Ухвала
від 16.07.2019 по справі 640/13051/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

16 липня 2019 року м. Київ № 640/13051/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами

ОСОБА_1 , довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_2 до Кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_3 про встановлення факту підкупу виборців В С Т А Н О В И В:

16.07.2019 о 16 год. 45 хв. до судді Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Тетяни Олександрівни надійшла позовна заява ОСОБА_1 , довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_2 , з позовними вимогами до кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_3 , а саме позивач просить суд:

- встановити факт підкупу виборців в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_3 (суб`єкта висування - самовисування) під час надання безкоштовних послуг, товарів з метою спонукання виборців голосувати за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_3 .

Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 2 ст. 171 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Вимоги до позовної заяви та доданих до неї документів визначені у ст. 160 і 161 цього Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, приписами ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначаються:

1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень;

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору;

7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Крім того, ч. 6 ст. 160 КАС України встановлено, що якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника.

З тексту позовної заяви вбачається, що остання подана ОСОБА_1 , як довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_2 , на підтвердження чого ОСОБА_1 додала до позову копію посвідчення довіреної особи вказаного кандидата у народні депутати України №ДО-1007, виданого 26.06.2019.

За змістом норм ч. 1 ст. 276 КАС України (що визначає Особливості провадження у справах щодо оскарження дій або бездіяльності кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, ініціативних груп референдуму, інших суб`єктів ініціювання референдуму, офіційних спостерігачів від суб`єктів виборчого процесу) право оскаржувати дії чи бездіяльність кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, офіційних спостерігачів від суб`єктів виборчого процесу, що порушують законодавство про вибори мають кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб`єктами відповідного виборчого процесу, ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частиною 1 ст. 279 КАС України передбачено, що особа, яка відповідно до закону про вибори зареєстрована як уповноважений представник або довірена особа кандидата, діє як представник відповідного кандидата у справах, пов`язаних з виборчим процесом, без додаткового уповноваження.

Тобто, в даному випадку виходячи зі змісту наведеної статті КАС України ОСОБА_1 є представником кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , який в розумінні ч. 1 ст. 276 КАС є позивачем за поданим позовом. Проте, при цьому, у тексті позовної заяви відомості про позивача, перелік яких визначено у п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, представником ОСОБА_1 взагалі не вказані.

Також суд встановив, що всупереч вимог згаданого п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України у позові не зазначені відомості про жодні номери засобів зв`язку, офіційну електронну адресу та/або адресу електронної пошти відповідача. Натомість ОСОБА_1 в якості контактних даних - відомостей про місце проживання чи перебування відповідача - кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 лише вказано відомості про адресу місця розташування Благодійного організації Фонд Олександра Третьякова , директором за даними центральної виборчої комісії є остання. При цьому, обставини щодо того, що за вказаною адресою відповідач перебуває постійно, позовними матеріалами не підтверджено.

У контексті з наведеним суд звертає увагу ОСОБА_1 на те, що позовна заява подана нею як така, що підлягає розгляду за правилами ст. 268 - 271, 276 КАС України, що передбачають не тільки стислий строк розгляду справи (2 дні з моменту надходження позовної заяви), а й відповідно спеціальний порядок повідомлення учасників справи про дату, час і місце розгляду відповідної справи.

Зокрема, в силу вимог ч. 1 ст. 268 КАС України у справах, визначених статтями 273 - 277, 280 - 283, 285 - 289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно має повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.

В даному випадку відсутність у тексті позовної заяви відомостей про офіційну електронну адресу, номер телефону, факсу, електронною поштою чи іншого технічного засобу зв`язку відповідача, може бути перешкодою для своєчасного повідомлення судом відповідача про дату, час і місце судового розгляду справи за поданим позовом.

Крім того, суд враховує, що за змістом норм ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Поряд з цим, як вже було зазначено судом вище по тексту даної ухвали суду, ст. 276 КАС України передбачає можливість звернення до суду саме із позовними вимогами про визнання протиправними дій чи бездіяльності кандидата у народні депутати (тобто, конкретно визначений зміст позовних вимог).

У контексті наведеного суд звертає увагу представника позивача про те, що публічно-правових спорах, особа повинна звернутися до суду із належним способом захисту. При цьому, суд звертає увагу позивача, що зміст позовних вимог - це вимоги позивача (предмет позову). Таким чином, позовна заява повинна містити максимально чітко і зрозуміло сформовані позовні вимоги.

Оглянувши зміст позовної заяви ОСОБА_1 суд встановив, що останньою заявлено вимогу виключно про встановлення факту підкупу виборців кандидатом у народні депутати України ОСОБА_3 , що не відповідає визначеному ст. 276 КАС України змісту позовних для такої категорії спорів.

Таким чином, позивачу необхідно подати до суду уточнену позовну заяву, в тексті якої необхідно: вказати відомості, передбачені п 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, про позивача - кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_2 , вказати відомості про номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти відповідача, а також привести зміст позовних вимог у відповідність до норм ст. 276 КАС України.

Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Параграфом 2 глави 11 розділу ІІ Кодексу адміністративного судочинства України закріплений розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, в т.ч. строків розгляду, встановлені статтею 273 КАС України.

Згідно ч. 11 ст. 273 КАС України, суд вирішує адміністративні справи у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Враховуючи особливості обчислення процесуальних строків у даній категорії справ, встановлені ст. 270 КАС України, суд вважає, що позовну заяву необхідно залишити без руху, для усунення вищенаведених недоліків у строк до 09 години 17 липня 2019 року, шляхом надання до Окружного адміністративного суду міста Києва: уточненої позовної заяви, приведеної у відповідність до вимог ч. 5, 6 ст. 160 КАС України та ст. 276 КАС України, з урахуванням зауважень суду, - у кількості двох примірників для суду та відповідача.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 270, 243, 248 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва -

У Х В А Л И В:

1. Залишити позовну заяву ОСОБА_1 , довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 ОСОБА_2 , без руху.

2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 09 години 17 липня 2019 року.

3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви, позовна заява буде повернута йому відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України.

4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили після її підписання суддею відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та оскарженню не підлягає.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.07.2019
Оприлюднено18.07.2019
Номер документу83068700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/13051/19

Судовий наказ від 09.09.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Постанова від 20.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 18.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні