Рішення
від 08.07.2019 по справі 640/20308/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 липня 2019 року №640/20308/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Огнивому Д.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовомпублічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" доОфісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, за участі:

представника позивача - Ковальчука Т.О. ,

представника відповідача - Корнейчука О.Л.

На підставі частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08 липня 2019 року проголошено скорочену (вступну та резолютивну) частини рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Офісу Великих платників податків Державної фіскальної служби, у якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Офісу Великих платників податків Державної фіскальної служби від 20.11.2018 №0009544101 та №0009554101.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що Офісом Великих платників податків Державної фіскальної служби протиправно, на підставі хибних висновків акта перевірки від 19.10.2018 №3014/28-10-41-01/37243279 з урахуванням висновку про результати розгляду заперечення від 15.11.2018 №207/28-10-41-01/37243279, прийнято податкові повідомлення-рішення від 20.11.2018 №0009544101 та №0009554101. Так, позивач вважає, що висновки контролюючого органу, на яких ґрунтуються оскаржувані податкові повідомлення-рішення є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки фінансово-господарські операції позивача з контрагентами є реальними, що підтверджується, за твердженнями позивача, належним чином оформленою первинною документацією.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.12.2018 відкрито загальне позовне провадження у справі №640/20308/18, призначено підготовче засідання та запропоновано відповідачеві надати відзив на позовну заяву.

Відповідач 09.01.2019 надав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечив, з огляду на обґрунтованість висновків акта перевірки від 19.10.2018 №3014/28-10-41-01/37243279 та відповідно, податкових повідомлень-рішень від 20.11.2018 №0009544101 та №0009554101, зазначивши, що з урахуванням викладеного в акті перевірки, контролюючим органом зроблено висновок про нереальність господарських операцій позивача по взаємовідносинах з товариством з його контрагентами. Так, відповідачем зазначається, що договори поставки укладені між публічним акціонерним товариством "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" та його контрагентами не опосередковувалися реальним виконанням господарських операцій.

Позивач, в свою чергу, 16.01.2019 надав суду відповідь на відзив в якій підтримав свої позовні вимоги та відмітив, що висновки відповідача щодо нереальності господарських операцій з його контрагентами, не відповідають фактичним обставинам справи та спростовуються наданими до матеріалів справи копіями первинних документів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.01.2019 закінчено підготовче провадження у справі №640/20308/18 та призначено справу до судового розгляду по суті.

Відповідачем 14.02.2018 надано суду пояснення по справі та зведену інформацію щодо виявлених в ході перевірки порушень в розрізі окремих епізодів порушень.

Позивачем в судовому засіданні 21.03.2019 надано суду пояснення стосовно пояснень Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, в яких зазначено, що зведена інформація щодо виявлених в ході перевірки порушень фактично дублює висновки відповідача, які були відображені в акті перевірки від 19.10.2018 №3014/28-10-41-01/37243279. При цьому, будь-які посилання на первинні документи або результати зустрічних звірок, на підставі яких було встановлено наявність порушень податкового законодавства зазначена зведена інформація не містить.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

ВСТАНОВИВ:

Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України відповідно до наказу від 19.09.2018 №1727 Про проведення документальної позапланової перевірки публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України та направлень на перевірку від 24.09.2018 №895, №896 на підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України проведено позапланову виїзну перевірку по декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року (реєстраційний номер 9173894962 від 16.08.2018) з урахуванням уточнюючих розрахунків з метою перевірки відповідності формування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

За наслідками перевірки, Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України складено акт від 19.10.2018 №3014/28-10-41-02/37243279. Так, перевіркою встановлено порушення публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова корпорація України в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за липень 2018 року:

- пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року у сумі 2 412 428 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у сумі 1 185 027 грн., яка підлягає зменшенню;

- пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за червень 2018 року на суму 3 255 635 грн та за липень 2018 року на суму 3 141 687 грн, яка підлягає зменшенню.

Не погоджуючись з вказаним актом перевірки, позивач скористався своїм правом надати заперечення на акт перевірки, у відповідності до пункту 86.7 статті 86 Податкового кодексу України.

Відповідно до листа від 15.11.2018 № 47536/10/28-10-41-01-10, за результатом розгляду заперечень, враховуючи аргументи і докази надані публічним акціонерним товариством "Державна продовольчо-зернова Корпорація України", Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України висновки акту перевірки частково скасовано та викладено в наступній редакції:

- 4.1. п. п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198 Кодексу в результаті чого завищено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року у сумі 4 326 133 грн, що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у сумі 1 184 446 грн, яка підлягає зменшенню;

- 4.2. п. 200.4 ст. 200 Кодексу що призвело до завищення сум які підлягають бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за липень 2018 року на суму 3 141 687 грн, яка підлягає зменшенню. .

Із врахуванням вказаних висновків, Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби винесено наступні податкові повідомлення-рішення:

- від 20.11.2018 №0009554101 на суму 3 141 687 грн. - зменшення бюджетного відшкодування та 1 570 844 грн. - штрафні санкції;

- від 20.11.2018 №0009544101 на суму 1 184 446 грн. - зменшення від`ємного значення за липень 2018 року.

Публічне акціонерне товариство Державна продовольчо-зернова корпорація України , не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням, звернулось до суду з даним позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.

Відповідно до підпункту а пункту 198.1, пунктів 198.2, 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг.

Пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до абзацу другого пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до абзацу 3 пунктом 201.10 Податкового кодексу України, податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Отже, із положень норм податкового законодавства вбачається, що формування податкового кредиту допускається за умови підтвердження відповідних сум належним чином оформленими документами. Такими документами Податковий кодекс України визначає податкові накладні.

Так, під час проведення перевірки контролюючим органом встановлено наявність таких податкових накладних. Надані публічним акціонерним товариством "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" податкові накладні належним чином зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до вимог пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, отже у позивача були законні підстави для формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

В свою чергу, відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно до пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України встановлено порушення позивачем пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року , що призвело:

- до завищення р. 21 Податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 765 095,47 грн. по взаємовідносинах з контрагентами: товариством з обмеженою відповідальністю Агротрастком (код ЄДРПОУ 41431158) на 637 335,52 грн.; товариством з обмеженою відповідальністю С.І.Трейдінг (код ЄДРПОУ 39406494) на суму 127 759,95 грн.;

- до завищення суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку р. 20.2.1 Податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року у сумі 3 141 686,94 грн., а саме в порушення по взаємовідносинах з контрагентами: товариством з обмеженою відповідальністю ВФ-Корп (код ЄДРПОУ 39938111) на 1 351 101,73 грн.; товариством з обмеженою відповідальністю Алькар Груп (код ЄДРПОУ 33705291) на 166 276,17 грн.; товариством з обмеженою відповідальністю Агро-Холдінг 2014 (код ЄДРПОУ 39225178) на 199 242,45 грн.; товариством з обмеженою відповідальністю Сантерра Плюс (код ЄДРПОУ 41769475) на 799 430,50 грн.; товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Злак (код ЄДРПОУ 40183901) на суму 625 633,07 грн.

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю Агротрастком .

Як вбачається з матеріалів справи, між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України в особі філії публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України Ізюмський КХП (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Агротрастком (Постачальник) укладено договори поставки зернової сировини від 04.07.2018 № 0507/18, від 08.07.2018 № 0807/18, від 10.07.2018 № 1007/18, від 18.07.2018 № 18/07, від 20.07.2018 № 20/07-1 (далі - Договори), які є ідентичними за своїм змістом, та специфікації до них.

Предметом вказаних договорів є поставка зернових для виготовлення комбікормів (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Відповідно до пункту 9.1. Договорів приймання Товару здійснюється Покупцем при наявності оригіналів товаро-супроводжувальних документів, які зазначені у даному пункті.

Розрахунки за товар проводяться на підставі отриманого рахунку-фактури Постачальником та за наявності оригіналів товаро-супровідних документів на відповідну партію товару, шляхом оплати Покупцем Товару протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати поставки Товару (п. 4.1 Договору).

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був реалізований до кінцевих споживачів: товариству з обмеженою відповідальністю Курганський бройлер , товариству з обмеженою відповідальністю Слов`янська хохлушка та інших у вигляді комбікормів.

Стосовно господарських взаємовідносин товариством з обмеженою відповідальністю С.І.Трейдінг .

З матеріалів справи вбачається, що між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України в особі філії публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України Ізюмський КХП (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю С.І.Трейдінг (Постачальник) укладено договори поставки зернової сировини від 20.07.2018 № 20/07-2, від 30.07.2018 № 30/07 (далі - Договори), які є ідентичними за своїм змістом, та специфікації до них.

Предметом вказаних договорів є поставка зернових для виготовлення комбікормів (надалі іменується товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Відповідно до пункту 9.1. Договорів приймання товару здійснюється Покупцем при наявності оригіналів товаро-супроводжувальних документів, які зазначені у даному пункті.

Розрахунки за товар проводяться на підставі отриманого рахунку-фактури Постачальником та за наявності оригіналів товаро-супровідних документів на відповідну партію Товару, шляхом оплати Покупцем товару протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати поставки Товару (п. 4.1 Договору).

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був реалізований до кінцевих споживачів товариству з обмеженою відповідальністю Курганський бройлер , товариству з обмеженою відповідальністю Слов`янська хохлушка , сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю Мрія та інших у вигляді комбікормів.

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю ВФ Корп .

Між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю ВФ Корп (Постачальник) укладено договори поставки від 20.06.2018 № МИК 0009-С, від 20.06.2018 № МИК 0010-С, від 27.06.2018 № МИК 0016-С (далі - Договори) та специфікації до них.

Предметом вказаних договорів є зерно українського походження врожаю 2018 року (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами. Покупець сплачує грошову суму в розмірі 100% вартості Товару, протягом 3-х (трьох) банківських днів з дати надання Постачальником Покупцю оригіналів документів зазначених у Договорах.

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був експортований по зовнішньоеконо-мічними контрактами від 17.07.2018 №ЕХР170718-FB та від 06.09.2018 №РО7943/ЕХР060918-FW до Філіппін та Тунісу .

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю Алькар Груп .

Між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України в особі філії публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України Ізюмський КХП (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Алькар-Групп (Постачальник) укладено договір постачання незернової сировини від 31.05.2018 № 31/05-001 (далі - Договір) та специфікації до нього.

Предметом вказаного договору є поставка незернової сировини для виготовлення комбікормів (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Відповідно до п. 9.1. Договору приймання Товару здійснюється Покупцем при наявності оригіналів товаро-супроводжувальних документів, які зазначені у даному пункті.

Розрахунки за Товар проводяться на підставі отриманого рахунку-фактури Постачальником та за наявності оригіналів товаро-супровідних документів на відповідну партію Товару, шляхом оплати Покупцем Товару протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати поставки Товару (п. 4.1 Договору).

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був реалізований до кінцевих споживачів товариству з обмеженою відповідальністю Курганський бройлер , товариству з обмеженою відповідальністю Слов`янська хохлушка у вигляді комбікормів.

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю Агро-Холдінг 2014 .

Між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Агро-Холдінг 2014 (Постачальник) укладено договір поставки від 20.07.2018 № ЧРК0011-С (далі - Договори), та специфікації до нього.

Предметом вказаного договору є зерно українського походження врожаю 2018 року (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Покупець сплачує грошову суму в розмірі 100% вартості Товару, протягом 3-х (трьох) банківських днів з дати надання Постачальником Покупцю оригіналів документів зазначених у Договорах.

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар знаходиться на складі Державного агентства резерву України Державного підприємства Златодар .

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю Сантерра Плюс .

Між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Сантерра Плюс (Постачальник) укладено договори поставки від 13.06.2018 № МИК 0002-С, від 12.06.2018 № МИК 0116-С (далі - Договори), які є ідентичними за своїм змістом, та специфікації до них.

Предметом вказаних договорів є зерно українського походження врожаю 2018 року (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Поставка Товару здійснюється на умовах СРТ ( Доставка оплачена до… ).

Покупець сплачує грошову суму в розмірі 100% вартості Товару, протягом 3-х (трьох) банківських днів з дати надання Постачальником Покупцю оригіналів документів зазначених у Договорах.

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був експортований по зовнішньоекономічному контракту від 17.07.2018 №ЕХР170718-FB до Тунісу , докази додаються до позовної заяви.

Стосовно господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Злак .

Між публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України (Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Злак (Постачальник) укладено договір поставки від 13.07.2018 № ХРН 0011-С (далі - Договір), та специфікації до нього.

Предметом вказаного договору є зерно українського походження врожаю 2018 року (надалі іменується Товар), культура, клас, кількість та ціна Товару, місце поставки та строк зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід`ємними частинами.

Покупець сплачує грошову суму в розмірі 100% вартості Товару, протягом 3-х (трьох) банківських днів з дати надання Постачальником Покупцю оригіналів документів зазначених у Договорах.

Для підтвердження правомірності віднесення сум до податкового кредиту та реальності проведення господарської операції, позивачем до перевірки надано договори та додатки до них, рахунки - фактури, податкові, видаткові накладні, платіжні доручення, виписки банків, товарно-транспортні накладні, тощо.

За посиланнями позивача, що не спростовано відповідачем, вказаний товар був частково експортований по зовнішньоекономічному контракту від 17.07.2018 №ЕХР170718-FB до Тунісу та частково знаходиться на складі філії ПАТ ДПЗКУ Новополтавський елеватор , докази додаються до позовної заяви.

Стосовно господарських взаємовідносин з комунальним підприємством Компанія Вода Донбасу .

За посиланнями відповідача, під час проведення перевірки за даними інформаційних систем Державної фіскальної служби України виявлено, що серед постачальників позивача є суб`єкти господарювання, якими надано податковий кредит, проте не задекларовано податкові зобов`язання. Зокрема, контролюючим органом встановлено порушення контрагентом позивача комунальним підприємством Компанія Вода Донбасу підпункту 14.1.156, п. 14.1 статті 14, пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, не задекларовано об`єкт оподаткування та податкові зобов`язання.

Так, як зазначається відповідачем, перевіркою публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України встановлено порушення пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення значення р. 21 Податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року "Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду" на 581,14 грн.

Однак, під час судового розгляду справи представником відповідача не надано суду жодних доказів, які б підтверджували, що контролюючим органом внаслідок встановлених порушень контрагентом позивача - комунальним підприємством Компанія Вода Донбасу , до останнього застосовано штрафні санкції, визначено відповідні податкові зобов`язання. Відтак, за порушення податкового законодавства комунальним підприємством Компанія Вода Донбасу контролюючим органом відповідальність визначено позивачу, тобто іншій юридичній особі, що суперечить принципу юридичної відповідальності, приписам Податкового кодексу України, практиці Європейського суду.

Слід наголосити на тому, що аналіз матеріалів справи свідчить, що висновки контролюючого органу ґрунтуються виключно на припущеннях, відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження зазначених в акті перевірки доводів, зокрема, щодо відсутності у контрагентів позивача власних складських приміщень, придбання послуг з оренди, наявності трудових ресурсів для виготовлення товару, неможливості встановити походження товару тощо. Таким чином, доводи контролюючого органу не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Також, контролюючим органом жодним чином не спростовано доводи позивача щодо наявності подальшого руху зернових культур, зокрема, щодо його експорту, зберігання на складі Державного агентству резерву України.

Враховуючи викладене, висновки контролюючого органу про нереальність господарських операцій публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України з товариством з обмеженою відповідальністю ВФ Корп , товариством з обмеженою відповідальністю Алькар груп , товариством з обмеженою відповідальністю Агро-холдінг 2014 , товариством з обмеженою відповідальністю Сантерра плюс , товариством з обмеженою відповідальністю Агротрастком , товариством з обмеженою відповідальністю С.І.Трейдінг , товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Злак , є припущеннями контролюючого органу, жодних доказів із цього приводу під час судового розгляду справи відповідачем суду не надано.

Слід зазначити, що аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. Порушення певними постачальниками товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування витрат та податкового кредиту, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг) не повинен зазнавати негативних наслідків, зокрема у вигляді позбавлення права на формування витрат та податкового кредиту, за можливу неправомірну діяльність його контрагентів за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагентів та злагодженість дій між ними.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 11.09.2018 у справі № 810/2677/17.

Що стосується правомірності віднесення позивачем сум податку на додану вартість до податкового кредиту, слід звернути увагу на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем здійснено придбання товару, а саме зерно кукурудзи 3 класу.

Так, публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова Корпорація України (Покупець) та сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю АгроМайстер , фермерським господарством Зодіак-ВМ , УНСП з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю Мульті-агро Дніпро , товариством з обмеженою відповідальністю Альянс Агро , фермерським господарством МВМ-Агро , фермерським господарством Деметра К , Іллінецьким державним аграрним коледжом, товариством з обмеженою відповідальністю Профагротрейд , товариством з обмеженою відповідальністю Агро-Картель , товариством з обмеженою відповідальністю СГТ Співдружність , сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма Італіївська , товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма Терра , сільськогосподарським виробничим кооперативом Нива , приватним сільськогосподарським підприємством Злагода , фермерським господарством МП Горизонт , агро-промисловим науково-виробничим підприємством Візит (Постачальники) укладено Договори поставки зерна майбутнього врожаю, які є ідентичними за своїм змістом.

З матеріалів справи вбачається та не спростовано відповідачем, що суми податкового кредиту, сформовані на підставі податкових накладних, які належним чином зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що для публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова Корпорація України є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином, висновки контролюючого органу ґрунтуються виключно на припущеннях, відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження зазначених в акті перевірки від 19.10.2018 №3014/28-10-41-02/37243279 доводів, Офісом Великих платників податків Державної фіскальної служби не доведено правомірність винесених податкових повідомлень-рішень від 20.11.2018 №0009544101 та №0009554101.

З огляду на зазначене, враховуючи необґрунтованість висновків акту перевірки від 19.10.2018 №3014/28-10-41-02/37243279, суд приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення від 20.11.2018 №0009544101 та №0009554101 є протиправними та підлягають скасуванню.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи сторін, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 20.11.2018 №0009554101 та від 20.11.2018 №0009544101.

3. Стягнути на користь публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова Корпорація України" (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 1, код ЄДРПОУ 37243279) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 88 454,66 грн. (вісімдесят вісім тисяч чотириста п`ятдесят чотири гривні шістдесят шість копійок) за рахунок асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, бульвар Дегтярівська, будинок 11 Г, код ЄДРПОУ 39440996).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

Повний текст рішення виготовлено 17.07.2019.

Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83102004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20308/18

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Постанова від 12.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні