ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
10.07.2019р. Справа № 905/20/16
За заявою кредитора Головного управління ДФС у Донецькій області м.Маріуполь
до боржника Костянтинівського державного хімічного заводу м.Костянтинівка Донецької області
про визнання кредиторських вимог
ліквідатор - Нестеренко О.А.
Суддя господарського суду Донецької області Чорненька І.К.
Представники:
заявника - не з`явився
ліквідатор - не з`явився
За результатами підготовчого засідання 21.01.2016р. порушено провадження у справі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕТАР", с.Валове, Криворізький район, Дніпропетровська область про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області, розпорядником майна призначений арбітражний керуючий Нестеренко О.А., встановлено дату попереднього засідання суду на 16.03.2016р.
Оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про порушення справи №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області здійснено 22.01.2016р. за №27512.
Ухвалою від 06.04.2016р. господарським судом Донецької області, за результатами попереднього засідання, затверджено реєстр вимог кредиторів Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області.
Ухвалою від 31.05.2016р. у справі №905/20/16 припинено процедуру розпорядження майном та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Нестеренко Олега Анатолійовича по справі про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області. Введено процедуру санації боржника - Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області строком на шість місяців. Призначено керуючим санацією Костянтинівського державного хімічного заводу арбітражного керуючого Нестеренко Олега Анатолійовича.
01.06.2016р. на офіційному сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №32084 про введення процедури санації Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області.
Постановою суду від 13.12.2016р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 6 місяців до 13.06.2017р., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Нестеренко О.А.
14.12.2016р. на офіційному сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №38400 про визнання Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою від 11.05.2017р. господарським судом Донецької області були визнані поточні вимоги кредиторів.
Ухвалою суду від 13.06.2017р. продовжено строк ліквідаційної процедури Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області та повноважень ліквідатора арбітражного керуючого Нестеренко О.А. до 19.07.2017р.; розгляд клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Нестеренко О.А. №01-16/73 від 12.06.2017р. про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора на 6 місяців призначено на 19.07.2017р.; розгляд позовних заяв відкладено.
Ухвалою суду від 19.07.2017р. продовжено строк ліквідаційної процедури Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області та повноважень ліквідатора арбітражного керуючого Нестеренко О.А. до 13.12.2017р.; розгляд позовних заяв відкладено.
Ухвалою суду від 08.08.2017р. позовні заяви ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 . ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 задоволено частково.
Ухвалою суду від 15.09.2017р. розгляд позовної заяви ОСОБА_15 від 06.09.2017р. про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 15120,42грн. (вх.№23629/17 від 12.09.2017р.) призначено в судовому засіданні на 17.10.2017р.
Ухвалою суду від 29.09.2017р. призначено клопотання ліквідатора Костянтинівського державного хімічного заводу арбітражного керуючого Нестеренка О.А. №01-16/99 від 18.09.2017р. про припинення податкової застави та скасування арештів нерухомого майна до розгляду у судовому засіданні на 17.10.2017р..
Ухвалою суду від 03.10.2017р. відмовлено у задоволенні клопотання Фонду державного майна України №10-52-18149 від 22.09.2017р. в частині вжиття заходів забезпечення, шляхом заборони Товарній біржі "Донецька універсальна товарна біржа" проводити другий повторний аукціон з продажу майна Костянтинівського державного хімічного заводу; клопотання Фонду державного майна України №10-52-18149 від 22.09.2017р. (в частині решти вимог) призначено до розгляду в судовому засіданні на 09.10.2017р.
Ухвалою суду від 09.10.2017р. задоволено клопотання Фонду державного майна України №10-52-18149 від 22.09.2017р. в частині залучення до участі у справі №905/20/16 організатора аукціону Товарну біржу "Донецька універсальна товарна біржа"; у задоволенні клопотання Фонду державного майна України №10-52-18149 від 22.09.2017р. в частині скасування другого повторного аукціону з продажу майна боржника, відмовлено.
Ухвалою суду від 17.10.2017р. у задоволенні позовних вимог ОСОБА_15 про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 15120,42грн. відмовлено; клопотання ліквідатора Костянтинівського державного хімічного заводу арбітражного керуючого Нестеренка О.А. №01-16/99 від 18.09.2017р. задоволено.
Ухвалою суду від 08.11.2017р. замінено кредитора Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Костянтинівка Донецької області на його правонаступника Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Костянтинівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.
Ухвалою суду від 22.11.2017р. клопотання ліквідатора Костянтинівського державного хімічного заводу арбітражного керуючого Нестеренка О.А. №01-16/123 від 10.10.2017р. задоволено, скасовано арешт всього нерухомого майна Костянтинівського державного хімічного заводу (код 05766362) накладений постановою про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження від 29.11.2012р. №35464385 виданої Відділом державної виконавчої служби Костянтинівського міськрайонного управління юстиції про що до Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна внесений запис про арешт нерухомого майна №13314308 від 29.11.2012р.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.11.2017р. відмовлено у задоволенні позовної заяви Фонду державного майна України від 26.10.17 №10-52-20197 про визнання недійсними результатів другого повторного аукціону, що відбувся 10.10.17 з продажу майна боржника.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 14.12.2017р. апеляційну скаргу Фонду Державного майна України на ухвалу Господарського суду Донецької області від 28.11.2017 у справі №905/20/16 повернуто скаржнику.
Супровідним листом господарського суду Донецької області від 12.01.2018р справу №905/20/16 надіслано на адресу Донецького апеляційного господарського суду у зв`язку з надходженням касаційної скарги Фонду Державного майна України м.Київ на ухвалу Донецького апеляційного господарського суду від 14.12.2017 у справі № 905/20/16.
Супровідним листом Донецького апеляційного господарського суду від 12.01.2018р. справу №905/20/16 надіслано на адресу Верховного суду.
Постановою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 11.07.2018р. касаційну скаргу Фонду державного майна України на ухвалу Донецького апеляційного господарського суду від 14.12.2017р. у справі №905/20/16 залишено без задоволення, ухвалу Донецького апеляційного господарського суду від 14.12.2017р. у справі № 905/20/16 залишено без змін.
Розпорядженням господарського суду Донецької області від 08.08.2018р. у зв`язку з прийняттям Вищою радою правосуддя рішення №2409/0/15-18 від 24.07.2018р. про звільнення судді ОСОБА_16 у відставку та наявністю обставин, які можуть мати наслідком порушення строків розгляду справи, призначено повторний автоматичний розподіл справи №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка, Донецька область.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу справи між суддями, справа №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка, Донецька область передана до провадження судді Чорненькій І.К.
10.09.2018р. за супровідним листом Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду матеріали справи №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка, Донецька область повернуті до господарського суду Донецької області.
13.09.2018р. за супровідним листом господарського суду Донецької області справу №905/20/16 надіслано на адресу Донецького апеляційного господарського суду у зв`язку з надходженням апеляційної скарги №10-52-17817 від 27.08.2018р. Фонду державного майна України на ухвалу господарського суду Донецької області від 28.11.2017р. по справі №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м. Костянтинівка.
Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 22.10.2018р. повернуто апеляційну скаргу Фонду Державного майна України на ухвалу Господарського суду Донецької області від 28.11.2017р. у справі № 905/20/16.
29.10.2018р. за супровідним листом Східного апеляційного господарського суду матеріали справи №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м. Костянтинівка, Донецька область повернуті до господарського суду Донецької області.
Ухвалою від 04.12.2018р. справа №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу прийнята до провадження судді Чорненької І.К.
Ухвалою господарського суду від 04.12.2018р. відповідно до ч.1 ст.24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом":-повідомлено Головне управління ДФС у Донецькій області, що подана ним заява б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог в загальному розмірі 438716,48грн. з додатками, містить недоліки (відсутні докази надсилання копії заяви боржнику та ліквідатору); - запропоновано Головному управлінню ДФС у Донецькій області, усунути недоліки заяви про грошові вимоги у строк протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали.
26.12.2018р. до господарського суду надійшов лист ГУ ДФС у Донецькій області від 14.12.2018р., за яким на вимогу ухвали суду від 04.12.2018р. надає документи: докази направлення заяви ГУ ДФС у Донецькій області про визнання грошових вимог до боржника з додатками на адресу боржника - Костянтинівського державного хімічного заводу, та ліквідатора - Нестеренко Олега Анатолійовича.
Ухвалою господарського суду від 27.12.2018р. призначено заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог до боржника, до розгляду у судовому засіданні на 11.02.2019 року; зобов`язано ліквідатора до дати судового засідання надати суду відзив на заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про визнання грошових вимог до боржника.
Ухвалою господарського суду від 11.02.2019р. відкладено розгляд заяви ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог до боржника на 13.03.2019 року ; зобов`язано ліквідатора до дати судового засідання надати суду відзив на заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про визнання грошових вимог до боржника.
13.03.2019р. до господарського суду від ліквідатора Нестеренко О.А. надійшов відзив №23 від 11.03.2019р. на заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про визнання грошових вимог до боржника, за яким зазначає, що правові підстави для задоволення заяви ГУ ДФС у Донецькій області про визнання грошових вимог у розмірі 428716,48грн. відсутні, посилаючись на ч.1 ст. 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Ухвалою господарського суду від 13.03.2019р. відкладено розгляд заяви ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог до боржника на 17.04.2019 р.; зобов`язано ГУ ДФС у Донецькій області до дати судового засідання надати суду: письмові пояснення щодо розподілу грошових коштів які перераховані платіжним дорученням №173 від 19.12.2017р. у сумі 2202308,22 грн. з урахуванням розміру кредиторських вимог та черговості їх задоволення.
Ухвалою господарського суду від 17.04.2019р. відкладено заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог до боржника, до розгляду у судовому засіданні на 21.05.2019р.; зобов`язано ГУ ДФС у Донецькій області до дати судового засідання надати суду: - письмові пояснення щодо розподілу грошових коштів які перераховані платіжним дорученням № 173 від 19.12.2017р. у сумі 2202308,22 грн. з урахуванням розміру кредиторських вимог та черговості їх задоволення.
22.04.2019р. до господарського суду надійшли письмові пояснення ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 16.04.2019р. щодо заявлених кредиторських вимог.
20.05.2019р. на електрону адресу господарського суду надійшло клопотання ліквідатора Нестеренко О.А. б/н від 20.05.2019р., за яким просить суд:
- відкласти розгляд справи за заявою ГУ дФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. на іншу дату про визнання кредиторських вимог до боржника;
- зобов`язати ГУ ДФС у Донецької області надіслати ліквідатору копію відповідних пояснень з додатками.
Обґрунтовуючи клопотання, ліквідатор зазначає, що ухвалою господарського суду від 17.04.2019р. зобов`язано ГУ ДФС у Донецькій області до дати судового засідання надати суду письмові пояснення щодо розподілу грошових коштів, які перераховані платіжним дорученням №173 від 19.12.2017р. у сумі 2202308,22грн. При цьому, як зазначає ліквідатор, відповідні пояснення ГУ ДФС у Донецькій області до ліквідатора не надходили.
Ухвалою господарського суду від 21.05.2019р. відкладено розгляд заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про визнання грошових вимог до боржника на 19.06.2019 року; зобов`язано ГУ ДФС у Донецькій області до дати судового засідання надати суду докази направлення письмових пояснень ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 16.04.2019р. щодо розподілу грошових коштів які перераховані платіжним дорученням № 173 від 19.12.2017р. у сумі 2202308,22 грн. з урахуванням розміру кредиторських вимог та черговості їх задоволення, на адресу ліквідатора Нестеренко О.А. (м. Київ, 04112, вул. Дегтярівська, 48).
07.06.2019р. до господарського суду від представника ГУ ДФС у Донецькій області надійшов лист б/н від 04.06.2019р. про долучення документів до матеріалів справи.
Ухвалою господарського суду від 11.06.2019р. повідомлено сторін, що судове засідання, призначене на 19.06.2019р. о 12:00год. з розгляду заяви ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог, не відбудеться у зв`язку з перебуванням судді Чорненької І.К. у відрядженні з 17.06.2019р. по 21.06.2019р.; встановлено дату судового засідання на 10.07.2019 року о 12:00год., каб. 320.
09.07.2019р. від ліквідатора Нестеренко О.А. до господарського суду надійшли:
- відзив б/н від 09.07.2019р. на заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог;
- клопотання б/н від 09.07.2019р. про проведення судового засідання 10.07.2019р. без його участі у зв`язку із хворобою.
У судове засідання 10.07.2019р. представник Головного управління ДФС у Донецькій області та ліквідатор не з`явились, про день та час судового засідання були повідомлені належним чином ухвалою господарського суду від 11.06.2019р.
Відповідно до ст.202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Розглянувши у судовому засіданні 11.06.2019р. заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог, дослідивши матеріали справи та надані сторонами документи, суд встановив:
16.03.2018р. до господарського суду Донецької області надійшла заява Головного управління ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог, за якою просить суд визнати кредиторські вимоги до боржника у розмірі 438716,48грн. які, на його думку, виникли під час проведення процедури банкрутства та є неоплаченими, з яких:
- 100458,00грн. - податок на додану вартість, який виник у період з лютого 2017р. по січень 2018р.;
- 337323,21грн. - єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, який виник у період з 20.04.2017р. по 20.02.2018р.;
- 935,27грн. - земельний податок з юридичних осіб, який виник за податковою декларацією №9016327424 від 15.02.2016р. з кінцевим терміном сплати 30.01.2017р.
На підтвердження заявлених грошових вимог до боржника, кредитором надані наступні копії документів:
- податкових декларацій з податку на додану вартість (№9021660988 від 16.02.2017р.; №9043133224 від 16.03.2017р., №9067811428 від 18.04.2017р., №9090813095 від 16.05.2017р., №9115058320 від 16.06.2017р., №9139708057 від 19.07.2017р., №9168536907 від 21.08.2017р., №9185297184 від 13.09.2017р., №9216135932 від 18.10.2017р., №9240959252 від 15.11.2017р., №9269352955 від 15.12.2017р., №9296699078 від 22.01.2018р.)
- податкової декларації з плати за землю №9016327924 від 15.02.2016р.;
- звітів про суми нарахованого внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (№9067715618 від 18.04.2017р.; №9086648729 від 12.05.2017р.; №9104926637 від 07.06.2017р.; №9138492105 від 18.07.2017р.; №9168537660 від 21.08.2017р.; №9181253204 від 08.09.2017р., №9212850453 від 13.10.2017р.; №9240952943 від 15.11.2017р., №9269704264 від 16.12.2017р.; №9287328159 від 09.01.2018р.; №9018791347 від 13.02.2018р.);
- інтегрованих карток платника податків з ЄСВ, ПДВ та земельного податку.
Згідно відзиву №23 від 11.03.2019р. ліквідатор зазначає наступне:
- нарахування ПДВ на квартплату житлового фонду КДХЗ у розмірі 100458,00грн. відповідає даним податкових декларацій;
- земельний податок (Мангуська ОДПІ), нарахований згідно податкової декларації з плати за землю №9016327924 від15.02.2016р. у сумі 935,27грн. не сплачений боржником;
- щодо суми нарахованого ГУ ДФС у Донецькій області ЄСВ у розмірі 337323,21грн, ліквідатор зазначає, що частина боргу за цим податком сплачена у розмірі 77589,60грн., у зв`язку з чим фактична заборгованість боржника з ЄСВ складає 259733,61грн.
Крім того, ліквідатор зазначає, що у грудні 2017 року заявнику ГУ ДФС у Донецькій області було перераховано 2202308,22грн., що складає 69,34% від загальної суми ЄСВ (3176100,70, включеної до реєстру вимог кредиторів.
При цьому ліквідатор зазначає, що зазначені кошти у розмірі 2202308,22грн. розподілені ГУ ДФС у Донецькій області без урахування черговості реєстру вимог кредиторів, встановленої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Також, у даному відзиві ліквідатор посилається на відсутність правових підстав для задоволення заяви ГУ ДФС у Донецькій області про визнання грошових вимог у розмірі 428716,48грн., посилаючись на ч.1 ст. 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
09.07.2019р. до господарського суду від ліквідатора надійшов відзив б/н від 09.07.2019р. на заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог, який за змістом є тотожнім відзиву ліквідатора №23 від 11.03.2019р.
Відповідно до ст.86 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне:
Відповідно до п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п.п.16.1.4 п.16.4 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно п.129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 129.3.3 встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
1) Відповідно до податкових декларацій з податку на додану вартість (№9021660988 від 16.02.2017р.; №9043133224 від 16.03.2017р., №9067811428 від 18.04.2017р., №9090813095 від 16.05.2017р., №9115058320 від 16.06.2017р., №9139708057 від 19.07.2017р., №9168536907 від 21.08.2017р., №9185297184 від 13.09.2017р., №9216135932 від 18.10.2017р., №9240959252 від 15.11.2017р., №9269352955 від 15.12.2017р., №9296699078 від 22.01.2018р.) та наданого заявником розрахунку, за боржником обліковується податкова заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 100458,00грн., яка виникла у період з лютого 2017р. по січень 2018р.
Наявність зазначеної податкової заборгованості до органів доходів і зборів також відображена у роздруківці інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість щодо Костянтинівського державного хімічного заводу.
Статтею 1 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі за текстом - Закон про банкрутство) визначено, що кредитор це юридична або фізична особа, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до п.1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред`являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
При цьому, згідно ч.1 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури , зокрема, у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів)) , крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
22.01.2016р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднене повідомлення №27512 про порушення справи №905/20/16 про банкрутство Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області.
Постановою суду від 13.12.2016р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 6 місяців до 13.06.2017р., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Нестеренко О.А.
14.12.2016р. на офіційному сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №38400 про визнання Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Суд зазначає , що кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з податку на додану вартість (№9021660988 від 16.02.2017р.; №9043133224 від 16.03.2017р., №9067811428 від 18.04.2017р., №9090813095 від 16.05.2017р., №9115058320 від 16.06.2017р., №9139708057 від 19.07.2017р., №9168536907 від 21.08.2017р., №9185297184 від 13.09.2017р., №9216135932 від 18.10.2017р., №9240959252 від 15.11.2017р., №9269352955 від 15.12.2017р., №9296699078 від 22.01.2018р.) у розмірі 100458,00грн. , задекларована боржником за період з лютого 2017р. по січень 2018р. , тобто після прийняття господарським судом Донецької області 13.12.2016р. постанови про визнання банкрутом Костянтинівського державного хімічного заводу, м. Костянтинівка та відкриття ліквідаційної процедури, та, відповідно, за своєю правовою природою не є поточними.
Враховуючи вищевикладене господарський суд дійшов висновку, що кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з податку на додану вартість у розмірі 100458,00грн. за період з лютого 2017р. по січень 2018р., не обґрунтовані, суперечать приписам ч.1 ст. 38 Закону про банкрутство, а тому не підлягають задоволенню.
2) Відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) №9016327424 від 15.02.2016р. та наданого заявником розрахунку, за боржником обліковується податкова заборгованість з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 935,27грн. з кінцевим терміном сплати 30.01.2017р.
Наявність зазначеної податкової заборгованості до органів доходів і зборів також відображена у роздруківці інтегрованої картки платника податків з земельного податку з юридичних осіб щодо Костянтинівського державного хімічного заводу.
Кредиторські вимоги ГУ ДФС у Харківській області з земельного податку з юридичних осіб (податкова декларація №9016327424 від 15.02.2016р.) у розмірі 935,27грн., виникли за 2016рік, тобто після порушення провадження у справі про банкрутство - 21.01.2016р . та до винесення постанови про визнання боржника банкрутом - 13.12.2016р., а тому у відповідності до приписів Закону про банкрутство є поточними кредиторськими вимогами.
Згідно ч.8 ст.23 Закону про банкрутство поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред`явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону про банкрутство, вимоги за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред`являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
14.12.2016р. на офіційному сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №38400 про визнання Костянтинівського державного хімічного заводу, м.Костянтинівка Донецької області банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Заява ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог спрямована до господарського суду 12.03.2018р., тобто після пливу строку , визначеного ч.1 ст. 38 Закону про банкрутство, для пред`явлення вимог за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, а тому кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 935,27грн . підлягають погашенню в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку, що кредиторські вимоги ГУ ДФС у Харківській області з земельного податку з юридичних осіб (податкова декларація №9016327424 від 15.02.2016р . ) у розмірі 935,27грн. обґрунтовані, підтверджені належними та допустимими доказами, та підлягають визнанню у наступній черговості: 935,27грн. - шоста черга.
3) Відповідно до звітів про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (№9067715618 від 18.04.2017р.; №9086648729 від 12.05.2017р.; №9104926637 від 07.06.2017р.; №9138492105 від 18.07.2017р.; №9168537660 від 21.08.2017р.; №9181253204 від 08.09.2017р., №9212850453 від 13.10.2017р.; №9240952943 від 15.11.2017р., №9269704264 від 16.12.2017р.; №9287328159 від 09.01.2018р.; №9018791347 від 13.02.2018р.) та наданого заявником розрахунку, за боржником обліковується податкова заборгованість з єдиного соціального внеску у розмірі 337323,21грн. , яка виникла у період з 20.04.2017р. по 20.02.2018р . в ліквідаційній процедурі.
Наявність зазначеної податкової заборгованості до органів доходів і зборів також відображена у роздруківці інтегрованої картки платника податків з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування щодо Костянтинівського державного хімічного заводу.
Єдиний соціальний внесок - обов`язковий платіж до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування, що справляється в Україні з метою забезпечення страхових виплат за поточними видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Загальнообов`язкове державне соціальне страхування - система, що передбачає матеріальне забезпечення громадян у разі настання страхового випадку (наприклад, досягнення пенсійного віку, непрацездатність, хвороба і т. ін.), а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету відповідного Фонду соціального страхування, що формується шляхом сплати обов`язкових страхових внесків юридичними та фізичними особами, а також за рахунок інших джерел.
Страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачено страхові внески в сумі, не меншій за мінімальний страховий внесок.
Час, за який сплачується єдиний соціальний внесок. зараховується до страхового стажу для визначення права працівника боржника на призначення пенсії за віком.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 45 Закону про банкрутство, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею, при цьому у другу чергу задовольняються вимоги із зобов`язань , що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, ' , крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).
Згідно відзиву б/н від 09.07.2019р. ліквідатор зазначає, частина боргу з ЄСВ в сумі 337323,21грн., сплачена ліквідатором у розмірі 77589,60грн., у зв`язку з чим фактична заборгованість боржника з ЄСВ складає 259733,61грн.
При цьому суд зазначає, що ліквідатором не надано суду будь-яких належних та допустимих доказів щодо часткової сплати у сумі 77589,60грн. заборгованості з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування перед ГУ ДФС у Донецькій області, яка виникла в ліквідаційній процедурі та становить 337323,21грн., а тому посилання ліквідатора на часткову сплату заборгованості з ЄСВ перед ГУ ДФС у Донецькій області на суму 77589,60грн. суд вважає недоведеними.
Також, відзиву №23 від 11.03.2019р. ліквідатор звертає увагу, що у грудні 2017 року заявнику ГУ ДФС у Донецькій області було перераховано 2202308,22грн., що складає 69,34% від загальної суми ЄСВ (3176100,70, включеної до реєстру вимог кредиторів.
При цьому ліквідатор зазначає, що зазначені кошти у розмірі 2202308,22грн. розподілені ГУ ДФС у Донецькій області без урахування черговості реєстру вимог кредиторів, встановленої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , та розподілені наступним чином:
- 1759887,40грн. - ЄСВ (друга черга погашення);
- 442420,82грн. - штрафні санкції (шоста черга погашення).
22.04.2019р. заявником ГУ ДФС у Донецькій області надані суду письмові пояснення б/н від 16.04.2019р., за якими заявник підтверджує отримання від банкрута Костянтинівського державного хімічного заводу грошових коштів у розмірі 2202308,22грн. за платіжним дорученням №173 від 19.10.2017р. та зазначає, що вказані грошові кошти були спрямовані на погашення виділеної частини заборгованості, у т.ч. кредиторських вимог другої черги у сумі 1759887,40грн. та шостої черги (штрафні санкції) у сумі 442420,82грн.
Обґрунтовуючи зазначений розподіл отриманих грошових коштів у розмірі 2202308,22грн., ГУ ДФС у Донецькій області посилається на ч.5 розділу VI Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016р №422 (далі - Порядок), який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за №751/28881, якою визначені особливості механізму обліку сум податкового боргу та заборгованості зі сплати єдиного внеску боржників, що перебувають у процедурах банкрутства, передбачена процедура врегулювання обліку надходжень у разі наявності виділеної частини заборгованості та поточної заборгованості.
Також ГУ ДФС у Донецькій області звертає увагу, що питання розподілення надходжень з дотриманням черговості погашення, передбаченої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , на думку ГУ ДФС у Донецькій області не врегульовано.
Суд зазначає, що ухвалою господарського суду за результатами попереднього засідання від 06.04.2016р. визнані грошові вимоги кредиторів та затверджено реєстр вимог кредиторів Костянтинівського державного хімічного заводу, зокрема, Костянтинівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області в загальному розмірі 14 035 802,40грн. з яких:
- 5 512,00грн. - грошові зобов`язання першої черги;
- 4805572,88грн. - грошові зобов`язання другої черги (вимоги з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування) ;
- 3507816,53грн. - грошові зобов`язання третьої черги,
- 5716900,99грн. - грошові зобов`язання шостої черги.
З огляду на наведене, суд зазначає, що ГУ ДФС у Донецькій області грошові кошти у розмірі 2202308,22грн., отримані від банкрута - Костянтинівського державного хімічного заводу, розподілені на погашення частини заборгованості (кредиторських вимог другої черги у сумі 1759887,40грн. та шостої черги (штрафні санкції) у сумі 442420,82грн.) не правомірно, оскільки відповідно до ч.1 ст. 45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею, та відповідно до ухвали за результатом попереднього засідання, в якій згідно ст. 25 Закону про банкрутство зазначені відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, черговість задоволення кожної вимоги.
Згідно ч.2 ст.45 Закону про банкрутство, вимоги кожної наступної черги задовольняються у міру надходження на рахунок коштів від продажу майна банкрута після повного задоволення вимог попередньої черги, крім випадків, установлених цим Законом.
При цьому суд звертає увагу Головного упадіння Державної фіскальної служби у Донецькій області , що у відповідності до ч.1 ст.2 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України, а тому Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом є спеціальним Законом та має пріоритет при вирішенні питань у справі про банкрутство.
Таким чином, погашення кредиторської заборгованості, яка визнана ухвалами господарського суду у справі про банкрутство підлягає погашенню згідно до визначеної в ухвалі суду черговості та у відповідності до приписів ст. 45 Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Окрім того, суд зазначає, що зобов`язання перед ГУ ДФС у Донецькій області з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 337323,21грн. виникли у боржника в ліквідаційній процедуріу період з 20.04.2017р. по 20.02.2018р., але враховуючи приписи п.2 ч.1 ст. 45 Закону про банкрутство та приймаючи до уваги, що час, за який сплачується єдиний соціальний внесок, зараховується до страхового стажу для визначення права працівника боржника на призначення пенсії за віком, господарський суд дійшов висновку, що вказані кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 337323,21грн., підлягають задоволенню за весь заявлений кредитором період та, відповідно до п.2 ч.1 ст. 45 Закону про банкрутство підлягають задоволенню у другу чергу.
З огляду на наведене, господарський суд дійшов висновку, що кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (№9067715618 від 18.04.2017р.; №9086648729 від 12.05.2017р.; №9104926637 від 07.06.2017р.; №9138492105 від 18.07.2017р.; №9168537660 від 21.08.2017р.; №9181253204 від 08.09.2017р., №9212850453 від 13.10.2017р.; №9240952943 від 15.11.2017р., №9269704264 від 16.12.2017р.; №9287328159 від 09.01.2018р.; №9018791347 від 13.02.2018р.) обґрунтовані та підлягають визнанню у розмірі 337323,21грн. - друга черга.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку, що кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області обґрунтовані та підлягають визнанню частково у розмірі 338258,48грн. , з яких: 337323,21грн. (єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування) - друга черга; 935,27грн. (земельний податок з юридичних осіб) - шоста черга.
Кредиторські вимоги ГУ ДФС у Донецькій області з податку на додану вартість у розмірі 100458,00грн. (податкові декларації №9021660988 від 16.02.2017р.; №9043133224 від 16.03.2017р., №9067811428 від 18.04.2017р., №9090813095 від 16.05.2017р., №9115058320 від 16.06.2017р., №9139708057 від 19.07.2017р., №9168536907 від 21.08.2017р., №9185297184 від 13.09.2017р., №9216135932 від 18.10.2017р., №9240959252 від 15.11.2017р., №9269352955 від 15.12.2017р., №9296699078 від 22.01.2018р.) за період з лютого 2017р. по січень 2018р., не обґрунтовані, суперечать приписам ч.1 ст. 38 Закону про банкрутство, та задоволенню не підлягають.
Крім того ГУ ДФС у Донецькій області за подання до господарського суду заяви б/н від 12.03.2018р. про розгляд кредиторських вимог сплачений судовий збір у розмірі 3524,00грн., що підтверджується платіжним дорученням №315 від 01.03.2018р., який підлягають включенню до першої черги реєстру вимог кредиторів відповідно до ч.1 ст.45 Закону про банкрутство.
Керуючись ст.1, п.1 ст.2, 8, 22, 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
Задовольнити заяву ГУ ДФС у Донецькій області б/н від 12.03.2018р. (вх.№5677/18 від 16.03.2018р.) про розгляд кредиторських вимог, частково.
Визнати Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області кредитором боржника - Костянтинівського державного хімічного заводу (код ЄДРПОУ 05766362) на суму 341782,48грн., з яких:
- 337323,21грн. - друга черга, 935,27грн. - шоста черга, 3524,00грн. (витрати по сплаті судового збору) - перша черга.
Відмовити Головному управлінню Державної фіскальної служби у Донецькій області у визнанні кредитором боржника - Костянтинівського державного хімічного заводу (код ЄДРПОУ 05766362) на суму 100458,00грн. (податок на додану вартість).
Ліквідатору включити кредиторські вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області до реєстру вимог кредиторів Костянтинівського державного хімічного заводу (код ЄДРПОУ 05766362).
Уточнений реєстр вимог кредиторів надати суду.
Ухвала набирає чинності у строк та порядку, визначеному ст.8 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Ухвала може бути оскаржена в строк, визначений ч.1 ст.256 Господарського процесуального кодексу України.
Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.п.8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).
Суддя І.К. Чорненька
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 17.07.2019 |
Номер документу | 83058015 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чорненька Ірина Кузьмінічна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні