Рішення
від 15.07.2019 по справі 420/3080/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2019 року м. Одеса Справа № 420/3080/19

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ГУ МВС України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність відповідача 1 щодо не вчинення дій по внесенню до грошового атестату № 82 позивача інформації про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць; зобов`язання відповідача 1 внести до грошового атестату № 82 позивача інформацію про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць та направити його до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для здійснення перерахунку пенсії; зобов`язання відповідача 2 здійснити позивачу з дати призначення пенсії, а саме з 16.05.2012р., перерахунок та виплату пенсії з урахуванням щомісячної 15% надбавки до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, виплату здійснити з урахуванням індексу інфляції, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ГУ МВС України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність відповідача 1 щодо не вчинення дій по внесенню до грошового атестату № 82 позивача інформації про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць; зобов`язання відповідача 1 внести до грошового атестату № 82 позивача інформацію про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць та направити його до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для здійснення перерахунку пенсії; зобов`язання відповідача 2 здійснити позивачу з дати призначення пенсії, а саме з 16.05.2012р., перерахунок та виплату пенсії з урахуванням щомісячної 15% надбавки до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, виплату здійснити з урахуванням індексу інфляції.

Позовні вимоги позивач мотивує тим, що він проходив службу в органах внутрішніх справ України в період з 19.09.2003 року по 15.05.2012 року та звільнений наказом № 139 о/с від 05.04.2012 року. Наказом ГУМВС України в Одеській області № 265 о/с від 14.06.2012 року змінено дату звільнення на 15.05.2012 року та 16.05.2012 року призначена пенсія по інвалідності. 28.08.2018 року Одеським окружним адміністративним судом у справі № 815/1792/18 прийнято рішення, яким суд визнав протиправною бездіяльність Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області щодо нездійснення у період з 01.09.2010 року по 15.05.2012 року нарахування та не включення до складу грошового забезпечення ОСОБА_1 надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % та зобов`язав Київський РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області нарахувати ОСОБА_1 надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % за період з 01.09.2010 року по 15.05.2012 року та здійснити її виплату. Вказане рішення набрало законної сили 19.11.2018 р. На підставі вказаного рішення суду від 28.08.2018 року ліквідаційною комісією ГУМВС України в Одеській області 01.03.2019 р. нараховано надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмір 15 % та видано довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення № 14/1-222, у якій вказано надбавку за службу в умовах режимних обмежень. З урахуванням того, що станом на дату звільнення 15.05.2012 р. позивач мав право на надбавку до грошового забезпечення за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %, яка не була відображена у грошовому атестаті не з його вини, Київський РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області повинен був самостійно виправити неточності у грошовому атестаті № 82 з зазначенням у ньому повної та достовірної інформації та направити його до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для здійснення перерахунку пенсії з дати призначення пенсії, а саме, з 16.05.2012 року, проте вказаних дій не здійснив. 13.03.2019 року позивач звернувся до ГУ ПФУ в Одеській області з вимогою про здійснення перерахунку та виплату пенсії з урахуванням надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % від посадового окладу з моменту її призначення по теперішній час. 28.03.2019 року ліквідаційна комісія ГУ МВС України в Одеській області надіслала ГУ ПФУ в Одеській області нову довідку № 3260 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії станом на 01.01.2016 року, у якій міститься інформація про надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %. 05.04.2019 року ГУ ПФУ в Одеській області листом № 518/К-11 повідомило позивача про відмову у перерахунку пенсії. Позивач вважає таку відмову незаконною, так як у Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області були всі необхідні для здійснення перерахунку пенсії документи та жодних додаткових документів не вимагалося. За таких обставин, просить позов задовольнити у повному обсязі.

Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі - ГУ ПФУ в Одеській області) надав до суду письмовий відзив, який мотивований тим, що на підставі подання ГУ МВС України (25-й аркуш копій матеріалів пенсійної справи) та доданих до нього заяви (26-й аркуш), грошового атестату № 82 (27-й аркуш) та довідки Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області від 30.11.2012 № 224 про додаткові види грошового забезпечення за повні календарні місяці служби з 01.05.2010 по 30.04.2012 (28-й аркуш) позивачу призначено пенсію по інвалідності згідно з Законом Україну Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб . Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28.08.2018 року по справі № 815/1792/18 жодних зобов`язань на головне управління не покладено, спірні правовідносини мали і мають місце між позивачем та Київським РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області. Крім того, з метою забезпечення чіткого розмежування функцій з призначення та перерахунку пенсій від функції з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, міністерства та інші органи центральної виконавчої влади через уповноважені структурні підрозділи забезпечують перевірку правильності оформлення та відповідності чинному законодавству довідок щодо уточнення вислуги на пенсію (трудового стажу), розміру грошового забезпечення або його окремих видів, які передбачають доплату за минулий час (у разі звернення пенсіонерів) та офіційно їх подають (з необхідними поясненнями) до органів Пенсійного фонду України для здійснення відповідних перерахунків пенсій. На даний час органи Пенсійного фонду України не мають можливості і відповідних повноважень щодо перевірки правильності оформлення та відповідності чинному законодавству вищезазначених довідок. Таким чином, надіслані позивачем документи не можуть бути підставою для розгляду питання щодо проведення перерахунку. Враховуючи Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2008 р. № 45, ініціювати проведення перерахунку пенсії має саме уповноважений структурний підрозділ, а тому в діях головного управління відсутні будь-які ознаки протиправності. За таких обставин, позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

Від представника третьої особи надійшли письмові пояснення, у яких представник ГУ МВС в Одеській області вказує, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28.08.2018 року по справі № 815/1792/18 позов ОСОБА_1 задоволено та на виконання вказаного рішення відповідачем вчинено всі необхідні дії, зокрема видано довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення за період з 01.05.2010 року по 30.04.2012 року до якої включено надбавку за службу в умовах режимних обмежень, а також виготовлено та направлено до ГУ ПФУ в Одеській області довідку № 3260 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії з включенням до останньої вже зазначеної надбавки. Тобто ОСОБА_1 була нарахована та виплачена надбавка за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 відсотків у період з 01.09.2010 року по 15.05.2012 рік. Вказаним рішенням не зобов`язано відповідача вносити зміни до грошового атестату позивача, у зв`язку із чим вважає відповідну вимогу позивача надуманою, безпідставною та необґрунтованою.

Відповідач - Київський РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, відзив на позов не надав.

Ухвалою суду від 24.05.2019 року відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

В судове засідання представники сторін не з`явилися, сповіщені належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Разом з тим, від позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі, від представника ГУ ПФУ в Одеській області надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника управління в порядку письмового провадження.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути позовну заяву в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні доказів, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач проходив службу в органах внутрішніх справ України в період з 19.09.2003 року по 15.05.2012 року та звільнений наказом № 139 о/с від 05.04.2012 року. Наказом ГУМВС України в Одеській області № 265 о/с від 14.06.2012 року змінено дату звільнення на 15.05.2012 року та 16.05.2012 року призначена пенсія по інвалідності, що підтверджується протоколом за пенсійною справою № 1503011411.

28.08.2018 року рішенням Одеського окружного адміністративного суду по справі № 815/1792/18 визнано протиправною бездіяльність Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області щодо нездійснення у період з 01.09.2010 року по 15.05.2012 року нарахування та не включення до складу грошового забезпечення ОСОБА_1 надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % та зобов`язано Київський РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області нарахувати ОСОБА_1 надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % за період з 01.09.2010 року по 15.05.2012 року та здійснити її виплату. Вказане рішення набрало законної сили 19.11.2018 року.

На підставі вказаного рішення суду від 28.08.2018 року ліквідаційна комісія ГУМВС України в Одеській області 01.03.2019 року нарахувала ОСОБА_1 надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмір 15 % та видала довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення № 14/1-222, у якій вказано надбавку за службу в умовах режимних обмежень. Зміни до грошового атестату позивача № 82 Київським РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області не вносилися.

28.03.2019 року ліквідаційна комісія ГУ МВС України в Одеській області надіслала ГУ ПФУ в Одеській області нову довідку № 3260 про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії станом на 01.01.2016 р., у якій міститься інформація про надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %.

13.03.2019 року ОСОБА_1 звернувся до ГУ ПФУ в Одеській області з вимогою про здійснення перерахунку та виплати пенсії з урахуванням надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % від посадового окладу з моменту її призначення по теперішній час. До вказаної заяви додано оригінал довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення від 01.03.2019 р. за № 14/1-222, у якій вказано надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %.

Листом № 518/К-11 від 05.04.2019 року ГУ ПФУ в Одеській області відмовило позивачу у перерахунку пенсії. Крім того, у даному листі наголошено, що органи Пенсійного фонду України виконують функції з призначення та перерахунку пенсій, роз`яснено, що питання щодо порядку і умов оформлення та подання довідок щодо розміру грошового забезпечення або окремих його видів належить до компетенції уповноваженого структурного підрозділу Міністерства внутрішніх справ України.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на службі в органах внутрішніх справ визначає Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 року № 2262-XII (далі - Закон № 2262-XII).

Порядок та умови виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ визначені Інструкцією про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 року № 499 (далі - Інструкція № 499).

Відповідно до п. 4.1. Інструкції № 499, при переміщенні, переведенні, а також звільненні осіб рядового і начальницького складу фінансовий апарат (бухгалтерія) зобов`язаний задовольнити їх усіма належними видами грошового та дорожнього забезпечення і про виплачені суми зробити відповідні записи в грошовому атестаті, зразок якого наведено у додатку до цієї Інструкції.

Крім того, особам, які звільняються з призначенням пенсії, грошовий атестат на руки не видається, а передається разом з іншими документами до уповноваженого структурного підрозділу органу внутрішніх справ з підготовки та подання до органів, що призначають пенсії, необхідних для призначення пенсії документів (п. 4.3. Інструкції № 499).

Згідно з п. 4.8. Інструкції № 499 у грошовому атестаті має бути підпис його власника, що підтверджує правильність записів за проведеними розрахунками.

Так, після звільнення позивача, 13.12.2012 року ГУ МВС України в Одеській області направило до ГУ ПФУ в Одеській області подання про призначення пенсії ОСОБА_1 разом із заявою про призначення пенсії, грошовим атестатом № 82 та довідкою Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області від 30.11.2012 року № 224 про додаткові види грошового забезпечення за повні календарні місяці служби з 01.05.2010 року по 30.04.2012 року на підставі чого позивачу призначено пенсію.

На виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28.08.2018 року по справі № 815/1792/18 ліквідаційна комісія ГУМВС України в Одеській області 01.03.2019 року нарахувала ОСОБА_1 надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмір 15 % та видала нову довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення № 14/1-222, у якій вказано надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %.

Разом з тим, суд вважає, що посилання ГУ МВС в Одеській області на відсутність в рішенні суду по справі № 815/1792/18 зобов`язання щодо внесення змін до грошового атестату позивача № 82 є необґрунтованими, враховуючи те, що грошовий атестат повинен містити усі належні позивачу види грошового забезпечення, в тому числі надбавку за службу в умовах режимних обмежень, яка у ньому не зазначена.

З огляду на викладене, суд зазначає, що задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області внести до грошового атестату № 82 ОСОБА_1 інформацію про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Щодо пункту 3 позовних вимог, а саме зобов`язання ГУ ПФУ в Одеській області здійснити позивачу з дати призначення пенсії, а саме з 16.05.2012 року, перерахунок та виплату пенсії з урахуванням щомісячної 15% надбавки до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, виплату здійснити з урахуванням індексу інфляції, суд зазначає наступне.

Приписами ч. 2 ст. 51 Закону № 2262-XII передбачено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Згідно з ч. 3 ст. 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 63 Закону № 2262-XII, перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Тобто, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій осіб, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення.

На виконання вказаних законодавчих положень Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Порядок № 45).

Згідно з п.п. 1-4 Порядку №45, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

На підставі вказаного рішення Кабінету Міністрів України, зокрема МВС, повідомляє у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені ч. 2 і 3 ст. 51 Закону № 2262-XII. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Крім того, відповідно до п. 4 Постанови Правління ПФУ №3-1 від 30.01.2007 року заява про перерахунок пенсії подається до органу, що призначає пенсію, заявником за місцем проживання, а при необхідності - його законним представником за місцем його проживання.

Отже, вказана норма встановлює право пенсіонера самостійно направити документи про перерахунок пенсії.

Такого ж правового висновку дійшов і Верховний Суд України у постанові від 22 квітня 2014 року у справі № 21-484/а13, вказавши, що підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком проведення перерахунку, повідомляють орган Пенсійного фонду.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідаційна комісія ГУ МВС України в Одеській області 28.03.2019 року надіслала ГУ ПФУ в Одеській області нову довідку № 3260 про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії станом на 01.01.2016 р., у якій міститься інформація про надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % (а.с. 18-19), проте ГУ ПФУ в Одеській області станом на день прийняття рішення відповідного перерахунку здійснено не було. Як вбачається з матеріалів пенсійної справи позивача, останній перерахунок пенсії позивача було здійснено 01.01.2019 року.

Крім того, 13.03.2019 року позивач звертався до ГУ ПФУ в Одеській області з проханням здійснити перерахунок та виплату пенсії з моменту її призначення, а саме з 2012 року, по теперішній час, з урахуванням надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %. До вказаної заяви додано оригінал та копію довідки Ліквідаційної комісії ГУ МВС в Одеській області про щомісячні додаткові види грошового забезпечення № 14/1-222 від 01.03.2019 року, у якій вказано надбавку за службу в умовах режимних обмежень.

Не включення з вини Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області до складу грошового атестата позивача надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 % призвело до призначення пенсії позивачу в меншому розмірі, ніж йому належало нарахувати, та для відновлення його порушених прав відповідачу ГУ ПФУ в Одеській області слід зробити перерахунок пенсії позивача з дати виникнення права на такий перерахунок без обмеження строком, тобто з дати призначення пенсії.

Щодо вимоги здійснити виплату пенсії з урахуванням індексу інфляції, то суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати від 19.10.2000 № 2050-III (далі - Закон № 2050-III), підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

Статтею 2 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати визначено, що компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом. Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру, зокрема пенсії.

Згідно зі ст. 3 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати , сума компенсації обчислюється шляхом множення суми нарахованого, але не виплаченого громадянину доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов`язкових платежів) на індекс інфляції в період невиплати доходу (інфляція місяця, за який виплачується доход, до уваги не береться).

З метою реалізації Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 № 159 затверджено Порядок проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати.

Пунктом 1 вказаного Порядку закріплено, що дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації всіх форм власності і господарювання та застосовується у всіх випадках порушення встановлених термінів виплати грошових доходів, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

Відповідно до п. 2 Порядку, компенсація громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати (далі - компенсація) проводиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати грошових доходів, нарахованих громадянам за період, починаючи з 1 січня 2001 року.

За змістом пункту 3 Порядку компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою індексації, які одержують громадяни в гривнях на території України і не мають разового характеру, зокрема: пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, щомісячної державної грошової допомоги та компенсаційних виплат).

У пункті 4 Порядку передбачено, що сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого, але невиплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов`язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін (індексу інфляції) у відсотках для визначення суми компенсації, поділений на 100. Індекс споживчих цін для визначення суми компенсації обчислюється шляхом множення місячних індексів споживчих цін за період невиплати грошового доходу. При цьому індекс споживчих цін у місяці, за який виплачується дохід, до розрахунку не включається. Щомісячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом.

З вищенаведених норм можна дійти висновку, що основною умовою для виплати громадянину, передбаченої ст. 2 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати та Порядком, компенсації є порушення встановлених строків виплати нарахованої пенсії. При цьому компенсація за порушення строків виплати такого доходу проводиться незалежно від порядку і підстав його нарахування: самим підприємством, установою чи організацією (у даній справі - пенсійним органом) добровільно чи на виконання судового рішення.

З матеріалів справи вбачається, що ГУ ПФУ в Одеській області не було здійснено перерахунку пенсії з урахуванням надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 %, а тому відсутні підстави для виплати пенсії з урахуванням індексу інфляції.

При цьому, суд враховує, що позивач був ознайомлений з грошовим атестатом № 82 при звільненні, про що свідчить його підпис в графі Відомості, подані в атестаті, вважаю правильними та зауважень не подав.

З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що вимога щодо зобов`язання ГУ ПФУ в Одеській області здійснити ОСОБА_1 з дати призначення пенсії перерахунок та виплату пенсії з урахуванням щомісячної 15 % набавки за роботу в умовах режимних обмежень з урахуванням індексу інфляції підлягає частковому задоволенню.

У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.9, 139, 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області (65080, м. Одеса, вул. Академіка Філатова, 15-А, код за ЄДРПОУ: 08674488), Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код за ЄДРПОУ: 20987385) - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Київського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області щодо не вчинення дій по внесенню до грошового атестату № 82 ОСОБА_1 інформації про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць.

Зобов`язати Київський РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області внести до грошового атестату № 82 ОСОБА_1 інформацію про щомісячну 15% надбавку до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, у розмірі 120,00 грн. на місяць та направити його до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області для здійснення перерахунку пенсії.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з дати призначення пенсії, а саме з 16.05.2012 року, з урахуванням щомісячної 15 % надбавки до його посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та з урахуванням п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Е.А.Іванов

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2019
Оприлюднено16.07.2019
Номер документу83018702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3080/19

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Постанова від 11.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні