано Статут в новій редакції, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню в частині державної реєстрації змін до Статуту релігійної громади, а саме щодо зміни назви релігійної організації.
Заявник наголосив на тому, що невжиття заходів забезпечення позову, викладених у цій заяві, може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача з позовом, за захистом яких він має намір звернутись до суду.
Також вказав, що враховуючи, що зміна найменування юридичної особи підлягає державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, заявник має обґрунтовані підстави стверджувати, що така державна реєстрація може бути вчинена Волинською обласною державною адміністрацією, внаслідок чого такі відомості будуть внесені до зазначеного реєстру.
Враховуючи викладене, просить суд заяву про забезпечення позову задовольнити шляхом зупинення дії розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації №384 від 11.07.2019 року «Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції» , а також визначити спосіб і порядок виконання заходів забезпечення позову шляхом заборони Волинській обласній державній адміністрації, її структурним підрозділам вчиняти дії стосовно державної реєстрації внесення змін до установчих документів юридичної особи РО «Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви» (код ЄДРПОУ 21745323, адреса: Маневицький район, с. Четвертня).
Відповідно до частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Відтак, розгляд клопотання про забезпечення позову розглянуто судом без повідомлення учасників справи.
Клопотання про забезпечення позову не підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
За приписами ч.1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з ч. 4 ст. 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
За правилами ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема в тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду про задоволення позову. Основним завданням процесуальних норм, які регламентують вжиття судом заходів забезпечення позову, є досягнення балансу між правом позивача на захист свого порушеного права та правом відповідача заперечувати проти адресованих йому вимог у будь-який дозволений законом спосіб.
Отже, метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.
Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов`язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника).
Судом встановлено, що 11.07.2019 року т. в. о. голови Волинської обласної державної адміністрації було видано розпорядження №384 «Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції» , відповідно до п. 10 якого, зокрема, зареєстровано статут Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви с. Четвертня Маневицького району у новій редакції за новою назвою релігійна організація «Свято-Преображенська релігійна громада Православної церкви України села Четвертня Маневицького району Волинської області» .
Перевіряючи обґрунтованість заяви про забезпечення позову, суд відхиляє доводи заявника щодо очевидної протиправності рішення. Суд зазначає, що такі обставини, на які вказує заявник, як наявність процедурних порушень при прийнятті рішення, а саме: не встановлення Волинською обласною державною адміністрацією особи, що звернулася з пакетом документів про державну реєстрацію внесення змін до статуту; не перевірка повноважень у суб`єкта звернення на представництво інтересів Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви тощо, - входять до предмета доказування в даному публічно-правовому спорі, а тому можуть бути встановлені виключно під час судового розгляду справи по суті.
Надання правової оцінки зазначеним обставинам до відкриття провадження у справі є неприпустимим, оскільки буде свідчити про передчасність висновку суду щодо правомірності/протиправності рішення суб`єкта владних повноважень до розгляду справи в порядку, встановленому законом, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Поряд з цим, суд зазначає, що будь-яких прийнятних та переконливих обґрунтувань того, що невжиття таких заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви заявник у своїй заяві не навів.
Що ж стосується заборони Волинській обласній державній адміністрації, її структурним підрозділам вчиняти дії стосовно державної реєстрації внесення змін до установчих документів юридичної особи РО «Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви» (код ЄДРПОУ 21745323, адреса: Маневицький район, с. Четвертня), то суд зауважує, що відповідно до частини другої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами.
За правилами пункту 5 частини третьої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, не допускається забезпечення позову шляхом: зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Суд зазначає, що вжиття запропонованого заявником заходу забезпечення позову шляхом заборони вчинення реєстраційних дій щодо внесення змін до установчих документів стосовно юридичної особи РО «Свято-Преображенська громада Української Православної Церкви» не є співмірним з позовними вимогами.
На підставі наведеного суд дійшов висновку про відсутність належних доказів того, що до моменту ухвалення рішення в справі невжиття запропонованих позивачем заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Враховуючи викладене, суд вважає, що підстави для вжиття заходів забезпечення позову з мотивів, наведених в заяві відсутні.
Керуючись статтями 150-151, 154, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Свято-Преображенської громади Української Православної Церкви до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження відмовити.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2019 |
Оприлюднено | 17.07.2019 |
Номер документу | 83018465 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адмінправопорушення
Немирівський районний суд Вінницької області
Науменко С. М.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні