Рішення
від 12.07.2019 по справі 910/4036/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

12.07.2019Справа № 910/4036/19

за позовом до третя особа,Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" Товариства з обмеженою відповідальністю "Хантарі" яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві про стягнення 66 843, 03 грн. Суддя Підченко Ю.О. Секретар судового засідання Коновалов С.О.

Представники сторін: від позивача:Денисенко О.В. - представник за довіреністю; Осадчук Т.А. - представник за довіреністю; від відповідача: від третьої особи:Румша А.Л. - представник за довіреністю; Данелюк Ю.І. - представник за довіреністю. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Комунальне підприємство "Київжитлоспецексплуатація" (надалі - позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хантарі" (надалі - відповідач) про стягнення боргу в сумі 63 264, 98 грн., пені в сумі 2 967, 60 грн., 3% річних в сумі 247, 30 грн. та інфляційних втрат в сумі 363, 15 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем прострочено оплату вартості теплопостачання та технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем опалення, абонентських уводів відповідно до умов договору № 1781 про надання послуг на теплопостачання та технічне обслуговування і утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів від 05.07.2010.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.04.2019 відкрито провадження у справі № 910/4036/19 та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

24.04.2019 року через відділ автоматизованого документообігу суду, моніторингу виконання документів (канцелярія) суду відповідачем надана заява із запереченням щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ухвали Господарського суду міста Києва від 24.04.2019 відмовлено у задоволенні вказаної заяви.

Проте, з огляду на наявні у матеріалах справи фактичні дані, а також враховуючи характер позовних вимог та ціну позову, суд дійшов висновку про призначення справи до розгляду в судовому засіданні 24.05.2019, про що винесено відповідну ухвалу від 24.04.2019.

17.05.2019 через відділ автоматизованого документообігу суду, моніторингу виконання документів (канцелярія) суду відповідачем подано відзив на позовну заяву в якому відповідач просить суд заяви суд залишити без руху позовну заяву з огляду на ненадання позивачем належного документу на підтвердження повноважень підписання та подання позовної заяви, вказує на неналежне виконання позивачем обов'язків за Договором з технічного обслуговування вузла обліку теплової енергії, що призвели до завищення витрат відповідача на теплову енергію у опалювальний сезон 2018-2019 років та при цьому, не враховуючи заперечення відповідача, позивач увімкнув систему опалювання в будинку № 2 по вул. Леваневського (в якому розміщувалися відповідач та третя особа) на прохання третьої особи. При цьому відповідач вказує на те, що відповідачем у опалювальному сезоні 2018-2019 років використано теплової енергії менше ніж та кількість теплової енергії, що була нарахована позивачем, зокрема вказує на те, що така різниця становить 28 730,26 грн. та вказує на те, що дана сума є розміром завданих позивачем відповідачеві збитків. Також, відповідач просив суд розглянути цей позов за правилами загального позовного провадження та надати відповідачу більший строк на подання додаткових доводів/доказів проти позову та/або заявлення зустрічного позову та оскільки з незалежних від відповідача обставин (у тому числі чисельні святкові пасхальні та травневі дні) затвердження проекту на новий лічильник та проведення належного перерахунку вартості теплової енергії затягнулося. З урахуванням вищезазначеного, відповідач просив суд відмовити позивачу у задоволені позову в частині завданих позивачем відповідачу збитків, які складають 28 730,26 грн. (різниця вартості реально отриманої і нарахованої позивачем теплової енергії), та штрафних санкцій, оскільки вони виникли у зв'язку із простроченням позивача. Також у даному відзиві відповідач наголошує на необхідності залучити до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.

23.05.2019 позивачем через відділ автоматизованого документообігу суду, моніторингу виконання документів (канцелярія) суду надано відповідь на відзив, у якій він зазначив, що повноваження на підписання та подання позовної заяви узгоджуються з положеннями Статуту позивача. Також позивач вказує на те, що позивачем було виконано всі необхідні заходи з підготовки будинку № 2 по вул. Леваневського до опалювального періоду 2018-2019 років у строки, передбачені чинним законодавством, а енергопостачальною організацією було проведено перевірку готовності об'єкта теплоспоживання до опалювальних сезонів та видано акт готовності до опалювального періоду та при цьому, позивач належним чином здійснював обслуговування теплолічильника, а доказів неможливості подальшої експлуатації теплолічильника з вини позивача, відповідачем не надано. Поряд із тим відповідач вказує на те, що позивач надавав послуги відповідачеві у порядку та строки визначені договором № 1781 від 05.07.2010 про надання послуг на теплопостачання та технічне обслуговування і утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів в нежилому приміщені, розташованому у нежитловому будинку за адресою: м. Київ, вул. Леваневського, 2 літ. А та у відповідності до вимог нормативних актів, що регулюють порядок надання таких послуг, а враховуючи, що про непридатність теплолічильника відповідачу відомо з вересня 2018 року, процес його заміни до цього часу не завершено через зволікання відповідача.

24.05.2019 в судовому засіданні судом було надано оцінку доводам та доказам сторін стосовно заяви про залучення до участі в справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та задоволено його, про що вказано у відповідній ухвалі суду від 24.05.2019.

Також, відповідно до ухвали Господарського суду міста Києва від 24.05.2019 вирішено розглядати справу № 910/4036/19 за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі, продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та призначено судове засідання на 14.06.2019.

14.06.2019 через відділ автоматизованого документообігу суду, моніторингу виконання документів (канцелярія) суду від відповідача надійшли письмові заперечення, у яких у тому числі викладені вимоги про залишення позову без руху для підтвердження позивачем наявності у підписанта повноважень на підписання позову. Також відповідач вказує на те, що бездіяльність позивача з неналежного виконання Договору, призвели до завищення рахунків на теплову енергію, порівняно з реальним використанням відповідачем теплової енергії майже удвічі (про що свідчать показники встановленого теплового лічильника) та у зв'язку з цим у відповідача зменшується прибуток на суму 28 780,26 грн. , тобто наявна упущена вигода на зазначену суму.

14.06.2019 відповідачем через відділ автоматизованого документообігу суду, моніторингу виконання документів (канцелярія) суду надано акт від 25.10.2018 про встановлення лічильника теплової енергії та лист Товариства з обмеженою відповідальністю "Ел енд Джи Мітерінг" від 10.06.2019 про надання зазначеного акту.

14.06.2019 в судовому засіданні судом було розглянуто доводи відповідача стосовно залишення позову без руху та вирішено відмовити у задоволенні заяви, про що зазначено в ухвалі суду від 14.06.2019.

Також ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.06.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 12.07.2019.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

05.07.2010 між Комунальним підприємством "Київжитлоспецексплуатація" (за договором - підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Хантарі" (за договором - споживач) було укладено договір № 1781 про надання послуг на теплопостачання та технічне обслуговування і утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів (надалі - договір), предметом якого відповідно до п.1.1 є надання послуг на теплопостачання та своєчасна сплата в повному обсязі спожитої у гарячій воді та експлуатаційних витрат; обслуговування та утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів в нежилому приміщенні (будинку) за адресою: вул. Леваневського, 2 літ А.

За умовами п.2.2 договору підприємство зобов'язано, в тому числі, розподіляти, надану енергопостачальною організацією в цілому на будинок, теплову енергію у вигляді гарячої води на потреби: опалення (під час опалювального сезону), в кількості та в обсягах, що відповідають технічній документації будинку та площі, займаній споживачем (звернення-доручення); надавати послуги по розрахунковому обслуговуванню абонентів з енергопостачальною організацією за спожиту теплову енергію, проводити засобами дирекції, як структурного підрозділу підприємства, технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем опалення, абонентських уводів згідно з наданою калькуляцією.

Споживач зобов'язаний забезпечувати належну експлуатацію теплосистем у займаних приміщеннях та своєчасне вжиття заходів з утеплення приміщень та місць загального користування. Своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати (сплачувати) на розрахунковий рахунок Дирекції по експлуатації нежилих будинків (структурного підрозділу підприємства) вартість спожитої теплової енергії та технічного обслуговування теплосистеми (п. п. 2.3.5, 2.3.6 договору).

Пунктом 2.3.10 договору встановлено, що при наявності заборгованості за отримані послуги в забезпеченні тепловою енергією сплачувати всю суму боргу до закінчення опалювального сезону.

У додатку №1 до договору № 1781 від 05.07.2010 сторонами погоджено тарифи на теплову енергію та технічне обслуговування тепломережі. При цьому, у п.5 вказаного додатку сторони погодились, що можлива зміна тарифів протягом строку дії правочину.

Порядок розрахунків за теплову енергію визначено у додатку №2 до договору № 1781 від 05.07.2010, зокрема, п. п. 2, 3 додатку визначено, що споживач щомісяця з 14 по 18 число самостійно отримує у підприємства (за адресою: вул. Артема, 58/2-Д, договірно-розрахунковий відділ) акт звірки на початок розрахункового періоду (один примірник оформленого акту звірки споживач повертає підприємству), розрахунок фактичного споживання теплової енергії за попередній та поточний місяці та технічного обслуговування, з урахуванням остаточного сальдо розрахунків на початок розрахункового періоду та акт виконаних робіт. Сплату за вказаними документами, споживач виконує не пізніше 23 числа поточного місяця.

Разом із тим, 30.08.2018 Комунальним підприємством "Київжитлоспецексплуатація", як балансоутримувачем будинку за адресою: вул. Леваневського, 2 літ А (за договором - абонент) та Комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) "Київтеплоенерго" (за договором - енергопостачальна організація) було укладено договір на постачання теплової енергії у гарячій воді №4541520 (далі - договір з енергопостачальною організацією) відповідно до якого енергопостачальна організація надає теплову енергію у нежилий будинок розташований за адресою: м. Київ, вул. Леваневського, 2 літ. А, а абонент оплачує її вартість, щорічно в міжопалювальний період готує теплове господарство до опалювального періоду та здійснює технічне обслуговування систем теплопостачання будинку, (п. п. 2.3.2, 2.3.13, 2.3.17. Договору з енергопостачальною організацією).

Облік споживання теплової енергії у наведеному будинку проводиться за приладами обліку (звернення-доручення відповідача та п. 5.1. договору з енергопостачальною організацією).

При відсутності приладу обліку або виходу його з ладу - кількість відпущеної теплової енергії визначається енергопостачальною організацією розрахунковим способом (п. 5.5 договору з енергопостачальною організацією).

При цьому, за змістом п. 3.2. п. 3 Додатку №2 до договору та п. п. 4, 5 додатку №4 до договору з енергопостачальною організацією, абонентам, що не мають приладів обліку кількість фактично спожитої теплової енергії визначається згідно договірних навантажень з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія від теплових джерел енергопостачальної організації та кількості годин (діб) роботи тепловикористовуючого обладнання споживача в розрахунковому періоді на підставі табуляграм МВРТ (облікових карток). Кількість фактичного споживання теплової енергії зазначається у обліковій картці.

Окрім того, наведені положення договорів узгоджуються з приписами абзацу другого п. 20 Правил користування теплової енергії, затверджених постановою Кабінету міністрів України 03.10.2007 р. №1198, яким передбачено, що у разі відсутності, пошкодження та/або неправильної роботи приладів комерційного обліку оплата здійснюється відповідно до визначених у договорі навантажень з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія в теплових мережах теплопостачальної організації, середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин (діб) роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді.

Так, за своєю правовою природою, укладений між сторонами договір № 1781 про надання послуг на теплопостачання та технічне обслуговування і утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів за своєю правовою природою є договором про надання послуг від 05.07.2010 є договором про надання послуг, при цьому Сторони досягли всіх суттєвих умов відносно вказаного виду договору, а тому відповідно до вимог ст. ст. 638, 901, 903 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та ст. ст. 179, 180 Господарського кодексу України (далі - ГК України), він вважається укладеним та є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов'язань, а саме майново-господарських зобов'язань згідно зі ст. ст. 173, 174, 175 ГК України (ст. ст. 11, 202, 509 ЦК України) і відповідно до ст. 629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.

При цьому суд враховую, що житлово-комунальними послугами, відповідно до ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", є результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Поряд із тим, суд приймає до уваги приписи Положення про порядок підготовки систем теплоспоживання споживачів до опалювального сезону у м. Києві, що затверджене розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1117 від 06.08.2008 і передбачає підтримання системи теплоспоживання будинку та трубопроводів абонентських уводів у належному технічному стані, проведення ремонтних робіт у теплових мережах і системах теплоспоживання та підготовку теплового господарства будинку до опалювального сезону з отриманням в енергопостачальній організації акту про готовність до опалювального періоду.

Відповідно до п. 3.11. вказаного Положення, включення чи відключення споживача виконується за нарядом підрозділу теплопостачальної організації.

Поряд із тим, відповідно до п. 6.3.88 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007, після закінчення ремонтних робіт у теплових мережах і системах теплоспоживання та їх готовності до опалювального сезону споживачам слід отримати від суб'єкта господарювання (організації) централізованого теплопостачання акт готовності до опалювального сезону (додаток 10), складений в установленому порядку, та дозвіл на подачу теплоносія.

Відповідно до п. п. 6.3.79 п. 6.3. вказаних Правил, у процесі експлуатації теплових мереж необхідно стежити за станом ЗВТ (засоби вимірювальної техніки), періодично звіряти їх покази з контрольними. Несправні прилади підлягають заміні.

Також суд приймає до уваги приписи Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", відповідно до ст. 17 якого визначено, що до переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що, підлягають періодичній повірці, затвердженої постановою Кабінету міністрів України N 374 від 04.06.2015 входять теплолічильники та теплообчислювачі.

При цьому, наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1747 від 13.10.2016 для тепло лічильників встановлено 4 річний міжповірочний інтервал.

Поряд із тим, суд приймає до уваги, що відповідно до ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Вузли комерційного обліку належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі. Відповідно до приписів

Закону, витрати на оснащення вузлами комерційного обліку, їх обслуговування та заміну покладаються на споживача відповідної комунальної послуги або власника (співвласника) приміщень. Вузли комерційного обліку мають бути прийняті енергопостачальною організацією на обслуговування.

Поряд із тим, суд приймає до уваги, що відповідно до ч. ч. 1, 6, 10 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Вузли комерційного обліку належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі. Витрати на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відшкодовуються споживачами відповідних комунальних послуг, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку, який сплачується виконавцеві відповідної послуги. Вузли комерційного обліку приймаються оператором зовнішніх інженерних мереж на обслуговування протягом 14 календарних днів з дня встановлення або дня отримання оператором звернення від власника (співвласників).

Рішенням Київської міської ради від 28.07.2016 №890/890 нежилі приміщення загальною площею 3007,0 кв.м. у будинку №2 на вул. Леваневського у м. Києві передано до сфери управління Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві (третьої особи). Інші приміщення нежилого будинку площею 204,4 кв.м. перебувають у приватній власності відповідача згідно з договором купівлі-продажу нежилих приміщень від 02.07.2010, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Клітко В.В.

Відповідно до п. 1 розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.10.2018 №1850, теплопостачальні підприємства і організації за умови готовності систем теплоспоживання розпочинають з 15 жовтня 2018 року подачу теплоносія в адміністративні будівлі підприємств, установ і організацій за заявками їх керівників.

Так, 06.08.2018 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Катрлесс" укладено договір про надання послуг чергової метрологічної повірки 23 вузлів обліку теплової енергії.

Як вбачається з довідки №24-1-2/3634Д від 22.08.2018, копія якої міститься в матеріалах справи, за результатами метрологічної повірки, ДП "Укрметртестстандарт" визнано непридатним для подальшої експлуатації теплолічильник НМВ-93.02, зав. №3443, встановлений на системі теплоспоживання нежилого будинку за адресою: м. Київ, вул. Леваневського, 2 літ.А. Про зазначену обсадну позивачем було повідомлено відповідача №062/15/1/23-4799 від 12.09.2018, копія якого також міститься в матеріалах справи.

Таким чином, позивач надавав відповідачеві послуги в порядку та строки визначені договором № 1781 від 05.07.2010 про надання послуг на теплопостачання та технічне обслуговування і утримання внутрішньобудинкових інженерних систем ЦО та їх абонентських уводів в нежилому приміщені, розташованому у нежитловому будинку за адресою: м. Київ, вул. Леваневського, 2 літ.А та у відповідності до вимог нормативних актів, що регулюють порядок надання таких послуг.

Як вбачається із наряду КП "Київтеплоенерго" на включення №613 від 30.10.2018, на звернення третьої особи, теплопостачання нежилого будинку №2 на вул. Леваневського у м. Києві в опалювальному періоді 2018-2019 років було розпочато 06.11.2018.

Таким чином, враховуючи, що на момент подачі теплоносія, а також впродовж опалювального періоду, споживачі тепла не провели заміну приладу обліку тепла з постановленням його на комерційний облік, нарахування за спожиту теплову енергію було проведено розрахунково. А відтак, загальний обсяг спожитої теплової енергії розподілено між споживачами пропорційно до опалювальної площі.

З урахуванням вищезазначеного, позивачем, згідно з розрахунками нарахувань, відповідачеві нараховано вартість теплопостачання на підставі облікових карток КП "Київтеплоенерго", виходячи з опалювальної площі приміщень, які належать відповідачеві на праві власності та за період з 24.09.2018 по 24.03.2019 позивачем нараховано відповідачеві 63 264,98 грн. плати за надані протягом серпня 2018 року - лютого 2019 року послуги теплопостачання та технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем опалення, абонентських уводів, нарахованих згідно з калькуляцією вартості робіт по забезпеченню технічної експлуатації внутрішньобудинкових мереж ЦО, абонентських уводів нежилих будинків та технічне обслуговування вузла обліку теплової енергії (в розрахунку на їм 2 орендованої, приватизованої, прийнятої на баланс площі в місяць (без ПДВ) від 04.11.2015 р. та калькуляцією вартості робіт по забезпеченню технічної експлуатації внутрішньобудинкових мереж ЦО, абонентських уводів нежилих будинків (в розрахунку на їм 2 орендованої, приватизованої, прийнятої на баланс площі в місяць (без ПДВ) від 04.11.2015 на підставі п. п. 2.3.6. Договору та п.3.5. додатку №2 до Договору.

Відповідачем не доведено факту встановлення за період з 24.09.2018 по 24.03.2019 справного приладу комерційного обліку спожитої теплової енергії з урахуванням вказаних вище нормативно-правових актів, а відтак, нарахування позивачем вартості спожитої відповідачем теплової енергії розрахунковим способом слід вважати правомірним.

Також відповідачем не надано доказів надання позивачеві проектної документації на підставі якої проведено заміну приладу комерційного обліку теплової енергії Ultraheat T550/UH50 D52Q, заводський номер №69 729 548 Товариством з обмеженою відповідальністю "Ел енд Джи Мітерінг", про встановлення якого вказує відповідач, а також акту про прийняття даного приладу на абонентський облік, а відтак показники наведеного теплолічильника були правомірно не враховані позивачем.

З урахуванням зазначеного, оскільки відповідачем не спростовано правомірності нарахування позивачем вартості спожитих відповідачем послуг відповідно до умов Договору в розрахунковий спосіб, судом не приймаються доводи відповідача з приводу завдання позивачем неналежним виконанням обов'язків за Договором відповідачу збитків у вигляді упущеної вигоди (зменшення прибутку) на суму 28 780,26 грн. (що є різницею між визначеною розрахункововим способом 63 264,98 грн. та фактично спожитою тепловою енергією, згідно показників встановленого лічильника, який є на які посилається відповідач в сумі 34 484,72 грн . (що визначена відповідачем за відповідно приладу комерційного обліку теплової енергії Ultraheat T550/UH50 D52Q, заводський номер №69 729 548).

З приводу доводів відповідача щодо відокремлення системи опалення приміщень відповідача від загальнобудинкової системи теплоспоживання суд зауважує, що відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005, споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води та при цьому відключення поживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, самовільне відключення мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

Відповідно до п. 27 цих Правил, витрати, пов'язані з відключенням від мережі централізованого опалення та постачання гарячої води, а також встановленням індивідуальних (автономних) систем опалення, відшкодовуються споживачами відповідно до калькуляції, складеної виконавцем.

Відповідно до п. 3 Правил користування тепловою енергією користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1198 від 03.10.2007, система теплоспоживання - комплекс теплоспоживчих установок, з'єднаний із системою теплопостачання, призначений для задоволення потреб споживача відповідно до договору.

Відповідно до п. 3 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007, теплова установка - узагальнене поняття обладнання (пристроїв), призначеного для виробництва, перетворення та споживання теплової енергії.

Пунктом 5.8. Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007 передбачено прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом реконструйованих теплових установок та мереж згідно із Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", експлуатація теплових установок та мереж, що не відповідають проектній документації, державним будівельним нормам, національним стандартам і правилам, забороняється.

При цьому відповідачем не надано суду доказів на підтвердження факту такого звернення до позивача та до теплопостачальної організації - Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) "Київтеплоенерго" щодо відокремлення системи опалення приміщень за адресою: м. Київ, вул. Леваневського, 2 літ. А , що перебувають у власності відповідача, а відтак, з огляду на відсутність доказів на підтвердження наявності підстав для від'єднання відповідача від послуг теплопостачання за спірним договором у період з 24.09.2018 по 24.03.2019 , нарахування позивачем вартості спожитих відповідачем послуг у даний період є правомірним.

Статтями 525 та 526 ЦК України, що кореспондуються за змістом з положеннями статті 193 ГК України, передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що права позивача за захистом яких він звернувся до суду - порушені відповідачем, у зв'язку із чим вимоги позивача про стягнення з відповідача основного боргу в сумі 63 264, 98 грн. є обґрунтованими та позов у зазначеній частині вимог підлягає задоволенню.

Відповідно до статей 610, 611 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Згідно ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач, у зв'язку із неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов'язань зі сплати основного боргу, просить стягнути з відповідача 247, 30 грн. 3 % річних за період з 24.09.2018 по 23.03.2019, а також 363,15 грн. інфляційних втрат за період з жовтня 2018 року по березень 2019 року.

Перевіривши поданий позивачем розрахунок 3 % річних та інфляційних втрат, суд приходить до висновку, що він є обґрунтованим та арифметично вірним, у зв'язку із чим вимоги позивача про стягнення з відповідача 3% річних в сумі 247, 30 грн. та інфляційних втрат в сумі 363, 15 грн. є обґрунтованими та позов у даних частинах вимог також підлягає задоволенню.

Відповідно до положень ст. 230 ГК України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Відповідно до п. п. 2.3.7 Договору, за несвоєчасну сплату передбачених цим Договором нарахувань, підприємство сплачує пеню в розмірі 0,5% від суми прострочених платежів за кожен день прострочення, але не більше 2-ох облікових ставок НБУ, що діяли на період внесення платежу.

Так, у зв'язку із неналежним виконанням відповідачем зобов'язання з оплати вартості послуг наданих позивачем послуг, позивачем на підставі п. п. 2.3.7 Договору нараховано до стягнення з відповідача пеню в сумі 2 967, 60 грн. за період з 24.09.2018 по 23.03.2019.

Перевіривши поданий позивачем розрахунок пені, суд приходить до висновку, що даний розрахунок є обґрунтованим, а тому вимоги позивача про стягнення з відповідача 113 2 967,60 грн. пені, нарахованої у зв'язку із неналежним виконанням відповідачем зобов'язання з оплати вартості послуг наданих позивачем послуг, підлягають задоволенню за розрахунком позивача, який відповідає вимогам Закону та умовам Договору.

Відповідно до положень статті 129 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 12, 13, 73, 74, 76, 77, 86, 129, 165, 202, 232, 233, 237, п. 2. ч. 5. ст. 238, 240, 241, 247, ч. 1. ст. 256 ст. 288 Господарського процесуального кодексу України, ст. 525, 526, 610, 611, 625, 901, 903 Цивільного кодексу України, ст. ст. 179, 180, 230 Господарського кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Хантарі" (03150, м. Київ, вул. Ділова (Димитрова), 6; ідентифікаційний код ЄДРПОУ: 37002585) на користь Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" (01001, м. Київ, вул. Володимирська, буд. 51-А; код ЄДРПОУ 03366500) основний борг в сумі 63 264, 98 грн., 3% річних в сумі 247,30 грн., інфляційні втрати в сумі 363,15 грн., пеню в сумі 2 967,60 та витрати зі сплати судового збору в розмірі 1 921,00 грн. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складання та підписання повного тексту рішення: 17.07.2019 року.

Суддя Ю.О. Підченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83115841
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/4036/19

Рішення від 12.07.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 14.06.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 24.05.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 02.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні