Справа № 420/2225/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2019 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Бороган В.В. (за ордером)
представника відповідача - Кузнєцової Л.О. (за ордером)
представника відповідача - не з`явився
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ до Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області, Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправними та скасування рішення та припису, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області, Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо анулювання дії паспорту прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 штук) для провадження підприємницької діяльності, наданого Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ 25.04.2017 року за №22/01-16, визнання протиправним та скасування припису інспектора з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є. №3 від 04.04.2019 року щодо порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання території села Молодіжне Овідіопольського району від 15.06.2015 року.
Представник позивача в судове засідання з`явився. Позов обґрунтований тим, що відповідачами протиправно анульовано паспорт прив`язки, виданий позивачу, а також винесений припис за надуманих підстав. Позивач зазначає, що посилання Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області на порушення з боку позивача вимог паспорту прив`язки у частині оздоблення фасадів, прив`язки до місцевості, благоустрою території є безпідставними, оскільки зазначені тимчасові споруди були встановлені ще у 2014 році та при їх встановленні відповідачем був виданий паспорт прив`язки, а у 2017 році, не змінюючи місцевість та не порушуючи благоустрій території позивач вдруге отримав паспорт прив`язки. Крім того, позивач зазначив, що не є користувачем земельної ділянки площею 0,20 га, на якій інспектором з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області виявив пошкодження поверхневого шару ґрунту, позивач таких дій не вчиняв та не знає хто та якою технікою пошкодив поверхневий шар ґрунту.
Представник відповідача - Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області в судове засідання з`явився. Відзив на позовну заяву (аркуші справи 35-39) обґрунтований тим, що Управлінням архітектури та містобудування Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ анульовано паспорт прив`язки та під час рейду додержання вимог законодавства у сфері благоустрою села Молодіжного виявлено пошкодження шару ґрунту шляхом його зняття будівельною технікою, а тому оскаржуваний припис є правомірним та скасуванню не підлягає.
Представник відповідача - Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області в судове засідання не з`явився. З пояснень (аркуші справи 111-113), наданих представником відповідача вбачається, що Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області встановлено порушення позивачем вимоги паспорту прив`язки № 22 /01-16, виданого управлінням 25.04.2017 року в частині оздоблення фасадів, прив`язки до місцевості, благоустрою території, а тому оскаржуване рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст. 1, п. 1, 2 ч. 1 ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
До повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Відповідно до ч. 5 ст. 16, п. 38, 44 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування , від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
ТОВ АКВАРЕСТ є юридичною особою, основними з видів діяльності якого є прісноводне рибальство (код КВЕД 03.12), прісноводне рибництво (код КВЕД 03.22), організування інших видів відпочинку та розваг (код КВЕД 93.92), роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.23).
Між Одеською обласною радою (орендодавець) та ТОВ АКВАРЕСТ (орендар) 01 червня 2012 року укладений договір водного об`єкта місцевого значення (Ставок №2 на території с. Молодіжне), за умовами якого на підставі рішення Одеської обласної ради від 26 квітня 2012 року №451-VI орендодавець передає орендарю у строкове платне користування водний об`єкт місцевого значення - водний ставок №2 на території с. Молодіжне загальною площею водного дзеркала 7,90 га, розташований на території Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області, в межах населеного пункту. Водний об`єкт місцевого значення надається на умовах оренди строком на 10 років (аркуші справи 91-96).
Рішенням Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області №20 від 29 березня 2013 року надано дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ на збір матеріалів для розміщення тимчасових споруд (груп розташованих поряд тимчасових споруд) для провадження підприємницької діяльності у термін до 29.09.2013 року (аркуш справи 86).
Рішенням Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області №110 від 30 вересня 2013 року продовжено термін дії Рішенням Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області №20 від 29 березня 2013 року Про надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ на збір матеріалів для розміщення тимчасових споруд (груп розташованих поряд тимчасових споруд) для провадження підприємницької діяльності строком до 30.03.2014 року (аркуш справи 87).
На підставі заяви позивача, 05 грудня 2013 року Відділом містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області ТОВ АКВАРЕСТ виданий паспорт прив`язки розміщення групи стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: с . Молодіжне, між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області на 2 роки (аркуші справи 88-90).
У подальшому строк дії зазначеного паспорту прив`язки продовжено на 2 роки до 06.12.2016 року.
Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області 25 квітня 2017 року виданий Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ паспорт прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 шт.) для провадження підприємницької діяльності за адресою: с. Молодіжне, між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області зі строком дії до 25 квітня 2019 року (аркуші справи 18-23).
З листа Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області №659/01-13 від 10.07.2017 року (аркуш справи 15) вбачається, що на адресу Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області 06 червня 2017 року надійшов лист Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області №475 від 01.06.2017 року щодо порушень з боку ТОВ Акварест положень наданого паспорту прив`язки.
Управлянням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, з виїздом на місце було встановлено, що встановлені тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності в с. Молодіжному між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області порушують вимоги паспорту прив`язки наданого управлінням від 25.04.2017 року за №22/01-16 у частині оздоблення фасадів, прив`язки до місцевості, благоустрою території.
Таким чином, Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, керуючись пунктом 2.27 Порядку з 10.07.2017 року анульовано дію паспорту прив`язки розміщення групи тимчасових споруд (у кількості 5 шт.) для провадження підприємницької діяльності за вищевказаною адресою, наданого управлінням ТОВ Акварест 25.04.2017 року за №22/01-16.
Про анулювання дії паспорту прив`язки розміщення групи тимчасових споруд (у кількості 5 шт.) для провадження підприємницької діяльності за адресою: с. Молодіжне між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області , наданого управлінням ТОВ Акварест 25.04.2017 року за №22/01-16 позивач дізнався з листа Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області №659/01-13 від 10.07.2017 року, який йому було направлено Молодіжненською сільською радою Овідіопольського району Одеської області 26 березня 2019 року.
Суд вважає оскаржуване рішення протиправним, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.1., 1.3, 2.1, 2.20, 2.21, 2.30, 2.31 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244, цей Порядок визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки. Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу. Розміщення ТС самовільно забороняється.
При цьому, відповідно до п. 2.27 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244, дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Так, з листа Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області №659/01-13 від 10.07.2017 року вбачається, що у відповідності до п. 2.27 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 з 10.07.2017 року Управлянням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області анульовано дію паспорту прив`язки розміщення групи тимчасових споруд (у кількості 5 шт.) для провадження підприємницької діяльності за вищевказаною адресою, наданого управлінням ТОВ Акварест 25.04.2017 року за №22/01-16, оскільки встановлені тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності в с. Молодіжному між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області порушують вимоги паспорту прив`язки наданого управлінням від 25.04.2017 року за №22/01-16 у частині оздоблення фасадів, прив`язки до місцевості, благоустрою території.
Однак, суд звертає увагу, що тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності в с. Молодіжному між СК Глорія та ОГСТ Заря Овідіопольського району Одеської області встановлені ще у 2014 році та при їх встановленні відповідачем був виданий паспорт прив`язки, який продовжувався, а у 2017 році позивач вдруге отримав паспорт прив`язки, тобто, протягом всього часу з 2014 року відповідач не виявляв будь-яких порушень при встановленні тимчасових споруд та надавав позивачу паспорт прив`язки.
Будь-яких доказів, які б свідчили, що протягом 2014-2019 року (оскільки ці тимчасові споруди розміщені до цього часу), відбувалися зміни тимчасових споруд у частині оздоблення фасадів, прив`язки до місцевості, благоустрою території, відповідачем до суду не надано.
В судовому засіданні 11.06.2019 року представнику Управляння містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області пропонувалося надати до суду документи, які б свідчили про невідповідність тимчасових споруд паспорту прив`язки, надати документи, які були складені за результатами виїзду на перевірку ТОВ Акварест , які направлялися Молодіжненською сільською радою Овідіопольського району Одеської області на адресу Управління, докази на підтвердження порушень, вчинених позивачем, докази на підтвердження повідомлення позивача про анулювання паспорту прив`язки, листи щодо демонтажу споруд за період, починаючи з 2017 року по теперішній час, тобто, ті документи, які зазначені в оскаржуваному рішенні, однак такі документи до суду не були надані.
Крім того, представник відповідача не зміг пояснити в чому полягають невідповідності паспорту прив`язки фактичному розміщенню тимчасових споруд та чим підтверджуються такі порушення або невідповідності.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак доказів на підтвердження встановлених ТОВ Акварест порушень до суду відповідачем не надано, а тому рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо анулювання дії паспорту прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 штук) для провадження підприємницької діяльності, наданого Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ 25.04.2017 року за №22/01-16, оформлене листом №659/01-13 від 10.07.2017 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо припису інспектора з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є. №3 від 04.04.2019 року про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання території села Молодіжне Овідіопольського району від 15.06.2015 року, він також є протиправним та підлягає скасуванню, з огляду на наступне.
Інспектором з благоустрою виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є., у зв`язку із необхідністю з`ясування питання щодо проведення земляних робіт, проведено обстеження земельної ділянки, що знаходиться за адресою: с. Молодіжне між СК Глорія та ОГСТ Заря , що підтверджується актом обстеження земельної ділянки від 25.03.2019 року №1/19 (аркуші справи 42-45).
Зазначеним обстеженням земельної ділянки встановлено, що на земельній ділянці розташовано тимчасові споруди (групи споруд) у кількості 5 штук, на які паспорт прив`язки анульовано з 10.07.2017 року. Крім того, на земельній ділянці площею 0,20 га виявлено земляні роботи щодо пошкодження поверхневого шару ґрунту, шляхом його зняття будівельною технікою.
На підставі виявлених порушень інспектором з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є. складено припис 04.04.2019 року №3, яким запропоновано в термін до 14 квітня 2019 року усунути вищевказані порушення, зокрема, прибрати тимчасові споруди (групи споруд) у кількості 5 штук та привести земельну ділянку до належного санітарного стану (аркуш справи 16), який отримав директор ТОВ Акварест 04.04.2019 року.
Крім того, Молодіжненською сільською радою Овідіопольського району Одеської області 02.05.2019 року складений протокол про адміністративне правопорушення за ст. 125 КУпАП (аркуші справи 46-47).
Відповідно до п. 10.2, 10.3 Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання територій села Молодіжне Овідіопольського району , затверджених рішенням Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області № 1933 - VІ від 15 червня 2015 року, благоустрій прилеглої до ТС території відбувається відповідно до схеми благоустрою паспорта прив`язки тимчасової споруди з урахуванням таких правил: а) біля кожної ТС має бути зовнішнє штучне освітлення, а також впритул до неї покриття вдосконаленого типу завширшки: - по всій довжині фасаду (незалежно від конструкції споруди) - 2 м; - з боку вітрини і службового входу - 1 м; - з боку входу для покупців - 1,5 м; б) у разі розміщення ТС на відстані більше 2 метрів від тротуару до них з тротуару повинна бути прокладена пішохідна доріжка завширшки 1,5 метра; в) біля ТС мають бути встановлені не менше двох урн для збирання твердих побутових відходів, а також забезпечуватися прибирання прилеглої території на відстані не менше 10 м. Власник ТС проводить заходи з озеленення прилеглої території відповідно до схеми благоустрою; г) власники ТС зобов`язані проводити (за необхідності) відновлення зовнішнього вигляду тимчасової споруди згідно з паспортом прив`язки тимчасової споруди, оформленим відділом містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області.
Самовільно встановлені (розміщені) МАФ та ТС, паспорти прив`язки (інші передбачені документи) яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі уповноваженої особи Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради.
У разі якщо власник МАФ та ТС (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об`єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 11 цих Правил.
Відповідно до п. 11.1 Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання територій села Молодіжне Овідіопольського району , затверджених рішенням Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області № 1933 - VІ від 15 червня 2015 року, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) МАФ та ТС, паспорти прив`язки (інші передбачені документи) яких анульовані або строк дії яких закінчився, уповноважені особи Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради виносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу МАФ та ТС. МАФ та ТС мають бути демонтовані протягом п`яти днів з моменту отримання припису.
При цьому, відповідно до положень ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність, зокрема, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
В даному випадку, орган місцевого самоврядування мав додержуватися вимог законодавства, зокрема, ст. 6, 7 цього Закону та проводити перевірку за наявності підстав для їх проведення, з врученням позивачу направлення на проведення перевірки, за наявності відповідного наказу, перевірка має проводитися в присутності суб`єкта щодо якого вона здійснюється, а акт має бути вручений цьому суб`єкту.
Відповідачем не надано до суду жодного доказу щодо наявності підстав для проведення перевірки, вручення направлення на перевірку, наявності наказу на проведення перевірки, отримання позивачем акту перевірки, тощо, що свідчить про протиправність такої перевірки та ці обставини свідчать про протиправність результатів перевірки, зокрема, оскаржуваного припису.
Крім того, враховуючи, що суд прийшов до висновку про протиправність рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо анулювання дію паспорту прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 штук) для провадження підприємницької діяльності, наданого Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ 25.04.2017 року за №22/01-16, оформленого листом №659/01-13 від 10.07.2017 року, а ці обставини стали підставою для винесення оскаржуваного припису, в даному випадку, ці обставини є самостійними підставами для скасування припису.
Також, позивача зазначає, що не має відношення до робіт з зняття шару ґрунту, не має відношення до осіб, які вчинили такі дії, не має відношення до техніки, якою ці роботи проведені, а відповідачем зворотне не доведено, зокрема, не опитані особи, які вчинили такі дії, не встановлено власника техніки, тощо, тобто, не доведено, що позивач здійснив роботи, щодо яких винесений припис, що є також підставою для його скасування, оскільки саме позивача зобов`язано відновити становище, яке існувало до виконання цих робіт.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ТОВ АКВАРЕСТ обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Щодо судових витрат, зокрема, сплаченого судового збору, він підлягає стягненню з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань у відповідності до приписів ст. 139 КАС України.
Щодо заяви позивача про стягнення витрат на правничу допомогу адвоката, орієнтований розмір яких складає 20000 грн., суд звертає увагу, що представник позивача не наполягав на стягненні цих витрат.
Крім того, відповідно до ст. 134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами.
Розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою.
Розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
На підтвердження витрат позивача на правничу допомогу адвоката, останнім не надано до суду договору про надання правничої допомоги, детального опису робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги, не зазначено суми витрат на послуги адвоката, тощо, а тому підстав для стягнення на користь позивача судових витрат на правничу допомогу адвоката не має.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ (вул. Лінія, 11, буд. 2, СОГ Волна , с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840, код ЄДРПОУ 37184769) до Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області (вул. Жовтнева, 2-а, с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840, код ЄДРПОУ 04527253), Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області (вул. Т. Шевченка, 214, смт. Овідіополь, Одеська область, 67801) про визнання протиправним та скасування рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо анулювання дію паспорту прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 штук) для провадження підприємницької діяльності за вказаною адресою, наданого Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ 25.04.2017 року за №22/01-16, визнання протиправним та скасування припису інспектора з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є. №3 від 04.04.2019 року щодо порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання території села Молодіжне Овідіопольського району від 15.06.2015 року - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо анулювання дію паспорту прив`язки розміщення стаціонарних тимчасових споруд (5 штук) для провадження підприємницької діяльності, наданого Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області Товариству з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ 25.04.2017 року за №22/01-16, оформлене листом №659/01-13 від 10.07.2017 року.
Визнати протиправним та скасувати припис інспектора з благоустрою Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області Харковенко О.Є. №3 від 04.04.2019 року щодо порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ Правил благоустрою, забезпечення чистоти та порядку утримання території села Молодіжне Овідіопольського району від 15.06.2015 року.
Стягнути з Виконавчого комітету Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району Одеської області (вул. Жовтнева, 2-а, с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840, код ЄДРПОУ 04527253) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ (вул. Лінія, 11, буд. 2, СОГ Волна , с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840, код ЄДРПОУ 37184769) сплачений судовий збір у розмірі 1921 грн.
Стягнути з Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області (вул. Т. Шевченка, 169, смт. Овідіополь, Одеська область, 67801, код ЄДРПОУ 04057209) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АКВАРЕСТ (вул. Лінія, 11, буд. 2, СОГ Волна , с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840, код ЄДРПОУ 37184769) сплачений судовий збір у розмірі 1921 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 15.07.2019 року
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2019 |
Оприлюднено | 16.07.2019 |
Номер документу | 83022538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні