Рішення
від 15.07.2019 по справі 360/2279/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

15 липня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2279/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тихонова І.В.,

за участю секретаря судового засідання - Кравцової Т.О.

представників сторін:

від позивача - Рєзніченко Ю.М.;

від відповідача - Приходько Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю С-Мастер про стягнення податкової заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

03 червня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі -позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю С-Мастер (далі-відповідач) в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 256389,97 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, на користь місцевого бюджету Сєвєродонецької міської ради.

В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку було подано податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи за 3 квартали 2018 року, відповідно до якої узгоджені податкові зобов`язання самостійно визначені платником складають 105810 грн. 62 коп. (декл. №9228656984 від 19.10.2018). 29.01.2019 підприємством подано декларацію №9309080640 платника єдиного податку третьої групи за 2018 рік з визначеною сумою до сплати у розмірі 150 604 грн. 33 коп.

Отже, станом на 27.05.2019 відповідачем не сплачено до бюджету узгоджених сум податкового боргу з єдиного податку з юридичних осіб на загальну суму 256 389,97 грн.

Податковий борг (недоїмка) відповідача з єдиного податку з юридичних осіб на загальну суму 256 389,97 грн. виник за період 2018 року у зв`язку з несплатою узгодженого податкового зобов`язання, самостійно визначеного у податкових деклараціях.

Головним управлінням ДФС у Луганській області було здійснено всі визначені законодавством заходи шодо стягнення податкового боргу, а саме у відповідності до п.59.1 ст. 59 ПКУ відповідачу було вручено податкову вимогу форми Ю від 28.11.2018 № 2144-52 (направлено поштою), отримана платником 10.12.2018.

Станом на даний час податкову вимогу не погашено, податковий борг не сплачений та продовжує збільшуватись.

Враховуючи те, що заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені ГУ ДФС у Луганській області не дали позитивного результату, борг добровільно платником податків не сплачено, необхідно стягнути податковий борг з ТОВ С-МАСТЕР , за рахунок коштів з розрахункових рахунків у банках за рішенням суду.

Враховуючи те, що заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені податковим органом не дали позитивного результату, борг добровільно платником податків не сплачено, позивач звернувся до суду.

Ухвалою суду від 06.06.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою від 02.07.2019 призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 10 липня 2019 року о 09 год. 30 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, 18, І поверх, зала судових засідань № 4.

В судовому засіданні 10.07.2019 оголошено перерву до 15.07.2019.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги (а. с. 38).

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, разом з тим, надав до матеріалів справи копію заяви до позивача про розстрочення податкового боргу (а.с. 42-44).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд дійшов такого.

Судом установлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю С-Мастер зареєстровано як юридична особа Сєвєродонецькою міською радою Луганської області 03.11.2014 (а. с. 6-8).

16.06.2015 позивачем подано до ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області заяву про застосування до нього з 01.07.2015 спрощеної системи оподаткування (третя група), ставка 3% (а. с. 8 зв.).

Нараховано у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації платника єдиного податку третьої групи за три квартали 2018 року по строку сплати до 19.11.2018 у сумі - 105785,64 грн. (а. с. 16).

Нараховано у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації платника єдиного податку за 2018 року по строку сплати до 21.02.2019 у сумі - 150604,33 грн (а. с. 17).

ГУ ДФС у Луганській області було сформовано податкову вимогу від 28.11.2018 № 2144-52, яку надіслано за адресою відповідача 03.12.2018 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вручено 10.12.2018 (а. с. 9).

На час розгляду адміністративної справи відповідачем податковий борг не погашений, що підтверджено інформацією про наявність податкового боргу станом на 17.05.2019 (а. с. 10).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ):

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1);

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

Відповідно до пункту 291.2 статті 291 ПКУ спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

На підставі підпункту 293.3.1 пункту 293.3 статті 293 ПКУ для третьої групи платників відсоткова ставка єдиного податку встановлюється у розмірі 3 відсотків доходу у разі сплати податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 294.1 статті 294 ПКУ податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої - шостої групи є календарний квартал.

Пунктом 295.3 статті 295 ПКУ платники єдиного податку третьої - шостої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Відповідно до пункту 295.4 статті 295 ПКУ сплата єдиного податку платниками першої - третьої груп здійснюється за місцем податкової адреси.

В порушення зазначених норм ПКУ відповідачем не сплачено авансові внески з єдиного податку третьої групи за період з 19.10.2018 по 21.02.2019.

У відповідача виникла заборгованість з єдиного податку третьої в сумі 256389,97 грн, що підтверджується інтегрованою карткою платника єдиного податку станом на 17.05.2019, довідкою про наявність податкового боргу та розрахунком суми податкового боргу (а. с. 10,11,12-15).

Відповідно до пунктів 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Оскільки податкова вимога 28.11.2018 № 2144-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 ПКУ.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 ПКУ контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПКУ).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПКУ контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою.

Згідно з Положенням про Головне управління ДФС у Луганській області, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 31.07.2017 № 503, Головне управління ДФС у Луганській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується Державній фіскальній службі України. Головне управління ДФС у Луганській області є органом доходів і зборів.

Основними завданнями Головного управління ДФС у Луганській області є забезпечення реалізації державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного (при виконанні повноважень з контрольно-перевірочної, оперативно-розшукової роботи, досудового розслідування, перевірок фінансових операцій, які можуть бути пов`язані з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом) законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Відповідно до підпунктів 9, 19 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДФС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законодавством.

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи, є Головне управління ДФС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг з єдиного податку у розмірі 256389,97 грн не сплачений, позовні вимоги відповідач визнав у повному обсязі, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

За приписами статті 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, 93401, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, буд. 72) до Товариства з обмеженою відповідальністю С-Мастер (код ЄДРПОУ 39470182, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, буд. 37) про стягнення податкової заборгованості задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю С-Мастер податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 256389,97 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, на користь місцевого бюджету Сєвєродонецької міської ради.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 16.07.2019.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2019
Оприлюднено18.07.2019
Номер документу83038861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2279/19

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні