ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
12 липня 2019 року № 826/13005/17
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганни Леонідівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ремпіон", про визнання протиправними дій, скасування реєстраційного запису.
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом про:
- визнання протиправними дій державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Г.Л. щодо внесення 01.08.2017 запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 10741070008041253 в частині зміни керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпіон", ТОВ "Ремпіон", код 37994567;
- скасування реєстраційного запису №10741070008041253, внесеного 01.08.2017 державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Г.Л. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпіон", ТОВ "Ремпіон", код 37994567 в частині зміни керівника.
Ухвалами суду: від 23.10.2017 - відкрито провадження у справі, призначено попереднє судове засідання, витребувано у Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації належним чином засвідчену копію реєстраційної справи ТОВ "Ремпіон" (ідентифікаційний код 37994567), від 07.11.2017 - залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ТОВ "Ремпіон", витребувано у Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації належним чином засвідчені копії документів, які слугували підставою для внесення державним реєстратором 01.08.2017 запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10741070008041253 щодо зміни керівника ТОВ "Ремпіон", закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні, від 23.11.2017 - витребувано в Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради реєстраційну справу ТОВ "Ремпіон", від 12.12.2017 - зупинено провадження в адміністративній справі до 06.02.2018 з метою отримання додаткових доказів, витребувано в Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради належним чином засвідчені копії реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпіон" щодо внесення 01.08.2017 запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10741070008041253 у частині зміни керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпіон", від 06.02.2018 - поновлено провадження в адміністративній справі. В судовому засіданні, 03.04.2018, ураховуючи заявлене представником позивача клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, враховуючи відсутність представників інших учасників справи в судовому засіданні, які належно повідомлялись про судове засідання, суд відповідно до частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив продовжити розгляд справи в письмовому провадженні за наявними в матеріалах справи доказами.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації протиправно було внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо відомостей про юридичну особу ТОВ "Ремпіон" в частині зміни керівника юридичної особи, оскільки такими діями було порушено вимоги Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Крім того, позивач зазначає, що відповідні дії державний реєстратор вчинив без його згоди, без будь-яких домовленостей з власниками та працівниками ТОВ "Ремпіон" та, взагалі, позивач ніколи не мав ніякого відношення до вказаного товариства.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Відповідачі: Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація, державний реєстратор Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Г.Л. участі повноважних представників в судових засіданнях не забезпечили, заперечень до суду не надали, про місце, дату та час судових засідань повідомлялись належним чином.
Третя особа - ТОВ "Ремпіон", участь повноваженого представника в судових засіданнях не забезпечила, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлялась належним чином, про причини неявки в судове засідання не повідомила, заперечень, пояснень до суду не надала.
У зв`язку з поданням 06.02.2018 представником позивача через відділ документообігу суду заяви про долучення копій документів до матеріалів справи, ухвалою суду від 08.02.2018 призначено судове засідання.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, судом встановлено.
Державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Г.Л. 01.08.2017 проведено реєстраційну дію №10741070008041253, якою внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в частині зміни відомостей про юридичну особу - зміна керівника ТОВ "Ремпіон" (ідентифікаційний код 37994567).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.10.2017 №1003104617 керівником ТОВ "Ремпіон" (ідентифікаційний код 37994567) є ОСОБА_1 .
Позивач, спростовуючи достовірність відомостей за реєстраційним записом №10741070008041253 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Ремпіон" в частині зміни керівника зазначив, що ним на офіційному сайті Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виявлено інформацію, згідно з якою він значиться керівником ТОВ "Ремпіон", отримавши розширений витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, йому стало відомо, що 01.08.2017 була проведена реєстраційна дія №10741070008041253, внаслідок якої внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у частині зміни директора, призначення його на посаду директора ТОВ "Ремпіон" було проведено без його згоди, чи волевиявлення та без будь-яких домовленостей з власниками та працівниками третьої особи, позивач ніколи не мав ніякого відношення до ТОВ "Ремпіон", не подавав жодних документів, заяв, форм, довіреностей, реєстраційних документів, які пов`язані з ТОВ "Ремпіон". Також позивач невідомо обставини про затвердження протоколу від 27.07.2017 щодо призначення ОСОБА_1 керівником ТОВ "Ремпіон" з 28.07.2017 та заяви (Ф3) від 31.07.2017 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, підписану ОСОБА_2 , яку ТОВ "Ремпіон" в особі директора ОСОБА_1 згідно довіреності від 28.07.2017 №01 уповноважив на проведення реєстраційних дій. На момент призначення позивача на посаду директора ТОВ "Ремпіон", 27.07.2017, ОСОБА_1 знаходився за межами кордону України, що підтверджується копією закордонного паспорта з відповідними відмітками, копією електронних авіабілетів та посадочних талонів, що містяться в матеріалах справи.
Не погоджуючись із реєстраційним записом, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV.
Частиною четвертою статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою.
Відповідно до частини дев`ятнадцятої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що у разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Наказом Міністерства юстиції України "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 18.11.2016 №3268/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.11.2016 за №1500/29630, затверджені форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У випадку зміни керівника юридичної особи, заявник повинен подати державному реєстратору, серед іншого: заповнену заяву за формою 3, яка затверджена наказом Міністерства юстиції України "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 18.11.2016 №3268/5; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, як правило це протокол загальних зборів учасників; у випадку подання документів державному реєстратору представником - примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Загальні вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, визначені статтею 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", серед яких пунктами 5 і 6 частини першої встановлено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Як зазначено представником позивача, ОСОБА_1 не приймав участі в загальних зборах учасників ТОВ "Ремпіон", оформлених протоколом від 27.07.2017 №1/2017, не видавав та не підписував довіреності від 28.07.2017 №01 про надання повноважень ОСОБА_2 представляти інтереси ТОВ "Ремпіон", зокрема, в органах державної реєстрації будь-якого підпорядкування, оскільки у зазначений день перебував за кордоном, що підтверджується відміткою на закордонному паспорті та наявними у матеріалах справи копіями авіаквитків.
Згідно з матеріалами реєстраційної справи №107404125360 (код: 174664716238), 31.07.2017 ОСОБА_2 з метою державної реєстрації зміни керівника ТОВ "Ремпіон" державному реєстратору було подано пакет документів, серед яких, зокрема, довіреність від 28.07.2017 №01, видана на її ім`я.
З огляду на зазначене, враховуючи подання позивачем нотаріально посвідчених пояснень, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині скасування реєстраційного запису від 01.08.2017 №10741070008041253, який внесено державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Г.Л. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ТОВ "Ремпіон" щодо зміни керівника.
Відносно позовних вимог про визнання протиправними дій, то суд вважає, що такі вимоги задоволенню не підлягають, оскільки судом не встановлено протиправності дій державного реєстратора. В даному випадку судом враховано, що підставою для скасування слугував висновку суду щодо неналежного оформлення довіреності, що державному реєстратору не було та не могло бути відомо.
Щодо юрисдикції спору, то суд враховує підстави позову - не з`ясування державним реєстратором під час надання адміністративних послуг достатності та повноти документів для вчинення реєстраційної дії. Учасниками справи клопотань про визначення юрисдикції спору не подавались.
Відповідно до частини третьої статті 139 КАС України При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1280,00 грн. (квитанція від 09.10.2017 №ПН552). Отже, з урахуванням задоволених вимог, суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати зі сплати судового збору в розмірі 640,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Скасувати реєстраційний запис №10741070008041253 внесений 01 серпня 2017 року державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпіон" (ідентифікаційний код 37994567) у частині зміни керівника.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 640,00 грн. (шістсот гривень 00 копійок) за рахунок державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганни Леонідівни.
Позивач - ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , адреса для листування: 01135, місто Київ, вулиця Жилянська , 101, офіс 2).
Відповідача - Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація (ідентифікаційний код 37405111; місцезнаходження: 01030 місто Київ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок №24).
Відповідач - державний реєстратор Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганна Леонідівна (місцезнаходження: 01030 місто Київ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок №24).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2019 |
Оприлюднено | 17.07.2019 |
Номер документу | 83040095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні