Рішення
від 17.07.2019 по справі 420/1126/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1126/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

за участю:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

представника позивача Чайки О.Ю. за ордером,

представника відповідачів Козеровської А.О. за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Селянське (фермерське) господарства "Зоря" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними дії у зупиненні реєстрації податкової накладної №2, та зобов`язати зареєструвати податкову накладну №2,-

І. Суть спору:

Селянське (фермерське) господарство Зоря звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, в якому з урахуванням уточнення адміністративного позову просило:

1. Визнати протиправними дії Державної фіскальної України, які полягають в зупиненні реєстрації податкової накладної, складеної СФГ Зоря : податкова накладна №2 від 09 липня 2018 року.

2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену СФГ Зоря : податкова накладна №2 від 09 липня 2018 року.

3. Стягнути з Державної фіскальної служби України на користь СФГ Зоря витрати по сплаті судового збору.

ІІ. Аргументи сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

09.07.2018 р. позивач з Підприємством з іноземними інвестиціями Гленкор Агрікалчер Україна уклав договір поставки № ОР-13002. Предметом якого є здійснення позивачем поставки та передачі у власність Підприємству з іноземними інвестиціями Гленкор Агрікалчер Україна ячміня 3-го класу, українського походження, врожаю 2018 р. на умовах ЕXW Франко-елеватор - ПрАТ Кулевчанський КХП .

Позивач 09.07.2018 р. відвантажив товар ПІІ ГАУ на суму 634 500,00 грн. в тому числі 20% ПДВ 126 900,00 грн., що підтверджуються видатковою накладною №2 від 09.07.2018 р., актом прийому-передачі зерна №9 від 09.07.2018 р.

09.07.2018 р. позивач склав та направив за допомогою Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України для здійснення реєстрації податкову накладну №2 від 09.07.2018 р.

Відповідно до квитанції №1 від 30.07.2018 р. про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН за результатом обробки документу ДФСУ, реєстрацію документу було зупинено на підставі п.201.16 ст.201 ПК України. Обсяг постачання товару/послуги 1003 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково зазначено, що показник D=0, Р=0. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач відповідно до вимог п.56.23. ст.56 ПК України направив на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів, що підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а саме копії документів та пояснення до вищезазначеної господарської операції та податкової накладної.

Позивач зазначив, що відповідач всупереч наданих в повному та вичерпному обсязі документів, що підтверджують здійснену операцію поставки товару, податкову накладну №2 від 09.07.2018 р. не було зареєстровано в ЄРПН.

Позивач зазначив, що станом на сьогоднішній день рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Комісією не прийнято, що порушує приписи чинного законодавства.

Також позивач зазначив, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

25.03.2019 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.

25.04.2019 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, суд, продовжив підготовче провадження до 90 днів.

16.05.2019 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, суд, закрив підготовче провадження та продовжив розгляд справи по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити з підстав викладених в уточненому позові.

Представник відповідачів у судовому засіданні у задоволенні позову просила відмовити з підстав викладених у відзиві на позов (а.с.77-82).

В обґрунтування відзиву представник відповідачів зазначила, що позивач направив для реєстрації податкову накладну № 2 від 09.07.2018 р. Однак вона була зупинена з посиланням на підставу Обсяг постачання товару/послуг 1003 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсяг постачання .

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідачів, з`ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються. Суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення.

ІІІ. Обставини, встановлені судом

Так, суд встановив, що профільними видами діяльності позивач є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код УКТ ЗЕД 01.11).

09.07.2018 р. позивач з Підприємством з іноземними інвестиціями Гленкор Агрікалчер Україна уклав договір поставки № ОР-13002. Предметом якого є здійснення позивачем поставки та передачі у власність Підприємству з іноземними інвестиціями Гленкор Агрікалчер Україна ячміня 3-го класу, українського походження, врожаю 2018 р. на умовах ЕXW Франко-елеватор - ПрАТ Кулевчанський КХП .

Позивач 09.07.2018 р. відвантажив товар ПІІ ГАУ на суму 634 500,00 грн. в тому числі 20% ПДВ 126 900,00 грн., що підтверджуються видатковою накладною №2 від 09.07.2018 р., актом прийому-передачі зерна №9 від 09.07.2018 р.

09.07.2018 р. позивач склав та направив за допомогою Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України для здійснення реєстрації податкову накладну №2 від 09.07.2018 р.

Відповідно до квитанції від 30.07.2018 р. про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН за результатом обробки документу ДФСУ, реєстрацію документу було зупинено на підставі п.201.16 ст.201 ПК України. Обсяг постачання товару/послуги 1003 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково зазначено, що показник D=0, Р=0. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.92).

Позивач відповідно до вимог п.56.23. ст.56 ПК України направив на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів, що підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а саме копії документів та пояснення до вищезазначеної господарської операції та податкової накладної.

Позивач зазначив, що відповідач всупереч наданих в повному та вичерпному обсязі документів, що підтверджують здійснену операцію поставки товару, податкову накладну №2 від 09.07.2018 р. не було зареєстровано в ЄРПН.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

ІV Джерела права та висновки суду.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивач сформував податкову накладну №2 від 09.07.2018 р. та надіслав до ЄРПН, проте, реєстрація податкової накладної була зупинена.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-VIII пункт 200.16 ст. 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРНП з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації регулюється ПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), Наказом Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 року № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (зі змінами та доповненнями), Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29 грудня 2010 р. із змінами (далі за текстом - Порядок № 1246).

Згідно з вимогами п. 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення їх реєстрації.

Відповідно до пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Згідно з п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до п.3 Порядку №117 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;

одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;

P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Положеннями п. 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Пунктом 6 Порядку №117 передбачено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України, обов`язок по визначенню підстав (критерії ризиковості) зупинення реєстрації ПН покладено на Кабінет Міністрів України, а не на ДФСУ. У свою чергу критерії ризиковості платника податку оформлені у вигляді листа ДФС від 21.03.2018 р. №959/99-99-07-18 і не пройшли обов`язкової процедури реєстрацію, наведе свідчить про відсутність у них відповідної юридичної сили.

Відповідно до вимог п. 12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п.14 Порядку № 117 зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (тут і далі у редакції, чинній на момент формування податкової накладної) встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Згідно з вимогами пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п. 19 Порядку № 117).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 20 Порядку).

Позивач відповідно до вимог п.56.23. ст.56 ПК України направив на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів, що підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, а саме копії документів та пояснення до вищезазначеної господарської операції та податкової накладної.

Суд зазначає, що профільними видами діяльності підприємства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (Код УКТ ЗЕД 01.11).

Для збереження товару позивач з ПрАТ Кулевчанський КХП уклав договір складського зберігання зерна №13-Я/2018 від 23.06.2018 р. на виконання якого ПрАТ Кулевчанський КХП прийняв на зберігання ячмінь фуражний, згідно складських документів №№ АЦ 599667, 599679, 599670 номер за реєстром елеватора: 102, 114, 105.

Згідно з актом прийому-передачі зерна №9 від 09.07.2018 р. ПрАТ Кулевчанський КХП передав, а позивач прийняв зі зберігання та переоформив на Нового власника (ПІІ ГАУ ) ячмінь 3 класу у кількості 141 000 кг. Документи на зерно позивач повернув, зерно передано зі зберігання та переоформлено в повному обсязі на нового власника, про що останньому видано складський документ №АЦ 599686, номер за реєстром елеватора:118.

Всупереч зазначеного відповідач не взяв вказані факти до уваги та зазначив у квитанції, що обсяг постачання товару/послуги 1003 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку.

Однак, зберігання зернових культур на складі іншого товариства в даному випадку ПрАТ Кулевчанський КХП , не може автоматично свідчити про будь-які порушення чинного законодавства, у т.ч. нереальність (сумнівність) операцій, що в свою чергу призводить до висновку про відповідність Критеріям ризиковості платника податку. Вказана операція за податковою накладною №2 від 09.07.2018 р. здійснювалося в рамках видів діяльності підприємства.

Отже, зупинення реєстрації ПН/РК не відповідає встановленому переліку, зокрема зазначена номенклатура ТМЦ, не міститься у переліку кодів товарів, згідно з УКТ ЗЕД, та послуг з кодами, згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу.

Так, в квитанції про зупинення реєстрації ПН міститься лише загальні посилання на критерій ризиковості здійснення операцій, однак не наведено чіткого розрахунку згідно з яким було встановлено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання та показники дорівнюють D=0, Р=0.

З огляду на це посилання без вказівки на конкретну ознаки та розрахунки позбавляє позивача можливості усунути недоліки, встановлені податковим органом.

Позивач надав відповідачу документи, що підтверджують здійснення господарської операції, які складені у відповідності до вимог законодавства.

Однак, контролюючим органом не було зазначено жодних конкретних пропозицій щодо надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Більш того, не зазначено переліку документів складених з порушенням законодавства та документів, яких не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не наведено жодного факту та мотивів прийнятого рішення.

Згідно з п.п. 1,2,3,4 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації він визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, а також права та обов`язки її членів.

Отже, зазначені Комісії є окремими суб`єктами владних повноважень, оскільки тільки вони мають право приймати колегіально рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Відповідно до п.27 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Таким чином, зазначені Комісії є окремими суб`єктами владних повноважень, оскільки тільки вони мають право приймати колегіально рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Суд зазначає, що на день розгляду справи, всупереч наведеної вище процедури рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Комісією не прийнято , що порушує норми чинного законодавства.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі впродовж розгляду справи не довели правомірності зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН .

Таким чином, суд робить висновок, що позовні вимоги належать до задоволення.

Згідно з ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач при зверненні до суду з даним позовом сплатив судовий збір у розмірі 3842,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1823 від 30.01.2019 р.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 77, 139, 161,245, 255, 293, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Державної фіскальної України, які полягають в зупиненні реєстрації податкової накладної, складеної СФГ Зоря : податкова накладна №2 від 09 липня 2018 року.

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену СФГ Зоря : податкова накладна №2 від 09 липня 2018 року.

4. Стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь СФГ Зоря судовий збір у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві),00.

5. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

6. Позивач - Селянське (фермерське) господарство Зоря адреса: 68152, Одеська область, Татарбунарський р-н с. Ройлянка (Жовтоярська с/р), вул. Лиманська, буд. 54, код ЄДРПОУ 31529390.

Відповідач - Державна фіскальна служба України адреса: 04053, м. Київ, вул. Львівська пл.8; код ЄДРПОУ 39292197.

Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області адреса: вул. Семінарська,5 м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646 .

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 17 липня 2019 року.

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено18.07.2019
Номер документу83067527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1126/19

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Постанова від 03.07.2019

Адмінправопорушення

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Постанова від 03.07.2019

Адмінправопорушення

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні