Справа № 752/12441/19
Провадження №: 1-кс/752/7118/19
У Х В А Л А
17.07.2019 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №1 м. Києва ОСОБА_3 про надання доручення для проведення експертизи у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019100010004537 від 30.05.2019, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 191 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
прокурор Київської місцевої прокуратури № 1 м. Києва ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання доручення для проведення експертизи.
Обґрунтовуючи своє клопотання, прокурор зазначає, що в провадженні СВ Голосіївського УП ГУНП у м. Києві знаходиться кримінальне провадження за № 12019100010004537 від 30.05.2019, порушене за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами ТОВ«Міжнародна група морепродуктів» (ЄДРПОУ 32248136, м.Київ, вул.Кловський узвіз, 11) організовано протиправний механізм, пов`язаний із привласненням кредитних коштів, отриманих у АТ«Укрексімбанк», та виведенням заставного майна із застави державної банківської установи.
Так, в рамках Генерального кредитного договору №151310N1 від 28.07.2010 між АТ«Укрексімбанк» та підприємствами Групи компаній «Міжнародна група морепродуктів» було укладено кредитні договори №151310К24 від 12.11.2010, №151310К15 від 28.07.2010 та №151310К24 від 12.02.2014 (далі-Кредитні договори).
Поручителями по зазначених Кредитних договорах виступали ТО«ѳафуд Груп» (ЄДРПОУ 32044300, м.Київ, вул.Вишгородська, 28/1), ТОВ«Айс Термінал» (ЄДРПОУ 33266292, Київська область, смт.Велика Димерка, вул.Броварська, 152) та ТОВ«Айс Логістік» (ЄДРПОУ 32247698, м.Київ, вул.Вишгородська, 28/1).
Забезпеченням за вказаними кредитними договорами були комплекс по зберіганню та переробці продуктів харчування, виробниче обладнання, рухоме майно (транспортні засоби), нерухоме майно (земельні ділянки та адміністративні приміщення), а також товари в обороті (риба і морепродукти).
03.09.2015засновниками компаніїТОВ«Міжнародна групаморепродуктів» (ТОВ«МГМ»)організовано процесприпинення (ліквідації)підприємства зазаявою власникаборжника ОСОБА_4 .
29.12.2015 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет з`явилось повідомлення про визнання ТОВ«МГМ» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі №910/30460/15, Банком подано заяву до господарського суду м.Києва про визнання кредитором з грошовими вимогами в розмірі 38668400,62 доларів США та 40484661,37 грн., що разом у гривневому еквіваленті за курсом, встановленим Національним банком України на дату подання заяви, з грошовими вимогами (27.01.2016) становило: 1001354046,96 грн., в тому числі пеня: 4951790,47 доларів США (еквівалент 123046823,51 грн.) та 2642517,88 грн., всього пеня 125689341,39 грн.
Постановою Господарського суду м.Києва від 28.12.2015 у справі №910/30460/15 ліквідатором ТОВ«Міжнародної Групи морепродуктів» призначено ОСОБА_5 .
Ухвалою господарськогосуду м.Києвавід 28.03.2016 у справі №910/30460/15 Банк було визнано кредитором ТОВ«МГМ» на загальну суму 1001356802,96 грн. та включено до реєстру вимог кредиторів Позичальника.
Ліквідатором у ході проведення ліквідаційної процедури все майно боржника було реалізовано. Грошові кошти від реалізації майна в розмірі 3664129,99 грн. надійшли на рахунок в АТ«Укрексімбанк». Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.03.2017 ліквідаційний баланс Позичальника було затверджено, боржника ліквідовано, провадження у справі про банкрутство припинено.
Постановою господарського суду Київської області від 12.07.2017 ТОВ«Айс Термінал» було визнано банкрутом та відкрито його ліквідаційну процедуру, що також було ініційовано за заявою власника боржника Айс Термінал Лімітед. Слід звернути увагу, що відповідно до інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, кінцевим вигодоодержувачем засновника юридичної особи «Айс Термінал Лімітед» зазначений ОСОБА_4 .
Ухвалою господарського суду Київської області від 13.03.2019 було затверджено реєстр вимог кредиторів Боржника, до якого вимоги АТ«Укрексімбанк» були включені в сумі 815150586,13 грн., а також окремо було внесено до реєстру вимог кредиторів вимоги у розмірі 215138460,00 грн. як забезпечені іпотекою майна Боржника.
Ліквідатором ТОВ«АЙС ТЕРМІНАЛ» призначено ОСОБА_5 (постанова Господарського суду Київської області від 12.07.2017 у справі №911/1902/17).
Відповідно до ст.49 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі-Закон України 2343-XII) продаж майна банкрута в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.
На виконання ч.5 ст.44 вимог Закону України 2343-XII ліквідатором було організовано аукціон з продажу цілісного майнового комплексу ТОВ«Айс Термінал» за початковою вартістю, яка дорівнювала розміру сукупних кредиторських вимог боржника. Аукціон з продажу майна за зазначеною вартістю не відбувся з причини відсутності заяв від потенційних покупців.
Відповідно до частини 5 ст.44 Закону України 2343-XII у разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.
Листом від 17.04.2019 ліквідатор повідомив АТ«Укрексімбанк», що на його замовлення незалежним оцінювачем ТОВ«Д.Ю.Консалтинг» було проведено оцінку майна та дебіторської заборгованості ТОВ«Айс Термінал». Відповідно до копій наданих висновків вартість майна Боржника оцінювачем була визначена у такому розмірі:
-вартість нерухомого та рухомого майна Боржника, яке перебуває в заставі та іпотеці АТ«Укрексімбанк», - 270718617,01 грн.;
-вартість рухомого майна Боржника, що не перебуває в заставі АТ«Укрексімбанк», - 5503283 грн.;
-вартість дебіторської заборгованості Боржника 6370780,03 грн.
На сайті Вищого господарського суду України 11.04.2019 було опубліковано оголошення про продаж на аукціоні майна, що належить Боржнику, однак вказаний аукціон визнано таким, що не відбувся, у зв`язку з наявністю лише одного учасника.
Відповідно до ч.2, 3, 4 ст.65 Закону України 2343-XII, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов`язаний провести другий повторний аукціон; якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості; під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
На сайті Вищого господарського суду України 07.05.2019 опубліковано оголошення про проведення 05.06.2019 другого повторного аукціону із продажу майна, що належить ТОВ«Айс Термінал». Відповідно до оголошення від 07.05.2019 проведення зазначеного аукціону скасовано через технічні причини.
Наступного дня, 08.05.2019, на сайті Вищого господарського суду України було опубліковано оголошення про проведення 06.06.2019 другого повторного аукціону із продажу майна, що належить ТОВ«Айс Термінал».
Відповідно до вищезазначеного оголошення активи боржника розподіллено на декілька лотів:
-лот №1: Нерухоме майно, яке перебуває в іпотеці АТ«Укрексімбанк». Початкова вартість лота №1: 134322781,33 грн., без ПДВ;
-лот №2: Рухоме майно, яке перебуває в заставі АТ«Укрексімбанк». Початкова вартість лота №2: 38937133,56 грн., без ПДВ;
-лот №3: Рухоме майно, а також дебіторська заборгованість, що належить боржнику та вільні від будь-яких обтяжень. Початкова вартість лота №3: 7599400,35грн., без ПДВ.
Зниження вартості майна під час проведення аукціону передбачено на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Кінцева дата прийняття заявок для участі в аукціоні 13.05.2019.
Основні умови проведення повторного аукціону:
-час та місце проведення аукціону: «06» червня 2019 року о 09 годині 00 хвилин за адресою: Київська область, Броварський район, смт.Велика Димерка, вул.Броварська, 152;
-організатор аукціону: ТОВАРНА БІРЖА «УКРАЇНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІСОВА БІРЖА», код ЄДРПОУ 37371711, адреса: 04053, м.Київ, вул.Обсерваторна,21А;
-можливість зниження початкової вартості на тому ж аукціоні: аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості. У разі, якщо протягом триразового оголошення початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір, ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку;
-порядок, місце та строк представлення заявок на участь в аукціоні. Для участі в аукціоні необхідно подати заявку організатору аукціону. Кінцевий термін прийняття заявок: до 16 години 00 хвилин 13 травня 2019 року.
Враховуючи наявність оголошення про проведення другого повторного аукціону із продажу майна ТОВ «Айс Термінал» (оприлюднене 08.05.2019, номер публікації 59340), беручи до увагиположення ст.66Закону України2343-XIIщодо проведеннядругого повторногоаукціону зпродажу активівбанкрута зможливістю зниженняпочаткової вартостіна крокаукціону доти,доки невиявиться бажаючийукласти договір,ризики продажузаставного майнапід часпроведення повторногоаукціону заціною,значно нижчоюза ринковувартість такогомайна,Банком прийняторішення щодоучасті ваукціонііз продажу лота №1, лота №2 та лота №3, для чого 13.05.2019 на розрахунковий рахунок ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» № НОМЕР_1 в АКБ «Індустріалбанк» здійснено оплату гарантійних внесків АТ «Укрексімбанк» по лоту 1;2;3 платежами в розмірі 13432278,13 грн.; 3893713,36 грн. та 759940,04 грн. на загальну суму 18085931,53 грн.
Однак ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» разом з ліквідатором ОСОБА_5 вчинялися дії, що унеможливлювали участь інших учасників в аукціоні з продажу майна, яке знаходиться в забезпеченні державного банку, тим самим штучно унеможливили створення конкуренції на аукціоні, результатом чого є зменшення вартості майна.
З метою продажу майна на другому повторному аукціоні з можливістю зниження початкової вартості, організатором аукціонурозміщено оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна частинами на відповідних сайтах.
Відповідно до частини першоїстатті 58 Закону України 2343-XIIоголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про:
-майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження;
-час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги);
-початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні;
-розмір та порядок внесення гарантійного внеску;
-можливість надання переможцю податкової накладної;
-продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв`язку);
-порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь у торгах;
-порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред`являються учасникам, до їх оформлення;
-порядок і критерії виявлення переможця торгів;
-строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі;
-організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв`язку);
-спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону.
Проте ці вимоги закону у повному обсязі не були виконані.
Умисні порушення з боку організатора аукціону під час оприлюднення оголошення про проведення аукціону (його змісту) спричинили обмеження в допуску до участі в аукціоні всіх бажаючих - потенційних покупців, і як наслідок, через відсутність конкуренції, майно банкрута було реалізовано за заниженою вартістю, що завдає збитків Державному банку.
Організатор допустив грубі порушення щодо відомостей, які має містити оголошення згідно з приписами статті 59 Закону України 2343-XII, що мають наслідок, крім іншого, порушення приписів Закону щодо надання інформації відносно предмета продажу, а також доступу до місця проведення аукціону працівникам державних органів при виконанні їхніх службових обов`язків та представникам засобів масової інформації.
Організатор аукціону значно обмежив строк для подання заяв на участь в аукціоні, і як наслідок участь в аукціоні взяло обмежене коло осіб (потенційних покупців), що призвело до порушення конкурсних засад проведення торгів, в результаті чого майно було реалізоване за надто низькою вартістю.
Крім того, відповідно до частини другої та частини третьоїстатті 58 Закону України 2343-XII під час продажу на аукціоні права вимоги про проведення аукціону також повідомляється боржник. Під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні на кожному об`єкті нерухомого майна, що продається.
У повідомленні на проведення аукціону міститься оголошення про продаж майна на одному об`єкті нерухомого майна, у зв`язку з чим таке розміщення оголошення на майні не може вважатися належним і таким, що вчинено з метою зацікавлення більшої кількості потенційних покупців, оскільки в даному випадку предметом продажу може зацікавитись обмежене коло осіб, а саме лише жителі та/або відвідувачі одного будинку.
До відповідних порушень під час організації аукціону можемо віднести також:зміну власників та керівників ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА»; ліквідатором боржника ОСОБА_5 та ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» прийнято рішення (без згоди заставодержателя) щодо можливості зниження початкової ціни продажу майна ТОВ«АйсТермінал» на другому повторному аукціоні зі 180 млн. грн. фактично до мінімуму; ліквідатор ОСОБА_5 та керівники ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» розмістили оголошення про продаж майна ТОВ«Айс Термінал», зазначивши інформацію про майно, що вводить в оману потенційних покупців майна, а саменевірно зазначено дані про земельну ділянку, на якій знаходиться холодильний комплекс, відсутня інформація про технічні характеристики обладнання, відсутній допуск всередину приміщень холодильного складу, що не дає можливість потенційним покупцям оцінити стан майна, яке реалізовується.
Крім того, потенційному учаснику (ТОВ «ДРАГОН КАПІТАЛ ІНВЕСТМЕНТС») безпідставно відмовлено у допуску в участі в аукціоні, а саме 13.05.2019 у строк, встановлений на подання документів, ТОВ «ДРАГОН КАПІТАЛ ІНВЕСТМЕНТС» подало Заяву вих. № 146 на участь в аукціоні, остання прийнята ліцитатором ОСОБА_6 та директором відповідача ОСОБА_7 .
Відповідною заявою ТОВ «ДРАГОН КАПІТАЛ ІНВЕСТМЕНТС» заявило про намір взяти участь в аукціоні, що має відбутися 06.06.2019 о 9:00 годині.
17.05.2019 ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» прийнято рішення, що оформлено у вигляді Протоколу № 17/05/19-01417 зборів біржового комітету, про відмову у допуску заявника ТОВ «ДРАГОН КАПІТАЛ ІНВЕСТМЕНТС» у аукціоні з таких підстав (коротко):
-документи, додані до заяви учасника, не засвідчені належним чином, у тому числі, але не виключно довіреність на представника заявника;
-у довіреності відсутні повноваження на представника щодо представлення інтересів учасника на аукціоні, щодо якого подані документи;
-копія паспорта та коду представника заявника за Довіреністю не засвідчені належним чином;
-у тексті нотаріальної копії Статуту заявника встановлено обмеження та/або визначені питання, які належать до компетенції Загальних Зборів Учасників, а саме встановлено лише вчинення правочину, якщо ціна такого договору становить у гривнях еквівалент більше як 10000,00 (десять тисяч) доларів США за офіційним курсом НБУ. Представником заявника до поданої заявки на участь не додано рішення загальних зборів на уповноваження директора або представника.
Однак відповідні підстави, визначені організатором аукціону є безпідставними, та такі, що не відповідають вимогам Закону України 2343-XII.
Стаття 61 Закону України2343-XII містить виключні підстави, за встановленням яких може бути прийнято рішення про відмову в допуску заявника до участі в аукціоні, а саме:
-заява на участь в аукціоні не відповідає вимогам, що встановлені цим Законом і вказаним у повідомленні про проведення аукціону;
-подані заявником документи не відповідають встановленим до них вимогам;
-на дату складання протоколу про визначення учасників аукціону не підтверджено надходження гарантійного внеску на рахунки, вказані в повідомленні про проведення аукціону.
З аналізу Протоколу №17/05/19-01417 вбачається, що ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» неналежно встановлено обставини, які надавали б останньому право відмовити у допуску заявника до участі в аукціоні, що порушує права та законні інтереси ТОВ«ДРАГОН КАПІТАЛ ІНВЕСТМЕНТС» та самі принципи проведення аукціону, в тому числі, але не виключно, вказує на порушення конкуренції та доступу до участі в аукціоні всіх бажаючих.
Окрім цього, з метою участі в другому повторному аукціоні з продажу майна ТОВ«Айс Термінал» Банком було подано заяву про участь у зазначеному аукціоні. 18.05.2019 на електронну адресу представника Банку ( ОСОБА_8 ) було надіслано скановану версію протоколу №17/05/19-01217 від 17.05.2019 зборів біржового комітету ТБ«УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» про вирішення питання про допуск заявників до участі в другому повторному аукціоні та визначенні допущених заявників учасниками другого повторного аукціону.
У надісланомупротоколі булозазначено,що Банкдопущено до участі в другому повторному аукціоні з продажу майна ТОВ «Айс Термінал», який призначено на 06.06.2019 о 09.00 за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, вул.Броварська, 152 за всіма трьома лотами (Лот №1, Лот №2, Лот №3).
Слід звернути увагу, що відповідно до оголошення місцем проведення аукціону було визначено: АДРЕСА_1 . За зазначеною адресою зареєстроване нерухоме майно, яке складається з великої кількості приміщень, великою площею та великою кількістю кабінетів, у тому числі:адміністративного корпусу, загальною площею 4255,1 кв. м; складського приміщення, загальною площею 19862,0 кв. м; насосної, загальною площею 136,9 кв. м; свердловин з резервуаром, К; магазину, загальною площею 163,2 кв. м.
АТ«Укрексімбанк» не вдалося з`ясувати у організатора аукціону його точне місце проведення (в якому саме приміщення чи кабінеті), з причини через ненадання такої інформації організатором аукціону.
До початку аукціону на електронну адресу представника Банку (виконавчого директора Управління бек-офісного супроводження операцій ОСОБА_8 ) надійшов лист-повідомлення від 27.05.2019 за підписом директора ОСОБА_7 про зміну юридичної адреси ТБ«УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» (49000,Дніпропетровська область,місто Дніпро,вулиця Короленка,будинок 44).При цьомуфактичною адресоюмісцезнаходження ТБ«УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» було зазначено:м.Дніпро,Дніпропетровська область,вул.Качалова,буд.1,к.4.При перевірціза вказанимивище адресами,розміщення представників ТБ«УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» не підтвердилось.
З метою з`ясування точного місця проведення аукціону 05.06.2019 представники Банку прибули за адресою: АДРЕСА_1 , та встановили, що потрапити всередину приміщень не вдається можливим з причини того, що вхідні двері до приміщення зачинені, а територія охороняється невстановленими особами, які не володіли інформацією про запланований аукціон.
У день проведення аукціону 06.06.2019 представники Банку заздалегідь прибули за вказаною в оголошенні адресою (близько 6 години ранку) та зі слів осіб, які здійснюють охорону приміщень, дізнались про те, що допуск на територію, де знаходяться приміщення, розпочнеться після надання охороні представником біржі списків осіб, які можуть бути допущені на територію складського комплексу.
Близько 8 ранку 06.06.2019 за вказаною в оголошенні адресою прибув ліцитатор ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖИ», який раніше приймав від Банку документи для реєстрації його як учасника аукціону із продажу майна ТОВ «Айс Термінал», та який відповідно до інформації, що міститься в єдиному державномуреєстрі юридичнихосіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань, є одним із співучасників Товарної біржі «Українська спеціалізована лісова біржа», що володіє 50% частки у статутному капіталі цього підприємства, ОСОБА_6 . Цією ж особою було повідомлено представникам АТ«Укрексімбанк» про те, що він прибув з метою проведення аукціону із продажу майна ТОВ «Айс Термінал», в якості ліцитатора аукціону.
У подальшому, близько 8 години 45 хвилин, представники Банку разом із ОСОБА_6 прослідували до входу в приміщення, на якому була вивіска « АДРЕСА_2 ». На вході до приміщення представників Банку зустріли представники охорони, які почали перевіряти документи та звіряти їх із списком осіб, який принесла особа, яка представилась адвокатом ліквідатора. При цьому в момент перевірки документів ОСОБА_6 було повідомлено, що пропустити його на охоронювану територію неможливо, оскільки його прізвище відсутнє у списку.
Після цього ОСОБА_6 , переговоривши по телефону, довів до відома представників Банку, що щойно йому повідомили про розірвання з ним контракту. Надалі ОСОБА_6 , нічого більше не пояснюючи, покинув приміщення та виїхав в невідомому напрямку.
Представники АТ«Укрексімбанк», яких було допущено до проведення аукціону та пропущене охороною на територію комплексу, пройшли по приміщеннях, які були доступні для огляду. У відкритих для доступу приміщеннях торги не проводились, а закриті приміщення не відкривались охоронцями.
Весь процес спроби потрапити на аукціон був зафіксований представниками Банку. Самостійні спроби представників Банку пошуку приміщення, де мав відбуватись аукціон, позитивних результатів не дали.
Згодом від двох осіб, що представилися представниками інформаційного агентства «Правда ТУТ» стало відомо, що аукціон вже проведено без участі Банку, що відображено на їх відеозапису.
Однак, межах вказаного кримінального провадження №42018000000000317 від 14.02.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.4,5 ст.191 ККУкраїни, ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі №757/28994/19-к від 05.06.2019 накладено арешт на майно, що є предметом вищезазначеного аукціону, та заборонено ліквідатору ОСОБА_5 або будь-яким іншим особам, що будуть діяти за його довіреністю (дорученням), чи будь-яким іншим особам відчужувати майно, на яке накладено арешт, передавати його у забезпечення. Відомості про обтяження були внесені до Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна.
Про наявність зазначеного обтяження о 8-45 працівником правоохоронного органу на прохідній складського комплексу ТОВ «Айс Термінал» було повідомлено адвокату ліквідатора під його письмовий підпис.
Відповідно до статті 129 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Разом з тим відповідно до ч.1 ст.1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Правові підстави для накладення арешту, як одного із заходів забезпечення кримінального провадження, порядок накладення арешту визначено гл.17 КПК України.
Однак, не дивлячись на те, що в межах кримінального провадження №42018000000000317 ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі №757/28994/19-к від 05.06.2019 накладено арешт на майно, що є предметом аукціону, а також встановлено обмеження, яке забороняє ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА», ліквідатору боржника, а також будь-яким іншим особам вчиняти дії щодо арештованого майна, наразі за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, вул. Броварська, 152, був проведений аукціон з продажу майна ТОВ«АЙС ТЕРМІНАЛ».
За наявноюінформацією грошовікошти відреалізації заставногомайна взагальній сумі28214400,88грн.надійшли нарахунок № НОМЕР_2 ТОВ«АйсТермінал»,відкритий вАТ«Укрексімбанк».
Окрім того, Банк має обґрунтовані підозри, що гарантійний внесок у загальній сумі 18085931,53 грн. виведений з розрахункового рахунку ТБ «УКРСПЕЦЛІСБІРЖА» в АКБ «Індустріалбанк», що може свідчити про наміри привласнення грошових коштів Державного банку.
Таким чином, при проведенні аукціону з реалізації майна банкрута, який відбувся 06.06.2019, були умисно порушені вимоги розділу IV Закону України 2343-XII, який регулює порядок продажу майна банкрута в ліквідаційній процедурі. При цьому відповідні порушення вплинули на доступність аукціону для невизначеного кола осіб - потенційних покупців майна банкрута/боржника, що в свою чергу ставить під сумнів результат торгів у частині справедливої ціни реалізації майна банкрута, а відтак, порушує права кредитора, вимоги якого це майно забезпечує та/або забезпечувало.
Також на незаконне заволодіння вказаним майном, з метою неповернення всієї суми кредиту вказує той факт, що 06.06.2019 Державним реєстратором Комунального підприємства «Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу» ОСОБА_9 на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 05.06.2019 у справі №757/28994/19-к було внесено наступні записи: о 08:36:59 - «Арешт земельної ділянки кадастровий номер 3221281200:06:003:0002 площею 26.8828 га. Заборонити ліквідатору ОСОБА_5 або будь яким іншим особам, що будуть діяти за його довіреністю (дорученням), чи будь-яким іншим особам відчужувати зазначене майно, передавати його у забезпечення за зобов`язаннями перед юридичними та фізичними особами, починаючи з дня винесення ухвали слідчим суддею»; о 09:52:43 - «Арешт комплексу по зберіганню, виробництву та переробці продуктів харчування, який складається: Опис: Адміністративний корпус, А-4, 4255,1 кв.м; складське приміщення, Б-2, 19862,0 кв.м; насосна, В-1, 136,9 кв.м; скважина з резервуаром, К; скважина з резервуаром, К1, магазин Г, 163,2 кв.м. запису. Заборонити ліквідатору ОСОБА_5 або будь яким іншим особам, що будуть діяти за його довіреністю (дорученням), чи будь-яким іншим особам відчужувати зазначене майно, передавати його у забезпечення за зобов`язаннями перед юридичними та фізичними особами, починаючи з дня винесення ухвали слідчим суддею».
Однак, 07.06.2019 о 10:23:38 ключом працівника Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області ОСОБА_10 безпідставно внесено відомості до реєстру про припинення обтяження на комплекс по зберіганню, виробництву та переробці продуктів харчування.
07.06.2019 о 10:45:29 приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_11 зареєстровано право власності за ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕГАН АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 42501959) на комплекс по зберіганню, виробництву та переробці продуктів харчування, (Адміністративний корпус, А-4, 4255,1 кв.м; складське приміщення, Б-2, 19862,0 кв.м; насосна, В-1, 136,9 кв.м; скважина з резервуаром, К; скважина з резервуаром, К1, магазин Г, 163,2 кв.м. за адресою: Київська обл., Броварський р., смт. Велика Димерка, вулиця Броварська, будинок 152), про що видано свідоцтво серія та номер 663, виданий 07.06.2019, номер запису про право власності 31901574, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 335036332212.
07.06.2019 о 10:26:32 ключом працівника Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області ОСОБА_10 безпідставно внесено відомості до реєстру про припинення обтяження на земельну ділянку, кадастровий номер: 3221281200:06:003:0002.
07.06.2019 о 10:45:29 приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_11 зареєстровано право власності за ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕГАН АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 42501959) на земельну ділянку, кадастровий номер: 3221281200:06:003:0002, площею (га): 26.8828, цільове призначення: будівництво комплексу по виробництву, переробці та зберіганню продуктів харчування, за адресою: Київська обл., Броварський район, Великодимерська сщ/рада, про що 07.06.2019 видано свідоцтво № 663, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 401741532212.
Допитана у якості свідка ОСОБА_10 взагалі спростувала факт входу 07.06.2019 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення викладених відомостей.
Таким чином, у період існування арешту та заборони на відчуження нерухомого майна (комплекс та земельна ділянка) ключом посадової особи Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області ОСОБА_10 було припинено обтяження, після чого приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_11 було зареєстровано право власності на зазначене нерухоме майно за ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕГАН АЛЬЯНС».
Наведені вище обставини дають підставу вважати, що проведений аукціон у тій формі та спосіб умисно сплановано та вчинено службовими особами ТБ«УКРСПЕЦЛІСБІРЖА», ліквідатором ОСОБА_5 (який виступає ліквідатором ТОВ«МГМ» і ТОВ«АЙС ТЕРМІНАЛ»), а також іншими особами з єдиною метою: за найнижчою ціною продати на аукціоні майно, що знаходиться в іпотеці Державного банку, без належного доступу та залучення потенційних учасників, уникнення конкуренції та привласнити кошти АТ «Укрексімбанк», яке перераховано у якості гарантійного внеску у сумі 18085931,53 грн.
Тобто вказанимрухомим майномта грошима,заволоділи пов`язаніміж собоюособи,в діяхяких вбачаютьсяознаки кримінальнихправопорушень,передбачених ч.3ст.191КК України,а самезаволодіння майном цілісного майнового комплексу ТОВ «Айс Термінал» за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, вул. Броварська,152, на яке накладено арешт, шляхом зловживання своїм службовим становищем за попередньою змовою групою осіб та ч. 3 ст. 365-1 КК України, а саме зловживання своїми повноваженнями особами, які надають публічні послуги, які порушуючи норми законодавства з продажу майна банкрута, провели аукціон з реалізації майна банкрута, а саме цілісного майнового комплексу ТОВ «Айс Термінал» за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, вул. Броварська,152, після чого здійснили 07.06.2019 реєстрацію права власності на вказане майно за ТОВ «Меган Альянс», в результаті це спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам ПАТ "Укрексімбанк", як основному кредитору.
Досудовим розслідуванням також установлено, що ТОВ «Д.Ю. Консалтинг»15.03.2019 надано висновок про визначення ринкової вартості комплексу по зберіганню, виробництву та переробці продуктів харчування, (Адміністративний корпус, А-4, 4255,1 кв.м; складське приміщення, Б-2, 19862,0 кв.м; насосна, В-1, 136,9 кв.м; свердловина з резервуаром, К; свердловина з резервуаром, К1, магазин Г, загальна площа 163,2 кв.м., за адресою: Київська обл., Броварський р., смт. Велика Димерка, вулиця Броварська, будинок 152) (171047019,28 + 211526,54 гривень), земельної ділянки, кадастровий номер: 3221281200:06:003:0002, площею (га): 26.8828, цільове призначення: будівництво комплексу по виробництву, переробці та зберіганню продуктів харчування, за адресою: Київська обл., Броварський район, Великодимерська сщ/рада (38620800,00 гривень), а також рухомого майна та основних засобів (60839271,19 гривень), а усього у загальній сумі 270718617,01 гривень.
Враховуючи, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, у слідства виникла необхідність у проведенні комплексної оціночно-будівельної та оціночно-земельної експертизи, а відтак слідчий змушений звертатись до суду з вказаним клопотанням, відповідно до якого просить суд надати доручення для проведення комплексної оціночно-будівельної та оціночно-земельної експертизи у вказаному кримінальному провадженні, яке доручити експертам КНДІСЕ.
Відповідно до положень ч.1 ст.242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Згідно ст.243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Статтею 244 КПК України встановлено, що у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді. Слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта. Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність призначення в кримінальному провадженні комплексної оціночно-будівельної та оціночно-земельної експертизи, у зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 242, 309, 372 КПК України, слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №1 м. Києва ОСОБА_3 про надання доручення для проведення експертизи, у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019100010004537 від 30.05.2019, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 191 КК України - задовольнити.
Доручити експертам КНДІСЕ провести комплексну оціночно-будівельну та оціночно-земельну експертизу у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019100010004537 від 30.05.2019, на вирішення експерта поставити такі питання:
- визначити ринкову вартість нерухомого майна, що знаходиться в іпотеці ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» згідно договору застави №151310Z77 від 28.07.2010, у вигляді комплексу по зберіганню, виробництву та переробці продуктів харчування(Адміністративний корпус, А-4, 4255,1 кв.м; складське приміщення, Б-2, 19862,0 кв.м; насосна, В-1, 136,9 кв.м; свердловина з резервуаром, К; свердловина з резервуаром, К1, магазин Г, загальна площа 163,2 кв.м.), за адресою: Київська обл., Броварський р., смт. Велика Димерка, вулиця Броварська, будинок 152, земельної ділянки, кадастровий номер: 3221281200:06:003:0002, площею (га): 26.8828, цільове призначення: будівництво комплексу по виробництву, переробці та зберіганню продуктів харчування, за адресою: Київська обл., Броварський район, Великодимерська сщ/рада (Лот № 1), станом на 06.06.2019, із застосуванням порівняльного та (або) дохідного підходів?
- визначити ринкову вартість основних засобів , що знаходяться у заставі ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» згідно договору застави №151310Z78 від 28.07.2010 (усього 90 найменувань, Лот №2) станом на 06.06.2019 із застосуванням порівняльного та (або) дохідного підходів?
Для ознайомлення експертам при необхідності надати матеріали кримінального провадження № 12019100010004537 від 30.05.2019.
Попередити експертів про кримінальну відповідальність за статтями 384, 385 КК України, за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2019 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 83080915 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні